Verwarming in de voortent

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
leonardus
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 aug 2019 11:05

Verwarming in de voortent

Bericht door leonardus » wo 5 mei 2021 11:23

Beste mensen, net terug van 2 weken Zuid-Limburg in de buurt van Epen. Prachtige tijd gehad en wat is Nederland ook mooi!. Alleen de avonden en nachten waren te koud nog voor de voortent (eigenlijk een luifel met voorscherm lees: de Unico Verona) die we net nieuw hebben. Vandaar dat we hebben gekeken naar een goede keramische kachel. Het type dat we willen hebben is de Sunnywarm 360 Keramisch. Helaas is die nergens meer te krijgen, pas eind september weer. Heeft iemand de gouden tip waar hij nog wel te krijgen is bij jullie plaatselijke dealer of iets dergelijks? Eeuwige roem zal jullie deelgenoot worden. Ik hoor het graag, zonnige groeten!

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Verwarming in de voortent

Bericht door iemand » wo 5 mei 2021 11:39

Mooie vormgeving. thumbup.gif

Wat dacht je van deze ...
https://www.obelink.nl/eurom-safe-t-hea ... achel.html

die heeft 3 standen, 500, 1000 en 1500.
dus ook handig op camping met 4 of 6 Ampere.

Nadeel blijft de fan... dus kun je ook een quartz kachel overwegen.
https://www.obelink.nl/mestic-mqk-200-q ... achel.html
Zo s'avonds lekker een je voeten kus.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Verwarming in de voortent

Bericht door Wally » wo 5 mei 2021 12:40

iemand schreef:
wo 5 mei 2021 11:39

Wat dacht je van deze ...
https://www.obelink.nl/eurom-safe-t-hea ... achel.html

die heeft 3 standen, 500, 1000 en 1500.
dus ook handig op camping met 4 of 6 Ampere.

Nadeel blijft de fan... dus kun je ook een quartz kachel overwegen.
Op de stand 1500 werkt hij prima.

Op de stand 1000 en 500 komt er links koude lucht omdat de spiralen links en of links en midden niet meer meedoen.

Aldus een klacht van mijn vrouw. Die kan het weten, zij zit altijd in die lucht stroming.

Ik heb daarom de aansluitingen aangepast zodat op de stand 1000 de middelste spiraal niet meer meedoet en links en rechts nog wel.

Zelfs dan is het nog enigszins voelbaar. Maar mijn vrouw klaagt niet meer. haphop.gif

Wij gebruiken hem nu alleen om een koude caravan, samen met de gaskachel snel op te warmen.
Is het behaaglijk dan zetten we de electrische weer kachel uit.
Frans

leonardus
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 aug 2019 11:05

Re: Verwarming in de voortent

Bericht door leonardus » do 6 mei 2021 17:10

@ Eric en Frans, bedankt voor jullie antwoorden en linkjes. Ik heb ze bekeken en de reviews maar wacht toch tot de Sunny 360 beschikbaar komt. Het wordt nu warmer en heb de kachel denk ik niet meer acuut nodig (hoop ik). Vanmorgen een email gehad van de fabrikant, beschikbaarheid vanaf eind augustus dus dat valt mee. nogmaals bedankt voor het meedenken!

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”