Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door Micky » zo 16 mei 2021 14:29

Ik weet niet of iemand hem al geoplaatst heeft, kon hem niet vinden iig.

Leuk filmpje van Bax en het maken van de Unico voortent, ze hadden wel iets meer mogen laten zien van de productie wat mij betreft:

Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

annesophie
Berichten: 93
Lid geworden op: di 3 nov 2015 18:49

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door annesophie » zo 16 mei 2021 15:23

Wij zijn van plan om een unico voortent aan te schaffen maar ben een beetje huiverig wat betreft het schoonmaken.
Wat zijn de ervaringen wat betreft het schoonmaken en houden van unico voortenten.

koning

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door koning » zo 16 mei 2021 15:25

Wat is dat nou Micky? Reclamefilmpje van Bax plaatsen? Ben je van je geloof gevallen? scratch.gif
Mogen we nu ook van Fortex rechtstreeks plaatsen zonder een link?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door Micky » zo 16 mei 2021 15:28

[re.gif] [re.gif]

Bij alle tenten geldt, niet schoonmaken als het het niet nodig is, alleen afnemen en/of borstelen, de fabrikant geeft gewoon aan hoe je het doek schoon mag maken thumbup.gif

[re.gif]

Het is toch niet "voor de ene, tegen de andere" scratch.gif het is een informatief forum, dus vind ik het niet meer dan normaal dat men (ik) zoiets plaatst ook al heb je het product van de concurrent thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door Chris » zo 16 mei 2021 16:44

annesophie schreef:
zo 16 mei 2021 15:23
Wij zijn van plan om een unico voortent aan te schaffen maar ben een beetje huiverig wat betreft het schoonmaken.
Wat zijn de ervaringen wat betreft het schoonmaken en houden van unico voortenten.
Bij Bax ( Unico) in de shop hebben ze mij uitgelegd dat er verschillende soorten stof gebruikt wordt.
Daarbij vielen namen als : Ten Cate All Season Touring, Ten Cate All Season Residential, Acryl en Lumera Acryl.
Allen hadden bijzondere eigenschappen met plussen en minnen.
De eerste twee hadden als pluspunt: Snel drogend en eenvoudig te reinigen, en als minpunt gevoeliger voor beschadigingen dan Acryl en ventileert minder gped dan Acryl.
De laatste twee hadden als pluspunt: Groot ademend vermogen, langdurig kleurvast, heel hoge UV bestendigheid en minder gevoelig voor beschadigingen, en als Minpunten... Langere droogtijd en vuil hecht zich makkelijker aan Acryl.
Bax houd met de fabrikage van hun tenten bewust rekening met de gebruiksvorm.
Voor seizoenstenten worden dus andere stoffen geadviseerd dan voor niet seizoens gebruik.
Ze leggen je dat haarfijn uit daar en hun advies is met kennis vn zaken.


Nu hebben wij alleen maar een Torino luifel, die is gemaakt van Ten Cate All Season Residential.
Afgelopen vakantie is ie vuil, vies en nat mee naar huis gegaan.
Thuis over een lijn gehangen, de tuinslang erop, iets met een doekje... drogen en inpakken.
Super...

We lopen al een tijdje over een voortent te denken.... wel/niet/wel/niet.... maar als het wel wordt dan zal het een Milaan met dakluifel worden.
Champagne/zwart.
Dat is al zeker.

En jij... succes met kiezen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

koning

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door koning » wo 19 mei 2021 08:44

@Micky, klopt, maar ik vraag me af waarom een dergelijk filmpje, dat druipt van de reclame, geaccepteerd wordt door de beheerders/moderators.
Daar waren toch spelregels voor? Er zijn posts voor minder verwijderd.
Ik vind het geen probleem dat het filmpje er staat, maar dan mag er ook meer reclame worden gemaakt voor andere bedrijven, toch?
Gelijke monniken, gelijke kappen.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door Niels83 » wo 19 mei 2021 16:24

Schoonmaken van een tent?

Een tent borstel je toch af en als je in de modder hebt gestaan maak je de slikranden schoon met een doekje. 2 jaar terug hadden we stoffig droogweer, toen heb ik er een dag voor het einde van de vakantie even de tuinslang opgezet.

Mijn tent is begin jaren 00 eind jaren 90 en is nog altijd gewoon schoon.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe wordt de Unico voortent gemaakt

Bericht door Micky » wo 19 mei 2021 17:42

koning schreef:
wo 19 mei 2021 08:44
@Micky, klopt, maar ik vraag me af waarom een dergelijk filmpje, dat druipt van de reclame, geaccepteerd wordt door de beheerders/moderators.
Daar waren toch spelregels voor? Er zijn posts voor minder verwijderd.
Ik vind het geen probleem dat het filmpje er staat, maar dan mag er ook meer reclame worden gemaakt voor andere bedrijven, toch?
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Lijkt me niet, ik wordt er niet beter van toch, sterker nog ik heb liever een ander merk tent, dus dit is puur voor de informatie, ander kunnen we alle caravanfoto's ook wel gaan verwijderen waar de naam zichtbaar is mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”