Reich Power Pack

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
fendtje
Berichten: 9
Lid geworden op: do 25 dec 2008 08:00

Reich Power Pack

Bericht door fendtje » za 10 feb 2018 09:17

Graag zou ik willen weten of hier leden zijn die gebruik maken van een mover in combinatie met de Reich power pack , en dan met name de zwaarder caravans rond
de 1700kg.
Heb zelf de Reich easydriver basic 2.3 gemonteerd,maar wil graag gewicht besparen door monteren van een lifep04 accu.
hoor graag jullie ervaringen of de accu voldoende kracht houdt.
Alvast bedankt.
Volkswagen T5 + Fendt 510 Topas

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Reich Power Pack

Bericht door Jan van Vijven » za 10 feb 2018 09:55

Ik heb zo’n ding in combinatie met een Alko mammoet mover en ben tevreden.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Reich Power Pack

Bericht door blazoen » za 10 feb 2018 10:15

Wij hebben de lichtste versie van Victron (8ah), dat is zeg maar het origineel. Reich heeft deze nagemaakt. In combinatie met een AL-KO Mammut en een kip kompakt werkt dat als een trein. Victron heeft inmiddels haar lijn uitgebreid met een verbeterde versie met ook meer varianten. De nieuwe versie heeft o.a. nu ook een “huishoud” aansluiting los van de mover aansluiting. Voor een 1700 kg caravan is wellicht een iets zwaardere variant handiger. Niet dat die kleine het niet kan maar met een iets grotere heb je wat langer de tijd om te moveren.

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Reich Power Pack

Bericht door willem » za 10 feb 2018 12:33

Ik heb een Enduro EM305 in combinatie met een REICH Peak Power Pack. Eerst 3 jaar in/onder een Knaus Sudwind 495 MTF met een gewicht van 1400kg gebruikt zonder problemen. Sinds vorig jaar de boel om laten bouwen naar onze nieuwe Fendt Bianco 515 van 1700kg en de afgelopen vakantie geen problemen ondervonden. De PPP is ook geschikt om aan de accu van de auto te koppelen waardoor je altijd de volle capaciteit van de accu hebt.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reich Power Pack

Bericht door Ab » za 10 feb 2018 13:17

Het ligt eraan welke mover je gebruikt.
Tip: zoek uit wat het max vermogen is wat de mover vraagt.
Kijk daarna of de accu dat kan leveren.
Dan kan wel eens verkeerd uitpakken bij sommige lichtgewicht accu's.
Je wilt niet dat de mover of accu ermee stopt als het een een keer erg moeilijk wordt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Reich Power Pack

Bericht door Re di Coppi » za 10 feb 2018 13:27

RE.gif
Ja, dat is het meest ‘kritische’ van zo’n lichtgewicht accu, de maximale stroom.
Een aantal movers kunnen bij max belasting te veel stroom ‘vragen’. De oudere generaties movers zoals de Truma SE maar de TrumaXT (nwe generatei) is weer uitermate geschikt voor dit soort accu’s.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Reich Power Pack

Bericht door blazoen » za 10 feb 2018 13:54

Re di Coppi schreef:RE.gif
Ja, dat is het meest ‘kritische’ van zo’n lichtgewicht accu, de maximale stroom.
Een aantal movers kunnen bij max belasting te veel stroom ‘vragen’. De oudere generaties movers zoals de Truma SE maar de TrumaXT (nwe generatei) is weer uitermate geschikt voor dit soort accu’s.
Daar heb je gelijk in. Kijk daarom liever niet naar die Reich Accu maar beter naar de Victron Accu. Reich heeft max continu stroom van 80 A terwijl Victron 150 A continu levert met een kortstondig max (10 sec) van 200 A. Dat zijn cijfers waar vrijwel elke mover mee overweg kan.
Bovendien is de Victron Accu nog goedkoper ook. (€340 voor 8Ah, €475 voor 20Ah)

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Reich Power Pack

Bericht door Re di Coppi » za 10 feb 2018 14:09

Zelf hebben we de Powerxtreme X30 met een TrumaXT mover. De X30 kan ook als boordaccu dienen.

