Karsten voortent Eriba Touring

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » di 26 feb 2008 12:36

Nee, maar die luifel hadden we nog liggen. Van voor de aanschaf van de karstentent. Soms kom je op een plek voor 1 of 2 nachten en wil je wel een luifel hebben staan. Dat hebben we dus op deze manier opgelost. De stokken wegen heel weinig en de luifel idem. En je hebt geen aparte stokken mee voor de luifel omdat je nooit ze alle twee tegelijk gebruikt!

Touring

luifel

Bericht door Touring » wo 27 feb 2008 12:55

Ok, ik wist niet of die stokken er wel geschikt voor waren, we hebben de tent immers nog niet. We zijn van plan om een luifel erbij aan te schaffen om die reden die jij noemt. Zo opgezet toch!We hebben deze caravan toen indertijd gekocht met een omnistor luifel (uitdraaibaar)en zijstukken. Op zich vond ik het wel ideaal zo'n uitdraaibare luifel.
Het enige probleem was, dat hij bij een regenbui op de bekende plaats, jaja de rail (of watergoot), water door liet en de tafel en de hele mikmak nat werd. Deur dicht doen anders liep het water in de deur enz. En daar waren we echt ontzettend zat van.
We hebben een nieuwe rail op de caravan laten zetten want de originele was natuurlijk bij de bevestiging van de omnistor luifel verprutst.
Vandaar een tent gekocht die gegarandeerd waterdicht moet zijn bij de rail. Ben benieuwd. :lol:

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » wo 27 feb 2008 13:24

Die stokken zijn gewone luifelstokken, dus ook te gebruiken voor andere luifels oid. Als jullie een luifel bij karsten kopen wel er even om denken.
Ze doen daat trouwens helemaal niet moeilijk hoor. Omruilen, teruggeven of een andere stok ervoor terug is dan ook geen probleem. Ook als de boel niet waterdicht blijkt is de garantie bijzonder goed. Maar dat mag ook wel voor die prijs! Wij zijn 3x terug geweest omdat een rits aan de voorzijde/bovenkant losliet er er problemen waren met de vorm van de tent. De buis bleek achteraf iets te lang te zijn. Elke keer dat we terug kwamen was er geen onvertogen woord!
En ze gaan net zo lang door tot het wel goed is! Het is tenslotte wel allemaal handwerk wat ze leveren.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » ma 3 mar 2008 13:01

Eventjes een tip:

Kwam deze site tegen waar een Karsten demonstratiedag is gepland :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Touring

Bericht door Touring » ma 3 mar 2008 16:40

Leuk dat je dat tegenkwam.
Bedankt voor de tip. We hebben toch besloten de demonstratie bij Karsten zelf maar af te wachten, wanneer we de voortent ophalen.
Rond de 17e maart is hij klaar, dan gaan we hem halen. En dan maar vol ongeduld afwachten tot het eindelijk een beetje beter weer wordt. Dan in april even proefkamperen voordat de grote vakantie begint.

@ Janpunne, ik hoop wel dat ze de buis op de juiste maat gemaakt hebben :wink:

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » ma 3 mar 2008 17:20

Dat is zo gepiept! En het is ook niet standaard hoor! Wel is een achterafbezoekje aan zo'n instructie wel aan te bevelen. Wij gaan in april nog even met de voortent terug omdat er aan de kant waar wij de tent door de rail schuiven geen trekhaak zit. Dat is een soort van haringtrekker die vast zit aan de tent waarmee je de tentpees makkelijker kunt doorschuiven. Met een beter houvast dus. Wij kwamer er eigenlijk achter toen wij ook op zo'n instructie ochtend waren. De heren deden het voor en mijn vrouw en ik keken elkaar aan. O is dat daar voor! Nu krijgen we er ook eentje aan de andere kant van de tent. Standaard zit zo'n ding namelijk rechts, bij ons vanwege de vorm van de caravan komt'ie links. Het lijkt dat er van alles niet goed is maar dat valt heel erg mee. Wij wonen ook niet zo ver van Zwaag en combineren de rit met een familiebezoek in Opmeer.

