Wederom vloerverwarming perikelen.

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hobby Linka » zo 4 mar 2018 10:57

Hans 555 schreef: Vwb de aanpassing van de ventilatiegaten zal ik ter zijner tijd verslag doen op het forum. Met dank aan iedereen die hebben meegedacht.
Vreemd dat de ventilatie gaten worden afgesloten. Die zijn er niet voor niets. Geen ventilatie geeft vocht, hoe hard je ook stookt. Ik zou dit zo nooit opgelost willen zien.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 11:17

Bij ons zitten er geen ventilatiegaten door de bodem in de bankkasten en in onze vorige caravan ook niet. Als bij de huidige caravan het serviceluik onder het bed (onder winterse omstandigheden) vaak opengaat dan wordt het plekje naast het bed (waar de bedombouw open is) kouder dan de rest. Leg ik een deken of een stukje karton onder het bed om de ventilatiesleuf af te dekken zodat de ombouw dicht is dan blijft het daar gewoon warm op de vloer.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Chris » zo 4 mar 2018 11:50

Scout15 schreef:Ik lees toch met enige verbazing de nodige reacties. Je koopt een caravan met vloerverwarming, maar als het buiten te koud is dan werkt deze niet(of niet naar behoren)... Je neemt toch vloerverwarming voor de dagen dat het koud en fris is? Persoonlijk zou ik hier geen genoegen mee nemen..
Hier ben ik het dus ook helemaal mee eens....
Je koopt toch geen prulletje???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Vadervan3 » zo 4 mar 2018 11:59

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Hst kan ook zomaar zijn dat Burstner het op deze wijze heeft geengineerd, simpelweg omdat ze verwachten dat bij koude dagen de tapijtset altijd gebruikt wordt.

Onze dealer baalde zelfs dat wij de tapijtset niet wilden want die was er door de fabriek wel bij geleverd en konden ze nu niet verkopen.
Dan zou het toch een dingetje moeten zijn bij alle modellen? Het is toch niet iets wat in de voorwaarden staat? Of in de brochure ? “ u Vv werkt alleen met een matje”. Nu bepaald de fabrieksbrand fat je er tapijt in moet leggen, maar dat hoort geen keuze te zijn van de fabrikant, maar van de koper. Je betaald voor een nieuwe caravan gemakkelijk 20k+, dan vind ik het belachelijk dat er zo makkelijk mee omgesprongen word. Alsof Phillips ( bijvoorbeeld ) zegt: de televisie doet het alleen als je er met je vinger op het scherm druk? Nou dan doet die het toch? Je betaald veel geld voor iets wat niet naar “behoren” werkt. Als er in de brochure staat dat die VV alleen werkt als je tapijt legt, ja dan heb je niks te klagen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 12:08

De vloerverwarming werkt toch? Die werkt of die werkt niet. Daar zit niets tussenin. Het is de constructie van de caravan die maakt dat de vloerverwarming het niet kan bijhouden. Een Premio is het instapmodel en als ik het goed heb is zelfs ringverwarming niet standaard.

Edit: ik denk dat de fabrikant moet nadenken wat aangeboden wordt bij welk model caravan. Opties toevoegen is leuk voor de verkoop maar het moet wel in de constructie passen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door deusjevo » zo 4 mar 2018 12:23

Ik heb makkelijk praten, het is mijn probleem niet, maar ik vind dit geen oplossing voor een 2017 caravan.
Vandaar mijn vraag aan Ab op de vorig pagina of die temperatuur metingen in zijn hut met of zonder kleedjes waren.

Ongeacht of er wat op ligt moet het wat mij betreft gewoon goed werken en dat doet het blijkbaar niet.
Als je thuis prachtige Italiaanse tegels met vloerverwarming hebt hoef je toch ook niet te accepteren dat je voor een goede werking van de vloerverwarming de vloer vol moet leggen met kleden.

