Inbraak preventie caravan auto

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
SebastiaandeRuiter

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door SebastiaandeRuiter » zo 3 jun 2012 12:15

RE.gif schrik.gif naar welke camping ga je???? Dan kan ik daar rekening mee houden

RobB

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door RobB » zo 3 jun 2012 14:18

RE.gif

We houden hem vanzelfsprekend in zijn kooi mrgreen.gif

jabado
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 21:25

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door jabado » wo 19 feb 2014 18:39

Een oude) GSM en bijna lege portemonnaie in het zicht leggen dat is toch vragen om ellende, ik zou een bordje buiten hangen met de tekst; achter het tweede raam daar ligt het hoor maar pas op voor het konijn die kan bijten.

Aadje76

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Aadje76 » ma 3 mar 2014 19:23

Met ouderwetse relaistechniek aan het hobbyen geweest... Als de deur open gaat gaat er twee minuten lang een sirene loeien en de knipperlichten van de caravan gaan knipperen. Het loskoppelen van de elektrakabel heeft hetzelfde effect. Door middel van een verborgen schakelaar wordt het systeem van buitenaf aan- en uitgeschakeld.

Omdat ik nog een GSM unit had liggen heb ik die er ook ingebouwd. Als de sirene afgaat krijg je een smsje. Is een leuke gadget maar voegt niet veel toe.

Nadeel is dat de sirene ook afgaat bij een stroomstoring. Daarom kun je op een camping met een wankele stroomvoorziening ook kiezen voor de "stille modus"; als de 230V wegvalt krijg je wel een smsje maar de sirene houdt zich koest. Kan handig zijn op een warme dag met een volle vriezer. Deze stille modus kan ook gebruikt worden als de deurbeveiliging niet ingeschakeld is.

Was een leuk projectje om te bedenken en te bouwen en het werkt prima. Afgezien van de sms-mogelijkheid is het systeem voor minder dan 100 euro te bouwen. Voor de liefhebber heb ik een blokschema beschikbaar via PM.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Hobby Linka » ma 3 mar 2014 20:06

Je kunt het toch ook als pdf hier plaatsen. Zij die interesse hebben downloaden het dan wel zelf.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

reisben

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door reisben » ma 27 okt 2014 12:17

Over het verhaal met de fake stekker: klopt het dat wanneer je in die stekker de constante stroomdraden aan de massa schakelt, er een flinke kortsluiting ontstaat in de auto van de dief? Brand? Leuk?

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door JanP » ma 27 okt 2014 13:20

537365_570325706330082_624219983_n.jpg
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door p_vingerhoets » ma 27 okt 2014 13:47

reisben schreef:Over het verhaal met de fake stekker: klopt het dat wanneer je in die stekker de constante stroomdraden aan de massa schakelt, er een flinke kortsluiting ontstaat in de auto van de dief? Brand? Leuk?
meest waarschijnlijk ploffen er wat zekeringen meer niet en de canbus installatie is ook beveiligd tegen kortsluiting dus het zal allemaal wel weglopen. Tegen de tijd dat de dief weet wat er aan de hand is is tie al enkele straten verderop met je caravan

als ze al de moeite nemen om de stekker erin te steken voor ze weg rijden van je oprit.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Micheal88

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Micheal88 » vr 17 apr 2020 10:30

Ik ben nieuw op dit forum en direct al een zeer goede tip gelezen. Ik ga hier meer onderzoek naar doen en ermee rommelen. Ik heb toch voldoende tijd!

Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Ronald Jan » do 18 jun 2020 10:58

Ik vind dit een geweldig idee , het laten plaatsen gaat op volgorde van aanmelden? blij.gif
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Ab » do 18 jun 2020 17:25

Je kunt ook wat muizenvalletjes modificeren mrgreen.gif
Gat van 20 mm erin boren, daar een hagelpatroon instoppen.
Met een vislijntje eraan op enkelhoogte.
De inbreker schrikt zich kapot..en zal bij het wegstrompelen een kilometers lang bloedspoor achterlaten.
Of is dit wat te rigoureus... knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door dieseltijger » do 18 jun 2020 17:35

Ik heb gewoon een oude caravan en een saaie Toyota. Dat trekt niet de aandacht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Jaap van Duijn » zo 21 jun 2020 08:25

@TS,

Dat deed ik in 1990 bij mijn dochter en nichtje voor het tentje waar ze sliepen onder de mat.
De dames van 15 dachten midden in de nacht - jawel in Lorrett del Mar, te kunnen ontsnappen "naar vriendjes", daarvan ik dacht dat het maar "ventjes" waren.
Toen ze gingen slapen zogezegd heb ik een pingpong met met 2 draden onder het matje voor de tent gelegd en werden we iets na 12 gewekt - lekker warm daar dus ramen open - door de pingpong bel. En velen met ons rondom.
Grote hilariteit, de dames boos en nu nog kijken beiden mij boos aan als ik het verhaal vertel, juist toevallig gisteren op ons jaarlijks familie treffen op Duinrell.
Hun kinderen nu ook bijna in die leeftijd kunnen ook nu er smakelijk om lachen.
Zo bedoel ik kan je niet alleen inbrekers buiten de deur houden, maar uitbrekers binnen je deuren.

