tarp als luifel laten maken

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door deusjevo » di 10 nov 2020 10:00

RE.gif
Da’s inderdaad een uitdaging om daar ongeschonden binnen te komen na een paar biertjes mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door CoralOne77 » di 10 nov 2020 11:17

zelf ben ik toch ook bijzonder gecharmeerd van de Campooz Trekking luifel en consoorten. OK, 3 retro stokken en wat scheerlijnen, maar da's dan meteen ook een deel van de hele visuele beleving? (En misschien ook nog enige houvast na een paar biertjes? Ligt eraan hoe je 't bekijkt!) mrgreen.gif

Naar mijn perceptie blijft retro nog altijd ergens een tikje méér dat ouderwetse (échte?) kamperen in zich hebben, dan al die hedendaagse grijze eenheidsworst met voorspelbaar plastic chroomrandje. "But then again, each to their own!" kus.gif

De keuze zal ook wel een stukje van je leeftijd / fysieke mobiliteit afhangen? Opzetgemak/-snelheid is en blijft altijd wel een dingetje, ikzelf wil het bvb altijd solo kunnen doen, een soort meditatie na de lange rit, terwijl mams met de kleine de camping alvast gaat verkennen. (Volgende aankoop: schroefharingen en een Makita, het gemak dient de mens.) En zo gingen wijzelf vorig jaar dan uiteindelijk ook maar "vreemd", kozen we toch voor het (nou ja, bijna, Reda) boog concept, eigenlijk vooral omdat ik - na lang tobben - op MP toevallig plots een superkoopje scoorde, perféct op maat van onze typische Constructam daklijn geknipt, wat op zich al een uitdaging is om te vinden.

En vorige zomer hebben we er op de middaguren toch ook nog een extra tarpje (die witte vd Decathlon) schuin aan gemonteerd, om het bij momenten loodzware augustus zonnetje toch ietwat extra te kunnen weren, lees: onze 2de koelkist in de schaduw houden vooral, géén lauw bier voor deze Galliër! mrgreen.gif Dus toch weer die extra scheer/waslijnen... (Wij hangen er onze strandlakens aan te drogen, elk beetje drop shadow kan soms helpen.)

Niks zegt ook dat ik niet plots es niet op zo'n hippe katoenen lap bots en lekker impulsief ga klikken, al was het maar voor een weekendje afwisseling, vrije keuze blijft een leuke vorm van luxe: eentje die "stinkt" naar kampvuur (mmm, dé geur van de Ardennen/Vogezen) en eentje die we dan volstrekt rookvrij willen houden. Want telkens wanneer we ergens langs zo'n zandkleurig, strak afgespannen katoenen retro flapje voorbij wandelen, blijft mijn rechter oog toch telkens stiekem na loenzen, zoals menigeen op het strand naar een voorbij huppelende cup. whistle.gif (Zelf ben ik al lang over die ontkenningsfase heen ja, hehe...)

Vorige zomer zijn we op de bonnefooi naar zo'n typische kampvuur camping afgereisd, vooral met als doel om in die regio ook es alle andere campings te gaan scouten en ééntje daarvan bleek echt een walhalla aan van die katoenen strandvlieger opstellingen met telkens een stapeltje houtblokken en een roestige vuurschaal ervoor. love.gif We zijn zelfs nog een 2de keer gaan kwijlen en volgend jaar reserveer ik er zeker es een weekendje, ik had er het gevoel dat ik er veel kan bijleren, interessant publiekje toen. (Dat vooruit boeken is een beetje tegen mijn gewoonte in, maar het zit er nu eenmaal jaarlijks "vol", zeker in kantjeboord lockdown tijden, plus: ze houden er bewust de capaciteit klein en de bewegingsruimte groot. Great!)

(Tip voor de kids: scheerlijnen en/of haring afdekkapjes in fluo? Maakt het 's avonds al ietsje minder een boobytrap. Of een stukje pool noodle in de lengte insnijden en tegen de grond over je scheerlijn heen doen? Je tenen zullen je dankbaar zijn.)

