Klopt wel wat je zegt , ik heb het bij een aantal caravans gemeten , op een vlakke werkplaats vloer was het rond de 25 A , buiten ietsje meer. Over een houten lat heen rijden (2 cm hoge drempel ) 70 A.
Enduro EM305+ of toch iets anders?
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 26 mar 2016 16:04
Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?
IK heb geen ervaring met tandem as caravans,maar wel iets met tandem as aanhangers.
Bij ons,waar ik soms werk,hebben we een tandem as aanhanger,en als ik die handmatig wil verplaatsen draai ik het neuswiel helemaal omhoog ,zodat de druk op de voorste as wegvalt en ik dat ding met de hand heen rijdt waar ik m hebben wil.
Zo iets kun je met een caravan natuurlijk ook doen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?
Dat had ik al eens geprobeerd maar viel nog vies tegen met de caravan.
Wij hebben een tandem boottrailer gehad. Zonder boot erop en recht geen enkel probleem. Met boot erop (totaalgewicht ook zo'n 1900kg) was die wel iets makkelijker te draaien met het neuswiel een stuk omhoog, maar nog steeds pittig.
De 4x4 mover draait nu de caravan behoorlijk scherp. Maar nu je het aangeeft om het neuswiel een eind omhoog te doen, bedenk ik mij net dat het wellicht minder zwaar werk word voor de mover, dus minder stroomverbruik .
Ga ik eens uitproberen.
Ik had eerder op internet filmpjes gezien waar bij een tandem met maar 2 motoren op een tandem zij het neuswiel omhoog draaide om ervoor te zorgen dat deze makkelijker kon draaien.