Tanken losse LPG tank

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
MartinSl
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 7 mei 2021 20:33

Tanken losse LPG tank

Bericht door MartinSl » zo 9 mei 2021 09:53

Ik heb in de camper altijd LPG gehad met een buitenaansluiting. Ik wil dat ook voor de caravan kopen, maar dan zonder buitenaansluiting. Formeel mag je beiden in Nederland niet aan de pomp vullen. Met een buitenaansluiting nooit een probleem gehad. Hoe zijn de ervaringen met een losse fles vullen in binnen- en buitenland?
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 9 mei 2021 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gelijk hebben is één, gelijk krijgen gaat over een pad van juristen.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door Ab » zo 9 mei 2021 10:44

Mijn ervaringen zijn prima. knipoog.gif
Ik moet er wel bij vertellen dat ik met een pickup rij, die op LPG loopt.
Als ik flessen vul, staan die in de bak, waar een klep op zit.
De vulslang loopt naar binnen.
Daar zit vaak ook een tank. Bij mij niet, maar het zou maar zo kunnen van wel. mrgreen.gif Dan mag het ook gewoon.

Het mag officieel niet in Nederland. Al jaren niet meer.
Een fles pontificaal bij een pomp zetten en gaan tanken moet je dus niet doen.
Campers hebben inderdaad vaak een buiten vulaansluiting.
Met een liggende onderbouw tank, of een of 2 flessen in de gaskast net als een caravan.
Die mag je net zo goed niet vullen, maar het gebeurt wel heel veel. .Maar dat wist je al.. knipoog.gif
Waar ik altijd tank, hebben ze er geen probleem mee.
Doe je het echter erg opvallend, dan sturen ze je weg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door Paul » zo 9 mei 2021 11:12

Tijdens het forum weekend is hier ook uitgebreid over gesproken.
Voorzichtige conclusie is dat het sterk afhankelijk is van of je in een meer landelijk of stedelijk gebied woont.
Ik woon in Utrecht en wordt weggejaagd als een crimineel, Ab heeft nergens last van en inderdaad het voordeel van een RAM die doorgaans op lpg rijden.

Ik werd er zo gefrustreerd van dat ik het niets eens meer probeer en gewoon naar het gasvulstation ga.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door Daphne » zo 9 mei 2021 11:19

Je moet wel echt een groot gasverbruiker zijn wil het de investering en alle moeite en stress waard zijn om als caravanner LPG te willen gebruiken.

Wij konden in de tijd dat we in de caravan woonden een LPG fles lenen en geen commentaar gehad bij de plaatselijke pomp. Is nu iets meer dan 2 jaar geleden.
Het grootste nadeel vinden wij wel het gebruik in de winter. Het deel butaan dat achterbleef werd telkens hoger en stond je vaker bij de pomp.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door PD » zo 9 mei 2021 11:20

pvaken schreef:
zo 9 mei 2021 11:12
Ik werd er zo gefrustreerd van dat ik het niets eens meer probeer en gewoon naar het gasvulstation ga.
Psies thumbup.gif je gaat toch niet de crimineel uithangen voor die paar tientjes per jaar weenie.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door Hobby Linka » zo 9 mei 2021 11:24

Verschillende reacties bij de pomp. De een staat het toe, en bij de ander wordt zelfs gedreigd met politie.

Er is een verschil. Tanken in een gasfles of tanken in een gastank. Bij een gasfles kan je de fles te vol vullen, bij een gastank niet.

Zelf vullen heeft niets met veiligheid te maken.

Je bent gewoon in overtreding volgens de belastingdienst. Zelf tanken is namelijk een economisch delict.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Jaap van Duijn » zo 9 mei 2021 12:24

Ja en in de 60-er jaren reden we illegaal op LPG.
Hing de vlag uit bij de pomp als er controle bespeurd was van Douane, Politie of andere "gezagdragers" .
Was toch spannend en toch lucratief dacht dat we 24 of 19 gulden cent voor een liter betaalden.
Als ik het juist zeg mag die LPG alleen als auto brandstof gebruikt worden.
Jaap

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tanken losse LPG fles

Bericht door Hobby Linka » zo 9 mei 2021 13:39

Daphne schreef:
zo 9 mei 2021 11:19
Wij konden in de tijd dat we in de caravan woonden een LPG fles lenen .......
Het grootste nadeel vinden wij wel het gebruik in de winter. Het deel butaan dat achterbleef werd telkens hoger en stond je vaker bij de pomp.
Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
Ook daar is een oplossing voor. Zelf heb ik die niet, maar voor die paar keer dat wij kamperen en het is onder het vriespunt gebruiken we Propaan flessen.

