dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door zilvergrijs » zo 24 mei 2020 12:23

Ik ben bezig om te onderzoeken hoe ik het beste de contourverlichting van de caravan tijdens het moveren kan laten branden.
Daarbij kom ik hier in het forum verschillende oplossingen tegen, o.a. met contradoos Jaeger aangesloten op caravan-accu pin 3,5 en 7 en daar dan de Jaeger stekker van de caravan op aan te sluiten. Hierover heb ik ook contact met een forumlid.
Op onze caravan is een Truma XT mover gemonteerd, dus de caravanstekker moet in de op de dissel gemonteerde blauwe Truma contactdoos aangesloten om te kunnen moveren.
Deze doos eens opengemaakt, het blijkt dat er helemaal geen pinnen in zitten maar een soort switch, welke wordt geschakeld door de bajonet/stekkerrand.
Ik begrijp de gedachte van Truma betreffende veiligheid, daarover dus graag geen discussie.
Maar het kan ook anders, zie bijv. Al-Ko met een kleine sensor op de dissel; daarnaast vind ik die blauwe doos nogal prominent aanwezig en buitenproportioneel voor alleen een kleine switch en niet superhandig.
Ik ben het hier op het forum wel tegengekomen maar kan het niet meer vinden, vandaar mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de Truma XT doos op de dissel, door een schakelaar in de caravan zelf?
trumadoos 2.jpg
trumadoos 2.jpg (47.59 KiB) 1676 keer bekeken
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door PD » zo 24 mei 2020 12:26

RE.gif
Ik heb een Truma XT4 en heb er bewust voor gekozen om die zwarte doos niet te laten monteren op de dissel. Ik heb een klein tuimelschakelaartje in de caravan voor deze funktie.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Hobby Linka » zo 24 mei 2020 12:45

Je kunt ook een stropje plaatsen tussen aansluiting 3 en 6 op de schakelkast. Heb je geen schakelaar nodig.

Ik heb wel een hoofdschakelaar geplaatst tussen de + van de accu en de + van aansluiting 6.

Als ik klaar ben met moveren zet ik de hoofdschakelaar uit en is de mover spanningsloos.

Met een schakelaartje i.p.v. de caravan stekker maak je trouwens de mover niet spanningsloos, alleen wordt de mover niet meer bedienbaar.

Aantekening 2020-05-24 123414.png
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door PD » zo 24 mei 2020 12:48

Hobby Linka schreef:
zo 24 mei 2020 12:45
Je kunt ook een stropje plaatsen tussen aansluiting 3 en 6 op de schakelkast. Heb je geen schakelaar nodig.
Nee, dat kan niet. Na elke moveractie moet je de verbinding verbreken en opnieuw maken. Kan niet gesloten blijven, dan deactiveert de stuurkast na enkele minuten zonder activiteit.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door JanPunne » zo 24 mei 2020 12:55

Onze dealer heeft in onze nieuwe Mondial met Truma XT mover een schakelaartje gemaakt aan de binnenkant rechts naast de deur.
Voor ons dus ook geen extra aansluiting bij de dissel meer.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 24 mei 2020 13:13

er zijn stekkerdozen waar een switch in zit, eigenlijk bedoeld voor het uitschakelen van mistlamp op de auto die kun je misschien ook gebruiken voor dit doel

dus dan vervang je de blauwe doos door een zwarte waar je de spanning voor je veerlichting in doet en op de switch de draden voor de mover. zou hetzelfde effect moeten geven
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Chris » zo 24 mei 2020 14:01

Da's nou eens handig..
Een foto van de binnenkant van die "Befaamde" truma doos op de dissel.
Stelt dus totaal niets voor... een micro switchje...meer niet.
Daar kan je idd elk schakelaartje voor gebruiken.
Of een relais (tje) wat meeschakelt als je de hoofdschakelaar aanzet... of is er geen hoofdschakelaar??

