Automaatstand trumavent

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Automaatstand trumavent

Bericht door thundercat » di 30 mar 2021 17:06

Vandaag de caravan uit de stalling gehaald.
Voor komend weekend even testen hoe de ultraheat en trumavent samenwerken. Had gelezen over een automaatstand. Ik heb dit bedieningspaneel. Mis ik iets?? Is een andere schakelaar voldoende?
20210330_170243.jpg

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door janvijn » di 30 mar 2021 17:22

Bij ons zit die automaatstand middels een draaischakelaar op de kachel zelf, er zit een draaiknop op waarmee je de hoogte van de brander instelt en een andere draaiknop waarmee je de ventilator regelt. Op die draaiknop zit een stand “A” die staat voor automatisch, de foto die jij plaatst lijkt op onze schakelaar die een eind van de kachel af zit en is de thermostaat waarmee je de temperatuur instelt stand 1 t/m 5
Mvg.
Jan Vijn

thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door thundercat » wo 31 mar 2021 12:25

Dit is de kachel zoals ingebouwd. Boven de kachel zit rechts de bedieningsknop van de trumavent en links de knop van de ultraheat.
20210331_080015.jpg

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door dieseltijger » wo 31 mar 2021 15:24

Ik denk dat je geen automaatstand hebt. Wij hebben naast de toerentalregeling op de kachel zelf een driestandenschakelaar: UIT-AAN-AUTOMAAT. En de automaat schakelt de verntilator pas in als het behoorlijk warm is bij de kachel. Ik gebruik die stand in de praktijk niet - je mist er weinig aan eerlijk gezegd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door janvijn » wo 31 mar 2021 17:28

[re.gif] [re.gif]
Ik denk ook dat je in dit geval geen automaatstand hebt.
met vriendelijke groet
Jan Vijn

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door Jaap van Duijn » wo 31 mar 2021 20:05

@TS,

Ik denk dat je de foto van de Ultra heat laat zien.
Kan je geen foto - of fotos plaatsen van alle knoppen?
Er zit meestal bij de ventilator een schilpad en haasje en een A stand.
Deze A = automaat stand word gebruikt bij opwarmen kachel zodat eerst de buizen e.d. van het ring systeem verwarmd worden en de fan geen koude lucht blazen zal.
totdat alles warm is en gaat de fan vanzelf harder draaien tot de gewenste stand gekozen van 1 tot met 5 waarbij 5 maximaal is.

hoop dit geeft je beter beeld. groet Jaap

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door Hans1954 » wo 31 mar 2021 20:29

Er is geen enkele relatie tussen de Trumavent en de gewone kachel enerzijds of de Ultraheat anderzijds. De Trumavent heeft een instelbare snelheid die ofwel altijd draait of de automatische stand die afhankelijk is van de temperatuur die in het huis van de Trumavent gemeten wordt. Wie wel eens een Trumavent uit elkaar gehaald heeft: De witte stift die in het huis zit is het contact voor de automatische stand. Dus Ultraheat en de gewone kachel hebben hetzelfde effect op de Ultraheat en er zijn geen bijzonderheden voor wat betreft de Trumavent.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Automaatstand trumavent

Bericht door atria » vr 2 apr 2021 18:50

De 230 volt ventilator heeft geen automaat stand. Deze is er alleen op. De 12 v uitvoering.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”