Inbraak preventie caravan auto

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
peter62

Inbraak preventie caravan auto

Bericht door peter62 » do 28 mei 2009 10:01

Koop een draadloze deurbel van 6 euro bij Blokker met een bereik van 100 m >
Soldeer twee draden vanaf de drukknop van de zender.
Let op dat je gevoelige electronica onderdelen niet stuk maakt met de soldeerbout !
sluit deze twee draden aan op een magneetkontakt op de caravandeur of raam ( N.O kontakt) = maakkontakt !
Monteer de zender op een ''verborgen plaats''.
Zet de ontvanger in huis of slaapkamer.
Zo kan je op een preventieve wijze dag en nacht je caravan bewaken en dat voor maar 6 euro !
Bij alarm uit het raam kijken en de politie bellen !

henkster

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door henkster » do 28 mei 2009 18:16

DAT IS NOU EENS EEN GOEIE

vrgr.Henk

@dri

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door @dri » di 16 jun 2009 08:15

Neem de ontvanger ook mee op vakantie en wordt 's nachts niet verrast in je slaap. :idea:

JP
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 nov 2007 14:32
Locatie: 023 en omstreken

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door JP » di 29 sep 2009 11:38

Gaat dan niet elke keer dat de deur opengaat een belletje.
Mazda CX5 2.0 TS+Leasepack (2013)
Adria 432 PX (max 1300 kg) (bj 2002) + Power Mover + Tempo Doeloe + Emuk.

Dutch Veteran
Afbeelding
We don't remember the Days only the Moments

pd0bao

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door pd0bao » di 27 okt 2009 13:06

Op mijn buitenlamp met PIR (passief infrarood bediening ) zet ik snachts een zoemer aan. Die staat dus parallel aan de 2 lampjes van 12 V. Neem er een van een hoogohmig type ter voorkoming van beinvloeding van de schakeling. Heeft u een 230 V met PIR schakeling , dan kan het ook maar moet de schakeling een trafootje 230 >12 V aansturen voor de zoemer. Succes , Jaap

pd0bao

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door pd0bao » di 27 okt 2009 18:27

Dan nog een probaat middel tegen diefstal van de caravan zelf. Toen je nog langer op straat mocht staan dan de tegenwoordige +/- 3 dagen had ik buiten de mechanische bescherming , altijd mee beginnen , het volgende op mijn caravan : De stekker van de caravan met een stuk kabel van 1,5 meter afgeknipt en van een tweede stekker voorzien werkelijk geheel "random "aangesloten Dan een kontactdoos in de disselbak precies eender als laatstgenoemde stekker aangesloten. Deze kabel met twee stekkers bewaarde ik thuis. Dan nog een stukje loze 1,5 mtr kabel van een stekker voorzien waarvan ik alle 7 polen had doorverbonden. Deze ( fake ) kabel liet ik vanuit de disselkast naar voren lopen. Als getracht werd de caravan te stelen werd bij aansluiten stekker op des diefs auto de zekering van de verlichting opgeblazen. Clignoteur ging verrot etc. Gemeen he maar ja wat moet hij met mijn stekker cq caravan ? Onverlichte wagens trekken bovendien de aandacht van surveillance auto wat natuurlijk ook meegenomen is. Reparatie lukt ze meestal ook niet gezien het klein aantal mensen dat res. zekeringen aan boord heeft. Succes , Jaap

BDoets

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door BDoets » wo 28 okt 2009 22:18

Dat is een leuke truc! Je zou haast achter het gordijn gaan staan wachten of er niet iemand komt proberen je caravan te stelen... mrgreen.gif

Eastwood

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Eastwood » wo 28 okt 2009 22:42

Buiten de "normale" beveiligingen als disselslot en kettingsloten heb ik de caravan voorzien van een alarminstallatie.
Op het eind van elke draadspindel van de uitdraaisteunen zit een sleepcontact. Alle vier verbonden met een relais (wat na eenmaal bekrachtigen ook bekrachtigd blijft).
Reeds na de spindel een halve slag terug gedraaid te hebben komt en blijft het relais in en bekrachtigd een luid alarm signaal.
De gedachte hierachter is om het alarm in een zo vroeg mogelijk stadium te doen afgaan. De spanning komt van de moveraccu. In mijn vorige caravan had ik die niet en gebruikte toen simpel een accu van een accu-boormachine. De installatie is met een schakelaar aan en uit te zetten. Het geheel kan natuurlijk eventueel uitgebreid worden met een deurcontact.

