Bijzettentje voor kinderen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
kristel
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 jun 2015 08:55

Bijzettentje voor kinderen

Bericht door kristel » ma 29 mar 2021 11:44

Nog een paar weken, en dan is het zover. Dan kunnen we onze nieuwe caravan ophalen.
Maar bij deze nieuwe caravan, hoort ook een (nieuw) bijzettentje voor de kinderen. Tot nu toe hebben ze altijd in de caravan geslapen, en toen we zeiden dat we een nieuwe caravan zouden kopen waar zij niet meer in konden slapen, waren ze in eerste instantie niet erg blij met deze mededeling. Nu zijn we een aantal maanden verder, hebben ze het geaccepteerd, en kijken ze er eigenlijk wel naar uit. Maar ze hebben wel 1 wens, ze willen heel graag met z'n drieën bij elkaar slapen. Doen ze thuis in het weekend ook, en dat vinden ze erg leuk.
Oh ja, ze zijn 11, 11 en 8. Dus het wordt ook wel tijd dat ze op zich zelf gaan knipoog.gif

We hebben al besloten dat ze op slaapmatjes gaan slapen, ipv luchtbedden. Maar dan wel van die dikkere, opblaasbare matrassen, zeg maar. Dit geeft meer comfort ivm de hogere isolatiewaarde. Vooral in het voorjaar is dat fijner.
Nu heb ik zitten kijken naar het zelfopblazend luchtbed van de decathlon, eventueel met het opblaasbare veldbed erbij. Maar ook de megamat 10 lw van Exped zou een optie kunnen zijn. En eigenlijk zijn er heel veel van dat soort zelfopblaasbare matrassen.

Heeft er iemand ervaring met matjes, al dan niet in combinatie met een veldbed.
Oh ja, en wat zijn goede tenten? Ik zit ook hier te kijken naar een decathlon tentje (3 persoons), maar ook naar een safarica kenia.
Want hoewel we ze graag de caravan uitgooien, wil ik natuurlijk wel dat ze goed landen awhoea.gif

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door GSAndre » ma 29 mar 2021 12:09

Is drie persoons met of zonder kleding, speelgoed e.d. ?
Want anders kom je heel snel te kort aan ruimte.
Wij hebben (toen) gekozen voor aparte tentjes, die privacy wouden ze al snel bij ons knipoog.gif
2 seconds 2 persoons, per persoon (hadden ze eigen kleding erin)
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Royke2 » ma 29 mar 2021 12:10

Kwa tent, je ziet decathlon erg veel. Maar waar je echt op moet letten is, een binnen te t is een must voor de isolerende werking zowel in de zomer als voor en najaar. Tevens zou ik kijken naar een donkere binnentent. Dit houd veel licht tegen wat in de zomermaanden erg fijn is. Verder zou ik kijken of je een voorportaal kan pakken met vaste kuip ivm insecten en optrekkend vocht en regen. Kwa tentdoek is ten cate doen erg prettig met vocht en temperatuur tegulerend. Ook erg sterk.
Beter iets meer uitgeven en goed dan net niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Chris » ma 29 mar 2021 12:19

Mijn dochter heeft een Fresh and Black tent van de Decathlonen en zweert erbij.
Echt koeler in de zomer en donkerder in de ochtend.
Ze heeft er een voor 3 personen met zo'n voorportaaltje maar het is wel krap allemaal.
Dat merk je al als er eens een vriendinnetje blijft slapen.
Daar altijd met 3 in slapen...pfff...kamekoniekee.
(Kanmekontnietkeren)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

kristel
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 jun 2015 08:55

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door kristel » ma 29 mar 2021 12:28

[re.gif]
In eerste instantie hadden ze bedacht dat ze een tentje wilden met ieder een eigen slaapvertrek. Ze hadden niet door dat dat een 8-persoontentje was met een oppervlakte groter dan de caravan zelf. Heb ze maar snel uit die droom gehaald...

