Isabella Aventura 300

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Isabella Aventura 300

Bericht door Ronald Jan » wo 7 apr 2021 10:38

Wij hebben een nieuwe voortent aangeschaft en hij staat al op één seizoen plaats in Goeree Overflakkee, nu heb ik van Isabella twee stormbanden en die zitten aan de binnenkant van de voortent.
Maar aan de buitenkant van de voortent zitten aan de zijkanten een driehoek met een gat er in en het lijkt mij dat daar ook stormbanden aan kunnen.
Mijn vraag welke raden jullie mij aan ?
Ik heb liever niet een stormband over de hele voortent.
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
John H.
Berichten: 39
Lid geworden op: do 5 jul 2007 21:41

Re: Isabella Aventura 300

Bericht door John H. » wo 7 apr 2021 16:20

Lees de suggesties op de site van isabelle voortenten onder tips en trucs.
Dennen spannen de tent in de voortent af en nooit buiten en zeker nooit schurend over het tentdoek. Succes
Caravan: Avento GT 470 TCB auto: Mitshubishi Outlander 2.2 Di-D Executive 4WD 2016

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Isabella Aventura 300

Bericht door Aviva » wo 7 apr 2021 16:26

[re.gif]

Zo John... heb me leesbril even afgezet blij.gif

@Ronald Jan.. ik vind dat Isabella een mooi systeem heeft bedacht door aan de binnenkant de stormbevestiging te maken. Ik vind zelf altijd drie stormbanden prettiger ook één in het midden en tevens fixeer ik de stokken zodat mocht de tent iets van de grond komen deze 'poten' niet weg kunnen schieten.
(je hoeft voor die derde stormband natuurlijk niet persé een Isabella stormband te gebruiken, dit kun je ook met een universele spanband doen).

Aan de driehoeken aan de buitenkant zie ik veel mensen gewone scheerlijnen plaatsen dus geen stormbanden.
Heel verstandig geen band over je dak heen gooien, dat levert je schuurplekken op en lelijke vlekken, dat moet je niet willen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Isabella Aventura 300

Bericht door E.T. » wo 7 apr 2021 20:51

Mijn advies is de stormbanden van Isabella gebruiken zoals Isabella dat bedacht heeft. Desnoods nog een extra in de midden. Ik heb bij mijn voortent 3 dikke scheerlijnen met een houten klos gekregen. 2 stuks kun je gebruiken om aan de leren driehoeken aan de zijkant te bevestigen en 1 kun je gebruiken om te bevestigen aan het kruisstuk van de middelste staander en dan op die manier de scheerlijn af te spannen.
14448_isabella-typhoon-scheerlijn.jpg
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”