Stel je koopt een nieuwe auto met Climate Control en die koelt niet goed genoeg, neem je er dan genoegen mee dat de dealer na onderzoek zegt

"maar meneer, wij hebben even gemeten, als u de achterste zijramen en achterruit afdekt met witte doeken tijdens het rijden werkt het systeem wel prima"

Zo'n systeem wordt toch ontwikkeld om je tegen betaling extra comfort te geven?
Bij die ontwikkeling of constructie cq inbouw is schijnbaar toch iets fout gegaan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 12:43

Als er in welk merk dan ook continu een ijskoude wind over de vloer waait zal geen enkele vloerverwarming dit bij kunnen houden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38552
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Micky » zo 4 mar 2018 13:06

RE.gif

ik denk dat de vloeistof gevulde vloerverwarmingen geen probleem hebben, het water wordt gegarandeerd heet door de CV
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door deusjevo » zo 4 mar 2018 13:17

Daphne schreef:Als er in welk merk dan ook continu een ijskoude wind over de vloer waait zal geen enkele vloerverwarming dit bij kunnen houden.
Bij een ijskoude wind over de vloer geloof ik dat best maar er waait geen ijskoude wind over de vloer bij TS.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door deusjevo » zo 4 mar 2018 13:26

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar waar komen die gaten in de vloer eigenlijk uit?
Bankkasten?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 13:26

RE.gif
RE.gif
TS was in Oostenrijk en er is afgelopen week bij de dealer getest onder best wel extreme omstandigheden. Gaten in de vloer geven echt een koude stroming over de vloer. Zie mijn bericht over serviceluik open.

Een paar jaar geleden heb ik een test gedaan met water opwarmen in een ijskoude, niet verwarmde caravan (-8 graden). Anderhalf liter ijskoud water op het kleinste pitje. Het heeft ruim 20 minuten geduurd voordat het kookte. Reacties: was echt niet normaal, want bij mijn caravan etc..... We willen allemaal geloven dat het bij onze caravan niet zo is en allemaal goed werkt. Als je dezelfde omstandigheid nabootst, zal het echt weinig tot geen verschil maken. (Op de wintercaravans met vloeistofverwarming na dan....zal jullie voor zijn mrgreen.gif )
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » zo 4 mar 2018 15:03

De gaten in de vloer zitten in de bankkasten achter. Dit zijn twee gaten die in de hoeken zitten. In de wanden van de bankkasten zitten ook weer roosters waardoor de koude lucht de vrije ruimte instroomt. De andere twee gaten zijn gesitueerd onder het bed bij de wand van de disselruimte. En ook in de wand van het bed zitten weer rooster. Dit heb ik ook wel bij andere caravans gezien, die roosters in de wanden dan.
Bij de aanschaf van de nieuwe caravan zijn wij niet over één nacht ijs (wat een woordspeling) gegaan. Wij hebben weliswaar een instapmodel gekocht meer wel met de nodige opties.

Maar ook de opmerking over de gebruiksaanwijzing is een goeie, die zal ik idd. er even op nalezen. Ja en vloeistofverwarming zal idd. altijd warm worden als die gasgestookt is. Verder wil ik het hier even bij laten. Ik zal de vloerverwarming, waarschijnlijk deze maand, nog eens testen met en zonder afgedopte ventilatiegaten. Ik zal dan de uitkomsten op het forum melden. O ja, ik zal daarbij de meest koude deel van de dag meten,
´s avonds, dus nog even geduld aub.
Tenslotte voor mensen die besluiten een Bùrstner caravan de willen kopen, geen elektrische VV bestellen tenzij duidelijk wordt gemaakt dat er een VV in komt die ook werkt in de winter.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Vadervan3 » zo 4 mar 2018 17:55

Daphne schreef:De vloerverwarming werkt toch? Die werkt of die werkt niet. Daar zit niets tussenin. Het is de constructie van de caravan die maakt dat de vloerverwarming het niet kan bijhouden. Een Premio is het instapmodel en als ik het goed heb is zelfs ringverwarming niet standaard.

Edit: ik denk dat de fabrikant moet nadenken wat aangeboden wordt bij welk model caravan. Opties toevoegen is leuk voor de verkoop maar het moet wel in de constructie passen.
Maar werkt het naar behoren? Het antwoord opendoe vraag lijkt mij nee. Juridisch gezien een groot verschil.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 18:19

RE.gif

De vloerverwarming kan naar behoren werken, de constructie van de caravan kan roet in het eten gooien. Dan werkt de vloerverwarming nog steeds prima. Juridisch niks op de vloerverwarming aan te merken. Wel kun je de fabrikant/constructeur aanspreken op het gebrek dat het geheel niet volgens verwachting presteert. Maar dan moet je het breder trekken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Chris » zo 4 mar 2018 19:47