Touring

Bericht door Touring » ma 3 mar 2008 17:54

Ja dat lijkt inderdaad een beetje zo. Ik zal er inderdaad even op letten of er zo'n trekhaak aan zit.
Karsten is bij ons niet naast de deur, dus ik moet er niet aan denken om zo vaak er naartoe te moeten rijden. Daar wordt je niet vrolijk van.
Aan de Touring zit maar 1 rechte rail gelukkig, dus das niet zo moeilijk dunkt me. :wink:

sweelinck56

ervaring voortent Eriba

Bericht door sweelinck56 » di 27 jan 2009 14:40

Hoe is je eigen ervaring met jde karstenvoortent? Is deze waterdicht?

Touring

Bericht door Touring » di 27 jan 2009 17:01

In juni zijn we met de nieuwe voortent voor de Eriba Touring naar Zuid Frankrijk geweest. Daar aangekomen kregen we een paar flinke sub-tropische buien te verwerken en wat bleek de voortent lekt niet bij de rail. hoera.
Dus dat hebben we goed uit kunnen proberen. We hebben ook niet een extra gootje nodig want de veter is echt helemaal waterdicht.

Super. Het was even oefenen met de luchtslang en de tent opzetten, want we hadden het thuis wegens tijdgebrek nog niet uitgeprobeerd. Maar dat was leuk om te experimenteren. Hij is vrij gemakkelijk op te zetten.
We hebben een fluisterstille pomp gekocht, dus we veroorzaken geen geluidsoverlast.
Het enige nadeel van onze tent is dat volgens ons idee hij een paar cm. te breed is gemaakt, want we moeten de veter exact op de plaats trekken bijna op de mm. nauwkeurig want anders past hij niet goed in de hoeken.
En dat kan problemen opleveren bij een Eriba.

Dus daar moeten we nog mee terug.
Je hebt veel bekijks met zo'n tent voor je caravan, want je ziet ze eigenlijk niet.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » di 27 jan 2009 17:16

Fijn dat het op dat ene na goed gegaan is. Wat betreft dat probleempje, gewoon ff bellen of mailen en ze staan direct voor je klaar.
Als de aanpassing een paar uurtjes mocht duren dan is het mooie stadje Enkhuizen vlakbij!
Groet, janpunne

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Bericht door ine » di 27 jan 2009 18:40

[quote="Touring"]Ja dat is ook een goed idee. Heb je die laten maken?[/
Je kunt bij Karsten ook een hele goede voet pomp kopen.Je hebt dan geen stroom nodig.
Als je de tentzak over de compressor gooit heb je veel minder last van het geluid, gewoon losjes er over.
Vaak vibd je het geluid voor de omgeving storender dan het echt is
Wij hebben jaren met de Karsten tent getrokken dus spreek uit ervaring.
Heel veel plezier met de Karsten voortent.
Gr Ine

]

Touring

Bericht door Touring » di 27 jan 2009 21:48

@ Jan Punne.
Goede tip een uitstapje in Enkhuizen te maken, dank je. Leuk.

We hebben in november een mail gestuurd naar Karsten, echter geen reaktie. Vandaag weer contact opgenomen, ben benieuwd wanneer we iets horen, afwachten maar. Zal het berichten.

@ Ine Ja we hebben vorig jaar de voortent voor de Eriba Troll laten maken.
Ziet er heel mooi uit.
We hebben een fluisterstille electrische pomp, bevalt ook heel goed. We vonden het met de voetpomp toch zwaar gaan, de buis van een voortent is dikker dan van een tent. Pompt dus zwaar.

Bedankt voor de leuke reakties

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » wo 28 jan 2009 09:32

Vandaar ook mijn eerder advies om de buis op te pompen ipv op te blazen!
Dat karsten niet reageerde zou te maken kunnen hebben met de grootscheepse verbouwing en uitbreiding die er aan de gang was maar het hoort niet. Daarom gewoon even de telefoon ter hand nemen en persoonlijk een afspraak maken is mijn devies.
Succes ermee.

Groet janpunne

Trouwens, Hoorn is ook leuk hoor (voordat ik de Horenezen over me heen krijg!)

Touring

Bericht door Touring » za 31 jan 2009 15:54

Haha die Janpunne, ik zal kijken wat er allemaal te zien valt.

We hebben inderdaad contact opgenomen met Karsten en wat blijkt? Ze hadden per ongeluk onze mail naar de prullenbak verwezen. Geweldig dat ze er niet omheen kletsten, nee ze vertelden gewoon dat ze fout waren geweest, kijk dat mag ik wel.
We gaan er in het voorjaar naartoe (dat moet zo wie zo) en dan wordt er naar gekeken wat niet klopt met de voortent. Geeft en goed gevoel inderdaad.

groetjes Touring

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”