TRUMA combi model E6 en INET box

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » zo 27 dec 2020 16:37

Heren,

Wij hebben een Truma combi E6 met Inet box, alles werkt perfect na aanloop perikelen.
Nu kan je die Inet besturen via je telefoon met een app.
Dit gaat via een bluetooth of via een sim kaart dan signalen en zo via die sim.

Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil alleen via bluetooth dus alleen als in in de unit of er vlak bij ben.
Het is toch verrekt dat ik die sim kaar en sms gedoe uitschakel en alleen via bluetooth werk.
Iedere keerloop ik tegen die sim kaart melding aan en zegt het apparaat "geen verbinding "nogal wiedes ik het er geen sim kaart in.
Hoe hebben jullie dit opgelost of weet een van jullie de oplossing?

Het koppelen van de airco aan de Inet was fluitje van cent, kabel aan sluiten op airco en op de inet en opnieuw opstarten en klaar.

hoor graag Jaap

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door PD » zo 27 dec 2020 16:45

Wij hebben ook de Combi 6E met iNet box en gebruiken geen SIM-kaart maar uitsluitend de Bluetooth verbinding.

Ik krijg ook regelmatig de melding dat ie naar SIM overschakelt maar wanneer ik dan even wacht, herstelt ie de Bluetooth verbinding vanzelf.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door refram » zo 27 dec 2020 17:18

We hebben net hetzelfde probleem als Jaap.
Heb geprobeerd om de Truma Combi 6E en INet box te verbinden met de Truma app via Bluetooth doch net hetzelfde probleem. Steeds doorverwijzing naar simkaart.
We willen de INet box sturen via Bluetooth op de smartphone, zonder simkaart.
Ik volg dit draadje met belangstelling.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » ma 28 dec 2020 09:31

@PD en Refram,

Ok we zitten dus op zelfde golflengte.
Wel bekabeld de apparaten, voor mij de airco en combi E6.
"soms via bluetooth" te programmeren maar in den beginne altijd vragen naar die sim kaart en sms mode.
Ga ik toch maar eens GIVEG aanschrijven en geval voor leggen want je wilt de unit bedienen op een moment en niet tig keer kijken of je wel bluetooth krijgen, ook nog eens linken door op blauwe knopje te drukken zodat blauwe led gaat knipperen.

Trouwens ik zie nooit op mijn apple dat ik bluetooth verbinding heb met de inet box, wel zie ik de radio en andere apparaten in het scherm.
Ik meld mij weer als ik antwoord ontvangen heb.

groeten Jaap

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7970
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door VIP » ma 28 dec 2020 10:00

Wij hebben dezelfde opstelling en bedienen hem ook via de App met alleen Bluetooth.

Wij krijgen beide geen melding van SIM card (niet op de telefoon en ook niet op het display in de caravan), vraag me alleen niet hoe we dat gedaan hebben......werkelijk geen idee , gewoon via het instructieboek gedaan.
Porsche + Tabbert

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Bartje » ma 28 dec 2020 14:34

De iNet-app schakelt automatisch om naar SMS-mode wanneer de bluetooth verbinding te zwak is.
Veel hangt natuurlijk af van waar de iNet-box ingebouwd is.


Ik heb in mijn iNet box een herlaad-SIM geplaatst.
Kan zowel airco als verwarming van op afstand bedienen en de status van het voertuig opvragen via een simpele SMS.
Je kan ook alarmen instellen, dan wordt je verwittigd wanneer een temperatuur of spanning afwijkt van jouw wensen tijdens jouw afwezigheid.
Is eigenlijk best wel handig.
ik heb een SIM van een (Belgische) provider waarbij een herlaadbeurt van 10 euro 12 maanden geldig is, daardoor zijn de mobiele kosten beperkt.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » ma 28 dec 2020 17:54

@Bartje,

Mijn vraag was dus ik wil de iNetbox bedienen alleen met bluetooth, niets meer - niets minder.

Alles wat ik bedienen wil kan ik, alleen vraagt mijn iNetbox steeds om een sim kaart.
De iNetbox is onder de bank geplaatst en als ik bedienen wil dan ben in 72,5cm van de box weg, dus daar kan het niet van zijn.
Zoals gezegd heb ik Gimeg (schreef ik Giveg) een mail gestuurd met de vraag voor juiste instructies instructies zodat een ieder van ons dit weet in de toekomst.

Trouwens nog geen antwoord van Gimeg - zullen wel deze dagen gesloten zijn - hebben nog gelijk ook.

grtn Jaap

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Micky » ma 28 dec 2020 18:22

Reactieopvoorgaandebericht

Ik vond het wel waardevolle informatie van Bartje, voor het zelfde geld heb je er niet aan gedacht dat het met een pre-pay simkaartje kan.
Ik zou overigens juist wel die functionaliteit willen gebruiken als het erop zit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » di 29 dec 2020 08:53

@Micky,

Yep ik weet van die sim kaart mogelijkheden af.
Gebruik deze ook voor camera(s) bewaking in de garage waar onze spullen staan
Maar we moeten toch de iNetbox mogelijkheid volledig kunnen benutten zoals de verkoper ons aanbied?
En juist ik wil alleen bluetooth - eigenwijs ? - en ga ik dat uitzoeken.
We houden U op de hoogte.

groeten Jaap

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door DV_t » zo 3 jan 2021 11:02

Ik heb er ook een Simyo prepaid kaartje in zitten. Aanschaf 5 euro en 7,50 beltegoed inclusief.

