Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Aviva » di 6 aug 2019 14:54

Ben in het beginfase van het oriënteren naar een mover onder onze Adria Aviva Lite 390 PS maximaal belaadbaar tot 1.100 kg.

Bij aankoop van de caravan hebben we destijds besloten geen mover te nemen, we zijn immers nog jong (begin 30) dus die caravan krijg je makkelijk op zijn plek met zijn tweeën dachten wij. Meestal is dat ook wel zo, maar inmiddels twee keer niet samen de caravan aan de haak gekregen en een keer bijna de caravan op de bumper toen hij doorschoot. Daarbij meenemend dat we misschien vanaf volgend jaar wat meer campings per jaar willen aandoen toch maar eens oriënteren.

Advies kan ik vragen bij de dealer, maar gezien we hier met elkaar alleen praktijkervaring hebben ben ik benieuwd naar jullie tips en adviezen.

Volgens mij heb ik om te beginnen twee keuzes, een halfautomaat of volautomaat. Bij de één moet ik een handmatige actie doen. Opzich vind ik dit niet erg dus ik denk dat een halfautomaat volstaat.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met A en B merken. Ik wil graag wel een mover die nauwkeurig is vooral met naar de auto rijden, niet dat ie nog 1 seconden doorrijd als ik op stop druk.
Hebben jullie ook advies voor een accu? Type, capaciteit etc?

Zelf monteren zie ik niet zitten, daar ben ik niet technisch genoeg voor. Iemand ervaring met prijsverschillen in monteren van movers? Of ligt dit veelal op hetzelfde niveau bij verschillende dealers? Heeft bijvoorbeeld monteren in het najaar nog zin voor korting?

Ik kijk uit naar jullie adviezen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door DanielW » di 6 aug 2019 14:59

Een mover lijkt altijd fijn, hoe licht of zwaar de caravan ook is. Wij hebben nu een e-go mover bij de voorpagina sponsor van dit forum vandaan, alleen nog aangekoppeld en gestald, maar die ervaring was al goed. Aankoppelen is idd heerlijk met heel gecontroleerd kunnen manoeuvreren. Deel de ervaringen nog wel na komende 3 weken met 3 x verkassen, dus 8 x gebruik incl thuis weg zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door RichTrip » di 6 aug 2019 15:10

Heb ook de Camptek E-Go mover. Halfautomaat. Perfect ding. Knop loslaten is meteen stil. Kan de caravan tot op 5cm van de carport laten moveren en dan de knop loslaten ;)
Hij is niet supersnel, maar wel erg sterk. Oprit op is geen enkel probleem.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door dieseltijger » di 6 aug 2019 15:24

Wij hebben vanaf 2013 - dus al zo'n 6 jaar - een enduro 303A mover (volautomaat). Inclusief montage en een 20 Ah Li-ion accu + lader voor 1395,-
  • Volgens de KCK test is de rijsnelheid relatief laag, plat gezegd: Totaal irrelevant, wij vinden het goed zo.
  • In dezelfde KCK test werd ook gemeld dat er de geur van oververhitte bedrading was waar te nemen - ook evenmin wat van gemerkt
  • Soft start, en je kan in de praktijk de koppeling precies boven de trekhaak positioneren.
  • Geen waarneembare slip van de rollen op de band, bij het nemen van een stoeprand wel een beetje slip waar te nemen: als er bijvoorbeeld 1 wiel een stoeprand moet nemen, dan gaat de caravan niet rechtuit - maar de stoeprand wordt wel overwonnen
  • De accu kan je in de winter gewoon in de caravan laten zitten - we vergeten zelfs wel eens de laadconnector los te nemen - en na een klein half jaar is er nog gewoon genoeg sap over om de mover te gebruiken.
  • Qua capaciteit: Ik zou het niet weten, omdat ik nog nooit zonder stroom heb gezeten. In ieder geval voldoende om een caravan van max 1300 kg te verplaatsen. De maximale afstand die het ding ooit afgelegd heeft is een steile helling waarbij de caravan 3,5 meter hoogteverschil moest overbruggen, en daarna nog zo'n 30 meter op z'n plaats gereden moest worden - geen enkel probleem. Tenzij je heel bijzondere omstandigheden verwacht zou ik geen extra geld besteden aan de 30Ah accu variant
Mocht je ons inbouwadres willen weten: stuur een PM, ik vind het minder sjiek om publiekelijk met offertes te gaan strooien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Hans 555 » di 6 aug 2019 16:15