Trouwens, op https://www.facebook.com/caravanityNL staan ook een paar soortgelijke luifel opstellingen aan een retro caravan gemonteerd. Misschien ook daar es even oriënteren?

EDIT: ik zie net dat ze een eigen product website hebben gelanceerd: https://caravanityluifel.nl

123139612_3567925213246295_4513469815511979559_o.jpg

PS: zo'n tarpje is ook handig gebleken als zonwering aan de "achter" kant van de caravan opstelling, om de wand vd koelkast zeg maar uit de zon te houden. Achteraan geen peesrail? 3 anker zuignapjes van Ome Ali tegen de caravan, liefst iets dat "slecht" genoeg is om los te laten bij een (te) grote windzwiep, verder nog wat elastiek en 3 haringen en klaar. Het ziet er misschien niet uit, maar het houdt op het heetste van de dag wel wat overtollige °C tegen. Je koelkast zal je dankbaar zijn.

102477859_d817d5e4-4ec1-4ffa-9190-e819d7e57dc7.jpg
Laatst gewijzigd door CoralOne77 op di 10 nov 2020 12:13, 8 keer totaal gewijzigd.
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door doubleyou » di 10 nov 2020 11:42

Die oranje retro luifel van Caravanity is ook van Campooz. Superleuk ding!

Ik vind de meeste luifels en voortenten gewoon niet mooi. En ook al dat grijs staat me niet aan. Ik snap overigens nog steeds niet waarom al die caravans knetterwit zijn. Houdt de warmte wat tegen.....maar in de natuur staat een groene, bruine, beige, oker of zandkleurige toch veel mooier :)? En dus ook een tent of luifel ervoor die daarbij kleurt.

Ik ga dus rustig op zoek naar de juiste luifel. Voorlopig ga ik voor een tarp en een simpele doorschuifluifel.

Zo meteen naar de dealer en hopelijk komen we tot een goede deal en ben ik eigenaar van een andere caravan :).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door PD » di 10 nov 2020 12:31

Micky schreef:
di 10 nov 2020 09:53
denk dat hij deze bedoelt mrgreen.gif
Dat wil je toch niet aan je caravan whistle.gif Levensgevaarlijk om de caravan terug te vinden awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door poorbeek » di 10 nov 2020 18:14

Micky schreef:RE.gif

denk dat hij deze bedoelt mrgreen.gif
70959525_3110749022333512_8150137577341452288_n-1920w.jpg
Deze luifel kan met de helft minder scheerlijnen opgezet worden.

Zie deze luifel van AtomatentAfbeelding

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Eefje » zo 21 mar 2021 15:59

[re.gif] mooi poorbeek!
mag ik vragen hoeveel hij weegt en wat ongeveer de kosten waren?
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Jaap van Duijn » ma 22 mar 2021 19:27

Ik denk, en wie ben ik, dat TS voor moeilijk gaat wat gemakkelijk kan.
Alle adviezen zijn niet goed.
En zou voor hem de Fortex zou hem uitstekend kunnen dienen en is toch redelijk in prijs.

Jaap

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Micky » ma 22 mar 2021 19:29

Jaap van Duijn schreef:
ma 22 mar 2021 19:27
Alle adviezen zijn niet goed.

Jaap
Die Fortex had ik hem op de eerste pagina al aangeraden knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door poorbeek » ma 22 mar 2021 20:22

Eefje schreef:[re.gif] mooi poorbeek!
mag ik vragen hoeveel hij weegt en wat ongeveer de kosten waren?
Moet je even bellen met atomatent wij hebben deze luifel uiteindelijk niet gekocht. Prijs is van veel zaken afhankelijk.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Eefje » di 23 mar 2021 10:49

