Primagaz overgenomen door Benegas

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door willianv » za 10 jul 2021 21:49

Misschien oud nieuws maar ik lees zonet dat Primagaz wordt overgenomen door Benegas.

Ik had interesse in een primagaz easy blue gasfles, maar de prijs per kilo zal wel gelijk worden getrokken met de Benegas prijzen. Dan kan ik toch misschien beter een extra kunstof koopfles erbij gaan nemen en deze laten vullen bij het lokale gasstation (pietgas in Veldhoven).
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1965
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door moyzo » zo 11 jul 2021 08:33

Wij waren ook aan het twijfelen om over te schakelen naar primagaz lichtgewicht ipv de 2 x 5 kg benegas. Vooral om de belachelijk hoge omruilprijs vergeleken met de groene flessen die we in Eindhoven lieten vullen bij het gaslas centrum.
Ik was al bang dat ik de benegas niet terug in kon leveren omdat ik de bonnetjes terug gevonden had maar deze waren niet meer leesbaar, terwijl er stond dat je bon en statiegeldformulier in moest leveren. Tegenwoordig is de statiegeldbon ( registratie via internet) alleen voldoende bleek na een telefoontje.
Waar (in of omgeving brabant) kunnen we kunststof gasflessen kopen van 5 kilo want dat lijkt me een goed alternatief?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door Ad » zo 11 jul 2021 11:11

Had 2 benegasflessen, heb er al eentje leeg en teruggegeven, de andere is ook bijna leeg. Heb 2 stuks 5 kg kunststoflessen aangeschaft (identiek aan de Benegasflessen, maar blauw van kleur), kan ik per kg bij laten vullen en gaan 10 jaar mee. Scheelt €2,= per kg gas. Duurt wel even voor ik de aankoopprijs eruit heb, maar ga altijd met 2 volle flessen op weg.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door willianv » zo 11 jul 2021 14:04

[re.gif] [re.gif] Bij Pietgas in Veldhoven verkopen ze kunststof koop-gasflessen. Voor een 7,5 kg fles vragen ze 111 euro inclusief vulling

Gekeurd tot 2031.

Ik heb er ook 1 van hen, ga er denk ik nog maar 1 bij halen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door Daphne » zo 11 jul 2021 14:09

Hou er wel rekening mee dat een koopfles alleen gunstig uitkomt als je een groot gasverbruiker bent of dat je maar 1 fles hebt en altijd even bij wil vullen voor vertrek om altijd met een volle fles op pad te gaan. Anders kun je beter bij de statiegeldfles blijven en wat meer voor gas betalen.

Een koopfles heb je voor 10 jaar en dan koop je een nieuwe. Herkeuren is voor een particulier niet interessant.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door Ad » zo 11 jul 2021 14:21

Daphne schreef:
zo 11 jul 2021 14:09
Hou er wel rekening mee dat een koopfles alleen gunstig uitkomt als een groot gasverbruiker bent of dat je maar 1 fles hebt en altijd even bij wil vullen voor vertrek om altijd met een volle fles op pad te gaan. Anders kun je beter bij de statiegeldfles blijven en wat meer voor gas betalen.

Een koopfles heb je voor 10 jaar en dan koop je een nieuwe. Herkeuren is voor een particulier niet interessant.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
Dat klopt, ze zijn vrij duur om aan te schaffen, maar ik gebruik aardig wat gas in een jaar voor boiler en verwarming, en dan is het prettig om altijd met volle flessen op pad te gaan. Bij mij in de buurt kan ik ze gemakkelijk laten vullen. Gemak kost geld.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Primagaz overgenomen door Benegas

Bericht door Daphne » zo 11 jul 2021 14:26

Gemak is natuurlijk ook een reden. Wij hebben ‘m omdat we vooral in de winter veel stoken, en het (laten) bijvullen is erg handig.
Volgend jaar moet onze fles worden vervangen want de 10 jaar zit er dan op.
Het is gewoon wel iets om rekening mee te houden en niet alleen het goedkopere gas zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”