Fijne dag nog Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door VIP » zo 21 jun 2020 10:04

RE.gif

geweldig thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Ruudfr » vr 27 nov 2020 09:14

Wij hebben op al onze ramen simpele alarmpjes zitten die je lawaai maken als ze open gaan (ja is ook uit te zetten )
evenals een gas alarm , maar ja normaal ook veel en vaak onderweg .
en natuurlijk een hondje wat wel wat afschrikt whistle.gif
Bijlagen
7198S25-e5L._AC_SL1300_.jpg
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

karotti
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door karotti » zo 29 nov 2020 17:04

Wanneer de caravan achter de bus zit, en de 13 polige stekker wordt los gehaald gaat het autoalarm af.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Micky » zo 29 nov 2020 17:05

RE.gif

Klopt maar niet bij alle trekkers hoor.

Verder helpt dit niet tegen inbraak op de camping


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

jorisvanderveen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 mar 2021 16:53

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door jorisvanderveen » ma 29 mar 2021 15:28

Er zijn genoeg DIY technieken om je caravan te beschermen tegen inbraken. Vaak genoeg moet je gewoon creatief zijn ;) Natuurlijk blijven inbrekers ook niet stil zitten. Ze vinden altijd nieuwe manieren om hun criminele dagen uit te voeren. Wanneer je naar al die hollywood films kijkt, krijg je zelfs al enkele ideetjes :P

Kies voor de juiste inbraakpreventie: Lees hier

Gebruikersavatar
Caught
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 mar 2019 22:41

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Caught » ma 29 mar 2021 20:17

Vrijdag dit 2delig (alarm) gekocht voor 7.95€ en 6.95€
Dit werkt middels een bewegingsmelder en een sirene die je best niet zichtbaar opstelt(zit onder ons bed).
Bij activatie krijg je een stil alarm op je telefoon met mogelijkheid om de sirene in werking te zetten.

Ik had ook eerst mijn twijfels maar voor mijn gevoel werkt dit perfect.
Enig nadeel, je moet over een wifi netwerkje beschikken in je caravan.
Maar wie heeft dit tegenwoordig niet meer scratch.gif

Zie ook dit filmpje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Jan van Vijven » wo 31 mar 2021 08:24

Waarom ga je er vanuit dat iedereen een WiFi netwerk in de hut heeft, ik zie het nut er niet van in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Knaus440 » wo 31 mar 2021 08:48

Ik heb geen wifi netwerk in de knaus inderdaad. Werkt het ook op wifi van de camping? Of is gebruiken dergelijk openbaar netwerk weer link?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Detri
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 11 nov 2020 12:48

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Detri » wo 7 apr 2021 08:58

Bij ons in het dorp is vorig jaar een caravan van de oprit gestolen. Ondanks dat dit een vrijwel nieuw exemplaar was en die van ons zo'n 20 jaar minder nieuw is maakte de vrouw des huizes zich hier wel zorgen om. Er zit dus nu wel een disselslot + zo'n bal in de dissel, en verder staat hij op de oprit met de kont naar de straat, en op de mover. Afstandsbediening ligt natuurlijk in huis.
Reden hiervoor is ook deels gewoon praktisch. Hij staat nu strak tussen de heg en de carport in (zo'n 5cm ruimte aan beide kanten), dus andersom zouden we er niet in kunnen. En de mover krijg ik er dus ook niet af aan de achterkant, tenzij ik een extra lange sleutel door de heg zou prikken of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Morgoth » wo 7 apr 2021 10:35

[re.gif]
Dus als ze graag je caravan willen hebben komen ze dat nu 's nachts, aan de rand van je bed, even "vragen"?
Dan heb ik eerlijk gezegd liever dat ie 's morgens gewoon weg is...
Hobby 420 De Luxe uit 1988

NotnaV
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 13:40
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door NotnaV » wo 7 apr 2021 10:39

Ik gebruik al een paar jaar deze eenvoudige PIR in de caravan als hij voor de deur staat.
Prepaid sim erin en klaar ben je.
Als er iemand binnenkomt krijg je een SMS en telefoontje. Gekoppeld aan een powerbank
overal inzetbaar.
pir.PNG
pir.PNG (149.79 KiB) 12877 keer bekeken
Zoek op Pir Sensor Sim op ALI en voor nog geen 15 Euro ben je klaar

Gebruikersavatar
Caught
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 mar 2019 22:41

Re: Inbraak preventie caravan auto

Bericht door Caught » wo 7 apr 2021 13:07

Jan van Vijven schreef:
wo 31 mar 2021 08:24
Waarom ga je er vanuit dat iedereen een WiFi netwerk in de hut heeft, ik zie het nut er niet van in.
Ok misschien schat ik dit verkeerd in, niet iedereen dan, maar ik zie wel veel hotspot extenders langs komen vandaar.
Het is wel een mogelijkheid om zeer goedkoop een waarschuwing te krijgen, indien je wifi hebt in de hut!
Maar zeker ook als de caravan naast je huis staat.
Knaus440 schreef:
wo 31 mar 2021 08:48
Ik heb geen wifi netwerk in de knaus inderdaad. Werkt het ook op wifi van de camping? Of is gebruiken dergelijk openbaar netwerk weer link?
Werken op het wifi netwerk van de camping, tja mocht het een open netwerk zijn ja, maar waar is dit nog.
Op een systeem met vouches jammer genoeg niet.
Dus niet gebruiken voor dit idee.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”