Thule Omnistor

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Hans Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: do 8 okt 2020 10:15
Locatie: Almere

Thule Omnistor

Bericht door Hans Haan » di 9 mar 2021 11:35

Wij zijn van plan een voorwand aan te schaffen voor onze luifel Thule Omnistor 5200. Heeft iemand ervaring met de President voorwand 285 van Obelink?
Deze is gemaakt van ademend Ten Cate-tentdoek. Dit in tegenstelling tot de voorwand(en) Thule Rain Blocker G2 Front die gemaakt is van PVC. Lijkt me niet bevorderlijk voor de ventilatie, of heb ik het mis?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Hans Haan
Knaus Sport 420 qd + Opel Astra 1,4 turbo 150 pk.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Thule Omnistor

Bericht door Jaap van Duijn » di 9 mar 2021 12:25

@Hans Haan,

Wij hebben de Omnistore in gebruik en ventileren? ja dat is wat een ieder wil gebruik je het als tent of als afscheiding?
Dachten goedkoop te zijn en kochten daar bij een Obelink zijwand.
Die is ons vies tegen gevallen ergo we hebben deze weggegeven en de originele van Thule erbij gekocht.
Dit ook voor de sunblocker.
Alles staat veel netter en strakker en ja kwaliteit is te zien, maar ja de prijs ook.
Bij de zijwand hoort een originele rafter die juist en goed in de houder en de luifel past.
Doe er Uw voordeel mee en natuurlijk ook wat kan en of wilt U uitgeven

groeten Jaap

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Thule Omnistor

Bericht door DV_t » di 9 mar 2021 12:37

Ik zou gaan voor de originele Thule wanden. Deze zijn onverslijtbaar. Ze zijn wel aan de prijs maar doordat je ze in delen koopt zijn ook herbruikbaar

Mijn schoonouders trokken bij de obelink wanden meteen de bevestiging er al af. Als je dan het kwaliteitsverschil ziet dan weet je waarom ze duurder zijn.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Thule Omnistor

Bericht door Wally » di 9 mar 2021 12:49

[re.gif]

Ik ben er 100% tevreden over.

Frans

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor

Bericht door moyzo » di 9 mar 2021 13:13

Wij hebben vorige week onze nieuwe G3 residence uitgeprobeerd van Thule, deze is nog zwaarder dan de G2, luifeldoek klemt dan ook vast in de zijprofielen waardoor de constructie veel steviger is, zeg maar als een huis staat. Helemaal super degelijk maar als ik het verschil al voelde tussen de G2 en de obelink die wij daarvoor hadden dan was dat appels met peren vergelijken. Obelink is echt dun materiaal wat ook vorm verliest na veel gebruik.
knaus 500 eu febr 2021 uitprobeerweekend haarlem de liede (6).jpg
Op de foto hangen de gordijnen er nog niet in.
Er zitten goede ventilatieroosters in en de gehele raampartij kan opgerold worden, voorkant kan ook in delen opgerold worden. Onze Obelink had die mogelijkheid niet bij de voorkant, alleen deur kon open. Ventilatie aan de bovenkant daar bracht niet veel soelaas.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”