Karsten voortent Eriba Touring

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Touring

Karsten voortent Eriba Touring

Bericht door Touring » ma 4 feb 2008 19:07

Wij overwegen een Karsten voortent te kopen voor onze Eriba Troll.
Heeft iemand ervaring hiermee. B.v. is hij gemakkelijk op te zetten, is de tent waterdicht bij de rail enz.
Ik kan nergens ervaringen vinden op internet van Eriba-Touring kampeerders met een Karsten voortent.
Wie kan mij helpen? We zijn n.l. erg benieuwd. :?

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » ma 4 feb 2008 21:03

Wij hebben geen ervaring met een Karsten op een Eriba maar wel jarenlange ervaring Karsten tenten.
Onze tent is intensief gebruikt en we hebben hem na 15 jaar (goed) verkocht. Hij was nog steeds in uitstekende staat.

Inmiddels hebben we sinds ruim een jaar een Beijerland Silversport en ook hier hebben we een Karsten voortent bij.
Makkelijk op te zetten. Kwestie van door de rails trekken, 4 haringen vastzetten en oppompen. Vervolgens 3 of 4 (afhankelijk van het formaat)spanstokjes uitschuiven en de overige haringen vastzetten. Karweitje van hooguit 15 minuten.

Hou er wel rekening mee dat je een goede krachtige pomp moet hebben en niet eentje die je in de plaatselijke kampeerwinkel koopt want dan wordt het echt tobben.

Wat mij betreft één van de beste voortenten die er gemaakt wordt. Maar goed, ze kosten ook wel een paar centen.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Touring

Bericht door Touring » di 5 feb 2008 20:11

Dank je wel voor de reaktie Useless dat is tenminste wat.
Ik zag op foto's de spanstokken maar wist niet of dit een gemakkelijk karweitje was om op te zetten. Maar door jou is me dat wat duidelijker geworden

Waar ik echter nog wel benieuwd naar ben of er toch nog iemand met een Eriba Touring ervaring heeft met deze tent omdat het probleem met een Eriba toch altijd is, dat er lekkage bij de rail ontstaat.

Zou er dan niemand in Nederland zijn die zo'n tent aan z'n Eriba heeft? :lol:

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7837
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 5 feb 2008 21:19

Ga eens kijken op de Eriba-site :wink:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Touring

Bericht door Touring » di 5 feb 2008 21:48

Bedankt voor de tip daar heb ik gekeken maar niks bruikbaars gevonden
Die site is een beetje stil. ik heb ook op de Karsten site gekeken, maar waar ik echt benieuwd naar ben is wie er echt ervaring heeft met deze voortent op een Eriba.
Useless heeft me al enige bruikbare gegevens gegeven. Maar nu nog de Eriba Touring kampeerders. :roll:

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » di 5 feb 2008 22:29

Waarom informeer je niet even bij Karsten zelf. Over het algemeen krijg je daar een eerlijk advies.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Touring

Bericht door Touring » di 5 feb 2008 22:41

Ja Useless, dat heb ik ook gedaan en zelfs foto's gekregen.
En daar is ook niks mis mee.
We gaan er ook naartoe, maar we wilden heel erg graag gebruikerservaring hebben vandaar. :wink:
Want je kunt wel goede voorlichting krijgen van de zaak zelf, we weten dat Karsten tenten ontzettend goed zijn, maar er zijn altijd veel problemen met voortenten aan een Eriba Touring, omdat ze geen rechte zijden hebben.
Alles is afgerond.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » do 7 feb 2008 14:14

Wij hebben dan wel geen eriba maar een burstner. Ook met een karsten voortent. Omdat er juist zo weinig zijn is het inderdaad het beste om erheen te gaan. Wij zijn trouwens bijzonder tevreden over onze tent. Ook over de service achteraf. De winkel is ook erg ruim opgezet en je kunt er ook wat eten. En als u vragen hebt, en die heeft u, dan zult u als een tevreden mens weer huiswaarts gaan. Verder kan ik me alleen maar aansluiten aan de andere reacties, ook met betrekking tot de pomp. Maar houd er ook rekening mee dat de caravan een dagdeel in Zwaag moet staan om de voortent goed pas te maken!

Groet, janpunne

Touring

Bericht door Touring » vr 8 feb 2008 19:12

Hallo, ik wilde jullie even bedanken voor de reakties. Vandaag hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn naar Karsten afgereisd.
En.......we hebben een voortent gekocht. Over 4 weekjes is hij klaar en dan gaan we er met de caravan naartoe. Het duurt dan ongeveer twee uurtjes voordat hij helemaal pasklaar is gemaakt.
Het is inderdaad een geweldige leuke zaak en we zijn goed voorgelicht.

:lol:

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » vr 8 feb 2008 20:42

Gefeliciteerd, je zult er geen spijt van hebben!
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » za 9 feb 2008 19:28

Dat denk ik ook! proficiat met jullie goede keus!

janpunne

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7837
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » za 9 feb 2008 21:49

Zonder die nieuwe voortent was je ook al met je neus in de boter gevallen :lol: ga lekker verder met genieten.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Touring

Bericht door Touring » zo 10 feb 2008 08:40

Ja dank jullie wel. Het was al een klein feestje de voortent te kopen.We gaan inderdaad straks weer fijn genieten.