heuvelman60

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door heuvelman60 » do 29 okt 2009 02:28

pd0bao schreef:Dan nog een probaat middel tegen diefstal van de caravan zelf. Toen je nog langer op straat mocht staan dan de tegenwoordige +/- 3 dagen had ik buiten de mechanische bescherming , altijd mee beginnen , het volgende op mijn caravan : De stekker van de caravan met een stuk kabel van 1,5 meter afgeknipt en van een tweede stekker voorzien werkelijk geheel "random "aangesloten Dan een kontactdoos in de disselbak precies eender als laatstgenoemde stekker aangesloten. Deze kabel met twee stekkers bewaarde ik thuis. Dan nog een stukje loze 1,5 mtr kabel van een stekker voorzien waarvan ik alle 7 polen had doorverbonden. Deze ( fake ) kabel liet ik vanuit de disselkast naar voren lopen. Als getracht werd de caravan te stelen werd bij aansluiten stekker op des diefs auto de zekering van de verlichting opgeblazen. Clignoteur ging verrot etc. Gemeen he maar ja wat moet hij met mijn stekker cq caravan ? Onverlichte wagens trekken bovendien de aandacht van surveillance auto wat natuurlijk ook meegenomen is. Reparatie lukt ze meestal ook niet gezien het klein aantal mensen dat res. zekeringen aan boord heeft. Succes , Jaap
Haha, wat een giller exclaim.gif en dan een schadeclaim krijgen van het sujet in kwestie boos.gif
is net zoiets als je eigen fiets terug jatten en dan het slot moeten vergoeden GRRRRR

Vliedje

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Vliedje » za 13 feb 2010 15:56

:) :) Sinds kort kan je een "stil" alarm aanschaffen, de "Mobeye". Dit systeem heeft een eigen stroomvoorziening en je kunt het ophangen of neerleggen waar je maar wilt. Zodra de infrarood sensor een bewegende warmtebron detecteert, gaat dit apparaat voorgeprogrammeerde nummers SMS'en en bellen. De kosten liggen boven de € 300
Kijk voor meer info op de site www.novative.nl

SebastiaandeRuiter

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door SebastiaandeRuiter » zo 12 feb 2012 16:36

Wij hebben daar 2 honden voor in dienst. Je wandelt wat met ze, geeft ze wat liefde en eten en ze vliegen zelfs als het móet de inbreker aan. En op de camping werkt het ook!! ;-) thumbup.gif

Vliedje

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Vliedje » ma 13 feb 2012 12:16

caravan.gif caravan.gif Wat doe je dan als je met de honden op stap bent en er wordt ingebroken?

Nick

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Nick » ma 13 feb 2012 16:23

Vorig jaar bij Blokker voor 2,50 euro een bewegingssensor met een zeer luide piep gekocht.
Die werkt zoals alle alarm sensoren met een bepaalde vertraging om je de tijd te geven met een afstansbediening het zaakje uit te zetten voordat het gaat piepen.
Werkt heel goed tegen het onvoorzien binnenkomen door deur en ramen van onbevoegden.

pd0bao

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door pd0bao » ma 13 feb 2012 16:51

Omdat ,zeker in de grote steden, niemand meer opkijkt bij het afgaan van een alarm had ik de bijbehorende sirene gemonteerd in het koetswerk van de auto. Toen ik dit eens vertelde aan een (beroeps)inbouwer van alarmsystemen gaf hij mij groot gelijk maar dook zijn kantoortje in en kwam terug met het vakblad van de inbouwers. Hij liet mij daarin lezen dat, als zij geconfronteerd werden met vragen van klanten om dat te doen, zij daarin niet mee moesten gaan : men zou wel eens een eis tot schadevergoeding kunnen krijgen van de dief terzake van opgelopen gehoorschade ! Jaap.

