tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door sny » ma 15 feb 2021 22:39

We hopen deze zomer voor de 2e keer met de caravan op pad te kunnen. Vorig jaar sliepen beide kinderen in de caravan, nu is het de bedoeling dat de oudste in de aanbouw van de voortent gaat slapen. Hij gaat op een stretcher liggen met een slaapzak die ook bij zeer koude temperaturen geschikt is (meerdere lagen in elkaar te ritsen, is van mijn man die gebruikt hem regelmatig met nachtvissen). Nu wil ik in de aanbouw ook graag een tenttapijt leggen en had eerder ook gedacht aan een grondzeil of worteldoek eronder. Nu lees ik echter op de site van de camping waar we graag naar toe willen dat een zeil of worteldoek onder het tenttapijt niet is toe gestaan. Een zeil eronder houd natuurlijk ook het natte tegen en dus ook optrekkende kou? Hoe doen andere dit? Ik ga het ook op de camping navragen, maar ben ook benieuwd naar jullie tips.

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door sny » do 25 mar 2021 09:26

De camping is geboekt en inmiddels weet ik dat onder het slaapdeel wel een zeil mag, omdat ze dat dan zien als tent.
Hebben jullie altijd iets onder je tenttapijt liggen? Wij vorig jaar wordteldoek, maar op deze camping geven ze aan dat dat ook niet de bedoeling is. Nu heb ik nog niet veel ervaring zoals jullie merken, maar als je alleen een tenttapijt neerlegt, wordt het dan bij nat weer niet enorm modderig in je voortent?

Arjan1978
Berichten: 177
Lid geworden op: za 16 mei 2020 18:23
Locatie: Leimuiden
Contacteer:

Re: tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door Arjan1978 » do 25 mar 2021 19:02

Dat lijkt mij ook een natte vieze boel worden als het een keer regent.
Zelf hebben wij nog niet veel caravan ervaring (vorig jaar onze eerste gekocht), maar wij zijn wel een flinke storm met enorme neerslag prima doorgekomen.
Bij ons ligt er eerst antiworteldoek (gisteren ander gronddoek binnen gekregen vanuit een andere tip op het forum en die gaan we binnenkort uittesten), daarna stevig waterdicht tentzeil en daarover tenttapijt.
Afgelopen najaar toen bij onze buren luifels en tenten kapot waaide, stond onze tent als een huis.
Tussen het antiworteldoek en tentzeil stroomde een berg water, het leek een waterbed in onze voortent om op te lopen, maar alles bleef keurig droog aan de binnenkant.
Onze eerste Tabbert Comtesse 570 tandem 1997 max. 1800kg met een Audi A6 3.0TDI Quatro 2015
2062

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door Peerke » do 25 mar 2021 20:06

Zeil (of dikkere plastic) houd vocht/water uit de grond tegen, handig als de grond nat is/wordt, terwijl voortent-tapijt méér ademt en méér comfort geeft en daar heb je een behoorlijke keuze in bij je caravan/voortent leverancier, zoek maar 'ns op dit forum.

Met vriendelijke groet,
Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door sny » vr 26 mar 2021 13:23

[re.gif] [re.gif]
Wij zijn vorig jaar ook voor het eerst met een eigen caravan gegaan. Toen hadden we antiworteldoek en daaroverheen een tentappijt. Ook met vochtige dagen geen probleem. Maar nu denk ik idd dat het niet zo handig is om alleen tenttapijt te leggen.

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: tips gevraagd mbt "vloer" in aanbouw van voortent

Bericht door sny » vr 26 mar 2021 13:25

[re.gif] [re.gif]

heel dom om te vragen misschien, maar een tenttapijt ademt meer omdat er meer "gaatjes" in zitten toch? En meer gaatjes betekend ook meer kans op opkomend vocht wat doorkomt?

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”