Hier een Kronings waarbij de rollen zelf op de wielen moeten worden gedraaid. Is dat dan een halfautomaat? Indertijd bewust voor een mover gekozen waarbij je zelf de rollen kan aandraaien. Mochten de rollen gaan slippen dan kan ik deze nog wat strakker aandraaien. Wel bediening aan één zijde, om het even welke zijde, beide rollen worden op de banden gedrukt. De accu is een Yellow Top, volgens experts hier op het forum één van de beste accu's. Heb echter geen idee wat voor oplader is gemonteerd, was een heel pakket van Kronings.
Snelheid is 14 cm per seconde volgens de beschrijving maar dat vind ik minder belangrijk. De mover rolt een stoepje makkelijk op.
Bij het loslaten van de knop stopt hij niet direct, rolt ongeveer 3 tot 4 door, dus wel oppassen met aankoppelen.
Niet de goedkoopste en niet de beste maar best genoeg voor onze (max.) 1700 kg zware caravan.
Succes. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door iemand » di 6 aug 2019 16:27

Hoeveel laadvermogen heb je over? Er komt nl nogal wat gewicht bij; mover + accu whistle.gif
Overweeg een accu type X20 of X30 oid.
Die zijn zo'n 15 kg lichter dan een semi-traxi of AGM accu. Helaas wel 300...400 euro ipv 120, maar icm nieuwe mover, tot 150 euro korting op de accu.

Mbt mover, volautomaat is puur gemak. Dus daar kun je dan weer op besparen.
Ik heb de oploopmotor al eens defect gehad, maar ben zeer tevreden over de Truma SER.

Tip. In de winter accu loskoppelen of er zelfs uit en... batterijen uit de afstandbediening halen. scratch.gif .
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Kasper

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Kasper » za 24 aug 2019 17:50

Het is een prima idee een om een mover te plaatsen onder jou caravan, niet meer drukken of trekken aan de caravan en wat ook heel mooi is om je caravan op een wig te zetten, krijg je met duwen niet voor elkaar! thumbup.gif Bij ons kon er geen halfautomaat onder, dus werd het een volautomaat en het bevalt uitstekend. thumbup.gif
En de accu hoef je er niet uit te halen, je laadt hem vol en als hij in de stalling gaat, maak ik de kabels los en volgend jaar kan ik hem gewoon weer aansluiten. Wat een gemak. thumbup.gif
Bijlagen
2018-09-15 11.05.22 aangepast.jpg
DSC03914 aangepast.jpg

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door WillyL » za 24 aug 2019 20:34

Hoi, een mover is geen ovrbodige luxe...
Ik heb sinds 2010 een Reich compact, de voorloper van de Reich easydrive.
Wat ik daar heeeeeel goed aan vind is dat hij achter of voor de wielen zit maar vooral naast het chasis. Hij heeft dus een grote bodemspeling, meer dan vele anderen. Alko heeft ook zo een model met veel bodemvrijheid.
Enkel onder het chasis komt hij wat lager. Dat is trouwens, denk ik, te zien op de foto van borm147.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Pakkie » za 24 aug 2019 20:59

Nadat de regelkast van de volautomatische Truma SE kuren gaf, hebben we een nieuwe half automaat van Truma laten monteren. Het is wel een half automaat waar met één beweging de rollen op de band gaan middels een wielsleutel wat erg eenvoudig gaat. Bij onze vorige caravan moest je ze er tegenaan draaien en dat vonden we minder praktisch: kost relatief veel kracht en tijd.
Wij hebben bewust voor een halfautomaat gekozen omdat de opzetmotoren van volautomaten niet altijd vrij zijn van storingen.
Inmiddels zo'n 20x de nieuwe mover gebruikt en hij bevalt perfect thumbup.gif
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Patman » za 24 aug 2019 21:14

Ik lees even mee in dit topic, wellicht van toepassing voor ons het volgende seizoen.

Gebruikersavatar
Hefeweizen
Berichten: 71
Lid geworden op: za 29 sep 2018 22:05

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Hefeweizen » za 24 aug 2019 23:25

Ik kan de Truma Mover SX aanbevelen. Ik denk dat Pakkie die hierboven ook bedoelt.
Kodiaq 4x4 (2021) + Hobby 490 KMF De Luxe Edition (2019)

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door r.obbink » zo 25 aug 2019 07:52

Wij hebben afgelopen oktober, toen we onze Ventana van 1500 KG hebben aangeschaft er meteen een Reich Easydrive 1.8 onder laten zetten.

