Piper PowerGrip
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 25 jul 2021 22:22
Piper PowerGrip
Ik heb een dorema voortent met fibre tech buizen (25mm).
Ik wil graag de bestaande klemmen vervangen door Piper PowerGrip buisklemmen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lukt dit?
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Ik wil graag de bestaande klemmen vervangen door Piper PowerGrip buisklemmen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lukt dit?
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Re: Piper PowerGrip
Zoek de juiste maat..
Piper is DE uitvinder van deze klemmen.
En van deze vind je geen negatieve ervaringen.
Let wel op dat je echte Pipers hebt...het staat op de hevel gedrukt.
Piper is DE uitvinder van deze klemmen.
En van deze vind je geen negatieve ervaringen.
Let wel op dat je echte Pipers hebt...het staat op de hevel gedrukt.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Piper PowerGrip
Volgens mij zijn ze niet geschikt voor glasbiber.
Frans
Frans
Re: Piper PowerGrip
Waarom zou dat niet gaan dan? de vergelijkbare klem van isabella (alleen in 26mm) is ook geschikt voor glasfiber.
de Pipers zijn er ook in 25mm
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 25 jul 2021 22:22
Re: Piper PowerGrip
Dat was ook mijn idee.Micky schreef:
Waarom zou dat niet gaan dan? de vergelijkbare klem van isabella (alleen in 26mm) is ook geschikt voor glasfiber.
de Pipers zijn er ook in 25mm
Volgens Obelink passen deze enkel op hun eigen stangen van Hypercamp of Goldcamp.
Dat lijkt mij vreemd dat dit enkel zou passen op deze buizen.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Re: Piper PowerGrip
RE.gif
Piper zit standaard op veel kwaliteit tenten hoor, zo ook op onze Fortex tent en Luifel
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Piper zit standaard op veel kwaliteit tenten hoor, zo ook op onze Fortex tent en Luifel
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Piper PowerGrip
Pipergrips op fibrebuizen is een NoGo in mijn ogen. Ik heb ooit mijn Walker Carbonframe voorzien van de Isafix klemmen. Als ik het goed heb meegekregen toen zijn de maten van de fibre- en carbonframes gelijk. Dus zou Isafix moeten passen.
Re: Piper PowerGrip
Nee, niet altijd Chris. Ik heb ook een aantal originele maar daar staat het niet op de hevel.
Re: Piper PowerGrip
Echt??
Da's de eerste keer dat ik dat hoor.
Maar... ik geloof je..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Piper PowerGrip
Powergrip geeft enkel op een rechthoekig stukje in de klem de druk en Isafix geeft rondom druk?Volvodriver schreef: ↑vr 3 sep 2021 11:25Pipergrips op fibrebuizen is een NoGo in mijn ogen. Ik heb ooit mijn Walker Carbonframe voorzien van de Isafix klemmen. Als ik het goed heb meegekregen toen zijn de maten van de fibre- en carbonframes gelijk. Dus zou Isafix moeten passen.
Zo bedoel jij??
Mechanisch een betere belasting verdeling??
Kan zeker... Isafix is in mijn ogen ook wat subtieler gemaakt... meer gestroomlijnd zeg maar.
Mijn Walker tenten hadden beide de Powergrips op het alu frame, prima dingen, fijn in gebruik.
Nu heb ik op mijn Unico spullen de Isafix, net zo fijn in gebruik maar fraaier....zeker.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Piper PowerGrip
Wat ik bedoel is dat ik powergrips op een carbon- of fibreframe lelijk vind. Te lomp idd. Het past in mijn ogen niet op zo'n frame.
De tweede reden is idd de drukverdeling. Daarom zou ik, indien mogelijk op dit specifieke frame van TS Isafix aanbevelen. Maar omdat ik de maten van het frame niet ken zou TS dit kunnen onderzoeken of het echt past.
De tweede reden is idd de drukverdeling. Daarom zou ik, indien mogelijk op dit specifieke frame van TS Isafix aanbevelen. Maar omdat ik de maten van het frame niet ken zou TS dit kunnen onderzoeken of het echt past.