Ik heb de zekerheid alleen momenteel uit de inet box gehaald omdat hij de accu in no time leeg trekt. Om de paar maanden stop ik die er in en stuur ik een sms om de sim actief te houden.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Sjakie » zo 3 jan 2021 18:05

Hoi Jaap , ik heb ook die 6e maar nooit last van. Kun je dat niet regelen in je App settings?
Mocht je vd zomer langs Munchen komen, rijd even snelweg af ze zitten er bekant aan met service garage.
Je kunt s,avonds voor de deur parkeren zit ook elektra buiten om aan te staan . Wel van tevoren aanmelden via site .
Ps alles aan truma regelen ze daar.

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » ma 4 jan 2021 09:02

@Sjakie,

Die hou ik in mijn mouw.
Maar hoop toch deze week van de Nederlandse vertegenwoordiging een antwoord te krijgen waar we eventueel allemaal mee verder kunnen.

dank groet Jaap

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » di 5 jan 2021 17:44

Allen,

Antwoord van Gimeg kort en bondig, je moet dit via de dealer laten verwerken Zie onder.
Op pagina 42 en verder staat hoe een en ander aangesloten moet worden.
Bij nog eens controleren bleek dat bij mij er tussen Truma 6E en de iNetbox een verkeerde kabel gebruikt te zijn (gekruiste aders).
Nu dus gewoon zoals een ander, zonder dealer opgelost, ik kan met alleen bluetooth het spul bedienen.

Groeten Jaap

Hierbij de kopie tekst van Gime:
Goedemiddag Jaap van Duijn,

Op pagina 42 van de inbouwinstructie staan een aantal schema’s hoe de aansluitingen moeten zijn gemaakt aan de hand van twee toestellen, kijk eerst even of die juist zijn aangesloten.
Lastig op afstand dit moet de dealer voor u oplossen, de APP werkt goed daar hebben we geen klachten over.
We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor informatie over storingen, reparaties en garantie bekijk onze Aftersales pagina.

Met vriendelijke groeten, Mit freundlichen Grüssen, Best regards,

Reinald van Witteveen
Aftersales Manager

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Sjakie » do 7 jan 2021 00:48

Top Jaap,

Best klusje geweest maar mooi resultaat.

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » do 7 jan 2021 08:49

@Sjakie,

Juiste telefoon van Gimeg.
Heeft niets met mijn kabeltje te maken gehad, zal puur toeval zijn.
Gimeg zegt zit hem in je iNetbox, deze "moet altijd eerst kijken naar de Bluetooth, is die er niet dan naar de GSM".
Gaf nog aan als iNextbox of telefoon "ver weg" kan het storing geven, of de huishoud accu vlak er naast kan ook storing geven.
Met wat ik vertelde, zegt de man - ga naar je dealer en probeer met een nieuwe uit het doosje, gaat dat goed, dealer stuurt ons de ouden en krijgt een nieuwe terug.

Dus de moraal van het verhaal was en geen kabel probleem - eigenwijs als ik ben loop straks toch naar mijn garage en kijk wat er gebeurd - maar echt iNetbox.
Ik koppel terug nadat ik bij dealer geweest ben (nu dicht wegend C... - in Bergschenhoek al helemaal waar deze zit).

groeten Jaap

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door PD » do 21 jan 2021 21:52

Vandaag een iPhone11 gekoppeld ipv de Samsung A5 en nu werkt het probleemloos. Ook meteen de software van de iNet box van een update voorzien.

Onze kids hadden tijdens hun kampeerweekend in onze hut al dezelfde ervaring met hun 11’s.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door Jaap van Duijn » vr 22 jan 2021 08:59

@PD,

Ben nog iets tegen gekomen wat kan helpen?
De Iphone daar oen je vele schermpjes, juist als je de Truma geopend had eerder dat staat dat scherm in geheugen.
Door 2x op de "open scherm" toets te drukken kan je die geheugen schermpjes weg vegen. (Die tip kreeg ik, jawel, van mijn echtgenote :).
Ga je dan naar de Truma app, dan in een keer verbinding met bluetooth.
Dit nu 10x gedaan en steeds in een maal correct.
Iemand die al direct juiste verbinding heeft geen probleem.
Iemand dit dit ook ervaart kan het eens proberen.

groeten Jaap

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: TRUMA combi model E6 en INET box

Bericht door PD » vr 22 jan 2021 09:43

[re.gif]
Ik heb nu met de iPhone 11 geen enkele aarzeling meer in de verbinding, niet bij al geopende App en ook niet bij opnieuw openende App. Met de Samsung die ik nu ook nog bij me heb en ook met de Samsung van mijn vrouw blijft het onbetrouwbaar.

Nu zijn onze Samsungs ook wel wat verouderd en heb ik de iNet software in de box ook van een update voorzien.

Maar thanx voor de tip 👍
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”