Dit zou de oplossing geweest zijn voor het probleem wat jullie hadden. Maar ja, kost ook weer € 69,95.
.
gasfles-verwarmer-70-watt.jpg
gasfles-verwarmer-70-watt.jpg (56.3 KiB) 5042 keer bekeken
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

MartinSl
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 7 mei 2021 20:33

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door MartinSl » zo 9 mei 2021 14:00

Bedankt voor de reacties, ik weet dat LPG een mengsel is van propaan en butaan. Ik zal dan ook altijd een propaanfles erbij hebben. Het gaat niet om de paar tientjes, maar om ook in landen als Spanje makkelijk gas te kunnen tanken, zonder een Spaanse fles te hoeven kopen en weer bij vertrek verkopen. Wij gaan voor enkele maanden weg, dus wil het handig hebben in veel landen. Een dampgasfles heeft een 80% beveiliging en het kan ook weinig kwaad.
Gelijk hebben is één, gelijk krijgen gaat over een pad van juristen.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door janvijn » zo 9 mei 2021 23:13

Mogelijk is het de laatste jaren verbetert, dat weet ik niet want de camper waar wij een LPG installatie in hadden is jaren geleden vervangen door een caravan,- maar ik betwijfel dat sterk.
Waar je het idee vandaan haalt dat je in Spanje makkelijk LPG kan tanken verbaast mij hogelijk. In Spanje rijden enkel in een aantal (grote) steden de taxi’s op LPG. Het is zoeken om een lokatie te vinden in Spanje waar ze LPG verkopen. Ik spreek wel van over vijf,- zes jaar terug, de verkooppunten lagen soms honderden kilometers uit elkaar.
In Frankrijk is het wel heel ruimschoots verkrijgbaar.
Mvg.
Jan Vijn

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Bart-P » zo 9 mei 2021 23:24

In Spanje is lpg prima te krijgen. Ik heb er jaren op gereden. Met de lpg app op te telefoon vind je makkelijk de dichtstbijzijnde pomp.
Let wel op, Spanje gebruikt het "nieuwe" Europa nippel. Bij de anwb verkrijgbaar.

https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/l ... panje.html
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door fjord390 » di 11 mei 2021 19:22

Ik heb ook een losse LPG-tank met 80% klep bij witkamp toendertijd gekocht , de reden was dat ik mijn normale gasfles (de groene) om hem bij te vullen iedere keer naar een vulstation moest rijden en als ze er dan maar 2 of 3 kg bij moesten doen stonden ze me raar aan te kijken .Omruilen vond ik ook een gedoe met het jaartal , altijd bij betalen geloof 2,50 per jaar .
Dus nu rijd ik uit mijn werk langs de pomp selfservice zet de fles achter de auto en pompen maar , voor een paar euro lekker makkelijk bijgevuld .
De mensen achter de kassa letten heus niet op wat jij aan het tanken ben , beetje groot tankstation heeft het al te druk met andere dingen , althans dat is mijn ervaring .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door PD » ma 23 aug 2021 22:00

Zelf gasfles vullen.......... lekker voordelig whistle.gif

https://www.destentor.nl/flevoland/ille ... 3BHOjNKglc
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door BertJan » ma 23 aug 2021 22:46

daarom dus niet zelf vullen, als ik het goed lees geen gewonden, gelukkig en succes met de boete en de kosten te vergoeden, hier ben je niet in principe niet voor verzekert, het is illegaal.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Hobby Linka » di 24 aug 2021 07:52

Als je naar de foto die bij het artikel van PD zit kijkt zie je dat het om een gasfles ging en niet om een losse LPG tank.

Het zelf vullen van een losse LPG tank is zo veilig als het maar kan zijn. Zou dit niet veilig zijn dan zou je per direct ook het vullen van een vaste LPG tank in een auto moeten verbieden. Beide type tanks worden gevuld volgens het zelfde principe.

Alleen is het zelf vullen van een losse LPG tank verboden omdat je een economisch delict pleegt volgens de belasting dienst en heeft niets met een onveiloige situatie te maken.

Losse LPG tanks worden overigens nog steeds verkocht. Was zaterdag j.l. nog bij de grote winkelketen in Winterswijk en daar stonden ze nog steeds in de schappen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Paul Vingerhoets » di 24 aug 2021 08:08

Waarom zou dit een economisch delict zijn door lpg te tanken betaal je accijns over de liters bij de pomp

Het enige wat een probleem zou kunnen zijn als je diezelfde fles gaat gebruiken om een auto te rijden waar geen hogere houderschapsbelastig over betaald wordt

Vullen via een flesvulststion zou dis in principe goedkoper zijn omdat dat gas duidelijk niet gebruikt wordt voor het rijden op de openbare weg en dus niet extra belast is.