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door RogerS » ma 29 mar 2021 12:42

Wij hebben 2 normale Black en Fresh tentjes voor onze kinderen. Eenvoudig om op te zetten door de kinderen zelf.
Let op: die 2 seconden uitgooi tenten moet je ook weer opvouwen. En dat is een stuk lastiger. Zeker voor de kinderen.
Caravanloos. :(

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door RikB » ma 29 mar 2021 13:26

Hier een Fresh and Black 2 seconds voor 3 personen. Liggen twee kinderen in, dan kunnen ze nog tussen de bedden doorkruipen.
Flinke verbetering tov de oeroude en degelijke punttent waar ik zelf nog in had gelegen, en ook tov een gewoone 2seconds!

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door duwerke » ma 29 mar 2021 13:36

Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Chris » ma 29 mar 2021 13:45

RogerS schreef:
ma 29 mar 2021 12:42
Wij hebben 2 normale Black en Fresh tentjes voor onze kinderen. Eenvoudig om op te zetten door de kinderen zelf.
Let op: die 2 seconden uitgooi tenten moet je ook weer opvouwen. En dat is een stuk lastiger. Zeker voor de kinderen.
Idd...
Zeker adviseerbaar om dat thuis een paar keer te doen..
Tranen van het lachen om die fratsen van een pa vorig seizoen....
En die brak zelfs zo'n fiber stok...en kwakte het hele ding in de vuilbak...
Humor ten top.. awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door mrbullmastiff » ma 29 mar 2021 15:18

kristel schreef:
ma 29 mar 2021 11:44
Nog een paar weken, en dan is het zover. Dan kunnen we onze nieuwe caravan ophalen.
Maar bij deze nieuwe caravan, hoort ook een (nieuw) bijzettentje voor de kinderen. Tot nu toe hebben ze altijd in de caravan geslapen, en toen we zeiden dat we een nieuwe caravan zouden kopen waar zij niet meer in konden slapen, waren ze in eerste instantie niet erg blij met deze mededeling. Nu zijn we een aantal maanden verder, hebben ze het geaccepteerd, en kijken ze er eigenlijk wel naar uit. Maar ze hebben wel 1 wens, ze willen heel graag met z'n drieën bij elkaar slapen. Doen ze thuis in het weekend ook, en dat vinden ze erg leuk.
Oh ja, ze zijn 11, 11 en 8. Dus het wordt ook wel tijd dat ze op zich zelf gaan knipoog.gif

We hebben al besloten dat ze op slaapmatjes gaan slapen, ipv luchtbedden. Maar dan wel van die dikkere, opblaasbare matrassen, zeg maar. Dit geeft meer comfort ivm de hogere isolatiewaarde. Vooral in het voorjaar is dat fijner.
Nu heb ik zitten kijken naar het zelfopblazend luchtbed van de decathlon, eventueel met het opblaasbare veldbed erbij. Maar ook de megamat 10 lw van Exped zou een optie kunnen zijn. En eigenlijk zijn er heel veel van dat soort zelfopblaasbare matrassen.

Heeft er iemand ervaring met matjes, al dan niet in combinatie met een veldbed.
Oh ja, en wat zijn goede tenten? Ik zit ook hier te kijken naar een decathlon tentje (3 persoons), maar ook naar een safarica kenia.
Want hoewel we ze graag de caravan uitgooien, wil ik natuurlijk wel dat ze goed landen awhoea.gif
Ik heb een Exped Downmat 9LW en een Exped Synmat 9LW dat zijn dure maar heel erg goede slaapmatrassen. Met goede materialen kan je in alle omstandigheden comfortabel slapen. De Safarica Kenia is een redelijk goede kwaliteit tent, wat kwaliteit betreft is de tent van Decathlon niet minder denk ik. Het is een beetje afhankelijk van de weersomstandigheden waarin je de kids in een tent wil laten slapen welke materialen je nodig heb. De tent van Decathlon en de Safarica zijn prima voor gebruik in de zomer. Wil je ze in het vroege voorjaar of in het najaar in een tentje laten slapen dan zou ik andere merken kiezen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Gemineye » ma 29 mar 2021 15:36

Een paar overwegingen;

3 kids in een bijzettent betekent een best grote tent. Als je dan van die veldbedden gaat gebruiken, past het zeker niet omdat die bedden relatief hoog zijn. Doordat de tent een beetje taps toe loopt naar boven wordt de ruimte dan minder. Die 3 persoonstent is voor 3 kids die richting volwassen formaat neigen echt wel knus. Bij ons slapen in die tent 2 kinderen en gebruiken de ruimte in het midden om wat spullen neer te leggen en fungeert tevens als "anti-ruzie-buffer".

