Nespresso vul- en herbruikbare cups

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door PD » wo 12 aug 2020 22:37

Henri Berends schreef:
wo 12 aug 2020 22:35
Beetje tegen mijn gevoel in. Immers vind het afval van die cups nogal wat.
Wij geven de gebruikte cups altijd mee retour aan DHL wanneer de nieuwe geleverd worden thumbup.gif
Nespresso levert daar een speciale gratis zak voor.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Philmar » do 13 aug 2020 08:45

Wij gebruiken ook alleen maar de originele cups van Nespresso in beide toestellen, thuis en caravan. De lege cups gaan in een afsluitbare zak van Nespresso en geven wij bij gelegenheid af. Ze worden gerecycleerd. Waarom hervulbare cups gebruiken. De smaak kan nooit dezelfde zijn.
In de printer ook alleen maar originele inktpatronen.

Philmar 😉

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Vadervan3 » do 13 aug 2020 11:12

RE.gif
Nou heb ik niet genoeg verstand van alle soorten printers oid, maar die wij op het werk hebben gaat gewoon 123 huismerk in en die doen het een stuk beter dan het origineel. Is een beetje appels met peren vergelijken: het verschil in smaak tussen nespresso of de cups van bijv de Lidl is wel duidelijk aanwezif.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Ron » do 13 aug 2020 11:42

Kan je via de app niet bestellen en op het vakantie adres laten afleveren ?

18 jaar geleden zat ik de centrale ondernemingsraad van Nestle Nederland.
Iedere overleg vergadering was de bestuurder aan het zeuren dat het marktaandeel te laag was t.o.v Senseo.
fijntjes onder zijn neus de prijzen van beide machines geschoven (€69 vs €249)
Als die prijs omlaag zou gaan dat dan pas veranderd.
Het heeft toen nog wel even geduurd voor die prijs omlaag ging.
En het resultaat weten de meesten mensen wel.

Als mensen een Senseo hebben staan neem ik geen koffie
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Micky » do 13 aug 2020 13:28

Vadervan3 schreef:
do 13 aug 2020 11:12
RE.gif
Nou heb ik niet genoeg verstand van alle soorten printers oid, maar die wij op het werk hebben gaat gewoon 123 huismerk in en die doen het een stuk beter dan het origineel. Is een beetje appels met peren vergelijken: het verschil in smaak tussen nespresso of de cups van bijv de Lidl is wel duidelijk aanwezif.
Ik vind het heel erg lastig om dit te geloven weenie.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Paul Vingerhoets » do 13 aug 2020 14:02

De nespresso cups zijn in de supermarkt wel aanzienlijk duurder dan bij nespresso zelf

Nu hebben medewerkers van nespresso al eens vertelt dat winkels de cups eigenlijk helemaal niet mogen verkopen weenie.gif maar hoe ze dan wel in de winkel komen is mij niet helemaal duidelijk incl de verkoopdisplay waar ze meestal in liggen.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Ron » do 13 aug 2020 14:20

RE.gif
Dat was vroeger zo.
Alleen dan konden ze de kwaliteit garanderen.
Maar dat is een paar jaar geleden veranderd.
Zo ook dat bij de andere merken cups , het dekseltje niet van aluminium mochten zijn.
Daar hadden ze patent op, En de plastic dekseltjes gingen de mesjes van kapot en daarmee je Nespresso apparaat.
Zo werd voorkomen dat er andere merken de koffie gingen verkopen.
Dat patent is inmiddels verlopen, daarom nu vele merken die cups maken voor de Nespresso.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Paul Vingerhoets » do 13 aug 2020 14:23

Dat zal best kloppen maar het ging over de originele nespresso cups die aangeboden worden in sommige supermarkten

Gebruik ook wel eens de DE cups werken ook redelijk tot goed in de nespresso machine al is de koffie die eruit komt toch dikwijls net niet.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5741
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Morgoth » do 13 aug 2020 15:09

Ik heb thuis een Saeco bonenmachine en in de caravan een Dolce Gusto. Voor de bonenmachine kom ik steeds weer terug op het eigen merk van de Lidl of het eigen merk van de Makro. Al van alles geprobeerd maar vooral DE vind in niet te haggelen. Veel te zuur.

