Kabeldikte voor mover
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Klopt, maar Ab laten we eerlijk zijn, ze worden veel te dik berekend, daar ben ik wel achter inmiddels......
Belangrijker is een goede verbinding met de "stekkers" want je weet ook dat die de beperkende factor zijn, reken maar door, zoek maar eens passende connectoren voor die overdikke kabels..
Klopt, maar Ab laten we eerlijk zijn, ze worden veel te dik berekend, daar ben ik wel achter inmiddels......
Belangrijker is een goede verbinding met de "stekkers" want je weet ook dat die de beperkende factor zijn, reken maar door, zoek maar eens passende connectoren voor die overdikke kabels..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Kabeldikte voor mover
@Chris,
Wil ik de kabels voor je opmeten kom ik erachter dat ik altijd de schuifmaat van mijn pa heb gebruikt, en die onlangs weer eens terug gegeven heb......
Morgen maar eens even zelf eentje kopen. Anders lukt dat opmeten niet.
Maar zo op het blote oog lijkt de koperdikte ca 3 a 4 mm te zijn.
Wil ik de kabels voor je opmeten kom ik erachter dat ik altijd de schuifmaat van mijn pa heb gebruikt, en die onlangs weer eens terug gegeven heb......
Morgen maar eens even zelf eentje kopen. Anders lukt dat opmeten niet.
Maar zo op het blote oog lijkt de koperdikte ca 3 a 4 mm te zijn.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Kabeldikte voor mover
@ Micky
Daar is met wat moeite best aan te komen.
Bij een lastechnisch bedrijf bijv.
Laskabels hebben ook allerlei aansluitingen nodig.
Webshops zijn een ander alternatief.
Of gewoon het magazijn van de baas..
Paar gevulde koeken..
4 mm2 heb je voor een koelkastje wat 10 of 12 A trekt al nodig wil je enig kans op succes hebben.
6 mm2 zou hiervoor nog beter zijn.
Een mover kan meer dan 100 A trekken in sommige gevallen.
Als je dit vergelijkt is mijn conclusie dat als je echt alles uit de mover wilt halen, 4 mm2 veel te dun is.
Ik ben geen elektrotechnieker.
Maar deze conclusie lijkt me vrij logisch.
Daar is met wat moeite best aan te komen.
Bij een lastechnisch bedrijf bijv.
Laskabels hebben ook allerlei aansluitingen nodig.
Webshops zijn een ander alternatief.
Of gewoon het magazijn van de baas..
Paar gevulde koeken..
4 mm2 heb je voor een koelkastje wat 10 of 12 A trekt al nodig wil je enig kans op succes hebben.
6 mm2 zou hiervoor nog beter zijn.
Een mover kan meer dan 100 A trekken in sommige gevallen.
Als je dit vergelijkt is mijn conclusie dat als je echt alles uit de mover wilt halen, 4 mm2 veel te dun is.
Ik ben geen elektrotechnieker.
Maar deze conclusie lijkt me vrij logisch.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Mijn baas heeft alleen locomotieven en wagons in het magazijn....
oh ja, en gevulde koeken, water en relatiegeschenken
Mijn baas heeft alleen locomotieven en wagons in het magazijn....
oh ja, en gevulde koeken, water en relatiegeschenken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Locomotieven zijn ook goede movers
Locomotieven zijn ook goede movers
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
Ja. Maar daar hoeven in verhouding weer niet zulke dikke kabels aan.
Omdat de spanning wat hoger ligt dan 12 volt.
Omdat de spanning wat hoger ligt dan 12 volt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Jij bent duidelijk nog nooit in een Lok aan het werk geweest
in verhouding niet, maarrr toch....
Jij bent duidelijk nog nooit in een Lok aan het werk geweest
in verhouding niet, maarrr toch....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Kabeldikte voor mover
Sorry hoor, maar even on topic
even een vraagje; worden movers dan niet altijd geleverd met HUN eigen benodigde dikte van kabels die nodig zijn om de betreffende mover op een efficiënte manier zijn werk te laten verrichten.
even een vraagje; worden movers dan niet altijd geleverd met HUN eigen benodigde dikte van kabels die nodig zijn om de betreffende mover op een efficiënte manier zijn werk te laten verrichten.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Lijkt me wel, de onze zat ook bedraad in de doos Ook op de fullsize foto kan ik helaas geen kabeldikte aflezen
Lijkt me wel, de onze zat ook bedraad in de doos Ook op de fullsize foto kan ik helaas geen kabeldikte aflezen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
Ha... daar ben ik weer....