@ Hans 555

Misschien een ideetje.
Koop eens zo'n thermometer als op dit plaatje. ( bij een aquarium winkel)
Kosten 3x niks.
Plak die eens op de vloer, op een plek waar de folie onder zit.
Dan heb je een indicatie van de temperatuur.
Leg er daarna eens een kleedje overheen... en kijk nog eens.
Dat "spelletje" (alhoewel serieus bedoeld) kan je ook nog met open en gesloten ventilatiegaten proberen.
Krijg je toch een indruk en wat meetwaarden...
thermometer zelfklevend.jpg
thermometer zelfklevend.jpg (11.95 KiB) 1451 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Vadervan3 » zo 4 mar 2018 22:17

Daphne schreef:RE.gif

De vloerverwarming kan naar behoren werken, de constructie van de caravan kan roet in het eten gooien. Dan werkt de vloerverwarming nog steeds prima. Juridisch niks op de vloerverwarming aan te merken. Wel kun je de fabrikant/constructeur aanspreken op het gebrek dat het geheel niet volgens verwachting presteert. Maar dan moet je het breder trekken.
Die constructie is toch ook door hun gemaakt? Dus je laat een huis bouwen dor een bedrijf en vervolgens word het niet warm in je huis, dan zegt die bouwer pech gehad want je verwarming doet het wel? Als er niet vermeld word dat de VV niet werkt zonder tapijt of dat de VV onder de 10 graden oid niet werkt, heeft zon fabrikant geen poot om op te staan lijkt me?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door VIP » zo 4 mar 2018 22:35

Daphne schreef:De vloerverwarming werkt toch? Die werkt of die werkt niet. Daar zit niets tussenin. Het is de constructie van de caravan die maakt dat de vloerverwarming het niet kan bijhouden. Een Premio is het instapmodel en als ik het goed heb is zelfs ringverwarming niet standaard.

Edit: ik denk dat de fabrikant moet nadenken wat aangeboden wordt bij welk model caravan. Opties toevoegen is leuk voor de verkoop maar het moet wel in de constructie passen.

Of een Premio wel of niet een instapmodel is maakt niet.

De basis qua constructie (vloer/matten/zijl) is bij andere series/modellen hetzelfde.

Zou dus gewoon moeten werken.
Porsche + Tabbert

Philmar
Berichten: 844
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Philmar » zo 4 mar 2018 22:58

Ik zou er niet zoveel woorden aan vuil maken. Het werkt niet zoals het moet. Stuur een aangetekende ingebreke stelling, ( heb ik al eens aangehaald op dit forum ) en laat een deskundige vaststellen of het werkt of niet. De dealer en constructeur kunnen je aan het lijntje houden tot de garantie voorbij is. Neem een advocaat van uw verzekering en start de procedure. Ik zou niet zoveel geduld hebben. Dopje op, dopje af, matje gebruiken, ik zou er gek van worden van die ongefundeerde praatjes.
Vergeet uw rechten niet als klant.
Geen genade met die lui.

Philmar

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Daphne » zo 4 mar 2018 23:01

RE.gif RE.gif

Ik denk dat we de testen met de gaten in de vloer dicht moeten afwachten. Dan valt er pas iets te zeggen of het de constructie van de caravan is geweest.
Vadervan3 schreef:
Daphne schreef:RE.gif

De vloerverwarming kan naar behoren werken, de constructie van de caravan kan roet in het eten gooien. Dan werkt de vloerverwarming nog steeds prima. Juridisch niks op de vloerverwarming aan te merken. Wel kun je de fabrikant/constructeur aanspreken op het gebrek dat het geheel niet volgens verwachting presteert. Maar dan moet je het breder trekken.
Die constructie is toch ook door hun gemaakt? Dus je laat een huis bouwen dor een bedrijf en vervolgens word het niet warm in je huis, dan zegt die bouwer pech gehad want je verwarming doet het wel? Als er niet vermeld word dat de VV niet werkt zonder tapijt of dat de VV onder de 10 graden oid niet werkt, heeft zon fabrikant geen poot om op te staan lijkt me?
Je trekt mijn bericht uit z’n verband. Iedereen heeft het over de vloerverwarming die niet (goed) werkt. Die werkt, want is getest door dealer. Daarom is het niet voldoende om te stellen dat de vloerverwarming niet naar behoren werkt (in de rechtszaal zou dit worden afgewezen) maar moet je het breder trekken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » ma 5 mar 2018 07:11

