Thule Veduta of Panorma

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Clim
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 jul 2021 14:58

Thule Veduta of Panorma

Bericht door Clim » vr 20 aug 2021 17:51

Door een andere caravan willen wij onze Kampa Air pro 300 verkopen en wil, of een Veduta, of een Panorama van Thule. (puur vanwege de bredere maat).
Ik heb een Thule 6300 4,50 meter breed op de nieuwe caravan.
Ik zie dat de Veduta toch wel enkele honderden euro duurder is, is dat het geld waard? Ik zie wel dat de voorkant schuin staat, zodat je meer plek hebt.
Voor de rest zie ik niet precies wat de verschillen van die 2 zijn. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen...

Clim
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 jul 2021 14:58

Re: Thule Veduta of Panorma

Bericht door Clim » zo 22 aug 2021 15:52

Niemand ervaring met de Veduta?

Volvodriver

Re: Thule Veduta of Panorma

Bericht door Volvodriver » ma 23 aug 2021 10:23

Er is nog geen reactie omdat inderdaad (bijna) niemand de Veduta luifeltent (al) heeft.

Ik kan mij dat wel voorstellen. De tent kost circa € 2000,00. Dat is een heleboel geld bovenop de oorspronkelijke Luifel, en de Veduta is volgens mij nog aardig nieuw.

Los daarvan gaat, vooral vanwege het visuele aspect, mijn voorkeur wel uit naar de Veduta. Mocht er ooit een caravan komen met een cassetteluifel en ik daarbij een tent nodig zou hebben.
Ik weet niet hoe het met de windvastheid van afdichtingen van de bevestigingen bovenin zit. Daarnaast vermoed ik dat er ook wat (tijdsgebonden) problemen met het opzetten zullen zijn. (maar dat geldt ook voor de panorama)

En dan de hamvraag:
Wil je de Veduta, dan wel de Panorama als vaste voortent gebruiken voor 3 tot 4 weken op één plaats (of mogelijk nog langer) of vaker voor 2 of 3 dagen. Het zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Voor 2 tot 3 dagen opzetten is het echt een enorme berg werk.
Waarvoor gebruik je het. Let er wel op dat deze "tenten" ook niet echt UV-bestendig zijn. En het opzetten duurt ook nog eens lang.
Ik denk dat jullie Kampa een beter alternatief blijft.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”