Mijnidee is dat dit puur een veiligheidsreden is de pomphouder kan van een afstand niet zien of je een lpg tank vult of een gasfles zonder 80% vulstop

Maar een buitenvulling op de caravan is ook goed te realiseren net onder de disselbak tegen de vloer zet m bij de pomp tank je auto en je caravan in 1 keer en klaar
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Hobby Linka » di 24 aug 2021 08:17

[re.gif]

Propaan, Butaan en LPG.

Het ZELF vullen met LPG bij het tankstation levert u al snel een besparing op van

ongeveer 50% per vulling. De door ons verkochte navulbare gasdamp flessen voldoen aan de Europese veiligheidseisen en zijn o.a uitgerust met een 80% vulbegrenzing, overdruk beveiliging, als ook een afname beveiliging.

Ze zijn daarmee wettelijk toegestaan en een prima alternatief voor de gebruikelijke

huur/pacht gasfles.

Voor de Fiscus mag het zelf vullen van gasflessen met LPG alleen wanneer dit gebruikt wordt voor tractie doeleinden, zoals bijvoorbeeld voor een heftruck.

Gebruik met LPG als brandstof voor o.a. koken in een motorhome wordt ook toegestaan, mits rechtopstaand vast gemonteerd.

Het gebruik van LPG voor verwarming en ander gasfles gebonden apparatuur kan maar mag belastingtechnisch niet, ondanks dat het prima werkt en veiligheids technisch aan alle eisen voldoet.

Als HB Gaskachels c/q Gaswinkel garanderen wij de kwaliteit en veiligheid van de gas damp flessen. Als gebruiker bent u zelf verantwoordelijk voor eventuele fiscale gevolgen bij gebruik van het getankte LPG voor niet toegestane doeleinden.

Met vriendelijke groet,
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Morgoth » di 24 aug 2021 08:53

Dit zegt de wet:

Besluit LPG-tankstations milieubeheer (geldend op 06-01-2010):

3.8. Het afleveren is alleen toegestaan via het aflevertoestel. Uit het aflevertoestel mag geen LPG worden afgeleverd aan andere reservoirs dan:

a. brandstofreservoirs, uitsluitend dienend voor de berging van LPG, die speciaal zijn ingericht voor de aandrijving van motorvoertuigen en die bevestigd zijn aan deze voertuigen;

b. speciaal hiervoor ingerichte wisselreservoirs met een inhoud van ten hoogste 150 l bestemd voor de aandrijving van hef- en transportwerktuigen; het afleveren aan deze wisselreservoirs in besloten ruimten is verboden en moet in de open lucht geschieden;
c. aan het reservoir van de LPG-tankwagen, wanneer de installatie wordt leeggehaald.
3.9. De reservoirs genoemd in voorschrift 3.8 onder a. en b. mogen ten hoogste tot 80% met vloeistof worden gevuld. Het vullen van gasflessen met LPG is verboden. De motor van het voertuig, waaraan wordt afgeleverd, moet buiten werking zijn gesteld vóór het aankoppelen van de afleveringsslang en mag niet in werking worden gesteld voordat deze slang is afgekoppeld en is opgeborgen.

3.10. Het afleveren van LPG is verboden indien daarbij wordt gerookt of enigerlei vuur of kunstlicht, anders dan geïsoleerd kunstlicht, binnen een afstand van 5 m aanwezig is of indien de motor van het voertuig waaraan wordt afgeleverd in werking is.

3.11. Ter plaatse van het aflevertoestel en de voertuigen, die brandstof laden of lossen, moet voldoende verlichting aanwezig zijn om de benodigde handelingen veilig te kunnen verrichten.

De gehele inrichting moet tijdens bedrijf dusdanig zijn verlicht dat voldoende overzicht is gewaarborgd. Alleen elektrische verlichting mag zijn toegepast.

3.12. Het is verboden LPG op te slaan in of af te leveren uit een tijdelijk opgesteld reservoir. Het is evenmin toegestaan aflevering van LPG te laten plaatsvinden rechtstreeks vanuit een tankwagen.


M.i. heeft het niks met de belasting te maken. Je mag geen tijdelijk opgesteld reservoir gebruiken. Dus geen losse fles. Als de fles vast zit in de caravan of als er een "wisselreservoir" van gemaakt is, dan denk ik dat het wel mag als ik de wettekst zo lees.

