Tension rafter Thule voor etuiluifel 1200

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
philippe versteghen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 12 aug 2021 15:26

Tension rafter Thule voor etuiluifel 1200

Bericht door philippe versteghen » do 12 aug 2021 16:26

Beste kampeervrienden,
Via Obelink hebben we voor onze etuiluifel (zakluifel) Thule 1200 een extra spanstang (rafter) aangekocht.
Ik zit echter met een vraagje ivm de plaatsing van de rafter in het bevestigingsblokje dat werd meegeleverd (zoals te zien op foto 1 waarop alle onderdelen die waren meegeleverd, op staan).
Echter, als ik de stang wil bevestigen in het blokje is me niet helemaal duidelijk waarom dan een gaatje is gemaakt in het zwarte gedeelte van de stang (zie foto 2) en waarom in het bevestigingsblokje langs twee zijde spanningsknopjes zitten (zie foto 3). Ik veronderstel dat hier nog een stukje tussen de stang en het blokje moet komen ? Zo ja, is dat dan een foutje van Obelink dat dat niet werd meegeleverd ?
Zoals het nu is, zou de stang tegen het blokje rusten, maar heeft het geen enkele stevigheid en zit het niet echt vast in het blokje ?
Mocht iemand weten welk (ontbrekend) stukje we nog nodig hebben, mag die dat natuurlijk ook altijd meedelen (eventueel met een foto).
Ik wil bij voorbaat iedereen bedanken die ons kan verder helpen hierin.
Philippe
Bijlagen
tension_rafter_Thule_1200_3.jpg
tension_rafter_Thule_1200_3.jpg (82.96 KiB) 596 keer bekeken
tension_rafter_Thule_1200_2.jpg
tension_rafter_Thule_1200_2.jpg (75.69 KiB) 595 keer bekeken
tension_rafter_Thule_1200_1.jpg
tension_rafter_Thule_1200_1.jpg (61 KiB) 595 keer bekeken

Lecoqsportive
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 06:18

Re: Tension rafter Thule voor etuiluifel 1200

Bericht door Lecoqsportive » vr 13 aug 2021 07:20

Ik heb zon ding zelf niet, maar het lijkt alsof die stok universeel is. Als je handleidingen van Thule op hun website bekijkt verschilt het per type luifel of er een pin doorheen gaat of niet. Bij de 1200 dus niet. Alleen in het witte blok schuiven en opspannen.

Is de 1200 zakluifel een fijne luifel overigens? Wij overwegen ook om een zakluifel aan te schaffen en dan met een tweede rails op het dak zodat de voortent er ook altijd aan kan. (sorry voor de topic kaping)
Dethleffs 430T 2001 met een Renault Megane Estate uit 2019 ervoor.

philippe versteghen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 12 aug 2021 15:26

Re: Tension rafter Thule voor etuiluifel 1200

Bericht door philippe versteghen » wo 18 aug 2021 10:09

Beste
bedankt voor de info ! Ondertussen hebben we deze rafter een aantal dagen gebruikt onder de luifel en het lukt wonderwel ! :-) Het is inderdaad standaard en bij het opspannen van de rafter zit die wel strak vast.
Wij zijn er in die aantal dagen dat we het etuiluifel gebruikt hebben, wel tevreden over...al lijkt deze Thule 1200 zwaarder te zijn dan onze vorige, dat was een Fiamma Omnistore XL 410

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”