Van die zelf opblaasbare matjes hebben een veel hogere isolatiewaarde dan een luchtbed en zijn dus minder snel "koud". Koop wel een matje die qua dikte past bij gewicht van je kids, niet te dun dus. Zo'n veldbed heb ik geen ervaring mee.

Als je dan toch zo'n 3 persoons tent neemt, zorg er dan voor dat je een tent neemt met wat extra ruimte bij de ingang (Volgens mij heet dat bij quechua een "XL" variant); dit ivm schoenen etc. Bij zo'n quechua variant is dat wel geschikt voor schoenen ofzo, maar niet echt voor kleding ivm gebrek aan een kuipgrondzeil.

Wij hebben twee kinderen en hebben daarvoor twee verschillende tenjes; Een katoenen Vis-a-vis tent en een Quechua 2seconds 3 XL. De katoenen tent heeft een prettig binnenklimaat, heeft riante binnenruimte en voor beide kinderen een apart tentje. Je kunt een toiletje in het midden zetten als je wilt. De quechua tent is mooi donker, wel een wat groot onhandig pakket wat je mee moet nemen, vooral het gemak is een groot pluspunt van deze tent. vereist wel wat handigheid.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Cocoon » ma 29 mar 2021 18:18

Hier ook 2 stuks fresh&black tentjes. Iets duurder dan de niet F&B maar dat verschil meer dan waard.
Wat ons betreft ideaal!

Die self inflating matrasjes zijn wel warmer in het voor en najaar in vergelijking met een luchtbed. Wij vinden ze erg duur en onze kids vinden een luchtbed ook prima. Evt optrekkende koude houden wij tegen met een picknickkleed (ook Decathlon).
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Eefje » ma 29 mar 2021 19:41

we hadden eerst een fresh&black pop up tent van de decathlon, 3 persoons voor 2 kinderen. erin 2 niet al te grote/dikke luchtbedden van decathlon. was een fijn tentje, maar doordat hij erg taps toeloopt leuk als ze niet zo lang zijn, maar de oudste is inmiddels te lang voor de tent.... en er waren kleine gaatjes ingekomen dus was niet meer helemaal waterdicht....
nu overgegaan op de safarica kenia 190 technisch katoen. iets meer opzetwerk maar iets meer ademend en erin 2 10 cm SI matjes van nomad (ik vond de exped iets te prijzig en deze hadden R waarde 11, dus prima genoeg, kamperen in de winter waren we nog niet van plan). de huidige tent heeft ook een klein voorportaaltje met kuipzeil wat wel fijn is, ik wil dit jaar proberen daar een tas met kleding neer te zetten voor de kids, zodat ze niet steeds de caravan ervoor in hoeven te komen ;)
de matjes bevallen super! (wel veel meer inname ruimte in de auto of caravan maar geen gedoe meer met pompen en warmer voor het voorseizoen)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Niels83 » ma 29 mar 2021 20:20

De megamat is echt heel fijn. Wij hebben een 2 persoons, en zijn er echt heel content mee. Groot voordeel als hij lek zou raken kan je er nog gewoon op slapen. 1 keer is hij in mijn slaap open gegaan, en dat merkte ik pas in de ochtend, en samen wegen wij 200 kilo. Met luchtbedden van alles gehad, maar ook ieder jaar een lekmatras gehad, plakken doe je uiteraard niet om 3.00 ''snachts, dus hadden we een reserve mee.

Ik heb vaak rugklachten, en voor ons nieuwe matras sliep ik wel eens op de megamat gewoon op de grond. Dat ontspande mijn rug. Ook vaak met lagere temperaturen gekampeerd gaat goed. Ik snap de meerwaarde van een veld ed eronder niet zo, ik zou zelf zonder beginnen. Hij ligt prima op de grond, zeker met kinderen, die wegen weinig.

Nu in de caravan ligt hij op de bank kussens.

Hier een fan dus.

