wc-pompje connector Fendt 490TKM

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
koenboutsen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 nov 2020 14:48

wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door koenboutsen » vr 20 nov 2020 08:06

Hallo

Het pompje van mijn Fendt, 490TKM is stuk. Ik heb hiervoor een nieuw exemplaar aangekocht.

Ik heb verkeerdelijk de kabeltjes van de oude pomp net tegen de connector doorgeknipt, in de gedachte dat dit enkel een doorgeefconnector was. Maar dat blijkt niet zo te zijn.
Nu ik het nieuwe pompje probeer aan te koppelen, merk ik dat het pompje continu draait. De 'doorgeefconnector' dient dus niet enkel om de elektriciteit door te geven, maar dient ook om de druktoets van het toilet, via een printplaat, te laten functioneren met het pompje.

Ik kan dus nu de kabeltjes van het pompje niet meer verbinden met de connector. Deze kan niet opengeklikt worden zodat de draadjes erin bevestigd kunnen worden.
Kan iemand me helpen aan zo een connector waar alle draadjes wel nog aan bevestigd zijn ? Dan kan ik deze aan de kabeltjes van mijn pompje en die van de schakelaar van het toilet verbinden.
20201118_081125.jpg
Vriendelijke groeten
Koen
Laatst gewijzigd door koenboutsen op vr 20 nov 2020 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door Hans 555 » vr 20 nov 2020 08:09

Foto niet te zien, even opnieuw en niet vergeten foto toe te voegen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

koning

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door koning » vr 20 nov 2020 08:59

Foto hier prima te zien, ik vrees dat je even langs de dealer moet...

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door Frank Volvo » vr 20 nov 2020 09:31

Kan me nauwelijks voorstellen dat daar een “schakelprintje” in zit.
Controleer de aansluitingen eens, heb je niet per ongeluk door verkeerd aansluiten de schakelaar overbrugd ?

Groet Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door Ab » vr 20 nov 2020 10:09

Mee eens. Met een drukknop of andere schakelaar kan elk pompje eenvoudig aan en uit gezet worden.
Het enige wat er moet gebeuren is een maak-breek contactje bedienen zodat de 12 volt + draad naar de pomp al of niet stroom doorlaat.
Die connector kan je gewoon vervangen door een kroonstrip.
Met een grote krimpkous erom of niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

koenboutsen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 nov 2020 14:48

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door koenboutsen » vr 20 nov 2020 16:11

Hallo
De connector werkt wel degelijk met de printplaat. De connector heeft aan de binnenzijde verschillende contacten en moet over de printplaat geschoven worden. Ik heb dit besproken met mijn caravanverkoper en hij bevestigde dit.
image.png
Ik kan natuurlijk met een externe schakelaar werken, maar dat is niet zo netjes.

Vriendelijke groeten
Koen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: wc-pompje connector Fendt 490TKM

Bericht door Chris » vr 20 nov 2020 16:40

Die konnektortjes herken ik wel...
Schuiven over de printplaat.

Precies dezelfde vrees ik niet, maar ik zou er wel een paar tevoorschijn kunnen toveren die prima als vervanger dienst kunnen doen.
Alleen....
Er zijn verschillende steekmaten van printkontakten... dus verschillende breedte's tussen die kontakten

Als je wilt kan ik wel even een foto maken, ik heb hier wel een apparaat waar ik even zo'n print uit kan trekken.
Kwestie van zagen voor jou breedte dus...

Maar....
Hoeveel draden zaten er nou aan?? 4 ???
Een pomp heeft 2 draden, een schakelaar ook 2, maar wel belangrijk dat ze op de juiste plek zitten.... of nog minder plezierig... dat je sluiting maakt..

Laat maar weten... moet ik effe een foto maken?? enne.... welk toilet heb je??? merk en type??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”