Wederom vloerverwarming perikelen.

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Micky » za 3 mar 2018 16:32

het moet gewoon werken zonder isoleren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18940
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hobby Linka » za 3 mar 2018 16:33

RE.gif RE.gif

Domme (vrouwen opmerkingen) bestaan niet. Wel de antwoorden daarop .

Isoleren van de onderkant kan natuurlijk altijd. Maar wat koud is blijft koud. Vandaar vloerverwarming in de caravan.

En als dit een dom antwoordt is....... Kom maar op. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door ine » za 3 mar 2018 16:45

Nee, maar als het buiten zo koud is door de oosten wind en die hier invloed op heeft.
Zou dat toch een oplossing kunnen zijn. Minder kou onder de caravan vloer.
Ik vind ook dat het ding het moet doen maar als je een caravan moet slopen om dat gemaakt te krijgen, zoek je een andere oplossing toch?
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door ine » za 3 mar 2018 16:55

Maar als je een halve caravan moet slopen om het te maken, dat is ook wat hoor.
Ik begrijp dat de oosten wind onder de caravan door een oorzaak is.
Nou, isoleer de vloer is die kou weg.

Maar ik blijf ook vinden dat het af fabriek goed moet zijn, hier geen mis verstanden over.
Je betaald genoeg hiervoor.
Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door MarcoC » za 3 mar 2018 16:56

Ik had persoonlijk het antwoord van de dealer/monteur niet geaccepteerd. .. spul moet het gewoon doen ongeacht de weersomstandigheden! Ze hebben gewoon te zorgen dat het werkt, daar heeft de fabrikant ook garantie voor afgegeven. Of anders het geld van de meerprijs terug krijgen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » za 3 mar 2018 17:03

Allereerst wederom bedankt voor het meedenken allen.
De vloerverwarmingsmat ligt in mijn beleving in één stuk op de vloer. Toen de VV werkte (hogere buitentemperaturen) voelde ik de warmte in een strook van ca. 50 cm breed over de gehele lengte van de vloer, dus onder het Frans bed tot onder de tafel van de rondzit, ongeveer 5 meter. Overal ongeveer gelijke warmte maar dat heb ik nog niet gemeten. De caravan vanmorgen opgehaald maar direct doorgebracht naar de stalling.
De opmerking dat ik eigenlijk de caravan met VV zo moet accepteren is een terechte opmerking. Ik vrees dat hier verder niets aangedaan wordt/kan worden.
De vloer aan de onderzijde isoleren is goed bedacht maar in de praktijk niet of nauwelijks te realiseren.
Een andere trafo installeren zal kosten met zich meebrengen die ik op niemand kan verhalen, de VV werkt immers wel alleen niet zonder (vloer-) bedekking. En een stukje vloerbedekking zal goedkoper zijn dan een nieuwe trafo.
Blijft over een meter die de afgifte meet. Dat zie ik ook niet zo zitten omdat de VV wel werkt maar niet onder winterse omstandigheden, zonder vloerbedekking wel te verstaan.

Vanmorgen kreeg ik bij de dealer ook nog eens te horen dat de monteur een andere caravan buiten getest heeft. Deze testcaravan was een 2e hands Avento voorzien van een soortgelijke VV. Waarbij gemeld werd dat Avento altijd zeer goede VV leverde. Ook de Avento slaagde niet voor deze test terwijl die VV ook in orde zou zijn.

Als laatste heeft de monteur in de vier vloer-(ventilatie-)gaten een PVC buisje geplaatst met een schroefdop, zie foto's.
Ik denk dat dat een goede oplossing kan zijn voor in de winter. In de zomer schroef ik de doppen er gewoon af.
Uiteindelijk zal moeten blijken of dit een goede oplossing is. Zo ja dan is het probleem opgelost. Maar ik denk wel dat het tapijtje een must blijft in de winter.
20180303_122818.jpg
Met dop
20180303_122828.jpg
zonder dop
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Chris » za 3 mar 2018 17:05

RE.gif
Die laatste ben ik het roerend eens mee Marco.
Beetje belachelijk is het wel dat ze een vloerverwarming verkopen die koud blijft...
Je betaald daar wel voor... en niet echt een beetje.
Dus.. oplossen... of geld terug...
Zie jij dat gebeuren??? ik een van beide nog niet dus...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Chris » za 3 mar 2018 17:09

