vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Lorenz

vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Lorenz » vr 9 nov 2007 15:58

hallo,

Voor 2008 hebben wij voor het eerst een seizoensplek in NL. Maar wat leg je nu op de vloer in je voortent. Heb mooie tegels van isabella gezien tijdens de beurs en nu heeft mijn caravandealer ze in een soort van aanbieding staan. dus wat is jullie ervaring c.q. wat gebruiken jullie als vloer tijdens het seizoen?
alvast bedankt voor jullie reactie
mvg Lorenz

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 9 nov 2007 16:58

Voor je beslissingen neemt: bedenk steeds of je aan het kamperen bent, of aan het verhuizen...

Afgezien daarvan vind ik de prettigste vloer die van pallets en OSB is gemaakt: Hartstikke vlak, beter dan tegels.
Het minpunt, want dat heb je dan uiteraard ook: Het is nauwelijks te vervoeren.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12830
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » vr 9 nov 2007 17:30

Wij hebben gekeken bij die kunsstoftegels maar ze waren ons te prijzig.
Wel lekker licht om mee te nemen denk ik, maar neemt enorm veel ruimte in.

Wij hadden het afgelopen jaar ook een seizoenplek en gewoon het voortentkleed neergelegd.
Dit is ons niet bevallen.
Als we wat langer niet waren geweest, stond het gras in de voortent en zweefde je in de molshopen.
We zijn nu bezig om palets te verzamelen. Manlief krijgt ze via zijn werk.
Voor die palets moeten we wel een extra rit doen naar de camping.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 9 nov 2007 18:07

In mijn zeer jonge jaren hadden mijn ouders een seizoensplek. Daar gingen wij weekend in en uit en 6 weken in de grote vakantie naar toe.

Daar hadden wij een vloer van vlonder/palletdelen.
Zo'n vloer was toentertijd idd het vlakst van allemaal te krijgen.

Voor een seizoenplaats is imho een goede bekleding in de voortent zeker van belang. Als de kwaliteit van die tegels net zo goed is als de tenten van Isabella dan denk ik dat ze zeker een goed alternatief voor een vlondervloer kunnen bieden.

P@TJE

Bericht door P@TJE » vr 9 nov 2007 21:26

Ik heb ook een seizoensplaats en ik was aan betontriplex aan 't denken. Zijn platen van 1.50 x 2.50 meter dus word idd een extra rit. Die platen wil ik op balkjes leggen van 10 x 5 (ongeveer) Enige nadeel: de prijs. Grote voordeel, je kan ze in water leggen, ze rotten niet.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » vr 9 nov 2007 21:31

Ik zou gaan voor palletes, omdat je dan ook een cm of 10 á 15 van de grond staat, dus echt nooit natte voeten.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » vr 9 nov 2007 21:32

P@TJE schreef:Ik heb ook een seizoensplaats en ik was aan betontriplex aan 't denken.
Dan moet je d'r wel nog wat opleggen Patrick want volgens mij is dat heeeeel erg glad als het nat word :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

P@TJE

Bericht door P@TJE » vr 9 nov 2007 21:35

Ja Maurice, op de triplex komt gewoon m'n bolon. Al dan niet vastgelegd, dat weet ik nog niet.

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 9 nov 2007 22:26

P@TJE schreef:Ik heb ook een seizoensplaats en ik was aan betontriplex aan 't denken. Zijn platen van 1.50 x 2.50 meter dus word idd een extra rit. Die platen wil ik op balkjes leggen van 10 x 5 (ongeveer) Enige nadeel: de prijs. Grote voordeel, je kan ze in water leggen, ze rotten niet.
Nee man, er is beter en goedkoper spul, ik noemde het al: OSB Dat ziet er uit als geperste schaafkrullen en is watervast verlijmd.
Het is verkrijgbaar in stroken van ongeveer 200 x 60 cm en rondom voorzien van groef en messing. Als je die in elkaar schuift op pallets, hoef je alleen de buitenste vast te schroeven. Als je weggooipallets gebruikt, kun je op de laatste avond ook nog eens het kampvuur verzorgen!

Door hun formaat zijn die platen goed te vervoeren en in je eentje te verwerken...

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oriented_Strand_Board

Succes!

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » vr 9 nov 2007 22:40

In 2001 hebben wij een half jaar gewoond in onze caravan van 06 tm 12- 2001.
In de herfst heb ik toen een vlonder gemaakt van balkjes 5 bij 5cm met osb plaat

Toen wij in December 2001 de sleutel kregen van ons nieuwe huis heb ik met deze platen en balkjes de halve zolder nog afgetimmerd :D :D
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 9 nov 2007 23:58

Heb je die balkjes ook nog gebruikt? Dat zijn dan vast superdure dingen geweest, anders had je ze toch zeker wel gedoneerd aan het maandelijkse kampvuur? :lol: :lol: :lol:

Wat dat betreft is het gebruik van weggooipallets toch wel aan te bevelen hoor: Je hebt de hele winter werk aan het inzamelen, hebt er het hele kampeerseizoen lol van en je houdt aan het eind van het seizoen de jeugd uit de kroeg met dat kampvuur.. :-) Nadeel is, dat je twee keer extra moet rijden als je een lange caravan hebt. Één keer voor de pallets en één keer voor de platen, maar dan heb je ook een vloer, waar je, eenmaal weer thuis aan het overwinteren, eeuwige heimwee naar kan krijgen! :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » za 10 nov 2007 00:02

pfffffffff wat een verhaal, en ja ik heb zelfs de balkjes weer gebruikt en nee ze waren niet duur :D :D :D :D

Ik koop te veel nieuwe caravans dus je moet ergens op bezuinigen :D :D :D
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 11 nov 2007 21:27

diesel schreef:Ik zou gaan voor palletes, omdat je dan ook een cm of 10 á 15 van de grond staat, dus echt nooit natte voeten.
ja pallets is voor mij ook de goedkoopste oplossing ken ze nl gratis meenemen, maar die 15 cm van de grond zie ik ook als nadeel vanwege de instap die je dan hebt. Ik zie me nl al languit leggen als ik na een nachtelijk toiletbezoek terug loop (zeker na een paar pilsjes).

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12830
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 11 nov 2007 21:37

lorenz schreef:
diesel schreef: Ik zie me nl al languit leggen als ik na een nachtelijk toiletbezoek terug loop (zeker na een paar pilsjes).
Hoe om je dan altijd de caravan in? :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 11 nov 2007 21:44

Trina schreef:
lorenz schreef:
diesel schreef: Ik zie me nl al languit leggen als ik na een nachtelijk toiletbezoek terug loop (zeker na een paar pilsjes).
Hoe om je dan altijd de caravan in? :lol: :lol: :lol:
Zeker een stretcher in de voortent :lol: :lol: :lol: :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 11 nov 2007 21:50

zeker een stretcher in de voortent :lol: :lol: :lol: :wink:[/quote]

in de uitbouw idd :wink:

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 11 nov 2007 22:21

nee,ff zonder gekkigheid dus niemand heeft nog ervaring met de isabella tegels. Deze zijn overigens 50 bij 50 en zo een 4 cm hoog.
Zelf ook aan betonplex zitte denken, maar volgens mij staat er in de regelementen van de camping dat er geen vloeren neergelegd mogen die geen water c.q. lucht doorlaten en aangezien betonplex idd watervast is. mag dit niet denk ik.
Net in overleg met de andere helft ( lees de baas ) hierover en zij ziet pallets niet zitten ook mede de hoogte zij is bang dat de kleine bij het in en uit rennen onderuit gaat. ( hij is net zo dul als zijn vader )
Zal ook eens een belletje wagen naar de camping wat wel en niet mag.

anders wordt het toch denk ik die platen waar peter het over had

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 11 nov 2007 22:44

Daar moeten dan toch wel minstens balkjes onder...
Maar als ik het zo lees, ga je slechts toestemming krijgen voor geperforeerde vloerbedekking?

Dan mag er dus geen betonplex of welk ander plaatmateriaal dan ook op!

Ik ken overigens een leuke camping met getegelde voortentplekken, lijkt me ideaal voor de parttime stacaravanners onder ons!

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 11 nov 2007 23:00

tsja we leven nu eenmaal in een regelstaat he. ja er gaan natuurlijhk ook balkjes onder. Heb ooit bij een boer gestaan op zijn camping en die had ook van de betegelde plekken helemaal top. Daar kan menig "top"camping een puntje aanzuigen.

moet wel zeggen de veldjes zien er top uit en de plekken zijn helemaal vlak met zeer goed drainage, wij zijn wezen kijken toen het regende en geen plasje te zien.

Gauntlet

Bericht door Gauntlet » wo 14 nov 2007 15:00

ik zou zelf gaan voor kunstof pallets die heb ik zelf ook en daar weer een oud vloerkleed er overheen ook geen last van koude voeten

Lorenz

Bericht door Lorenz » ma 19 nov 2007 11:04

zo ff gebeld met de camping. En ze hadden er al meer vragen over gehad,want het staat nl. beetje onduidelijk in het regelment. In de voortent mag je leggen wat je wil, maar voor de voortent mag dat niet alleen dat gaatjes tapijt.
En onder grote voorkeur van mijn vriendin gaat het toch ws die vlondertegels van isabella worden mede door de geringe hoogte.
bedankt voor de reacties

mvg lorenz

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 19 nov 2007 14:58

Graag gedaan!
Ga je hier later ook nog je ervaringen neerzetten?

Lorenz

Bericht door Lorenz » ma 19 nov 2007 17:20

zal ik zeker doen peter

mvg lorenz

Soofke

Bericht door Soofke » do 7 feb 2008 18:42

effe een vraagje, wij hebben ook voor het eerst een seizoensplek. We denken aan pallets en daarop dan het bolon tapijt. Is dit dan voldoende, of moet er onder de pallets nog iets (worteldoek ??) ?

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » do 7 feb 2008 18:44

Nee hoor, onder die palletsw hoeft verder niets :)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”