We zijn naar Parijs en naar Italië geweest. In Parijs stonden we op een prima camping alleen lagen de plaatsen lager dan de paden waardoor bij het weggaan de caravan een heuveltje moest nemen.... Geen enkel probleem.

In Italië moesten we de caravan met één wiel op een wig zetten om hem waterpas te krijgen ook geen probleem....stoepje nemen ging prima.

Ik heb er een 90 AH Tab Polar accu inzitten die, als de caravan in de stalling staat, hier thuis in de schuur aan een druppellader hangt.

Jouw vraag over volautomaat en half automaat: Een vol automaat zet de rollen (met de AB) op de wielen. Een half automaat draai je met de slinger van de poten de rollen op de wielen.... Persoonlijk vind ik dat fijner omdat je ze dan zelf strakker op de banden kan zetten. (ik weet niet of dat met een volautomaat ook kan?)

Wij zijn vaak samen op pad en dan verplaats je die 1500 KG echt niet met zijn tweeën….

Tot nu toet erg tevreden over de Reich!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Pakkie » zo 25 aug 2019 10:16

RE.gif
Je hebt ook halfautomaten (zoals de onze) waarbij je niet aan het draaien hoeft met de slinger van de poten. Je zet daarbij met een wielsleutel in één beweging de rollen op de band. Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar wij vinden dat prettiger omdat het minder kracht en tijd kost dan draaien met de slinger wat we bij de vorige caravan hadden. Diverse hellingen, keggen etc genomen met onze mover maar dat ging probleemloos dus de rollen staan voldoende strak op de band.

Soft start is inderdaad ook wel ideaal want dan zet je hem op de cm nauwkeurig boven de kogel.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Hefeweizen
Berichten: 71
Lid geworden op: za 29 sep 2018 22:05

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Hefeweizen » zo 25 aug 2019 14:26

RE.gif
Mee eens.
Er is een draadje over de SX:
viewtopic.php?f=63&t=37725
Kodiaq 4x4 (2021) + Hobby 490 KMF De Luxe Edition (2019)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door dieseltijger » zo 25 aug 2019 14:37

Conclusie: Iedereen in dit draadje is tevreden over zijn/haar eigen mover. (Ook ik)

Stap 2: Nu het forum afgrazen, en inventariseer de aanbevelingen (bijvoorbeeld: het voordeel van soft start) en de problemen. Valkuil: de merken met het grootste marktaandeel worden natuurlijk het meest genoemd qua problemen omdat.... er nu eenmaal veel van verkocht zijn. Ik zou ook de gevallen waar de service vanuit de dealer of de fabrikant slecht is gebleken mijden als de pest.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Aviva » zo 2 feb 2020 14:51

Nieuw leven in dit topic thumbup.gif

Vorige week was de Caravana en daar ben ik me wederom aan het oriënteren gegaan op een mover voor onze caravan.
Ik heb met verschillende movers mogen testen tijdens de beurs.
O.a. met een Reich, die ik nogal schokkerig vond in de besturing, verder klonk deze mover wat minder degelijk.

Uiteindelijk kwam voor ons de Truma SX eruit als de beste optie (van de merken die we daar gezien hebben).
In het pakket dat werd aangeboden zat de Optima Yellow Top accu van 38ah.
Deze accu weegt12 kg flink aan het gewicht dus.

Ik ben niet zo technisch onderlegd dus weet niet zo goed wat de alternatieve accu's zijn de we zouden kunnen gebruiken. Iemand riep bijvoorbeeld de Victron PPP
Kan één van jullie mij hiermee wat op weg helpen? Hoe lang gaat een accu mee?

Verder was ik benieuwd of leden hier ervaring hebben met CaravanMoverShop voor in/opbouw van de mover.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Chris » zo 2 feb 2020 15:49

Ja... ikke.. mrgreen.gif

1e.. Caravan movershop... prima gasten, staan voor hun klanten klaar.
Ik kocht daar in 2012 een Powrmover met bijbehorende spullen zonder accu om zelf in/onder te bouwen.
5 jaar garantie meneer..
In 2017, een paar maanden voor het verloop van de 5 jaar bleek mijn AB kuren te hebben, en ik stond op het punt van afreizen met de hut.
Zonder mover begin ik niets meer, het lijf wil dat niet meer.
Dus gebeld, Een nieuwe was geen probleem, garantie ook niet mits geen valschade oid.
Echter, opsturen zou voor mij niet meer op tijd zijn... ik kon hem wel direct ophalen...
Dat gedaan, en nog de handleiding mee om te pairen... wist ik wel maar toch..
Gratis een nieuwe AB dus, net voor 5 jaar en bij eigenbouw... Top...