Mag ik mezelf nu TS noemen ??? ja toch.
Kijk... we weten allemaal: hoe dikker hoe beter...
Maar... je kan ook te dik gaan, da's niet erg maar kost teveel.
Mijn moverset ( Powrmover Evo) is gezekerd met 120 A.
Daaruit kan je bedenken dat er nooit 120 Ampere door zal gaan, want dan gaat de zekering stuk. ( En de stuurelectonica zeker)
Een beetje vuistregel is dat een zekering meestal 1,5 tot 2x de max. stroom gekozen word.
Dus.. doe gek.. mijn mover zou max.. tussen 60 en 80 Amp. trekken...
Da's 30 tot 40 Amp. per motor.
Vuistregel is een beetje dat per 10A de bekabeling 1 mm dikte moet hebben..
Dus voor mijn max 40A ( per motor) is 4mm2 prima.
Want....
Want de keren dat je zoveel vermogen zal trekken is niet alleen heel zeldzaam, maar dan ook nog eens heel kortstondig.
Ook als je de motoren bekijkt en iets weet van DC motoren, dan snap je wel dat deze motoren geen 100A zullen trekken, dat is gewoon regelrechte kortsluiting.
Nee...
Ik denk dat de standaard geleverde bekabeling "mager" is, maar ik heb een Powrmover Evo onder een Hobby 560 een heel steile heuvel van dik 200 meter zien nemen.
Die caravan had ook een Optima YT 55 Ah....
Dat was toen voor mij het bewijs dat dit een sterk set was.... MET fabrieksmateriaal.
Dus..resumerend..
De 2,5 mm2 is dun maar werkt... 4mm2 kan al veel meer vermogen doorheen, 6mm2 is zo dik dat het lastig te verwerken is en ook nog eens duur is.
En dan... het blijkt dat een zware caravan met 2.5 mm2 uitstekend boven kwam....
Dus... 4mm2 lijkt mij uitstekend, daar kan ong. 40 Amp. doorheen zonder veel verlies.
Ik had mijn accu bekabeling ook langer gemaakt destijds, dat was in 25mm2 uitgevoerd.
Nu ga ik met een relais, vlak bij de accu/electronica kast werken, dan is 25mm2 overbodig, maar ja... ik heb het dus waarom niet he..
Daar moet ik alleen wat oogjes voor "kopen" , kabel wordt veel korter.
( het relais wat ik als hoofdschakelaar ga gebruiken is trouwens een 12 volt 200 Amp exemplaar...stevig ding dus.)
Wel... we gaan het meemaken, maar al jullie input is interessant.
Alleen zal ik denk ik toch geen 6 mm2 gaan gebruiken.
Nu was ik al erg tevreden met mijn mover prestatie's..
En met 6mm2 zal ik niet nog erger tevreden worden denk ik...
Klinkt wel een beetje als raar nederlands trouwens..
Greetz
Chris
nog effe een rekentabelletje, dit is de gemeten aderdikte, dus zonder isolatie.
Ook nog... massief mag minder belast worden dan kabel.
Wire
mm2 mm
0.75... 1.0
1... 1.1
1.5... 1.4
2... 1.5
2.5... 1.8
4... 2.3
6... 2.8
10... 3.6
16... 4.5
25... 5.6
Mag ik mezelf nu TS noemen ??? ja toch.
Kijk... we weten allemaal: hoe dikker hoe beter...
Maar... je kan ook te dik gaan, da's niet erg maar kost teveel.
Mijn moverset ( Powrmover Evo) is gezekerd met 120 A.
Daaruit kan je bedenken dat er nooit 120 Ampere door zal gaan, want dan gaat de zekering stuk. ( En de stuurelectonica zeker)
Een beetje vuistregel is dat een zekering meestal 1,5 tot 2x de max. stroom gekozen word.
Dus.. doe gek.. mijn mover zou max.. tussen 60 en 80 Amp. trekken...
Da's 30 tot 40 Amp. per motor.
Vuistregel is een beetje dat per 10A de bekabeling 1 mm dikte moet hebben..
Dus voor mijn max 40A ( per motor) is 4mm2 prima.
Want....
Want de keren dat je zoveel vermogen zal trekken is niet alleen heel zeldzaam, maar dan ook nog eens heel kortstondig.
Ook als je de motoren bekijkt en iets weet van DC motoren, dan snap je wel dat deze motoren geen 100A zullen trekken, dat is gewoon regelrechte kortsluiting.
Nee...