Specificaties
Voltage 12V
Nominaal voltage 12,8V
Capaciteit 30Ah
Max. continue stroom 100A
Kortstondige stroom 200A
Piekstroom 300A

Toegelaten max. laadstroom 60A
Interne lader; laadvoltage 14,6V
Interne lader; laadstroom 4A
AC input 100 - 240 Vac
Omgevingstemperatuur gebruik -20 °C tot +60 °C
Laadtemperatuur 0 °C tot 45 °C
Opslagtemperatuur -10 °C tot 45 °C
Gewicht 5,6 kg
Garantie 2 jaar
Levensduur (80% DOD) >1500 cycli
IP klasse IP 21
Cel chemistry LiFePO4
Cel technologie Prismatic
Afmetingen 250 x 175 x 120 mm
Beveiligingen overstroombeveiliging, over-/onderspanningbeveiliging, kortsluitingbeveiliging, beveiliging tegen te hoge temperatuur
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: Reich Power Pack

Bericht door Frankman » za 10 feb 2018 19:25

Ik heb een Knaus sport 500 FDK met Reich easydriver pro 1.8 mover icm een Reich Mobility Power Pack. Ben er zeer tevreden over.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Reich Power Pack

Bericht door Robertolini » za 10 feb 2018 20:27

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de Reich icm Powrmover en een hut van 1750 kg.
Al diverse zware moveracties gedaan, nooit enig probleem !
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: Reich Power Pack

Bericht door Marco B » vr 18 jan 2019 10:08

Gelden de positieve reacties zoals hierboven ook als de accu een paar jaar oud is? Wij krijgen in Maart onze nieuwe caravan waar een reich 1.8 onder gaat met in principe de power pack als accu waar 15 minuten mee gemovered zou kunnen worden.

Wat ik mij wel afvraag : als de caravan de stalling in gaat moet er even met de mover gereden worden. Vervolgens blijft de accu in de caravan (niet aan de paal). Als we de caravan vervolgens weer ophalen moet er weer even met de mover gereden worden tot koppelen met de auto. Vervolgens naar huis rijden (15 minuten) waarbij de mover weer gebruikt moet worden. Halen, brengen en thuis bij elkaar zal ongeveer 15 minuten duren. De caravan is leeg 1150 kilo, laadvermogen tot 1700 kilo (wat we bij lange na niet gaan halen). Zal het een grensgeval zijn of is de accu in de praktijk langer dan 15 minuten te gebruiken?

Diky
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 9 feb 2018 20:41

Re: Reich Power Pack

Bericht door Diky » za 19 jan 2019 14:39

RE.gif

We hebben hier net dezelfde mover Reich basic 1.8 met power pack. Dit voor onze caravan met een MTM van 1100 kg. We hebben deze combinatie sinds 02/2018, dus bijna één jaar. De combinatie was ons aanbevolen door de handelaar van onze tweedehandse caravan en deze heeft die ook meteen geplaatst.
De batterij heeft theoretisch de mogelijkheid om opgeladen te worden terwijl je met de auto rijdt. Echter, dit is niet bij ons het geval. De dealer heeft hiervoor de conexie niet gemaakt en bovendien werkt door één of andere reden de vaste plus vanuit de auto niet waardoor dit allicht toch niet had gelukt.
Onze ervaringen:
De caravan is hier naast de woning gestald. Op een hellend terrein naast de oprit , dus de moover moet behoorlijk werken om de caravan hierop te rijden. Om batterij te sparen zet ik de combinatie de avond voordien al vertrekkensklaar waarna ik de accu nog de hele nacht bijlaad. Ik zorg er dus voor dat de batterij volledig opgeladen is als we op reis vertrekken. Geen enkel probleem om dan op de camping te moveren. Als we vervolgens naar een andere camping verkassen dan dienen we die dag 2 keer te moveren: één keer op de eerste camping en later die dag op de andere camping. We hebben dit een aantal maal gedaan, soms moest er toch wat verder gemooverd worden, en dit gaf het afgelopen seizoen geen problemen. Het moveren bleef vlot.
Dan terugkomen naar huis: mover gebruiken op de camping om caravan achter de auto te plaatsen, dan vertrekken naar huis. Remember: batterij kan niet opgeladen worden tijdens het rijden. Bij thuiskomst dient de mover dan hard te werken om de caravan op de helling te rijden naar de stalplaats. Ik had toen nog niet echt de handigheid om het moveren vlot te laten gebeuren en diende nogal wat manoevers uit te voeren die achteraf beschouwd niet nodig waren geweest. Ik denk toch dat ik wel een 10-tal minuten thuis aan het moveren was. Hier merkte ik na onze eerste reis dat het toch wel nipt was. Aan de hand van een waarschuwingssignaal kan je opmerken dat de capaciteit van de batterij toch wel laag was. Nu, ik geraakte wel op de stalplaats, maar het leek mij toch dat de batterij het geen 2 minuten langer had volgehouden.
Bij onze volgende uitjes hebben wij het anders aangepakt. Bij thuiskomst mover ik nu de caravan via een minder hellend en sneller parcours naar de stalplaats. De mover dient dus in tijd minder lang te werken. De batterij heeft nu ook nog wat reserve zodat dit vlot lukt. 15 minuten moveren moet zeker lukken denk ik, op voorwaarde dat het terrein niet te geaccidenteerd is.
Conclusie: Nog maar één jaar ervaring mee; dus weet niet of de prestaties van de accu volgende jaren erop achteruit gaat. Voorlopig ben ik er heel tevreden mee. Wel had het mij een zekerder gevoel gegeven als de batterij tijdens het rijden door de auto zou opgeladen worden. Dan kom je zeker niet voor verrassingen te staan. I.v.m. het stallen tijdens de winter: ik laat de accu gewoon in de caravan zitten. Ik maak geen pool los. Wel laad ik ongeveer 1 keer per maand de accu bij. Dit gaat heel snel, hoogstens na een 15 tot 30 minuten is de accu weer helemaal volgeladen. Zo denk ik het leegtrekken van de accu door lekstromen voldoende voor te blijven.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reich Power Pack