Chris schreef:@ Hans 555

Misschien een ideetje.
Koop eens zo'n thermometer als op dit plaatje. ( bij een aquarium winkel)
Kosten 3x niks.
Plak die eens op de vloer, op een plek waar de folie onder zit.
Dan heb je een indicatie van de temperatuur.
Leg er daarna eens een kleedje overheen... en kijk nog eens.
Dat "spelletje" (alhoewel serieus bedoeld) kan je ook nog met open en gesloten ventilatiegaten proberen.
Krijg je toch een indruk en wat meetwaarden...
thermometer zelfklevend.jpg
Ja Chris dat had ik zelf al in gedachten. Maar of we eind deze maand nog koude temperaturen hebben..... Maar goed ik ga het proberen. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door VIP » ma 5 mar 2018 07:41

RE.gif

Is het niet de moeite waard om de caravan zsm te halen eea te testen (of bij de stalling vragen of je even aan de 230V mag)

Kost idd extra moeite maar is het zeker waard voor de langere termijn.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » ma 5 mar 2018 09:11

RE.gif
Alles is mogelijk maar ik denk niet dat het nu nog iets uitmaakt. Het is hier nu al buiten 6 graden. Maar testen doe ik zeker en dat doe ik dan in de nachtelijke uren. Dan is de temperatuur lager dan overdag. En de omstandigheden zoals vorige week verwacht ik hier in NL niet meer komende tijd.
Bij de stalling kan ook maar heb de hut liever voor/naast de deur staan zodat ik kan kijken en testen wanneer het mij uitkomt. Wordt vervolgt.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door VIP » ma 5 mar 2018 09:19

RE.gif

Succes, ben nieuwsgierig naar de uitkomst. thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door JPGeetje » ma 5 mar 2018 10:26

@Hans,
Hoewel je natuurlijk rekening moet houden met de verschillende beleving die verschillende mensen hebben, wil ik toch even het volgende vermelden voor je vergelijk.
Wij hebben ook een caravan (LMC) van 2017 met daarin ook vloerverwarming. Ik heb het even nagekeken en we hebben precies dezelfde voeding die jij in het begin van dit draadje toont. Alle waardes erop zijn hetzelfde.
Die vloerverwarming van ons werkt perfect. Weer of geen weer, als ze tien minuten aan staat voel je op je sokken lopend de warmte in de vloer.
Vorig voorjaar op de camping heb ik om te proberen, de vloerverwarming een nacht aangezet.
Terwijl het s'morgens bij het opstaan licht vroor, was het in de caravan nog 14gr.
Dit om je een beeld te geven waartoe mijn, en dus ook jouw vloerverwarming in staat zou moeten zijn.
Dat de vloer wél warm wordt met een kleedje erop duidt erop dat de vloerverwarming wél werkt maar kennelijk heel beperkt.
Het lijkt erop dat ze lang niet het aangegeven vermogen levert.
Daarom zou het handig zijn als je dat opgenomen vermogen eens kunt meten.
Dat kan ook makkelijk met zo'n vermogenmetertje dat je in het stopcontact steekt waarna je jouw stekker in het apparaatje steekt.
zo'n metertje kun je bij elke bouwmarkt kopen voor rond een tientje.
Het hele draadje doorgelezen hebbende kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jouw vloerverwarming niet goed functioneert.
Ook de verhalen over koude lucht over de vloer en slechte isolatie kunnen er bij mij niet in. Het kan wel iets invloed hebben maar nooit zoveel dat je de warmte van de verwarming niet meer voelt
Ik begrijp dat jouw dealer de boot zoveel mogelijk af wil proberen te houden want als de problemen in de vloer zitten, is oplossen altijd een dure grap [aschrik.gif] maar je moet de bal bij hem leggen en niet zelf gaan prutsen aan de installatie.
Succes ermee thumbup.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Wederom vloerverwarming perikelen.

Bericht door Hans 555 » ma 5 mar 2018 13:07

RE.gif
Zoals ik al eerder meldde werkt de VV wel zodra het buiten niet te koud is. Maar ook in Oostenrijk vroor het 's nachts een graad of 5 á 6. En de vloer was wel lekker warm maar dan wel met het tapijtje erop. Daarna heb ik eigenlijk niet meer zonder tapijt getest maar de dealer dan weer wel.
En een meter plaatsen om het opgenomen vermogen te meten zal niet zomaar gaan. De stekkers van de trafo zijn geen normale stekkers zoals je die thuis hebt.
Maar uiteindelijk wil ik wel goed beslagen ten ijs komen bij de dealer en ik heb nog iets meer dan een jaar garantie.
Deze maand nog zal ik testen en de warmte van de vloer meten met en zonder tapijt en met en zonder afgedopte ventilatie.
Alle ideeën zal ik uiteindelijk meenemen om de dealer te overtuigen dat er iets niet goed is.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”