vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
JJ

Bericht door JJ » do 7 feb 2008 19:53

soofke schreef:effe een vraagje, wij hebben ook voor het eerst een seizoensplek. We denken aan pallets en daarop dan het bolon tapijt. Is dit dan voldoende, of moet er onder de pallets nog iets (worteldoek ??) ?
Misschien zou je over de pallets nog een grondzeil kunnen leggen, ivm tocht / kou? En daarover dan Bolon?

Als je de pallets bewaard, dan misschien onder de pallets ook een grondzeil / landbouw plastic, dan worden ze niet zo vies, wel gaten er in prikken, anders blijft er water op staan als dat er in loopt.

gastjw

Bericht door gastjw » do 7 feb 2008 20:04

JJ schreef:...misschien onder de pallets ook een grondzeil / landbouw plastic, ...
Wat dan wel dé manier is om het gras te verstikken. Denk niet dat de campingbaas dat op prijs zal stellen.

JJ

Bericht door JJ » do 7 feb 2008 20:20

Maak je geen illusies: aan het einde van het seizoen zie je onder ALLE voortenten een grote kale plek tevoorschijn komen. In de voortent mag het vaak wel, onder een luifel niet, even de navragen of d ereglementen er op nalezen.

Bedenk ook dat het OF kaal wordt, OF het gras groeit als een tierelier door je tapijt heen - wordt je ook niet vrolijk van.

Soofke

Bericht door Soofke » do 7 feb 2008 20:24

superbedankt voor de tips, ik ga denk ik ook maar eens speuren naar die isabella vloertegels, die zien er handig uit ! http://www.isabella.net/nl/accessoires/ ... cessv.html

JJ

Bericht door JJ » do 7 feb 2008 20:38

Ze lijken mij handig! Zelf hebben we een paar jaar terug van die groene geruite tegeltjes gekocht. Het leggen is wat lastig, dat ziet er met die isabella beter uit. Als ik ze nu zou moeten kopen zou ik die isabellas doen.

Wij doen: grondzeil (met gaatjes) voor optrekkend vocht en de tegeltjes blijven schoner, "tegeltjes" turfdoek (voor de zachtheid), bolon. De tegels zorgen ervoor dat je geen natte voeten krijgt, en isoleren.

Zulke tegels gaan lang mee en nemen minder ruimte in bij de winteropslag. Kost wel wat, maar over de jaren heen heb je er plezier van, je hoeft geen 2x heen en weer te rijden, pallets te sparen, etc dus per saldo zijn de extra kosten tov pallets nihil.

Lorenz

Bericht door Lorenz » do 7 feb 2008 22:37

hallo,

afgelopen weekend de tegels opgehaald van isabella en zo op eerste gezicht helemaal top, ben alleen benieuwd hoe ze blijven liggen als de ondergrond oneffen is ivm met wippen, maar als het goed is zjn de plaatsen waar ik kom te staan zo strak als een biljartlaken.
dus nog een paar weekjes en dan kan ik de caravan neerzetten en hou ik jullie op hoogte van de ervaringen :D .

mvg lorenz

ps het is wel een aardige investering 88 tegels maar ik hoop dat ik een strak vloertje heb als het legt met de nieuwe tapijtjes erop.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » do 7 feb 2008 22:58

anders neem je toch gewoon een paar kruiwagens zand mee, kan je de boel mooi gelijkt trekken en egaliseren :lol: :lol: :wink:

mooie aankoop zal je zeker geen spijt van krijgen 8)

harry

Bericht door harry » za 1 mar 2008 14:40

Wij leggen eerst een bouwzeil in de voortent. Daarover komen houtvezel platen. Via internel hebben wij voor €17,- een partij tapijttegels gekocht avn heuga. Super de luxe. Als er één vuil is ruil je hem gewoon om.
De tegels worden bij elkaar gehouden door rondom een latje te leggen.
Geen koude voeten meer.

Harry

Dino

Bericht door Dino » za 22 mar 2008 22:38

Vandaag (in de kou) de caravan en voortent neergezet op de seizoensplek. Wat een succes zijn die isabella tegels!!!!!!!

Grond voor de caravan was oneffen maar na het plaatsen van de tegels niets meer van te voelen. In een voortent van 2.50m diep passen de tegels perfect. Een tapijtje eronder, even in halfsteens verband leggen (2 doorzagen) en een tapijtje erop en klaar is de vloer.

Echt een aanrader!!!

Dino

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 30 mar 2008 22:31

hallo,

ook net terug van het plaatsen van de caravan. en eerste indruk is super. vloertje lag in 20 min. (met gebruik met dec. zaag ). lekker vlak vloertje en lekker warm met het comfort tapijtje erop. het is een investering maar ik heb het er graag voor over.

mvg lorenz

Zebravink

Bericht door Zebravink » zo 20 apr 2008 22:53

wij hebben pallets van 96x96 in de voortent liggen en daar op wartervast multiplex voor een tent van 2.75 diep en 4 meter breed 45 euro kwijt in totaal lang leve marktplaats.nl

Solifer

Bericht door Solifer » ma 21 apr 2008 09:52

Ik vind het een heel gesjouw hoor, pallets voor een voorseizoen.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12821
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » ma 21 apr 2008 10:03

Maar jij staat op bosgrond. :wink:
Wij staan op het boerenland en je wilt niet weten hoe hard het gras in de voortent door het tapijt heen groeit en hoeveel molshopen er onder het tapijt zitten.