Bericht door Chris » za 19 jan 2019 15:12

Marco B schreef:
vr 18 jan 2019 10:08
Gelden de positieve reacties zoals hierboven ook als de accu een paar jaar oud is? Wij krijgen in Maart onze nieuwe caravan waar een reich 1.8 onder gaat met in principe de power pack als accu waar 15 minuten mee gemovered zou kunnen worden.

Wat ik mij wel afvraag : als de caravan de stalling in gaat moet er even met de mover gereden worden. Vervolgens blijft de accu in de caravan (niet aan de paal). Als we de caravan vervolgens weer ophalen moet er weer even met de mover gereden worden tot koppelen met de auto. Vervolgens naar huis rijden (15 minuten) waarbij de mover weer gebruikt moet worden. Halen, brengen en thuis bij elkaar zal ongeveer 15 minuten duren. De caravan is leeg 1150 kilo, laadvermogen tot 1700 kilo (wat we bij lange na niet gaan halen). Zal het een grensgeval zijn of is de accu in de praktijk langer dan 15 minuten te gebruiken?
Helaas is er nergens een tabel welke accu of power pack hoelang met welke mover en onder welk gewicht caravan zal werken.
Was het maar waar, dan sprongen we met z'n allen een gat in de lucht.
Er zijn zoveel factoren die meespelen, tot aan accu / powerpack leeftijd aan toe.
Door de ban genomen... en logisch, hoe zwaarder een caravan hoe meer power je nodig hebt.
De mover zal gewoon meer stroom trekken daardoor.
Maar dan nog alle andere factoren... type mover, bedradingsdikte, gewicht caravan, ondergrond, bandenspanning etc. etc.

Jammer maar helaas....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Dreke
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 20 jan 2019 19:08
Locatie: Zuidlaren

Re: Reich Power Pack

Bericht door Dreke » ma 21 jan 2019 20:00

Wij hebben een Truma SER met een Reich power pack, nu 3 jaar in gebruik. In het begin was ik nogal sceptisch over de accu, maar dat was totaal ongegrond. Acuu wordt bij mij opgeladen tijdens het rijden, dus altijd vol bij aankomst.
In de stalling laat ik de accu gewoon zitten. Komt de caravan uit de stalling dan kan ik gelijk aankoppelen zonder de mover te gebruiken en bij thuiskomst is er voldoende capaciteit om de caravan de oprit op te krijgen, die enigszins oploopt. Caravan weegt maximaal 1800 kg

Andre
Eriba Nova 485GL (2016), Thule 6200, Truma SER, Volvo V70-D4 (2014)

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: Reich Power Pack

Bericht door Marco B » wo 13 feb 2019 00:55

Diky schreef:
za 19 jan 2019 14:39
De dealer heeft hiervoor de conexie niet gemaakt en bovendien werkt door één of andere reden de vaste plus vanuit de auto niet waardoor dit allicht toch niet had gelukt.
Is dit niet eenvoudig alsnog op te lossen door de dealer?
Onze dealer (Cor Melissant) heeft al diverse power pack gemonteerd welke tijdens het rijden dus opgeladen wordt (of zou moeten worden als ik bovenstaande lees),. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat dit goed komt.
Ik heb er nu wel vertrouwen in, na verschillende ervaringen gelezen te hebben!

