Deeltent all seasons mistral

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Jenc
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 7 mei 2021 22:26

Deeltent all seasons mistral

Bericht door Jenc » za 3 jul 2021 10:32

Wij hebben een nieuwe voortent; een deeltent dorema mistral all seasons. Op de camping aangekomen blijkt dat de tent, op welke manier dan ook over een raam valt. Nu een beetje schuin erlangs gehangen. Bovendien valt hij met de andere kant over de buitenlamp waardoor hij ook daar niet mooi aansluit. Heeft iemand een idee hoe dit beter zou kunnen? Caravan is Beyerland 450 fb sprinter.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door iemand » za 3 jul 2021 10:55

maak eens wat foto's, dan kijken we mee scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Volvodriver

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Volvodriver » za 3 jul 2021 11:58

Het raam links van de deur (achter de deur) zal bij jou caravan altijd "afgedekt" worden. Dat is bij jou Beyerland niet anders dan bij onze vorige Delta. Wel kan je de tent zover opschuiven richting de voorkant dat je tentlamp genoeg ruimte heeft. Ik kan de foto van onze voormalige Delta nu niet plaatsen. Maar wij hebben de "problemen" die jij aangeeft nooit ondervonden of als "probleem" ervaren.

Jenc
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 7 mei 2021 22:26

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Jenc » za 3 jul 2021 12:24

De foto's lukken me niet , jammer.
Op zich is de constructie zoals hij nu zit niet echt een probleem... Toen we zeer zwaar onweer hadden echter wel... Dan waait de zijkant( aan de caravankant) naar binnen. Ik begrijp ook dat er aandrukstangen bij gekocht kunnen worden maar deze kunnen dan volgens mij niet gebruikt worden doordat het raam of de lamp in de weg zitten en dus niet direct aansluiten aan de caravan.

Volvodriver

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Volvodriver » za 3 jul 2021 12:31

Het raam afdekken met een aandrukstang is niet erg. Daarvoor zitten die kussens er. Daarom de tent wat meer naar voren schuiven zodat de lamp "vrijkomt" en dan kan je ook daar de tentkussens aandrukken.
Vanavond kijk ik even of ik een foto van onze voormalige Delta (zelfde bouw als je Beyerland)met de Mistral kan plaatsen. Wij gebruiken de aandrukstangen altijd.

Jenc
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 7 mei 2021 22:26

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Jenc » za 3 jul 2021 20:29

Dank voor je reactie... We gaan het met aandrukstangen proberen.

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Kipvriend » zo 4 jul 2021 09:40

Jenc schreef:
za 3 jul 2021 20:29
Dank voor je reactie... We gaan het met aandrukstangen proberen.
Kan uit ervaring zeggen dat het werkt, zorg wel dat je ramen schoon zijn bij gebruik.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door RonvA » zo 4 jul 2021 11:02

Zowel t raam als het aandruk kussen schoon maken. Heb veel gelezen afgelopen tijd hier en je wil niet dat er zand tussen komt dan krijg je krasjes.

Wij hebben met onze nieuwe zakluifel ook zijkanten en zowel voor als achter hangt die over een raam, daar kom ik niet omheen.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Volvodriver

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Volvodriver » zo 4 jul 2021 12:23

Hierbij de beloofde foto. Het was gisteravond te laat om de computer op te starten.

Tent stond toen voor een dag als overbrugging en uit te proberen. Kwam rechtstreeks uit de verpakking.
Delta met Mistral.jpg
Delta met Mistral.jpg (170.18 KiB) 1747 keer bekeken

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Gerrie » zo 4 jul 2021 14:09

Bij onze vorige caravan een caravelair style 390 kwam hij ook over het raam . Geen probleem. Bij onze nieuwe caravan komt het precies goed uit en dus net ernaast.
Bijlagen
7035AE92-56B0-43C0-99F0-AF46C1725F99.jpeg
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Chris » zo 4 jul 2021 14:22

Jenc schreef:
za 3 jul 2021 10:32
Wij hebben een nieuwe voortent; een deeltent dorema mistral all seasons. Op de camping aangekomen blijkt dat de tent, op welke manier dan ook over een raam valt. Nu een beetje schuin erlangs gehangen. Bovendien valt hij met de andere kant over de buitenlamp waardoor hij ook daar niet mooi aansluit. Heeft iemand een idee hoe dit beter zou kunnen? Caravan is Beyerland 450 fb sprinter.
De kans blijft dat er wat mini krasjes in de ramen komen... inherent aan kunststof en iets langs kunnen schuren.
Mocht dat onverhoopt toch gebeuren...
Even poetsen met de ouderwetste Brasso Koperpoets..en je zult versteld staan van het resultaat.... geweldige truuk.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Kipvriend » zo 4 jul 2021 16:53