40 jaar geleden werkte ik bij een tankstation. Een ouderwetse met bediening. Vaak lag de gastank in de kofferbak met de volopening op de tank. De kofferbak ging open en de slang ging de auto in. Bij het afkoppelen blies je een flinke wolk gas in de auto. Dat was toen heel normaal. Je moest opletten of er geen passagiers aan het roken waren. Veel gastanks hadden helemaal geen 80% beveiliging. Bovendien waren er ook veel mensen die de 80% beveiliging eruit haalden zodat je meer kon meenemen. Dat merkte je heel goed omdat de pomp bij het tanken niet ineens stopte maar steeds langzamer ging pompen.
Maar ook toen mocht ik geen losse flessen vullen. Officieel dan.
Laatst gewijzigd door Morgoth op di 24 aug 2021 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Jaap van Duijn » di 24 aug 2021 09:01

@Morgoth,

Dus goed lezende, we mogen de LPG alleen als motor brandstof (voor verbranding motoren) gebruiken voor auto's en heftruck.
Omdat deze dan ook op LPG kunnen rijden word de installatie gekeurd en word U extra aangeslagen voor meer gewicht en een ander soort brandstof als diesel of benzine.
Het gebruik heeft dan toch wel degelijk met belasting te maken?
Mijn 280 TE reed op benzine en er lag een gas tank van 100 liter en in rekensom en corrigeer mij:

1--op benzine 100 gulden
2--op diesel 150 gulden
3--op LPG 200 gulden
Bedragen al voorbeeld maar zo was het wel voor de wegen belasting want ook ik kwam met de installatie een in een hogere gewicht klasse.
Weet ik het niet goed dan zeg ik het niet goed, maar zo heb ik het ervaren in midden/einde 70-er jaren.


Jaap

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Morgoth » di 24 aug 2021 09:03

[re.gif]
Weet ik veel. Ik heb dit niet verzonnen.
Maar voor een heftruck betaal je geen belasting. Dus dat is het denk ik niet
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Ab » di 24 aug 2021 09:37

Die wetsbepalingen uit 2010 zijn veranderd.
Je mag officieel nu ook geen heftruckflessen meer vullen aan de pomp.
Dat is al verschillende jaren zo overigens.
Lpg trucks moeten nu ruilflessen hebben, die door een gasboer omgeruild worden en gevuld.
Eigenlijk een slechte zaak..alle beveiligingen die de zelf vul flessen hebben, zitten er nu ineens niet meer op... scratch.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Ron » di 24 aug 2021 15:59

Dat ongeval heeft niets met de soort fles/tank te maken.
Maar meer een gevalletje "het mag niet dus ff snel" en de koppeling zal wel gelekt hebben.
Dan een ontstekings bronnetje erbij, dan heb je zo een brandje.
En die 80% is niets meer dan een kraantje op 80% nivo waar je kan zien dat er vloeibare gas uitkomt.
Dan moet je officieel stoppen met tanken. maar niemand die dat doet. (althans zo ging dat vroeger ).
Ik kan me zelfs nog herinneren dat er net over de grens in het voormalig Joegoslavië een LPG tankstation was.
Waar alle Italianen kwamen tanken omdat het daar veel goedkoper was als in Italie.
Die stonden te schudden aan de auto om zoveel mogelijk liters in de tank te persen.

Zolang je maar direct gaat verbruiken zodat het door de warmte niet teveel kan uitzetten kan dat geen kwaad.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Ab » di 24 aug 2021 16:21

Dat kraantje is al 40/50 jaar geleden afgeschaft... mrgreen.gif
Ik herken het nog wel..een paar keer mijn vingers bevroren.
Er is een inwendige vlotter voor in de plaats gekomen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Ron » di 24 aug 2021 17:37

[re.gif]
Kan je nagaan wanneer ik voor het laatst LPG heb getankt. awhoea.gif

Ik heb gewoon een gasfles 6kg inhoud en daar doe ik 3 jaar mee.
Ik ga dus zeker niet moeilijk doen.

Maar zelfs als de fles tot 100% gevuld wordt gebeurt er helemaal niets.
Tenzij je hem daarna in de volle zon zou zetten ( en dan nog denk ik dat er niet gebeurd)

Maar deze meneer heeft een lekkage gehad.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tanken losse LPG tank

Bericht door Hobby Linka » di 24 aug 2021 17:53

ronk schreef:
di 24 aug 2021 15:59

En die 80% is niets meer dan een kraantje op 80% nivo waar je kan zien dat er vloeibare gas uitkomt.
Zoals eerder vermeld is dat heel lang geleden.

Hieronder een foto van een open gewerkte LPG gastank. Zit er 80% gas in gaat de 80% vulbegrenzer automatisch in werking.
.
LPG gastank.jpg
LPG gastank.jpg (30.55 KiB) 4072 keer bekeken
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”