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Reich Power Pack

Bericht door WillyL » wo 13 feb 2019 09:40

Wat de houdbaarheid of versheid van die batterijen betreft, ze bestaan nog net niet lang genoeg om daar volledig zekere besluiten over te maken.
Fietsbatterijen hebben vaak dezelfde technologie en hier kan ik wel zeggen dat mijn fietsbatterij na zowat 5 jaar ( of 8 scratch.gif ) aan het eind van haar Latijn begint te komen.
Daar waar ik eerst gemakkelijk 70km kon doen zakt dat nu terug naar de helft of zelfs minder. Vooral bij de koude temperaturen is dat duidelijk te merken.
Ook die van mijn echtgenote begint te minderen. Zij rijdt bijna steeds op vol vermogen en bijna dagelijks naar het werk ongeveer 14 km ver, dus 28 heen en terug. Ze laadt dan ook telkens bij. Tegenwoordig moet ze de ondersteuning beperken om niet met 1 van de 4 streepjes te eindigen, ook vooral bij koude.
Beide batterijen zijn LiFoPo4.
Wat de invloed op korte periodes en niet-frequent gebruik van de batterij op de levensduur, zoals voor het moveren, heb ik geen flauw benul van.
Besluit, voor fietsen, reken vervanging na een 5tal jaar, orde van grote.

BTW. We hebben dit jaar een nieuwe batterij gekocht voor de fiets van mijn vrouw en op mijn fiets komt vermoedelijk een nieuwe kit. Ik heb vroeger dus mijn gewone fiets omgebouwd naar een electrische, zeer tot mijn eigen tevredenheid en nu ga ik het ganse geval vervangen door iets moderners.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Reich Power Pack

Bericht door Jan van Vijven » wo 13 feb 2019 09:48

RE.gif
Ik heb me wijs laten maken dat het aantal keren opladen bepaald hoelang een accu meegaat, als ik dat dan met jou fietsen vergelijk zou mijn RPP zeker twintig jaar (of meer) mee moeten gaan.
We gaan het beleven...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Reich Power Pack

Bericht door willianv » wo 13 feb 2019 11:47

Ik heb een powerxtreme x20 voor mijn p1 mover.. hut weegt 1800 kg.

De accu heeft geen enkel probleem bij het verplaatsen van deze caravan.
Onderweg bijladen doe ik niet. Via een app kan ik de status controleren, na 2 behoorlijke moveracties per dag zit deze nog niet eens aan de helft van zijn capaciteit.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Reich Power Pack

Bericht door thmeyer » wo 13 feb 2019 13:37

Jan van Vijven schreef:
wo 13 feb 2019 09:48
RE.gif
Ik heb me wijs laten maken dat het aantal keren opladen bepaald hoelang een accu meegaat
De eerste ladingen hebben invloed op de capaciteit en levensduur van de Lithuim-Ion batterij

De Li-Ion (Lithium-Ion) batterij
Een Li-Ion (Lithium-Ion) batterij bestaat uit meerdere cellen.
De fysieke eigenschappen van de afzonderlijke cellen zijn voordat ze gebruikt worden verschillend. De prestatieopbouw van een batterij is pas optimaal als deze eigenschappen zoveel mogelijk gelijk zijn. Daarom moeten de cellen eerst op elkaar gaan lijken.
Dit kalibratie proces kan door de gebruiker beïnvloedt worden door het juiste opladen van de batterij. Nadat de cellen zoveel mogelijk op elkaar lijken, volstaat regelmatig volledig opladen om een zo lang mogelijke levensduur van de batterij te bereiken.

De lading begint na het uitpakken
Een batterij bereikt de maximale prestatie niet na de eerste oplading.
Als men een nieuwe batterij direct gaat gebruiken is het maar de vraag of de maximale prestatie bereikt wordt of dat de capaciteit vroegtijdig verzwakt.
Door een juiste “batterij lading “ na het uitpakken wordt de maximale prestatie en levensduur bereikt.
Een Li-ionen batterij moet meerdere malen “volledig” geladen worden.
Minstens 10 volledige batterij opladingen zijn benodigd op het maximale uit de batterij te halen. Deze “beginlading” bepaalt of een batterij 200x of 3000x tevredenstellende opladingen heeft.