Ik denk dat de standaard geleverde bekabeling "mager" is, maar ik heb een Powrmover Evo onder een Hobby 560 een heel steile heuvel van dik 200 meter zien nemen.
Die caravan had ook een Optima YT 55 Ah....
Dat was toen voor mij het bewijs dat dit een sterk set was.... MET fabrieksmateriaal.
Dus..resumerend..
De 2,5 mm2 is dun maar werkt... 4mm2 kan al veel meer vermogen doorheen, 6mm2 is zo dik dat het lastig te verwerken is en ook nog eens duur is.
En dan... het blijkt dat een zware caravan met 2.5 mm2 uitstekend boven kwam....
Dus... 4mm2 lijkt mij uitstekend, daar kan ong. 40 Amp. doorheen zonder veel verlies.
Ik had mijn accu bekabeling ook langer gemaakt destijds, dat was in 25mm2 uitgevoerd.
Nu ga ik met een relais, vlak bij de accu/electronica kast werken, dan is 25mm2 overbodig, maar ja... ik heb het dus waarom niet he..
Daar moet ik alleen wat oogjes voor "kopen" , kabel wordt veel korter.
( het relais wat ik als hoofdschakelaar ga gebruiken is trouwens een 12 volt 200 Amp exemplaar...stevig ding dus.)
Wel... we gaan het meemaken, maar al jullie input is interessant.
Alleen zal ik denk ik toch geen 6 mm2 gaan gebruiken.
Nu was ik al erg tevreden met mijn mover prestatie's..
En met 6mm2 zal ik niet nog erger tevreden worden denk ik...
Klinkt wel een beetje als raar nederlands trouwens..
Greetz
Chris
nog effe een rekentabelletje, dit is de gemeten aderdikte, dus zonder isolatie.
Ook nog... massief mag minder belast worden dan kabel.
Wire
mm2 mm
0.75... 1.0
1... 1.1
1.5... 1.4
2... 1.5
2.5... 1.8
4... 2.3
6... 2.8
10... 3.6
16... 4.5
25... 5.6
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
@ Karel..
Jazeker.... elke fabrikant levert de bekabeling bij hun movers..
En dat is getest...
Bij mijn Powrmover is dat dus 2.5 mm2
Is dat engelse zuinigheid of is dat voldoende...zeg het maar.
Ik heb een powrmover op een flinke helling aan het zware werk gezien... indrukwekkend gewoon, 200 meter steil omhoog met een zware caravan.
@ PD.
Als ik zo zie wat er aan de Simpark zit is dat ook niet meer dan 4 mm2
Ik heb toevallig wat kabel hier liggen en e.e.a. opgemeten.
Het verschil in 4 of 6mm2 is heel duidelijk te zien, verschil tussen 2,5 en 4mm2 veel minder.
Maar, 4 mm2 kabel mag gewoon 40 Amp hebben... da's veel hoor.
Stel dat je beide motoren dat zouden vragen.. praat je over 80 Amp... jou accu is 75Ah.
Mag je nu gaan rekenen....1 uur.......... nee fout.
Hij stopt eerder, want er zit een onderspanningsbegrenzing in elke moverelectronica, ter beveiliging van je accu.
En je kan best een flinke tijd moveren, bewijs dat je dus nooit topvermogens vraagt.
Greetz
Chris
Jazeker.... elke fabrikant levert de bekabeling bij hun movers..
En dat is getest...
Bij mijn Powrmover is dat dus 2.5 mm2
Is dat engelse zuinigheid of is dat voldoende...zeg het maar.
Ik heb een powrmover op een flinke helling aan het zware werk gezien... indrukwekkend gewoon, 200 meter steil omhoog met een zware caravan.
@ PD.
Als ik zo zie wat er aan de Simpark zit is dat ook niet meer dan 4 mm2
Ik heb toevallig wat kabel hier liggen en e.e.a. opgemeten.
Het verschil in 4 of 6mm2 is heel duidelijk te zien, verschil tussen 2,5 en 4mm2 veel minder.
Maar, 4 mm2 kabel mag gewoon 40 Amp hebben... da's veel hoor.
Stel dat je beide motoren dat zouden vragen.. praat je over 80 Amp... jou accu is 75Ah.
Mag je nu gaan rekenen....1 uur.......... nee fout.
Hij stopt eerder, want er zit een onderspanningsbegrenzing in elke moverelectronica, ter beveiliging van je accu.
En je kan best een flinke tijd moveren, bewijs dat je dus nooit topvermogens vraagt.