Voor ons dit jaar dus ook palets. Ze staan hier al bij huis.
Even een keer extra naar de camping rijden. No problem en we zullen niet meer hoeven baggeren door de molshopen.
Die mollen liggen straks allemaal in het mollenziekenhuis met een flinke hersenschudding. :lol: :lol: :lol:

Solifer

Bericht door Solifer » ma 21 apr 2008 14:48

Ik begrijp het ook allemaal wel hoor. Als ik een compleet seizoen zou staan, dan zou ik ook pallets meenemen. Maar voor een voorseizoen...
Ik heb er over gedacht om panlatten mee te nemen en daaroverheen osb plaat. Maar dat vind ik ook nog een heel gesjouw. Misschien als we een nat voorseizoen krijgen (hoop het niet zeg!) dat ik dan spijt krijg. Of als de muizen wederom aan m'n tapijtje knagen (want die hebben een honger!)

Een boerenweilandje heb ik overigens als achtertuin... :lol:

Jan Willemse

Bericht door Jan Willemse » do 12 jun 2008 14:22

JJ schreef:
soofke schreef:effe een vraagje, wij hebben ook voor het eerst een seizoensplek. We denken aan pallets en daarop dan het bolon tapijt. Is dit dan voldoende, of moet er onder de pallets nog iets (worteldoek ??) ?
Misschien zou je over de pallets nog een grondzeil kunnen leggen, ivm tocht / kou? En daarover dan Bolon?

Als je de pallets bewaard, dan misschien onder de pallets ook een grondzeil / landbouw plastic, dan worden ze niet zo vies, wel gaten er in prikken, anders blijft er water op staan als dat er in loopt.
ik heb sinds vorig jaar een seizoenplaats en ben vorig jaar aan het klooien geweest met een houten vlonder in mijn voortent.
dat was nou niet echt wat ik zocht en een nadeel van dat hout is dat het er na één seizoen al niet meer uitziet. de kunststof tegels die ik nu gevonden heb zijn zeer makelijk schoon te maken en zullen niet na een paar seizoenen verrot zijn.
even zoeken op internet leverde een prima oplossing op voor een vloer in de voortent.
Kunststof tegels van 5cm hoog die je gewoon in elkaar kan klikken. de tegels zijn 50cm bij 50cm en het aanleggen van de vloer in de voortent was een fluitje van een cent. In 15 minuten had ik een prachtige vloer neergelegd, dat was wel even wat anders dan een halve dag stoeien met hout.
ik heb de tegels gekocht bij rubbertegel.com waar ze overigens ook (de naam zegt het al) rubbertegels verkopen. hier zijn de tegels goedkoper dan die van issabela en mooie kwaliteit.

ik hoop dat iedereen zijn voordeel hiermee kan doen.

groeten,
jan

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » do 12 jun 2008 14:28

Mooie reclame in je eerste berichtje :!: :?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

JJ

Bericht door JJ » do 12 jun 2008 14:39

Desondanks handig tip ;-) Maar het prijsverschil valt me iets tegen. Isabella is meen ik 36 euro / meter, deze van 5 cm komt op 30 euro / meter. Maar 't scheelt wel iets, 16,66 %.

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Bericht door Niko » do 12 jun 2008 16:45

Hallo.

Wij hebben met hemelvaart en pinksteren hier: http://www.camping-de-eikenhof.nl/ gekampeerd.
Ze verhuren hier prachtige vlonders (10euro p/w) dat was nog eens prachtig kamperen!
Heerlijk op sokken door de voortent lopen zonder koude voeten.
En voor die paar centen kan ik geen 2e rit maken.
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 26 okt 2008 12:25

Hoe zijn de ervaringen afgelopen vakantie geweest mbt de Isabella vloertegels?

Ik ben nml. van plan om in ons wintertentje ook zo'n vloer te leggen maar kwam daarbij ook deze Rollfloor van Isabella tegen.

Qua prijs enigszins gelijk aan de tegels.

Heeft iemand misschien ervaring met die rollfloor.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » zo 26 okt 2008 12:31

Die rollfloor van isabella kende ik nog niet, lijkt mij ideaal voor seizoens kampeerders :)

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 26 okt 2008 13:00

Mij ook ..... vandaar de twijfel.

De rollfloor kost iets van €43,75 per vknt/meter
De tegels iets van €36,- per vknt/meter
Verdorie... ik weet niet hoe je zo'n vierkante meter symbooltje moet maken :?

En voor ons wintertentje valt het prijsverschil best mee omdat ik zo min mogelijk wil zagen (rollfloor €157,50 en tegels €162,00) Bruto welteverstaan :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12821
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 26 okt 2008 13:18

Mooi spul maar wel flink aan de prijs. :shock:
Onze campingbaas (boer) heeft prachtige houten platen staan die we gratis mogen gebruiken.
Afgelopen seizoen hadden we, om een modderpoel te voorkomen, ook een paarBUITEN de voortent gelegd.

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 26 okt 2008 14:25

zal later ff mening neer zetten, heb hem net weer opgeborgen, maar top bevallen!!!

Vliedje

Bericht door Vliedje » do 26 feb 2009 18:09

:) :) Vandaag gezien. Advertentie in de krant bij de Lidl.
4-delige vlonderset van dennenhout met kunststofraster aan de onderkant. Afmetingen per tegel: 30,5 x 30,5 x 2,4 cm.
Prijs per set van 4 tegels € 7,99!
Is dat misschien een mooie en kant en klare niet al te dure oplossing?

Wim Rotterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: di 11 nov 2008 23:10
Locatie: roterdam

isabell tegels

Bericht door Wim Rotterdam » do 26 feb 2009 19:09

Wij hebben verleden jaar de isabella tegels gekocht. daarvoor had ik balken en platen. De vraag is altijd" waar laat ik het in de winter" vooral als je in een flat woon met een kleine berging. De tegels zijn zeer goed bevallen en liggen goed stabiel. En in de berging is het 1 stapel van 50 x 50 cm en ze zijn hanteerbaar en dat wil met platen nogal tegenvallen

wim

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”