@ Hans 555

Tapijtje hebben wij ook liggen..... juist voor de kou... en blote voetjes..
Maar... per saldo.... het valt wel tegen op die manier.
En vergelijken met een Avento... da's appels met peren.
Avento is geen nieuwe caravan, jou exemplaar wel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » za 3 mar 2018 17:20

Chris en Marco.
Zie ik één van beide gebeuren, ik weet het niet. Heb ik zin in ellenlange brieven schrijven, welles nietes spelletjes spelen. Blijft wel overeind staan dat de VV werkt. Moet ik de caravan inleveren om de VV te laten repareren, moet de caravan misschien terug naar de fabriek om dat te bewerkstelligen.
Wellicht dat het makkelijker is de caravan in te ruilen voor een andere maar dan geen Bürstner meer. Dat laatste bekijk ik over een paar jaar wel.
O ja, ook niet onbelangrijk is dat de VV voor de helft van de prijs werd aangeschaft, was een beursaanbieding. Wil niet zeggen dat ik het dan maar zo moet laten. Mss. zat het 'm daar wel in voor de helft van de prijs en dus voor de helft de VV laten werken. knipoog.gif
Ik weet het allemaal niet zo, moet er nog eens goed over nadenken.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door VIP » za 3 mar 2018 17:25

Gratis, 1/2 prijs of wat dan ook heeft geen invloed op de garantie.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » za 3 mar 2018 17:28

RE.gif

Dat is dan ook wel weer waar. Ik denk erover.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 4 mar 2018 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door PD » za 3 mar 2018 17:46

Na alle aandacht die het al heeft gekregen, denk ik dat je erin zult moeten berusten en de oplossing in een extra tapijtje zult vinden. Bovendien: ja vloerverwarming is echt fijn maar ook zonder of met net iets minder capaciteit ervan kun je heerlijk kamperen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » za 3 mar 2018 17:49

RE.gif
En daarmee sla je ook de spijker op de kop. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Diny » za 3 mar 2018 19:29

Met belangstelling de berichten van je gevolgd.
Behalve bij de kk kunnen nu de luchtgaten in de vloer gesloten worden.
Voor zover ik begrepen heb is er niet meer getest met de gaten dicht. Dus mogelijk is dit het 'ei van Columbus'.
Geen koude tocht over de vloer lijkt me ook al een prettig iets.
Vooral tijdens koude periodes is een kleed op het vinyl al een heel prettige toevoeging en zeker als het ook nog verwarmd is.

In ieder geval het je behoorlijk wat moeite gedaan [mede met behulp van de dealer] om de zaak helder te krijgen thumbup.gif
Het nare gevoel slijt hopelijk, zodat je van je caravan kunt genieten!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door VIP » za 3 mar 2018 19:50

Maar de aanschaf van vloerverwarming doe je toch niet voor de zomervakantie, maar koop je toch voor de herfst/winter/lente anders hoef je het ook niet te bestellen. En mag je verwachten dat het functioneert.

VV staat voor onze volgende caravan op het wenslijstje (maar dan moet ik er wel wat aan hebben)

En nog zo iets, dan loopt zo’n mat onder je Queensbed door, en heb je alsnog koude voegen als je je bed ingaat/uitkomt weenie.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Micky » za 3 mar 2018 20:48

ine schreef:Maar als je een halve caravan moet slopen om het te maken, dat is ook wat hoor.
Ik begrijp dat de oosten wind onder de caravan door een oorzaak is.
Nou, isoleer de vloer is die kou weg.