[re.gif] ah, oke bedankt! ik dacht dat jullie deze hadden knipoog.gif

edit: ik kijk nu naar je onderschrift, fortex auronde hebben jullie thumbup.gif

wij vonden de fortex explorer luifel erg mooi, maar die worden alleen gemaakt (sinds dit jaar) voor de eriba vanaf 2010, die van ons is uit 2007 dus net iets lager. voorlopig gingen ze daar iig niet mee aan de slag helaas...
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door poorbeek » di 23 mar 2021 12:57

[re.gif]
De Auronde hebben we niet meer die is meeverkocht met de Eriba 310. Nu hebben we van het weekend de Explorer v d Trito 418 besteld. Ons model is van na 2010.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trina op vr 2 apr 2021 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door EricS » di 23 mar 2021 13:49

[re.gif]
heel even off-topic...

wat een heerlijke 'man-cave' heb je daar met toys for boys... love.gif thumbup.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Eefje » do 25 mar 2021 21:25

@poorbeek: ik zie nu pas (adhv de foto's) dat we elkaar al 'gesproken' hadden over deze luifel op eriba fb whistle.gif thumbup.gif
had even de link niet gelegd [aschrik.gif]
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Kaja2018 » vr 2 apr 2021 12:14

We hebben een oud, maar net Van den Horn luifeltje aan onze Eriba Troll. Lekker snel op te zetten en af te breken. Maar het zou soms fijn zijn om ook een of twee zijwandjes te hebben.

1 Heeft iemand wel eens zélf LOSSE zijwandjes aan een luifel gemaakt (dus naar keuze wel of niet bevestigen)? Hoe?
2 Heeft iemand ervaring met de luifel die hierboven door Philmar op 09-11-20 getoond is (volgens mij de Reda Ravenna maar dan met 2 wandjes)?

Philmar
Berichten: 843
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Philmar » vr 2 apr 2021 12:50

Kaja2018, wij hebben nu toevallig de luifel een drietal weken geleden eens opgezet. Het is een Reda luifel die vrij gemakkelijk opzet. Er is in het midden maar één dwarsligger, met bocht of recht, en drie verticale stangen. Ik heb nog twee dwarsstangen bijgekocht om op de zijkanten toch ook wat steun te hebben. Ik denk 20 minuten om de luifel op te zetten. Het is een stevige maar toch lichte luifel.

Philmar

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Kaja2018 » za 3 apr 2021 10:45

Philmar,
Fijn dat je tevreden bent over de luifel! Vind je de luifel zonder extra dwarsstangen niet stevig genoeg?

Anderen,
Ik heb Reda gevraagd om een offerte voor een dergelijke luifel met 2 zijwanden (dus zoals op de foto van Philmar). Wordt vervolgd.

Philmar
Berichten: 843
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Philmar » za 3 apr 2021 13:06

Wel stevig genoeg maar niet strak genoeg. Hopelijk met die twee extra stangen wel.
We zien wel end mei.

Philmar

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Kaja2018 » zo 4 apr 2021 11:54

In dat geval kunnen we beter gaan bedenken hoe we een zijwandje of tarp o.i.d. op een nette manier aan ons stevig Van den Horn-luifeltje kunnen maken. We hadden ooit een Uncico aan onze oude Eriba. Prima met kinderen, maar voor nu veel te veel 'tent' en ook veel te veel gedoe. We hebben genoeg aan het luifeltje, maar bij een regendag zou het fijn zijn om een zijwandje te hebben. En na 2 regendagen vertrekken we gewoon.