Ik koop de originele Dolce Gusto cups. Die zijn toch lekkerder dan de imitaties. Mijn vrouw vond dat onzin en heeft me blind laten proeven. Ik haalde ze er feilloos uit. Ook lekker is de chocolademelk uit de Dolce Gusto.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Peterknaus
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 19:29

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Peterknaus » do 13 aug 2020 18:26

Hallo
Wij gebruiken in de caravan ook een Nespresso apparaat met de originele cupjes.
Andere merken geprobeerd met slecht resultaat. Maar nu de Starbucks geprobeerd en deze gaan prima in de machine en vele smaken te verkrijgen.
Wij zijn om voortaan Starbucks
Knaus sudwind 500eu silver selection 2017

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Micky » do 13 aug 2020 18:27

RE.gif

ik vind ze zeker niet lekkerder en ze zijn duurder scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Peterknaus
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 19:29

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Peterknaus » do 13 aug 2020 18:31

RE.gif

Natuurlijk, smaken verschillen. Wij vinden het heerlijke koffie en espresso.
En regelmatig in de aanbieding bij o a AH
Tot op heden minder betaald dan de originele hoor.
knipoog.gif
Knaus sudwind 500eu silver selection 2017

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nespresso cups cafeïne vrij

Bericht door deusjevo » ma 9 nov 2020 20:27

Ik zoek al een tijdje naar cafeïne vrije Nespresso cups die ook nog een beetje weg te drinken zijn.
Momenteel heb ik Ispirazione Ristretto Italiano Decaffeinato (intensiteit 10) maar daar word ik ook niet vrolijk van.
Blijft een slappe hap.

Iemand tips voor decaf Nespresso cups, ik weet het, is persoonlijk. knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ron055
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 16 sep 2020 14:20

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Ron055 » ma 9 nov 2020 22:17

Al een poosje geleden geswitcht naar Café Royal ook voor caffeinevrij. Geregeld in de bonus bij AH. Vinden wij erg goed te drinken.
Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door deusjevo » ma 9 nov 2020 22:56

Heb normaal eigenlijk altijd Nespresso maar ga een doosje proberen

Heb dat huismerk Perla decaf wel eens geprobeerd maar was het niet
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door moyzo » di 10 nov 2020 10:30

Thuis al tig jaren een volautomaat van Siemens of Bosch. De volautomaat is te zwaar en te log voor in de caravan dus gebruik al zolang ik kan heugen in de caravan een Nespresso .
De Nespresso cups zijn heerlijk, hebben ook altijd de arpergio of ristretto na de avondmaaltijd. Maar wij drinken enorm veel koffie op vakantie. Ik wil ook gerust de sterkste lungo pakken van de Lidl.
Het duurt inderdaad wat langer voor de doorstroning maar heb er geen problemen mee.
Belangrijk punt is om, nadat je de laatste koffie hebt gezet de hendel omhoog doet en laat staan, dus de cup laat vallen in het bakje. Het grootste euvel zit hem namelijk in vochtige koffieresten die zich daar dan vast hechten en voor verstopping cq slechte doorstroming zorgen. Op deze manier droogt het beter en ontkom je aan een verstopping. Dit geldt trouwens voor alle ( dus ook originele cups)
Ik heb destijds veel geleerd van de Nespresso demonstrateurs die toen in de winkel waar ik werkte demo's gaven.

We hebben ooit in Kroatie een kapotte Nespresso machine- de Citiz - gehad en het was moeilijk om een nieuwe machine te bestellen ter plekke. Drama als je lekkere koffie gewend bent. Vandaar dat in de auto voor de buitenland reizen een z.g.a.n. kleine Pixi van Nespresso ingepakt in bubbelplastic ter bescherming mee gaat als reserve. Heb deze paar keer gebruikt toen de Citiz kapot ging maar de pixi maakt erg veel lawaai vereleken met de Citiz, omdat ik veel vroeger wakker ben en dan paar keer koffie pak wil ik manlief niet wakker maken. ook het waterreservoir is veel kleiner maar prima voor reserve. Ondertussen een nieuwe Citiz gekocht.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door refram » di 10 nov 2020 10:38

Wij hebben al vele merken cups gebruikt, doch Nespresso is nog steeds de lekkerste.
Starbucks is evenals Nespresso van de Nestlé groep, maar is toch minder lekker dan een originele Nespresso.
L'Or is de enige die in de buurt van Nespresso komt.

