Isabella stormband

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
j0rrit
Berichten: 27
Lid geworden op: za 8 dec 2018 11:43

Isabella stormband

Bericht door j0rrit » di 13 apr 2021 20:59

Ik kwam de Isabella Stormzekeringsset 900060195 tegen op internet. Deze zekert de voortent van binnenuit en je monteert deze in de hoek aan een dakdrager van de voortent of luifel (Unico Verona in ons geval). Dus geen stormband meer over de tent waar vuil tussen komt en geen struikelgevaar meer. En ondanks dat Unico behoorlijk stormvast is, zijn er ook foto’s te vinden die het tegendeel bewijzen. Dus voor de zekerheid doen wij er altijd een band over. Maar dit is wel en veel nettere oplossing:

https://www.obelink.nl/isabella-stormband.html

Wie heeft er ervaring met deze set? Werk dat net zo goed als een band over de tent heen?
ACF6C567-4BD4-48B4-A1CD-11031F1FC782.jpeg

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Isabella stormband

Bericht door Aviva » di 13 apr 2021 21:08

Bij een ‘normaal’ frame bevalt deze stormband heel goed. Het voordeel geen sporen en slijtage aan de buitenkant van de tent.
Ik vraag me wel af waar je deze in de Verona wil plaatsen?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Isabella stormband

Bericht door Jordi » di 13 apr 2021 21:14

Werkt goed hoor, zet de tent of luifel zo vast als een huis. Wel ff goed kijken wat voor jouw situatie de beste manier is om dit te bevestigen, succes.

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Isabella stormband

Bericht door Kipvriend » wo 14 apr 2021 06:58

Werkt heel erg goed en niet alleen voor de voortenten van Isabella.
De korte band gebruik je om om de kruisdelen van het frame te doen, de pen en de band zitten aan de binnenkant van de tent.
Dus je kan je nek niet erover breken.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

j0rrit
Berichten: 27
Lid geworden op: za 8 dec 2018 11:43

Re: Isabella stormband

Bericht door j0rrit » do 29 apr 2021 11:59

Aviva schreef:
di 13 apr 2021 21:08
Ik vraag me wel af waar je deze in de Verona wil plaatsen?
Inmiddels zijn de stormbanden in gebruik en zitten prima op zijn plek. Zie onderstaande foto’s:
69A4B7A5-A733-4F61-B457-6CDD5706D758.jpeg
26240102-C73D-444E-90F2-70EEF459DF4A.jpeg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Isabella stormband

Bericht door Chris » do 29 apr 2021 13:23

Ik snap hoe je het vastgezet hebt.
Ik heb onder mijn Torino hetzelfde frame nl.
Ben je niet ban dat de dakliggers gaan schuiven over de boogstok? Zo vast klemmen die hevelklemmen ook niet...
Even te vast en de hevel breekt...heb ik ook gehad...en wat hevels in voorraad nu.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Isabella stormband

Bericht door EricS » do 29 apr 2021 13:40

mmm, toch snap ik de logica niet helemaal... scratch.gif

De Verona heeft hiervoor juist de hoekspanbanden (op de foto zie ik dat je deze niet gebruikt...?), als je deze 1 of 2 x om de boog wikkelt en met een goede haring vastzet heb je de 'stormband' toch niet nodig? Tevens heb je geen trek/duw krachten op de klemmen wat Chris ook schrijft...

Met de originele banden staat mijn Verona (zelfs met extra dakluifel) als een huis, bij evt harde wind plaats ik de middenstok met middenspanband....
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

bdoets
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 2 mei 2021 23:14

Re: Isabella stormband

Bericht door bdoets » wo 12 mei 2021 09:26

Ik geloof dus helemaal niet in stormbanden. De sterkste stormband is niks waard als de pennen niet goed in de grond zitten, en zelfs een relatief zwakke voortent houdt stand als de pennen maar goed in de grond zitten.
Ik spreek uit ervaring... ooit had ik een superlichte Digue caravan, met een superlichte voortent (dun doek en alu frame). In een stormachtige Franse nacht woei een plaat ijzer van 1 cm dik op van tegen een nabije schuur en landde op mijn motorkap. Mijn voortent hield stand (al ben ik er wel een paar maal uit geweest om te checken of alle pennen nog goed zaten).
Nee en dan zie ik niet zelden voortenten waarvan de pennen verticaal in de grond zitten, of erger nog schuin naar binnen. Tja dan zullen vier stormbanden nog niet helpen.
Ik heb trouwens sinds jaren van die vijfduims draadnagels-met-dwarsbalkje bij me, en een zg vuistje (klein mokertje) om ook in rotsige grond de draadnagels goed in de grond te krijgen. Goede grondpennen zijn mijns inziens veel belangrijker dan een stormband.
Bart Doets
The older I get, the better I was

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: Isabella stormband

Bericht door sny » za 15 mei 2021 17:16

Wij hebben vorige week voor het eerst flinke wind mogen ervaren. Windstoten van 85 km/uur. We stonden aan het open water en vingen de volle wind. We hebben een Isabella tent met carbonframe. We hebben vier van deze stormbanden gebruikt. Bij de twee hoekstukken en bij de middenpaal ook 2 (deze gekruist bevestigd). Aan de buitenkant ook goed afgespannen met isabella (storm) scheerlijnen. De tent stond erg goed. Ben er wel van overtuigd dat de rest van de tent ook goed gespannen moet staan.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”