nieuwe voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

nieuwe voortent

Bericht door volvocop » wo 10 mar 2021 16:47

Vandaag de nieuwe voortent opgehaald in Bergeijk. De Isabelle begon op het dak te scheuren na de laatste najaarsstorm. Repareren vond ik niet verantwoord. Dus besloten we over te gaan naar de Unico Bologna 320 met losse petluifel, met warandastok en steunstok. Hoop, dat deze tent iets makkelijker op te zetten is dan zijn voorganger. Weegt totaal 80 kg!!
Hoop nu dat het ivm de corona toch nog een mooie kampeervakantie mag worden.
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: nieuwe voortent

Bericht door Chris » wo 10 mar 2021 16:56

Zeker is dat een mooie tent.... ook een van mijn favorieten als er ooit nog weer eens een tent komt.
En de Petluifel... gewoon lekker...is de voorgevel mooi compleet.
Voor het opzetten van het servies zou ik de filmpjes gewoon heel goed bekijken... meerdere keren, kan geen kwaad.
De truuk zit natuurlijk in de boogstok... het midden en 50 cm.. dat soort dingen goed begrijpen. ( ik heb dat op de boogstok van mijn Torino gewoon met watervaste viltstift aangetekend.)
Maar na een paar keer zal hij schitterend staan... t'heeft wat oefening nodig gewoon.


Prachtige tent!! gefeliciteerd...echt mooi...blikvanger.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: nieuwe voortent

Bericht door Aviva » wo 10 mar 2021 16:57

Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie nieuwe voortent thumbup.gif
De eerste keer zal het zeker niet makkelijker zijn... ik ga onze Genua ook voor het eerst opzetten in april.. ben benieuwd..
Heb je hem lang van te voren besteld of was hij uit voorraad leverbaar.

Op de site staan nu allemaal groene uitroeptekens letop! lange levertijd scratch.gif
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: nieuwe voortent

Bericht door Aviva » wo 10 mar 2021 16:57

Trouwens ik begreep ik de Unico Gebruikersgroep dat er nieuwe opzet filmpje aankomen...... hopelijk binnenkort voor het kampeerseizoen....
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: nieuwe voortent

Bericht door volvocop » wo 10 mar 2021 17:34

Wij hebben de tent besteld op 3 september 2020 gelijk met een bezichtiging en oriëntatie bij Bax. Ze gingen hem maken en de tent was begin februari klaar. We zouden nog een weekend worden uitgenodigd voor een opzet-instructie, maar dat ging ivm met de corona niet door. We hebben wel een instructie usb-stickie meegekregen. Maar ik had al meerdere filmpjes van hun gezien.
En Chris, dat met het viltstift markeren had ik al in mn hoofd, als hij eenmaal staat. Dat markeren doe ik nu al met de waranda en de steunstok. Die steunstok heb ik er bij gekocht voor als ik een seizoensplekje in Zeeland heb. Het kan daar soms flink waaien. Ik heb nl een grote caravan en dus ook een flinke windvanger. IK moet zeggen, dat de Isabella ons ook prima beviel, maar ja na een tiental seizoenen is het over en uit. Zo te zien is de Unico makkelijker op te zetten dan de Isabella, die hadden wat een stokken, zeg! Als we deze tent op gingen zetten in Zeeland kwamen mn drie zonen en schoonzoon mee en gingen dan een gezellig "mannenweekend" houden met de schottelbray en een biertje!! FEEST! Dus we moeten nu rekken om het weekend te kunnen vullen, denk ik! blij.gif thumbup.gif
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: nieuwe voortent

Bericht door Avontuur » wo 10 mar 2021 17:41

Fraaie tent!!
Heel veel plezier ermee!!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: nieuwe voortent

Bericht door Micky » wo 10 mar 2021 17:58

Geweldige keuze, heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: nieuwe voortent

Bericht door volvocop » wo 10 mar 2021 19:46

Bedankt allemaal... en ohja bij die 80 kg zit ook het kuipgrondzeil. Vandaar! Nu maar gezond blijven en de prik afwachten!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”