De batterij laden in het dagelijks gebruik
Hetzelfde als dat bij sporters de prestatie zonder training verminderen, verliest ook een batterij aan kracht als hij niet regelmatig getraind wordt.
Dit houdt dus in dat de batterij niet onnodig tussentijds opgeladen dient te worden of voortdurend in de batterijlader blijft staan.
De maximale prestatie wordt bereikt indien de batterij pas weer volledig opgeladen wordt als hij leeg is.

Het optimale laden van de batterij
* Laad de batterijen de eerste keer volledig onafgebroken op, dit kan tot maximaal 12 uur duren! Batterij worden n.l. meestal ongeladen door de fabriek geleverd.
* Zorg dat de batterijen ook minstens de eerste 10x altijd volledig onafgebroken wordt opgeladen.
Niet halverwege het laadproces uit de lader nemen, dit is zeer nadelig voor de batterij.
Voor de levensduur van de batterij is het bovendien van belang dat de batterij eerst geheel opgebruikt moet zijn alvorens weer op te laden.
De eerste keer, of na een langdurige rust kan het voorkomen dat de batterij niet volledig geladen wordt en haar capaciteit niet haalt.
Door de batterij dan volledig te ontladen en weer op te laden wordt de capaciteitsopname weer bevorderd (eventueel een paar keer doen).
* Niet bij kou (onder de 0º Celsius) batterijen laden.
* Niet gebruiken beneden de -20º en ook niet boven de + 60º celsius.
Eenmaal geladen zij ze overigens bij kou wel goed te gebruiken.
* Laad de batterij pas op als hij (bijna) leeg is.

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Reich Power Pack

Bericht door janoniem » wo 13 feb 2019 14:04

...Laad de batterij pas op als hij (bijna) leeg is
In de praktijk is dat natuurlijk niet werkbaar; je "movert" de caravan op zijn plek, hangt hem "aan de paal" en het laadproces gaat van start.
Na een tijdje wil je wel eens wat meer van de wereld zien, breekt op en trekt verder waarna die procedure weer wordt herhaald.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Reich Power Pack

Bericht door thmeyer » wo 13 feb 2019 14:12

Ik ben het helemaal met je eens !!
De praktijk is altijd anders en het zal ook niet altijd direct een probleem zijn.
De nadruk van mijn verhaal zijn eigenlijk de eerste ladingen ivm capaciteit en levensduur.

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Reich Power Pack

Bericht door WillyL » wo 13 feb 2019 23:21

@theo,
Dat volledig leeg laten lopen en opladen bij een nieuwe batterij, is dat ook van toepassing op lifop... batterijen?
Zonet terug thuis van een uitstapje naar ' t Ankertje in Mechelen en mijn vrouw haar nieuwe batterij is nog niet gans plat, euh, leeg. Morgen rijdt ze naar het werk met de oude en tijdens het weekeinde proberen we de nieuwe verder leeg te rijden met als backup de ouden in de fietstas. Moeten we dat enkele keren doen? Het worden dan gezellige avonden daar in 't Ankertje. whistle.gif


Voor wie het niet weet, 't Ankertje aan de Vismarkt heeft heel lekker bier van de brouwerij 't Anker in Mechelen, alom gekend voor de Gouden Carolus. Jammer, mijn ega is niet blij wanneer ik er enkel ven 'proef' van het wel uitgebeide assortiment.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Jan Sel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 jul 2020 13:38

Re: Reich Power Pack

Bericht door Jan Sel » ma 13 jul 2020 21:06

Kun je een mover gebruiken met een Reich MPP accu terwijl die aan de laadpaal staat, zodat je gebruik maakt van de stroom van de laadpaal.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reich Power Pack

Bericht door Chris » ma 13 jul 2020 21:20

Een mover trekt heel veel meer stroom dan een lader kan leveren.
Je kan wel moveren terwijl de accu geladen wordt, maar de accu heb je nodig... dat is de grote stroom leverancier..
Maar... denk ik dan direct...
Hoe kom je op deze vraag.... is de accu leeg of stuk ofzo??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jan Sel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 jul 2020 13:38

Re: Reich Power Pack

Bericht door Jan Sel » di 14 jul 2020 09:55

Dank voor je reactie.
Soms staat de caravan, maar wil je hem toch nog een eindje verplaatsen. Ik vroeg dit om te weten te komen of je dan de kabel er even af moest halen of niet.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”