Nog een idee dus zilvergrijs.... mrgreen.gif

p.s. De Alko sensor is een Reed relais, dat is een kortstondig sluitend contact wat aan de Alko electronica wordt doorgegeven..
Jij hebt niets aan een puls... hij moet bekrachtigd blijven zolang je movert... of is het moverd??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Hobby Linka » zo 24 mei 2020 15:27

PremiumDiscovery schreef:
zo 24 mei 2020 12:48
Hobby Linka schreef:
zo 24 mei 2020 12:45
Je kunt ook een stropje plaatsen tussen aansluiting 3 en 6 op de schakelkast. Heb je geen schakelaar nodig.
Nee, dat kan niet. Na elke moveractie moet je de verbinding verbreken en opnieuw maken. Kan niet gesloten blijven, dan deactiveert de stuurkast na enkele minuten zonder activiteit.
Zo is het bij mij wel gemaakt. (je stond erbij en keek erna knipoog.gif )

Tot nu toe altijd probleemloos de mover gebruikt. Al weer 5 jaar, wat gaat de tijd toch snel. Zelfs nog steeds dezelfde accu. thumbup.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door PD » zo 24 mei 2020 15:35

RE.gif
Misschien een verschil tussen de SE-R en de XT of het werkt bij jou wel omdat je met de hoofdschakelaar door spanningsonderbreking de stuurkast reset. Ik heb geen hoofdschakelaar.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door VIP » zo 24 mei 2020 15:38

zilvergrijs schreef:
zo 24 mei 2020 12:23
Ik ben bezig om te onderzoeken hoe ik het beste de contourverlichting van de caravan tijdens het moveren kan laten branden.
Daarbij kom ik hier in het forum verschillende oplossingen tegen, o.a. met contradoos Jaeger aangesloten op caravan-accu pin 3,5 en 7 en daar dan de Jaeger stekker van de caravan op aan te sluiten. Hierover heb ik ook contact met een forumlid.
Op onze caravan is een Truma XT mover gemonteerd, dus de caravanstekker moet in de op de dissel gemonteerde blauwe Truma contactdoos aangesloten om te kunnen moveren.
Deze doos eens opengemaakt, het blijkt dat er helemaal geen pinnen in zitten maar een soort switch, welke wordt geschakeld door de bajonet/stekkerrand.
Ik begrijp de gedachte van Truma betreffende veiligheid, daarover dus graag geen discussie.
Maar het kan ook anders, zie bijv. Al-Ko met een kleine sensor op de dissel; daarnaast vind ik die blauwe doos nogal prominent aanwezig en buitenproportioneel voor alleen een kleine switch en niet superhandig.
Ik ben het hier op het forum wel tegengekomen maar kan het niet meer vinden, vandaar mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de Truma XT doos op de dissel, door een schakelaar in de caravan zelf?
trumadoos 2.jpg
Wij hebben ook een XT

Ik wilde die spuuglelijke doos ook niet op de dissel hebben.

Bij ons zit een schakelaar binnen bij de deur van de caravan, wat prima werkt.

Echter heb ik de hut een keer op de mover zo dicht langs het huis gezet met de rollen nog op de wielen, toen ik 1 uur later weer wilde moveren kon ik niet meer weg kwam omdat ik het systeem eerst weer UIT/AAN moest zetten.

Dus het buurmeisje van een jaar of 8 via het serviceliuk aan de linkerkant naar binnen geduwd mrgreen.gif en zij heeft de schaklaar even UIT/AAN gezet en toen konden we weer moveren.

Relaas van dit verhaal, ik bouw de schakelaar tzt om naar de disselbak, dan kun je er altijd bij.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door sindaco » zo 24 mei 2020 16:16

Ik heb dan geen XT, maar heb wel een schakelaar gezet bij de deur die op zijn beurt een 200 AMP relais schakelt.
dat relais geeft de stroom van de accu door naar de besturingskast.

als je vergeet die weer uit te zetten na het moveren dan blijft de stroom richting besturingskast er op staan.
zet je hem uit is alles stroomloos.

je raakt er aan gewend om hem uit te zetten

@vip.....je hoeft dan niet op zoek naar serviceluik passend personeel mrgreen.gif
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Chris » zo 24 mei 2020 16:35

RE.gif
Ik heb ook een 200A relais gebruikt om de hoofdschakelaar naar eigen believen te kunnen plaatsen.
Wel een blusdiode over de spoel van dat dikke relais geplaatst.
Scheelde veel in het behoud van de schakelaar... gewoon een 1N4008 meen ik.