Doch ik heb hier nog niets gelezen over de Vertuo capsules van Nespresso.
Deze grotere capsules Vertuo geven Nespresso nog een extra dimensie vooruit, en zijn in smaak niet te evenaren.
De smaak blijft van de eerste tot de laatste druppel onnavolgbaar.
Een Vertuo Nespresso koffiemachine heeft wel een totaal ander concept dan deze met de kleine capsules.
Toch wel interessant om onderstaand filmpje te bekijken, ook al duurt dit 9 minuten.
https://www.youtube.com/watch?v=ZjNz1y9MqM8

Wij hebben deze nu enkele maanden in gebruik en zijn er helemaal fan van. thumbup.gif
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Jan van Vijven » di 10 nov 2020 11:07

RE.gif

Begint bij mij al te kriebelen, is die koffie sterker dan de “gewone” nesspresso?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

workel

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door workel » di 10 nov 2020 11:10

Na 2 Saeco's bonen machines die beiden naar 2 jaar kapot waren (maalschijven defect) overgestapt op Nespresso, dat is nu een jaar of 6 gelden. De laatste keer gebruik gemaakt van de Nespresso inruil actie, € 100 geïnvesteerd in een nieuwe machine (Lattissima), doen ze goed. Voor in de caravan een Citiz die is nu 6 jaar oud.
Cupjes bestellen wij bij Nespresso via de app, wel enkele andere merken geprobeerd maar die vallen qua smaak tegen. Voor de vakantie nemen wij voldoende voorraad mee.
Herbruikbare cups lijkt mij echt helemaal niet, veel te veel gesmeer. Ding zal maar open springen in je machine.

Ron055
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 16 sep 2020 14:20

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Ron055 » di 10 nov 2020 11:26

We hebben thuis een automatische Nespresso machine en die is erg kritisch t.a.v. de cups die je gebruikt. Veel merken lopen geregeld vast, krijgt ie moeilijk gaatjes in, verkreukelen, lekken veel water langs de cup etc. En dat geldt ook voor de aluminium neppers.... en qua smaak is het dan ook niet altijd je van het.
Dus, ja, Nespresso vind ik ook lekker en je kunt recyclen, maar rond 40 cent per cup vind ik nogal wat en aanbiedingen zijn er ook zelden. In corona tijd thuiswerkend jas ik er nogal wat cupjes doorheen.
Nu, na heel wat uitproberen, koop ik grootschalig in als AH weer Cafe Royal 1+1 gratis heeft. Nooit problemen mee en wordt door ons gewoon lekker gevonden.
Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door Vadervan3 » di 10 nov 2020 11:41

Wij hadden in 1e instantie de Nespresso machine ook alleen voor de vakantie. Toen ging voor de 2e keer een bonenmachine stuk en toen was ik er klaar mee.

Dus nu thuis ook eentje in gebruik. Cups die we gebruiken zijn vooral de DE cups en dan de paarse variant, die vinden we het lekkerst. En af en toe de Verona van Starbucks.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door meeder » di 10 nov 2020 12:05

Voor de mensen die liever originele cups gebruiken die je via nespresso kan recyclen nog een tip.
In de supermarkt kan je de cups van Starbucks en Nescafe kopen en die worden door Nespresso gemaakt en mogen ook in dezelfde zak retour. Gemiddeld zijn die alternatieven 36 cent per kopje, niet heel veel goedkoper maar wel makkelijk als je een keer te laat bent met bestellen.

Bij de cups can Nescafe is het natuurlijk wel duidelijk dat ze van hetzelfde concern zijn maar can Starbucks wist ik het niet tot ik op de doos keek.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door deusjevo » di 10 nov 2020 12:12

Om even op m’n eigen vraag van gisteren terug te komen knipoog.gif , heb nu 3 nieuwe Decaf alternatieven.

Café Royal Decaf ga ik halen bij de Appie.

In bestelling:
L'OR Espresso - nespresso - Ristretto Decaffeinato
Starbucks - nespresso - Decaf Espresso
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door refram » di 10 nov 2020 14:25

Jan van Vijven schreef:
di 10 nov 2020 11:07
RE.gif

Begint bij mij al te kriebelen, is die koffie sterker dan de “gewone” nesspresso?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kwaliteit en sterkte zijn gelijk aan de kleine capsules, alleen meer mogelijkheden.
Er zijn in de grote Vertuo capsules momenteel een 29 verschillende smaken. (onze favoriet met hazelnoot thumbup.gif )
Groter dan lungo kan niet met de kleine capsules, terwijl bij de Vertugo verschillende maten mogelijk zijn tot een alto = 414ml.
Een mug = 230ml, een gran lungo = 150ml, double espresso = 80ml, espresso = 40ml.

Het is een totaal verschillend toestel dan de "kleine" Nespresso. Aan de barcode op de capsule herkent het toestel de hoeveelheid water. Zelf hoef je niets meer in te stellen.

Alleen de juiste kop grootte onder het toestel zetten en daarna genieten...
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nespresso vul- en herbruikbare cups

Bericht door deusjevo » di 10 nov 2020 14:42

RE.gif

Espresso is juist minder keus toch?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”