Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
R Meijer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 22:22

Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door R Meijer » zo 28 mar 2021 13:06

Wij hebben een Unico Tent besteld met kuipzeil. In het forum zie ik veel tips over het opzetten en niet over welke maat tenttapijt het beste past.
We hebben de Milaan 280 met omloopmaat 11. Het liefst wil ik een tenttapijt er in leggen en alvast de juiste maat bestellen. Ik gok dat 6 x 3 meter mooi zal passen. Misschien is 7 x 3 of 6,5 x 3 meter juist beter vanwege de schuine zijkanten.
Heeft iemand ervaring met deze maat tent en welke maat tenttapijt mooi past?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door Aviva » zo 28 mar 2021 13:12

Welkom op het forum thumbup.gif

Tip neem even contact op met Bax de fabrikant van Unico. Zij maken de grondzeilen op maat dus weten ook exact wat de grondmaat van deze maat voortent is.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

R Meijer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 22:22

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door R Meijer » zo 28 mar 2021 13:15

Dank voor de snelle reactie. Ik dacht ook al om dit bij Bax te checken inderdaad. Kan me voorstellen dat meer mensen hier deze info zouden willen en misschien heb ik niet goed genoeg gezocht in het forum. Als ik de maat weet, zal ik dat wel posten hier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

R Meijer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 22:22

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door R Meijer » di 30 mar 2021 13:35

Net gebeld met Bax en ze geven als vloermaat op: 626 x 280 cm voor het 280 kuipgrondzeil maat 11 en 11.1

FamHagebeuk
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 mar 2021 18:24
Locatie: Amersfoort

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door FamHagebeuk » di 30 mar 2021 18:44

Aviva schreef:Welkom op het forum thumbup.gif

Tip neem even contact op met Bax de fabrikant van Unico. Zij maken de grondzeilen op maat dus weten ook exact wat de grondmaat van deze maat voortent is.
Wij vroegen:

....Nu is mijn vraag, de vloer van de voortent is niet helemaal rechthoekig toch? We willen graag een comfortable tapijt, en kunnen niet helemaal iets vinden wat past.. hebben jullie suggesties? (buiten tapijt? Maatwerk Isabella? Outwell rechthoekig tapijt dat iets kleiner is? .. we staan open voor advies.

Antwoord:

Isabella tapijt is een optie, dit dient u dan wel zelf op maat te knippen of om te slaan, aangezien dit geleverd wordt als rechthoekig tapijt.

Met vriendelijke groet / with kind regards,

Sjef Bax
Bax Totaalrecreatie B.V.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
------
Daphne (45), Richard (45) en Pepijn(6), rijden een Ford Kuga ST benzine 150PK (2019) met daar achter een Carevelair Artica 492 (2021). Als voortent een Unico Turijn (2021).

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door Paul Vingerhoets » di 30 mar 2021 19:22

Ze maken waarschijnlijk het grondzeil wel op maat maar een tapijt niet dat mag je zelf knippen of vouwen als je het precies even groot en vorm van de voortent wil hebben.

Beter is het om de zaak eerst te hebben staan en dan even meten hoeveel je nodig hebt lijkt me
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

FamHagebeuk
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 mar 2021 18:24
Locatie: Amersfoort

Re: Tenttapijt maat in Unico 11 kuipzeil

Bericht door FamHagebeuk » di 30 mar 2021 20:43

Paul Vingerhoets schreef:Ze maken waarschijnlijk het grondzeil wel op maat maar een tapijt niet dat mag je zelf knippen of vouwen als je het precies even groot en vorm van de voortent wil hebben.

Beter is het om de zaak eerst te hebben staan en dan even meten hoeveel je nodig hebt lijkt me
Wij hebben besloten om uiteindelijk een Ikea buitenkleed van 250 bij 200 neer te leggen op het kuipzeil. Niet overal, maar wel lekker onder de tafel en stoelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
------
Daphne (45), Richard (45) en Pepijn(6), rijden een Ford Kuga ST benzine 150PK (2019) met daar achter een Carevelair Artica 492 (2021). Als voortent een Unico Turijn (2021).

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”