Re: Piper PowerGrip
Dat gaat niet want isafix is er alleen in 26mm en hij heeft 25mm
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Piper PowerGrip
Dan vrees ik voor TS dat het over moet gaan. Fibretech of Carbon moet rondom belast worden. Powergrips doen dat niet itt tot de Isafix.
Maar ik heb het frame even bekeken en nu vraag ik mij af waarom TS de grips wil vervangen. Ze zien er in mijn ogen namelijk best goed uit. Ook met hevelsysteem rondom en dus "veilig". En redelijk slank. Als je daar Powergrips op gaat zetten wordt het (in mijn ogen) te lomp.
Re: Piper PowerGrip
Dat vervangen zal wel ingegeven zijn doordat bij deze klemmen op een Dorema frame ook inschuivende stokken voorkomen.
TS zal wel gelezen hebben dat Piper dat probleem niet heeft...
Denk ik...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Piper PowerGrip
Als ik de klemmen bekijk van zijn huidige frame klemmen die ook niet rondom.....Volvodriver schreef: ↑vr 3 sep 2021 13:12
Dan vrees ik voor TS dat het over moet gaan. Fibretech of Carbon moet rondom belast worden. Powergrips doen dat niet itt tot de Isafix.
Maar ik heb het frame even bekeken en nu vraag ik mij af waarom TS de grips wil vervangen. Ze zien er in mijn ogen namelijk best goed uit. Ook met hevelsysteem rondom en dus "veilig". En redelijk slank. Als je daar Powergrips op gaat zetten wordt het (in mijn ogen) te lomp.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 25 jul 2021 22:22
Re: Piper PowerGrip
Mijn huidige buisklemmen zijn nog van de eerste generatie. Voor het gebruiksgemak wil ik ze eventueel graag vervangen.Micky schreef:Als ik de klemmen bekijk van zijn huidige frame klemmen die ook niet rondom.....Volvodriver schreef: ↑vr 3 sep 2021 13:12
Dan vrees ik voor TS dat het over moet gaan. Fibretech of Carbon moet rondom belast worden. Powergrips doen dat niet itt tot de Isafix.
Maar ik heb het frame even bekeken en nu vraag ik mij af waarom TS de grips wil vervangen. Ze zien er in mijn ogen namelijk best goed uit. Ook met hevelsysteem rondom en dus "veilig". En redelijk slank. Als je daar Powergrips op gaat zetten wordt het (in mijn ogen) te lomp.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Re: Piper PowerGrip
Hey dat zijn weer andere, die lijken me wel weer meer rondom te klemmen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Piper PowerGrip
Ik had ook de klemmen van 1e generatie op ons fiber frame. Nu vervangen voor de zwarte klemmen, gekocht via Bax. Ben nog niet helemaal overtuigd, afgelopen vakantie toch een inzakkende staander.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Groeten Bart (Chateau Chiara 434, Ford Focus ST-Line)
Re: Piper PowerGrip
Deze heb ik er nu opzittenMicky schreef:Als ik de klemmen bekijk van zijn huidige frame klemmen die ook niet rondom.....Volvodriver schreef: ↑vr 3 sep 2021 13:12
Dan vrees ik voor TS dat het over moet gaan. Fibretech of Carbon moet rondom belast worden. Powergrips doen dat niet itt tot de Isafix.
Maar ik heb het frame even bekeken en nu vraag ik mij af waarom TS de grips wil vervangen. Ze zien er in mijn ogen namelijk best goed uit. Ook met hevelsysteem rondom en dus "veilig". En redelijk slank. Als je daar Powergrips op gaat zetten wordt het (in mijn ogen) te lomp.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Groeten Bart (Chateau Chiara 434, Ford Focus ST-Line)
Re: Piper PowerGrip
De klemmen die TS nu heeft had ik ook op mijn vorige Carbonframe. Die heb ik met succes vervangen door de Isafix. Er is dus hoop. Maar meten is weten
En als je goed kijkt naar de huidige met hevel zie je dat de hevel hetzelfde werkt als de vleugelmoerklem dus ook rondom.
En als je goed kijkt naar de huidige met hevel zie je dat de hevel hetzelfde werkt als de vleugelmoerklem dus ook rondom.