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
In de praktijk mover je per keer volgens mij netto minder dan 5 minuten Daarnaast zijn de kabellengtes nogal beperkt.
Foto van de standaard kabelwartel. ik heb echt geen idee van de kabeldikte:
In de praktijk mover je per keer volgens mij netto minder dan 5 minuten Daarnaast zijn de kabellengtes nogal beperkt.
Foto van de standaard kabelwartel. ik heb echt geen idee van de kabeldikte:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Exact... 5 hooguit 10 minuten.... is de max.
Dus warm worden..... lijkt mij overdreven, en anders neem je toch teflon of neopreen kabel.. kan je zo kopen.
En kabellengtes boven 25 meter vragen pas om aanpassingen in diktemaat.
In onze caravans.... 3-4 meter is al veel bij de meeste movers....
Het zal wel een open deur zijn... maar heel belangrijk is een gelijke kabellengte aan beide motoren... dat voorkomt scheeftrekken.
Chris
Exact... 5 hooguit 10 minuten.... is de max.
Dus warm worden..... lijkt mij overdreven, en anders neem je toch teflon of neopreen kabel.. kan je zo kopen.
En kabellengtes boven 25 meter vragen pas om aanpassingen in diktemaat.
In onze caravans.... 3-4 meter is al veel bij de meeste movers....
Het zal wel een open deur zijn... maar heel belangrijk is een gelijke kabellengte aan beide motoren... dat voorkomt scheeftrekken.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
Vlgs de specificaties van Simpark is dat 10 mm2.PremiumDiscovery schreef:RE.gif
In de praktijk mover je per keer volgens mij netto minder dan 5 minuten Daarnaast zijn de kabellengtes nogal beperkt.
Foto van de standaard kabelwartel. ik heb echt geen idee van de kabeldikte:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Allemachtig... da's geen kattendrek dan.
10mm2 is koperdoorsnede 3,6 mm volgens mijn tabel, wat isolatie, kom je snel op een totale draaddikte van mm of 6 denk ik...2 in een pijpie...heftig spul.
Maar dit is ook de heavy duty Simpark, daar praat je toch over iets anders denk ik.
PD heeft ook een YT 75 Ah meen ik te weten... dat moet ook wel voor zulk geweld.
Greetz
Chris
Allemachtig... da's geen kattendrek dan.
10mm2 is koperdoorsnede 3,6 mm volgens mijn tabel, wat isolatie, kom je snel op een totale draaddikte van mm of 6 denk ik...2 in een pijpie...heftig spul.
Maar dit is ook de heavy duty Simpark, daar praat je toch over iets anders denk ik.
PD heeft ook een YT 75 Ah meen ik te weten... dat moet ook wel voor zulk geweld.
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Yep er zit een YT 75 Ah aan; de mover is gegarandeerd tot 3.300 kg.
Yep er zit een YT 75 Ah aan; de mover is gegarandeerd tot 3.300 kg.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
Ja, maar dat maakt niet uit.
De motoren zijn hetzelfde als de normale Simpark.
Er zit alleen een andere tandwielset in.
Lagere snelheid = meer kracht.
Ik vind 10 mm2 eigenlijk maar een lullig draadje hoor. Inderdaad maar iets van 6 mm inclusief isolatie.
Op de foto zie je 4 mm2 en ter vergelijking 25 mm2 op mijn werkbank liggen .
Het RVS staafje is 8 mm.
De motoren zijn hetzelfde als de normale Simpark.
Er zit alleen een andere tandwielset in.
Lagere snelheid = meer kracht.
Ik vind 10 mm2 eigenlijk maar een lullig draadje hoor. Inderdaad maar iets van 6 mm inclusief isolatie.
Op de foto zie je 4 mm2 en ter vergelijking 25 mm2 op mijn werkbank liggen .
Het RVS staafje is 8 mm.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kabeldikte voor mover
Oei oei.... de twijfel he...
Ik ga toch vragen wat het prijsverschil in 4mm2 en 6mm2 is.
Kan het hier op het dorp per meter los kopen.
Wat zou ik nodig hebben.....
Max 4-5 meter per motor, totaal dus niet meer dan 20 meter draad.... beter om niet verkeerd te bezuinigen denk ik.
Naar 10mm2 ga ik zeker niet... da's net staf ipv draad.
Zij hebben ook div. kwaliteiten, ik ga voor de soepele, iets duurder maar super te verwerken.
Ik wil de kabel weer in slagvaste pijp monteren, net als onder de Hobby.
Stukje flexbuis bij de motor, slagvast naar een WD centraaldoos in het midden en met 1 pijp naar de elekronica.