Maar als je zoals Zilvergrijs alleen een stuurspanninkje wilt schakelen is zo'n blusdiode echt niet nodig.
Gewoon de huidige AMP stekkertjes los trekken en in de disselbak een leuk schakelaartje knutselen...
Dan kan TS die Truma doos weg mieteren en een contra Jaeger aan een snoertje op 3,5, en 7 aansluiten voor contour verlichting..
Als hij dan een 3 aderig VMVL kabeltje gebruikt kan je ook noodstroom maken... op pen 9 en 13... de massa's mogen doorverbonden worden.
Zelluf had ik daar een mooi kassie voor geknuteld... :-)
( ik heb trouwens ook zo'n blus diode over mijn pomp gemaakt, verbeterd de levensduur van de kranen ( miscroswitches) enorm.... maar dat is terzijde)

Mijn schakelkassie in de disselbak met kabel.. XLR aan de ene en 13 polige Jaeger contra aan de andere kant.....
.
Aansluitkastje en WCD.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door sindaco » zo 24 mei 2020 18:59

RE.gif

blusdiode...had er nog nooit van gehoord en heb even wat onderzoek gedaan en In4004 geloof ik en snap nu de werking. of In4007
alleen zegt men vaak dat het alleen zin heeft als er delicate schakelaars gebruikt worden..

zoals ik begrijp hoeft ie alleen aan de dikke plus en de dikke min.
ik zal me er verder eens in verdiepen.
weer wat geleerd
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Chris » zo 24 mei 2020 22:26

RE.gif

Nee.. net niet goed begrepen... de blusdiode moet over de spoel van het relais..bijna goed dus.
Niet aan de dikke schakeldraden..
Dan vonkt de stuurschakelaar die het relais bedient niet in.
Net als zo'n diode over de waterpomp.. dan fikt het micro switchje van de kraan niet in.
En die diode...
De hele serie 1N400* is goed... laatste cijfer staat voor de spanning.. standaard in de verkoop is de 1N4004... die is geschikt tot 400 volt.. meer dan zat dus..
Als je deze foto nou ver uitvergroot zie je nog net die diode onder het dikke relais en de middelste AMP stekkertjes zitten...
.
Mover elektronisch.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door sindaco » zo 24 mei 2020 22:55

RE.gif thumbup.gif

Wat is een relais[3].pdf
(276.12 KiB) 48 keer gedownload
ik heb het ondertussen ook gevonden op een plek waar veel over relais staat en begrijp nu ook dat de spoel door mijn schakelaar aangestuurd wordt.
stukje lager in de tekst staat het mooi beschreven...net als wat jij zegt.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door zilvergrijs » zo 24 mei 2020 23:52

Bedankt allen voor het meedenken en de tips!
Ik ga er mee aan de slag als de caravan weer uit de stalling kan om een flinke trip naar het buitenland mee te maken.
Overigens, tussen accu en + van de Truma schakelkast zit ook een hoofdschakelaar.
Vraag aan Chris: dat van die blusdiode voor de pomp, zodat de switches van kranen langer meegaan, staat mij wel aan. Bij onze vorige Kip 2x een kraan moeten vervangen, natuurlijk ergens in dun bevolkt gebied en na veel moeite een geschikte kraan te vinden. Sindsdien nooit meer zonder reservekraan onderweg, alleen moet ik deze voor de Tabbert nog kopen vandaar...
Heb je iets van een schema?
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door thmeyer » ma 25 mei 2020 10:21

RE.gif
Info + schema's

Zie eerdere topic van dit forum: keukenkraan defect

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door PD » ma 25 mei 2020 10:28

sindaco schreef:
zo 24 mei 2020 16:16
Ik heb dan geen XT, maar heb wel een schakelaar gezet bij de deur die op zijn beurt een 200 AMP relais schakelt.
dat relais geeft de stroom van de accu door naar de besturingskast.

als je vergeet die weer uit te zetten na het moveren dan blijft de stroom richting besturingskast er op staan.
zet je hem uit is alles stroomloos.

je raakt er aan gewend om hem uit te zetten

@vip.....je hoeft dan niet op zoek naar serviceluik passend personeel mrgreen.gif
Dat is voor een XT niet juist; wanneer je de hoofdschakelaar ingeschakeld laat, zal de mover na enkele minuten alsnog deactiveren en moet je nog een keer uit/aan schakelen, en dan moet je toch weer bij de deur kunnen.