Qua tent geen idee, ik heb wel mensen gehoord die tevreden waren met de extra verduisterende decathlon tenten. Ik zou alleen ook rekening houden met een ruimte voor spullen, die voor in moeten. Wij hadden op wat oudere leeftijd zo'n vis a vis tent, dan had je een goede slaapplek en ook veel ruimte om je om te kleden ed.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Eefje » ma 29 mar 2021 21:07

wat bij ons ook speelde met het tentje, is dat onze oudste heel lang is (1,85 m minimaal) en die van de decathlon ivm schuinte te kort werd: voeten tegen binnentent. de safarica is iets langer (heb heel veel tentjes bekeken en heleboel zijn niet echt lang...). dus als je kids lang gaan worden, kijk daar ook naar ;)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

kristel
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 jun 2015 08:55

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door kristel » ma 29 mar 2021 22:44

Eefje schreef:
ma 29 mar 2021 21:07
wat bij ons ook speelde met het tentje, is dat onze oudste heel lang is (1,85 m minimaal) en die van de decathlon ivm schuinte te kort werd: voeten tegen binnentent. de safarica is iets langer (heb heel veel tentjes bekeken en heleboel zijn niet echt lang...). dus als je kids lang gaan worden, kijk daar ook naar ;)
Dat is inderdaad een een goed advies.
Onze oudste dochter is pas 11, maar nu al bijna 1.70.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Niels83 » di 30 mar 2021 13:58

Maar er kan toch altijd een 2 meter luchtbed in? Of is dit op zo'n veldbed, dan kom je hoger uit en heb je dus minder ruimte. Ik ben sinds mijn 13de 1,90 en nog nooit problemen ondervonden in alle tenten die ik heb gehad. Alleen met rechtop staan, en aankleden in een pubtentje, dat was opgelost met een vis a vis tent.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Eefje » di 30 mar 2021 20:12

2m luchtbed pas er wel in, maar omdat hij al gelijk schuin omhoog gaat lag mijn oudste wel met voeten en hoofdkussen snel tegen de binnentent aan...
de safarica kenia 190 TC is binnentent lengte 220, dus komt praktisch beter uit als je op een 10 cm dik matje ligt mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Philmar » di 30 mar 2021 20:33

Dit is misschien ook iets interessant voor de kids. Een stabiele en ruimere tent.
Te vinden bij Dewit Schijndel.

Philmar
Bijlagen
A65109EC-2A2A-41BF-9DC0-F49EECDFF94A.jpeg
A65109EC-2A2A-41BF-9DC0-F49EECDFF94A.jpeg (27.55 KiB) 708 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Eefje » di 30 mar 2021 21:11

oja, nog een tip: neem een niet te grote tent.... vaak mag je maar een klein bijzettentje bijzetten (vaak maar max 6 m2), komen we vaak tegen bij campings. die van ons is een fractie groter maar afgerond klopt het geloof ik wel mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Micky » di 30 mar 2021 21:28

Niels83 schreef:
di 30 mar 2021 13:58
Maar er kan toch altijd een 2 meter luchtbed in? Of is dit op zo'n veldbed, dan kom je hoger uit en heb je dus minder ruimte. Ik ben sinds mijn 13de 1,90 en nog nooit problemen ondervonden in alle tenten die ik heb gehad. Alleen met rechtop staan, en aankleden in een pubtentje, dat was opgelost met een vis a vis tent.
Ik heb al wel de nodige problemen gehad hoor en ik ben maar 1,76 mrgreen.gif

Wij hebben de 3 persoons fresh and black 2 seconds, en we hebben een Coleman Darwin 3 Plus koepeltent

Vrijdag ga ik als hij me bevalt toch een veel grotere tent halen, de meiden liggen nu ook samen in de tent en voor het voorseizoen is een grote voortent gewoon veel fijner, die kleintjes zijn voor de zomervakantie perfect.

het wordt waarschijnlijk de: https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... R-p-302837

4 persoons opblaasbaar, onze plek is meer dan groot genoeg en hopelijk past hij net achter de caravan bij het sanitair, volgens de metingen moet het passen mrgreen.gif
Schermafbeelding 2021-03-30 om 21.29.23.png
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Bijzettentje voor kinderen

Bericht door Eefje » di 30 mar 2021 21:41

mooie tent! voor voorseizoen is die extra ruimte voorin wel lekker inderdaad! thumbup.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”