Voordeel is dat de bekabeling altijd even lang is, en heel strak in de slagvaste grijze pijp onder de hut zit.
Zal wel een fotoverslag gaan maken.
Mzzl.
Chris
Ik ga toch vragen wat het prijsverschil in 4mm2 en 6mm2 is.
Kan het hier op het dorp per meter los kopen.
Wat zou ik nodig hebben.....
Max 4-5 meter per motor, totaal dus niet meer dan 20 meter draad.... beter om niet verkeerd te bezuinigen denk ik.
Naar 10mm2 ga ik zeker niet... da's net staf ipv draad.
Zij hebben ook div. kwaliteiten, ik ga voor de soepele, iets duurder maar super te verwerken.
Ik wil de kabel weer in slagvaste pijp monteren, net als onder de Hobby.
Stukje flexbuis bij de motor, slagvast naar een WD centraaldoos in het midden en met 1 pijp naar de elekronica.
Voordeel is dat de bekabeling altijd even lang is, en heel strak in de slagvaste grijze pijp onder de hut zit.
Zal wel een fotoverslag gaan maken.
Mzzl.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Bij onze caravan heeft Ralf alle kabel in flexibele buis weggewerkt, zie foto, deels met tyribs en deels gebeugeld vastgezet.
Op de foto ook de hydrauliekmotor van de Simpark voordat de beschermkap werd geplaatst.
Bij onze caravan heeft Ralf alle kabel in flexibele buis weggewerkt, zie foto, deels met tyribs en deels gebeugeld vastgezet.
Op de foto ook de hydrauliekmotor van de Simpark voordat de beschermkap werd geplaatst.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Jammer dat de ZWARTE flexibele buis op was
Jammer dat de ZWARTE flexibele buis op was
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Kabeldikte voor mover
Maakt dat uit dan?
Onder de caravan is er niemand die dat ooit ziet.
Tenzij het hele spul op de brug staat...
Onder de caravan is er niemand die dat ooit ziet.
Tenzij het hele spul op de brug staat...
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif RE.gif
In de zwarte flexibele buis zitten de hydrauliekleidingen, mooi onderscheid toch
Ff geen foto van
In de zwarte flexibele buis zitten de hydrauliekleidingen, mooi onderscheid toch
Ff geen foto van
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Kabeldikte voor mover
O O O...wat een blunder...
Ik ben constant in de veronderstelling geweest dat er Blauw - Grijze kabel aan mijn Powrmover zat.
Ook nog gezien op een foto van een nieuw kabelset voor mijn mover op het WWW.
En, ik heb in mijn voorraad dat soort blauw - grijs zitten, en dus aangenomen dat dit een left over was....
Die gemeten en geschrokken... dat was de 2.5 mm2.
Nu heb ik wat foto's gezocht van de montage in 2014 van mijn mover onder de Hobby.
Wat zie ik... Rood - Zwarte kabel.... en die heb ik ook een left over in mijn voorraadje..
Pfff dat is dus 4 mm2.
Sorry....
Nu weet ik het heel zeker... ik ga nu met 6mm2 monteren.
Greetz
Chris
Ik ben constant in de veronderstelling geweest dat er Blauw - Grijze kabel aan mijn Powrmover zat.
Ook nog gezien op een foto van een nieuw kabelset voor mijn mover op het WWW.
En, ik heb in mijn voorraad dat soort blauw - grijs zitten, en dus aangenomen dat dit een left over was....
Die gemeten en geschrokken... dat was de 2.5 mm2.
Nu heb ik wat foto's gezocht van de montage in 2014 van mijn mover onder de Hobby.
Wat zie ik... Rood - Zwarte kabel.... en die heb ik ook een left over in mijn voorraadje..
Pfff dat is dus 4 mm2.
Sorry....
Nu weet ik het heel zeker... ik ga nu met 6mm2 monteren.
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Kabeldikte voor mover
RE.gif
Jammer dat je niet op het CFW verschijnt Chris, dan had jij je voorraad kabels meegenomen en hadden wij wel gekozen welke je het beste zou kunnen gebruiken en met z'n allen kunnen helpen om die kabels eronder te leggen.
Geintje Chris
Jammer dat je niet op het CFW verschijnt Chris, dan had jij je voorraad kabels meegenomen en hadden wij wel gekozen welke je het beste zou kunnen gebruiken en met z'n allen kunnen helpen om die kabels eronder te leggen.
Geintje Chris
Caravan die getrokken wordt door een auto