Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Bericht door PMT » wo 18 aug 2021 19:54

Ik heb wel een grijs model maar blijkbaar eentje van de plank. boos.gif Mijn controlelampjes zitten aan de zijkant, nieuwe bovenop zo te zien?
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 96
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Re: Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Bericht door mikage » wo 18 aug 2021 21:31

.....in de bijlage treft u het garantiecertificaat van uw accu voor uw eigen administratie. Hoewel u hem waarschijnlijk nooit nodig zal hebben adviseren wij u toch deze goed te bewaren.
De vijf jaar garantie is binnen. Zo te lezen is EmergoPlus nogal trots op hun product. Altijd goed om te weten natuurlijk thumbup.gif
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 96
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Re: Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Bericht door mikage » wo 18 aug 2021 21:39

Ik heb de discussie ook gevolgd en ben daar ook weer wijzer uit geworden.

- Deze versie van de accu heeft wel Bluetooth monitoring met een app (Voltage, laadtoestand, Ah, aantal cycli, temperatuur, etc)
- De leverancier schrijft in de documentatie dat de netstroom gewoon aan de accu gekoppeld mag blijven. Naar aanleiding van wat hier geschreven is ga ik er toch meer op letten dat er niet continu 100% lading in de accu geduwd word. Dus schakel ik de netstroom af en ga weer laden als dat nodig is.
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Jekihero

Re: Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Bericht door Jekihero » do 19 aug 2021 16:04

Eigenwijs als ik ben toch maar Emergoplus / PowerXtreme gevraagd om een reactie en gewezen op de expertise en de beweringen hier op hier op het forum.
Ik verwachtte geen 180gr. draai maar dit antwoord lijk me duidelijk.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Loodaccu vervangen door Powerxtreme X30

Bericht door Ferdi » do 19 aug 2021 17:19

Wat denk je zelf, dat ze hun eigen gebruiksaanwijzing gaan tegen spreken. Je moet doen waar je goed bij voelt. Voor hun zijn garantieclaims voorkomen mbt diep ontladen accucellen belangrijker dan een verkorte levensduur van de accu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”