SebastiaandeRuiter

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door SebastiaandeRuiter » ma 13 feb 2012 20:03

Vliedje schreef:caravan.gif caravan.gif Wat doe je dan als je met de honden op stap bent en er wordt ingebroken?
uhhhm goeie vraag, maar wat doe je als je er niet bent en er wordt ingebroken en het alarm gaat af. voordat er gereageerd wordt zijn ze toch al met de buit er vandoor. weenie.gif scratch.gif

Vliedje

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Vliedje » di 14 feb 2012 11:10

RE.gif
Uhhhm ook een goeie. Misschien produceert dat apparaat ook wel een hels kabaal? Schrikt zo'n inbreker misschien toch voldoende om er van door te gaan?

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Peter1379 » do 16 feb 2012 10:26

Vliedje schreef:caravan.gif caravan.gif Wat doe je dan als je met de honden op stap bent en er wordt ingebroken?
Vaak is er wel bekend of er honden zijn ergens maar niet gelijk zichtbaar of ze "In the house" zijn en dan kun je als inbreker nog lelijk op je neus kijken. De praktijk is dat huizen waar honden "wonen" vaak niet het meest populair zijn bij het gilde.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Vliedje

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Vliedje » do 16 feb 2012 13:47

RE.gif
caravan.gif caravan.gif Klopt, wij hebben zelf ook een hond en er is (afkloppen) nog nooit bij ons ingebroken. Maar dat is iets anders dan je caravan op de camping als je met je hond weg bent. Niet zo erg als je in het hoogseizoen op een drukke camping staat, maar in een rustige periode (voorseizoen) als er weinig medekampeerders zijn is dat al een stukje lastiger. Ook al komt het gelukkig weinig voor.

Marc B
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 apr 2012 21:26

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Marc B » vr 1 jun 2012 19:06

Hoi kampeerders,

Mijn auto is voorzien van alarm, en in de caravan heb ik zo'n losstaand alarm als hieronder. Ik heb hem van een ander merk, maar het is precies hetzelfde in China of zo gemaakte geval. Werkt prima, geeft een flinke herrie. Als we beiden even weggaan, bv de een gaat afwassen de ander de kinderen douchen, dan zetten we dat ding aan. Dan hoef je niet beiden een sleutel mee te nemen. Degene die het eerst terugkomt zet hem weer van alarm af. De waardevolle spullen in de caravan heb ik zo weg liggen dat de dief niet onopgemerkt of zonder gehoorschade de spullen meekan nemen.

Afbeelding

http://www.elro.eu/products/category/be ... et_pincode

Groet,

Marc

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door LekensMark » za 2 jun 2012 10:21

Naast 2 honden en heb ik ook nog een kluisje in de caravan waar de waardevolle (sleutels, bankkaarten,... ) dingen ingaan, tevens gebruiken we in en buiten de caravan geen "dure" spullen.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Micky » za 2 jun 2012 17:55

RE.gif

geen fotocamera/ mobiele telefoon?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door DVDGuy » za 2 jun 2012 17:59

RE.gif

Dat zijn toch al lang geen dure spullen meer whistle.gif
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door LekensMark » za 2 jun 2012 19:50

micky schreef:RE.gif

geen fotocamera/ mobiele telefoon?
Mijn GSM heeft me welgeteld 35 euro's gekost mrgreen.gif , het ding kan laat me in staat te bellen en opgebeld te worden en ik kan een sms verzenden. Meer poespas moet er voor mij aan een gsm niet zijn. Fototoestel heeft wel wat waarde, maar dit steekt bij afwezigheid (als we het al niet bij hebben) goed weg en is heus niet zo maar te vinden.
Veel spullen die we gebruiken zijn al jaren oud en toen merendeels al in de afslag gekocht voor een appel en en ei, een dief die dat steeld moet er bij verkoop waarschijnlijk nog op bijleggen om er vanaf te geraken awhoea.gif .
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Patman » za 2 jun 2012 21:18

Het is alleen jammer dat een (gelegenheids) dief dit niet van buiten ziet :wink:

RobB

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door RobB » zo 3 jun 2012 10:22

Wij hebben een konijn en die gaat ook mee op de korte vakanties: onderschat hem niet

Natuurlijk liggen de kostbare zaken en documenten in een kluisje en om verwarring bij ongewenste bezoekers te zaaien hebben we een goedkope (oude) GSM en bijna lege portemonnaie een beetje in het zicht liggen.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”