We zijn er nog niet helemaal uit welke compressor we zullen nemen.
Die hebben we er ook nog maar even niet bij gekocht. Hij moet zo praktisch mogelijk zijn en de tent snel oppompen. Tja en welke is dat! :roll:

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » zo 10 feb 2008 15:21

Ook wat de keus van een compressor betreft kun je hun advies zonder problemen opvolgen. En eerlijk is eerlijk, ik had eerst nog wat moeite met de de geluidssterkte maar als ik dan een meter of 5 wegliep, dan viel ook dat heel erg mee! Onze tent is in zo'n 10 minuten opgepompt.

janpunne

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » zo 10 feb 2008 17:18

Fles met perslucht is ook een optie. Gaat razendsnel en je hebt geen electriciteit nodig. Nadeel: moet gevuld worden en aanschaf is beduidend duurder.
En je kunt je afvragen of het allemaal zo snel moet; je hebt per slot van rekening vakantie. Maar eerlijk is eerlijk, je maakt daar wel de blits mee :D !
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Touring

Bericht door Touring » zo 10 feb 2008 17:31

Ja ik heb de fles zien liggen, ze zijn me te groot en te zwaar om mee te nemen. Het werkt natuurlijk wel super en vullen bij een duikschool is ook geen probleem. Super
Ik voel wel voor de compressor op het lichtnet,(op hun site) we hebben een stopcontact buiten op de caravan.
En de snelheid vind ik wel belangrijk omdat het van die lawaaipapagaai dingen zijn :lol:

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » zo 10 feb 2008 18:43

Je maakt al de blitz als je ermee begint! Ik stap meestal even naar de directe buren om aan te geven dat we heel even een paar minuutjes "lawaai" zullen maken. Meestal is de reactie dan al positief! En zoals ik al stelde valt het met het geluid wel mee. Sta je er bovenop dan valt het tegen, maar wat verderop valt het reuze mee. Meestal "verwaait" het ook. Eerst had een gevoel van "o, jee, wat moeten ze wel niet denken met die herrie" maar gezien onze ervaringen tot nog toe is dat niet meer nodig.
Wel een verbetering is de pomp op het lichtnet. In onze tijd was die er nog niet. Wij sluiten de compressor aan op de 12V van de auto.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 10 feb 2008 19:13

Johanna, die ook op dit forum zit, heeft ook zo'n opblaasbare Karsten voortent.
hier kun je bij haar wat meer info vinden/vragen
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Touring

Bericht door Touring » ma 11 feb 2008 16:45

[color=blue]Bedankt Stoekie, ik heb even bij de berichtjes op deze site van Johanna gekeken en precies het antwoord gevonden wat ik zocht.
n.l. ik had de 220 volt compressor op het oog en ze vertelt hier op het forum dat in 10 minuten de voortent opgepompt is en dat moest ik nou net hebben.
Super, dat wordt dan de compressor die ik ga aanschaffen.
De tent hadden we inmiddels al besteld en bij het ophalen gaan we deze compressor aanschaffen :wink:
Laatst gewijzigd door Touring op ma 11 feb 2008 20:18, 4 keer totaal gewijzigd.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » ma 11 feb 2008 17:01

Zullen we het voortaan maar over "oppompbare" voortenten hebben? Ik denk dat niemand het namelijk zal lukken om de druk tot 4 bar op te blazen!

Trouwens het ventiel is daarvoor ook veel te klein!

Janpunne

Touring

Bericht door Touring » zo 24 feb 2008 08:34

Hihi die Jannepunne ik zie het al voor me pffffffffffffff :oops:
maar ik had wel veel aan haar antwoord.

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » zo 24 feb 2008 20:28

Hou er wel rekening mee dat je voor deze compresor altijd stroom nodig hebt? De andere compressor werkt gewoon op je autoaansteker. Duurt ook 10 a 12 minuten en kost dacht ik ongeveer hetzelfde.
Ik weet niet of je altijd op plekken staat waar ook stroom voorhanden is maar zo niet........... opblazen :lol:
Zou het gewoon even navragen bij Karsten.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Touring

Bericht door Touring » ma 25 feb 2008 16:14

Ja daar had ik aan gedacht, maar toch bedankt. We staan altijd wel op campings met stroomaansluitingen. En treffen we er eentje zonder dan zetten we gewoon geen voortent op.
:wink:

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » ma 25 feb 2008 16:21

Wij hebben standaard ook een gewone schuifluifel in de caravan mee. Die gebruiken we als de voortent niet kan (kleine plaats o.i.d.) Bij deze luifel gebruiken we dan weer de stokken van de karstentent.

Touring

Bericht door Touring » ma 25 feb 2008 20:09

Ja dat is ook een goed idee. Heb je die laten maken?

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”