De hoofdschakelaar of de aparte activatieschakelaar zal dan toch in de disselbak moeten zitten om erbij te kunnen wanneer de caravan langs een muur staat zoals in het geval van VIP.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Chris » ma 25 mei 2020 10:55

zilvergrijs schreef:
zo 24 mei 2020 23:52
Bedankt allen voor het meedenken en de tips!
Ik ga er mee aan de slag als de caravan weer uit de stalling kan om een flinke trip naar het buitenland mee te maken.
Overigens, tussen accu en + van de Truma schakelkast zit ook een hoofdschakelaar.
Vraag aan Chris: dat van die blusdiode voor de pomp, zodat de switches van kranen langer meegaan, staat mij wel aan. Bij onze vorige Kip 2x een kraan moeten vervangen, natuurlijk ergens in dun bevolkt gebied en na veel moeite een geschikte kraan te vinden. Sindsdien nooit meer zonder reservekraan onderweg, alleen moet ik deze voor de Tabbert nog kopen vandaar...
Heb je iets van een schema?
Mooi he Zilvergrijs...
Da's nou een forum waar je wat aan hebt toch.
Thmeyer had direct het antwoord al.. stond al ergens op het forum.

De blusdiode voor de kranen is vaak heel simpel te plaatsen in de buurt van het pompje.
Zo'n pompje is vaak aangesloten d.m.v. een kroonsteentje, kan je het simpel vervangen.
Nu, dat kroonsteentje is de handige plek om ook de diode te plaatsen.
Gewoon over de pomp draadjes dus..ook in het kroonsteentje, onder de schroefjes.
MAARRRRRR
Let wel goed op wat de + en de - is..... ( zo'n goedkoop digitaal metertje van de Action is dan wel heel handig.. €4 geloof ik..nooit weg.)
Een diode heeft altijd een streepje op de behuizing... dat is de kant die aan de + moet zitten.
Even goed opletten dus..
Doe je het verkeerd om, dan vliegt er een zekering uit, vermoedelijk bij de omvormer.
Hieronder een foto van zo'n 1N4004....
Mag elke diode zijn in de 1N400* serie hoor... 1N4007 is b.v. ook prima..
Onderdeeltje van een paar cent wat schade aan een kraan van vele euro's voorkomt.... mooi he.. thumbup.gif
.
diode.jpg
diode.jpg (8.96 KiB) 1425 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door Chris » ma 25 mei 2020 10:59

@ sindaco..

Leuk stukje tekst, idd duidelijk beschreven, ook voor niet techneuten begrijpelijk. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door sindaco » ma 25 mei 2020 12:21

RE.gif RE.gif

oke dan is het zeker de besturingskast die de stroom uitschakelt terwijl de hoofdstroom er nog op staat.

dat heeft onze P1 mover niet vandaar mijn opmerking over personeel.
als ik het vergeet uit te zetten is de besturingskast altijd aan..dat dan wel.
de AB schakelt zich wel uit.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door myalexx » ma 25 mei 2020 21:15

Tijd relais ertussen zetten, zolang de hoofdschakelaar aan is dat hij elke 10minuten bijvoorbeeld even een keer schakeld.
Weet niet na hoelang hij op standby gaat ? Als dat na een uur is zet je het relais op een uur..

Dan is 10 min vrij onhandig, anders maakt hij elke keer een "noodstop" als je movert terwijl toevallig die 10 minuten net om zijn awhoea.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door PD » ma 25 mei 2020 21:16

RE.gif
Tijdrelais is veel te omslachtig, gewoon een tuimelschakelaar in de disselbak. KISS thumbup.gif
Laatst gewijzigd door PD op ma 25 mei 2020 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door myalexx » ma 25 mei 2020 21:16

Even een vraagje tussendoor, waarom zit er eigenlijk zo'n contact tussen ?
Niet elke mover heeft dit namelijk, zover ik kan vinden heeft de sx het bijvoorbeeld niet scratch.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: dissel contactdoos Truma XT vervangen door schakelaar?

Bericht door myalexx » ma 25 mei 2020 21:18

PremiumDiscovery schreef:
ma 25 mei 2020 21:16
RE.gif
Tijdrelais is veel te omslachtig, gewoon een tuimelschakelaar in de disselbak.
Dit was als oplossing bedoelt voor men die de mover wilt weg zetten en niet makellijk bij een schakelaar kan thumbup.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Movers”