Maar ik blijf ook vinden dat het af fabriek goed moet zijn, hier geen mis verstanden over.
Je betaald genoeg hiervoor.
Ine
Op zich hoef je een vloer dan niet te isoleren, een flap onderlangs is dan meer dan voldoende, dit deden wij ook rondom als de caravan langer in de sneeuw stond, maar los daarvan hoort het echt gewoon te werken wind of niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Ab » za 3 mar 2018 21:19

Dat klopt.
Onze caravan staat buiten.
De vloerverwarming staat al een paar weken aan.
Vanmiddag was ik nog even in de caravan.
De vloer was lekker warm.
De temperatuur binnen was 7 graden warmer dan buiten.
De zon werkte daar ook voor een deel aan mee.
Maar 5 graden warmer in de caravan haalt de vloerverwarming makkelijk.
Het kan dus wel uitstekend werken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door RichTrip » za 3 mar 2018 23:21

Het blijft een heel aparte uitkomst. Vorig jaar een week lang gestaan met temperaturen tussen 0 en 7 graden. VV hele week aangehad. Kachel was niet nodig. Mijn vrouw liep op blote voeten door de caravan....
Verhaal van het losliggende zeil is wel een beetje aannemelijk. Als je nu eens een blik verf of een pot pindakaas o.i.d. in het midden op de vloer zet, dus iets zwaars met een kleine oppervlakte. Wat is dan het effect op de warmte afgifte op die plek en er omheen?
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18295
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door deusjevo » zo 4 mar 2018 00:48

RE.gif RE.gif

Is dat met of zonder vloerkleedje gemeten Ab? knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Ab » zo 4 mar 2018 01:16

Zonder.
In de gebruikershandleiding wordt dat ook sterk afgeraden om er iets overheen te leggen.
Dat kan vlgs hen oververhitting van de vloerverwarming veroorzaken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » zo 4 mar 2018 07:47

Diny,
Ik heb na de aanpassing de VV idd niet meer getest. Deze maand staat nog een lang weekend op de lijst en dan kan ik de verwarming testen, wel hopende dat de temperaturen dan nog niet zo hoog zijn.
Ab,
Wij hebben 2 weken in Oostenrijk gestaan met de vloerbedekking op de vloer en dus op de VV. De vloer was behaaglijk en er was zeker geen sprake van oververhitting. Ik hield dat wel goed bij elke dag.
Vwb de aanpassing van de ventilatiegaten zal ik ter zijner tijd verslag doen op het forum. Met dank aan iedereen die hebben meegedacht.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Vadervan3 » zo 4 mar 2018 08:42

PremiumDiscovery schreef:Na alle aandacht die het al heeft gekregen, denk ik dat je erin zult moeten berusten en de oplossing in een extra tapijtje zult vinden. Bovendien: ja vloerverwarming is echt fijn maar ook zonder of met net iets minder capaciteit ervan kun je heerlijk kamperen.
Absoluut waar. Maar het neemt niet weg dat de VV niet naar behoren werkt. Dat TS niet zin heeft in een ellenlange discussie kan ik me voorstellen, maar ik vind dit niet netjes opgelost van de dealer/bouwer. Een VV moet toch gewoon werken zonder dat je daar een tapijt over heen moet gooien?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door PD » zo 4 mar 2018 08:54

RE.gif
Hst kan ook zomaar zijn dat Burstner het op deze wijze heeft geengineerd, simpelweg omdat ze verwachten dat bij koude dagen de tapijtset altijd gebruikt wordt.

Onze dealer baalde zelfs dat wij de tapijtset niet wilden want die was er door de fabriek wel bij geleverd en konden ze nu niet verkopen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Jan van Vijven » zo 4 mar 2018 09:12

RichTrip schreef:Het blijft een heel aparte uitkomst. Vorig jaar een week lang gestaan met temperaturen tussen 0 en 7 graden. VV hele week aangehad. Kachel was niet nodig. Mijn vrouw liep op blote voeten door de caravan....
Verhaal van het losliggende zeil is wel een beetje aannemelijk. Als je nu eens een blik verf of een pot pindakaas o.i.d. in het midden op de vloer zet, dus iets zwaars met een kleine oppervlakte. Wat is dan het effect op de warmte afgifte op die plek en er omheen?
Zoals ik al eerder schreef denk ik ook dat het daar te zoeken is, slechte verlijming ofzo....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Scout15 » zo 4 mar 2018 10:24

Ik lees toch met enige verbazing de nodige reacties. Je koopt een caravan met vloerverwarming, maar als het buiten te koud is dan werkt deze niet(of niet naar behoren)... Je neemt toch vloerverwarming voor de dagen dat het koud en fris is? Persoonlijk zou ik hier geen genoegen mee nemen..
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”