Afbeelding
Volgens mij is en blijft de Mistral van Dorema een zwaar ondergewaardeerde reis tent.
Kon nog een foto vinden waar die aan onze vorige caravan staat.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Gerrie » zo 4 jul 2021 18:13

Is een prima tent die snel staat. Ook ruim genoeg als je met twee man op stap bent.
Schijnt ook een van de best verkochte tenten te zijn van Dorema.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Chris » zo 4 jul 2021 19:04

[re.gif]
Dat verwacht je idd niet... ik heb al heel wat Dorema tenten gezien maar de Mistral echt zelden.
En hij valt toch echt wel op.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door cadance » zo 4 jul 2021 19:21

Wij hebben ook zo'n tent. We hebben hem al 8 jaar. Tijdens onze overwinteringen in het zuiden is het ook lekker. We zijn met z'n tweeen en dan is het een lekker tentje om mee rond te trekken als het wat minder weer is. Weegt niet veel en staat in 20 min. Afgelopen natte voorjaar daar veel plezier aan gehad. Dan is het onder de luifel veel te koud. En dan komen wij er niet mee weg om alleen de zijkanten van de Thule luifel dicht te zetten. En dat kost ook werk en tijd. Als we zulk koud en nat weer aan zien komen gaat direct het tentje er aan. Het is een lekker simpel ding. Maar momenteel naar zuid Europa blijft het thuis. Straks in september mag het weer mee.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Wie-niets » zo 4 jul 2021 19:30

Ruim 4,5 jaar gehad.( tot verkoop caravan) Stond naast de keuze van de Torino luifel vaak op.
- Op de Knaus 500 EU paste de zijkant precies tussen lamp koelkast openingen extra multi gebruik stopcontact en Luik door. Hier had ik de aandrukken stok wel gemonteerd. Achterzijde liep gedeeltelijk over de achterste zijruit. De deur kon dan volledig open.

Het was wel onze lievelings tent. Snel op te zetten bijzonder storm vast en legio mogelijkheden in gebruik. En met zijn tweeën meer dan groot genoeg.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door petronella » za 14 aug 2021 17:11

Bestaat het frame alleen uit de buitenste stokken, of zitten er ook nog dakliggers in de binnenkant van de tent?
Ik kom er niet helemaal uit..begrijp dat je de aandruk stangen los moet kopen.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door cadance » za 14 aug 2021 17:41

We snappen niet waar je aandruk stangen voor nodig hebt
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Volvodriver

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Volvodriver » za 14 aug 2021 18:09

[re.gif] [re.gif]
Ja er zitten nog stangen bij om het dak te spannen.
En de aandrukstangen moet je idd los kopen.
[re.gif]
Die aandrukstangen helpen tegen "tocht" om te zorgen voor een wat behagelijke situatie in de tent.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door cadance » za 14 aug 2021 18:14

Bij die Mistral tent??
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door cadance » za 14 aug 2021 18:39

Sorry aandruk stangen zou natuurlijk kunnen maar wij hebben geen aandrukstangen nodig.
Het ligt misschien aan de hoogte van de caravan maar we hebben er al hevige regen mee gemaakt.
Maar hebben nog nooit een waterzak in het dak gehad.
Lekker simpel houden anders kochten we ook wel een ander soort tent.
Door het formaat komt het tentje ook wel eens goed uit.
Er blijft nog best een lekker stuk ombeschermd terras over voor de hut..
Dat kan lekker in het voor en najaar zijn.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door nonblond » za 14 aug 2021 20:56

Aandrukstangen drukken de tent van boven naar beneden tegen de caravan en hebben dus niets met waterzakken te maken.

Volvodriver

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Volvodriver » za 14 aug 2021 21:42

[re.gif]
Klopt helemaal. Ik vind ze absoluut nodig.

En ja er zitten (in ieder geval bij de Mistral All Season) ook stangen in het dak. Aan de zijkanten.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Deeltent all seasons mistral

Bericht door Wie-niets » za 14 aug 2021 22:48

De hoog/laag " drukstangen heb ik gewoon uit aluminium frame buis die ik nog had liggen samengesteld.
Aan de tent vindt je al voorbereiding net als aan de zijkanten voor de bij geleverde dakzijstangen.

Ook de " veters" om deze vast te binden aan de verticale stok en lussen voor open gerolde deur zijn er al inverwerkt. Zo blijft bij wind de achterzijde veel strakker tegen de zijwand aan.

Nogmaals zoals eerder vermeld we vonden het een fijn tentje voor ons tweeën die vele mogelijkheden heeft in gebruik.
En.... zijn naam deed deze eer aan. Gaf ook een "veilig" gevoel bij al die winden die we in Europa kennen. Wij hadden de rood/antraciet.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”