Accu's.
Mijn idee is...
Hoe belangrijk is het gewichtsverschil voor jou... de optima weegt 12 kg en de Victron PPP iets van 6 meen ik..
6 Kg verschil... en het kost een veelvoud...
Beide zijn heel goede en mooie accu's voor ons als caravanners.
De prijs t.o.v. het gewichtsverschil... dat moet je zelf kiezen.
Daarbij kan ik je wel vertellen dat als mijn Yellowtop van 55 Ah de geest geeft ik oook aan een Lifepo, liefst Victron en dan de 30Ah versie zal denken.
Maar de centen he...
Op dit moment zijn de Victrons bij Jasicamp in de aanbieding trouwens.
https://www.jasicamp.nl/accus/li-ion-lifepo-accus/c45

Leeftijd van een accu is voor een belangrijk deel afhankelijk van jou "verzorging" van de accu.
Laat je hem tot de bodem leegtrekken zal hij veel eerder de geest geven.


Succes met kiezen
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door myalexx » ma 3 feb 2020 21:29

RE.gif
Bij caravan movershop zijn ze goedkoper dan jasicamp whistle.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door RichTrip » di 4 feb 2020 09:07

En als het gewicht echt een dingetje is, ik heb de PowerXtreme X10. Weegt 2.1 kilo en hij sleurt mijn Kip naar ieder plekje wat ik wil, desnoods een klein half uur lang.

Accu is wel dedicated alleen voor de mover, dus niet voor de lampjes en waterpompjes e.d. in de caravan (leefaccu).
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door deusjevo » di 4 feb 2020 09:22

Stuur anders forumlid en moverwiki Ralf even een PBtje, hij kan je ook prima adviseren.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Chris » di 4 feb 2020 10:20

myalexx schreef:
ma 3 feb 2020 21:29
RE.gif
Bij caravan movershop zijn ze goedkoper dan jasicamp whistle.gif
Da's nog mooier, Had ik niet gezien...
Maakt het nog leuker thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Aviva » wo 5 feb 2020 19:47

Dank voor jullie reacties en het advies over de accu’s
Heeft iemand hier ook ervaring met de Enduro em 303+?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door Aviva » za 15 feb 2020 18:37

Vandaag weer op pad geweest. Nogmaals met de Truma SX even testritje gedaan. Vooral de nauwkeurigheid bevalt ons. Zodat we nauwkeurig bij de trekhaak kunnen komen. Mover ben ik voor 90% uit mits hij onder ons chassis past dat moet ik nog even meten.

Voor wat betreft de accu hier adviseerde ze mede gezien gewicht een Victon PPP met 8ah hiermee zou ik een kwartier kunnen moveren. Zou deze accu het kunnen doen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door dieseltijger » za 15 feb 2020 18:58

Caravanner12 schreef:
wo 5 feb 2020 19:47
Dank voor jullie reacties en het advies over de accu’s
Heeft iemand hier ook ervaring met de Enduro em 303+?
Yep, hiero. De EM 303 (de voorloper van de EM303+) volautomaat in combinatie met een Li-ion accu, eveneens van Enduro. Nu al zo'n 6..7 jaar in gebruik. Geen problemen. Had je een vraag?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Oriënteren op mover voor caravan tot 1.100 kg

Bericht door myalexx » za 15 feb 2020 21:50

De lifepo4 accu's is nog wel een dingetje, ik heb er ook naar lopen zoeken etc ( ervaringen )
Maar je vind er nog bar weinig over.

Wij willen ook de sx ivm nauwkeurigheid etc.. Maar idd welke accu 8ah - 40ah
8ah lijkt mij wat aan de krappe kant ( onze caravan is btw 1400mtm )

Maar 40ah lijkt mij overkill alleen kan je er nergens wat concreets over vinden.
Alleen dat deze accu's in vergelijking met een AGM accu ( bijvoorbeeld yellow top)
Ongeveer de helft zijn dus 40ah lifepo4 = 80ah AGM

Lastige keuzes iig scratch.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Movers”