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door poorbeek » zo 4 apr 2021 12:42

Eefje schreef:@poorbeek: ik zie nu pas (adhv de foto's) dat we elkaar al 'gesproken' hadden over deze luifel op eriba fb whistle.gif thumbup.gif
had even de link niet gelegd [aschrik.gif]
Geen probleem AfbeeldingAfbeelding

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door doubleyou » zo 4 apr 2021 13:24

Jaap van Duijn schreef:
ma 22 mar 2021 19:27
Ik denk, en wie ben ik, dat TS voor moeilijk gaat wat gemakkelijk kan.
Alle adviezen zijn niet goed.
En zou voor hem de Fortex zou hem uitstekend kunnen dienen en is toch redelijk in prijs

Jaap
Ik lees net het verloop van dit topic nog even door. Ik merk dat ik me stoor me aan een reactie zoals deze. Beste Jaap van Duijn, het zou je sieren als je wat beter leest en mijn vraag wat minder vanuit je eigen standpunt beoordeelt/bekijkt. Je reactie komt op mij oordelend/aanmatigend over.

" Ik ga voor moeilijk wat makkelijk kan".
Jij vindt blijkbaar wel makkelijk wat je zoekt in het bestaande aanbod. Ik zoek gewoon net iets anders. Daar is weinig "moeilijks" aan.

"alle adviezen zijn niet goed"
Waar maak je dat uit op? Ik geef heel specifiek aan wat ik zoek. Mijn eerste vraag was overigens waar ik een trap zou kunnen laten maken.

"En zou voor hem de Fortex zou hem uitstekend kunnen dienen en is toch redelijk in prijs ."
Ik schrijf al in de openingspost dat ik 'm prijzig vind. Blijkbaar voldoet de Fortex voor mij niet.

Ik vind het ook niet zo netjes dat je een mening geeft over mij....in een topic van mij. Je kan toch ook vragen waarom ik toch niet voor een Fortex zou kiezen of wat ik precies zoek als je dat niet duidelijk is?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door doubleyou » zo 4 apr 2021 13:36

Ik heb overigens uiteindelijk na lang zoeken gekozen voor een schuifluifel van Esvo. De schuifluifel lijkt voor nu het meest aan mijn wensen te voldoen. Esvo was het goedkoopste en het contact verliep prettig. En een andere kleur was voor mij een voorwaarde: voor een paar tientjes extra kon ik 'm daar in het beige bestellen thumbup.gif .Binnen 2 weken is de luifel thuis afgeleverd en 12 april ga ik 'm opzetten.

Voorlopig lijkt me deze luifel prima. Nu nog een mooi buitenkleed.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door Jaap van Duijn » zo 4 apr 2021 14:30

Geachte Doubleyou,

Mijn excuus als U zich stoorde en of gehinderd vind door mijn schrijven.
Het is nu eenmaal een forum waar we met gepast nederigheid onze menig mogen en kunnen ventileren.
Ik persoonlijk voel mij niet aangesproken, schaam mi niet maar wens U zeer zeker heel veel plezier met Uw aankoop na rijpe beslissing.

Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: tarp als luifel laten maken

Bericht door doubleyou » zo 4 apr 2021 15:02

Je kan ook gewoon normaal reageren ipv op zo'n rare formele toon. Het is duidelijk dat we elkaar niet begrijpen scratch.gif .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16292
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

tarp als luifel laten maken

Bericht door Jan van Vijven » zo 4 apr 2021 19:08

Maak je niet zo druk, gewoon even tot tien tellen en verder gaan met paaseieren zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

tarp als luifel laten maken

Bericht door Aviva » zo 4 apr 2021 19:10

doubleyou schreef:Ik heb overigens uiteindelijk na lang zoeken gekozen voor een schuifluifel van Esvo. De schuifluifel lijkt voor nu het meest aan mijn wensen te voldoen. Esvo was het goedkoopste en het contact verliep prettig. En een andere kleur was voor mij een voorwaarde: voor een paar tientjes extra kon ik 'm daar in het beige bestellen thumbup.gif .Binnen 2 weken is de luifel thuis afgeleverd en 12 april ga ik 'm opzetten.

Voorlopig lijkt me deze luifel prima. Nu nog een mooi buitenkleed.
Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken en dat je hem ook nog in de Beige kleur kon krijgen die je graag wilde.
Ook snel geleverd binnen 2 weken, we zien de plaatjes wel als die er voor staat Afbeelding
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”