Midden staander
Re: Midden staander
Dat werkt zeker niet voor de stokken die hier bedoeld worden.
Maar dat krijg je als je het topic niet leest.
Maar dat krijg je als je het topic niet leest.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Midden staander
Ik vind dit een heel goede oplossing, dus geen moeilijke dingen meer bedenken.
Re: Midden staander
De kunststof ankerplaat werkt prima. Je moet wel eerst het gat rond maken met een diameter die iets groter is dan die van de zwarte punt van de middenstaander.
- Bijlagen
-
- 010BE59A-455B-47D9-84F7-781E14ACA33F.jpeg (164.96 KiB) 314 keer bekeken
-
- 39886E86-29C3-43C3-A12C-5FAE2E06323C.jpeg (210.27 KiB) 314 keer bekeken
-
- F130F97F-DBAD-4D7E-945F-AE58512DD433.jpeg (215.14 KiB) 314 keer bekeken
Mercedes Benz GLC 250 4MATIC, Fendt 515SG Bianco Selection, Fortex Circum voortent, Torino luifel en Siena reisluifel.
Re: Midden staander
Echt wel..meer als een haring waar rechstandig omhoog aan getrokken wordt.Micky schreef: ↑za 12 sep 2020 10:02Door de lengte van de lijn en de hoek, nog altijd "weinig" nut dus, dat zie je gewoon in de praktijkAb schreef: ↑za 12 sep 2020 09:29Toch wel.
Alleen, als je die scheerlijn onder een hoek van 45 graden zet, en stel dat de opwaartse kracht in de staander door wind 30 kg is,
dan is de kracht in de scheerlijn hoger.
Er wordt dus harder aan de haring getrokken.
Echter, wel haaks op de haring als je die schuin in de grond slaat.
Dan kan die haring 10 keer meer hebben als vertikaal omhoog.
Tenzij je haringen gebruikt die je niet rechtstandig omhoog de grond uit kan trekken. Schroefharingen dus.
Maar zelfs dan. Als je onder een hoek trekt, krijg je die er helemaal niet uit. Rechtstandig omhoog is gewoon de makkelijkste manier om iets uit de grond te trekken.
Hoe schuiner je trekt, hoe meer kracht kost het.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Midden staander
RE.gif RE.gif
Daar heb je niets aan, als de wind eronder slaat, schiet dat kunststof voetje gewoon uit de buis, ik zou een andere oplossing bedenken
Kansloos voor waar je juist deze middenstaander voor wilt vastzetten:
https://www.obelink.nl/campking-puntdop ... #2812=8674
@Ab, ik snap je verhaal, maar wordt een welles niettes, ik sla geen haring recht in de grond bij de midden staander zoals op de foto van PD, dus dat gaat voor mij niet op, maar zo'n schuine lijn heeft gewoon niet zo veel zin als dat je zou willen, ik heb het zelf uitgeprobeerd je drukt de boog zo omhoog, de lijn zo recht mogelijk naar beneden en dan een stormharing schuin slaan (of zo'n haring die jij hebt gemaakt onder een hoek erin draaien zorgt dat er geen beweging meer mogelijk is). Het is ook niet zo raar, kijk maar naar mensen met verstand en hun stormbanden, die steken ook geen 2 meter van de tent de grond in, maar juist er vlak naast (met uiteraard weer heel scheef ingeslagen stormharingen).
Daar heb je niets aan, als de wind eronder slaat, schiet dat kunststof voetje gewoon uit de buis, ik zou een andere oplossing bedenken
Kansloos voor waar je juist deze middenstaander voor wilt vastzetten:
https://www.obelink.nl/campking-puntdop ... #2812=8674
@Ab, ik snap je verhaal, maar wordt een welles niettes, ik sla geen haring recht in de grond bij de midden staander zoals op de foto van PD, dus dat gaat voor mij niet op, maar zo'n schuine lijn heeft gewoon niet zo veel zin als dat je zou willen, ik heb het zelf uitgeprobeerd je drukt de boog zo omhoog, de lijn zo recht mogelijk naar beneden en dan een stormharing schuin slaan (of zo'n haring die jij hebt gemaakt onder een hoek erin draaien zorgt dat er geen beweging meer mogelijk is). Het is ook niet zo raar, kijk maar naar mensen met verstand en hun stormbanden, die steken ook geen 2 meter van de tent de grond in, maar juist er vlak naast (met uiteraard weer heel scheef ingeslagen stormharingen).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Midden staander
RE.gif Om te voorkomen dat het kunststof voetje uit de buis gaat, heb ik het voor de zekerheid eerst ingesmeerd met superlijm voordat ik het in de buis tikte. Het is er met geen mogelijkheid meer van de buis te krijgen.
Mercedes Benz GLC 250 4MATIC, Fendt 515SG Bianco Selection, Fortex Circum voortent, Torino luifel en Siena reisluifel.
Re: Midden staander
Ik sla de pennen steeds onder een behoorlijke hoek vast en ook onderaan de stok (er zit daar een gaatje). Dat doe ik trouwens meestal ook met het opstapje.
Maar toch gebruik ik bijkomend een scheerlijn. Het tentdoek van de luifel kan naar boven, zelfs meer dan de 5 cm waar de verticale buisstukken meer overlappen. Met een scheerlijn blijft het doek beter op de stokken zitten.
Verder stormbanden op de zijkanten.
Maar toch gebruik ik bijkomend een scheerlijn. Het tentdoek van de luifel kan naar boven, zelfs meer dan de 5 cm waar de verticale buisstukken meer overlappen. Met een scheerlijn blijft het doek beter op de stokken zitten.
Verder stormbanden op de zijkanten.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
- fortissimo
- Berichten: 1221
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21
Re: Midden staander
Misschien heb ik in Nederland altijd geluk gehad, maar ik zet 2 scheerlijnen aan de midden staander.
Beiden staan ze schuin naar voren en opzij.
Deze zitten vervolgens (ieder) aan een haring die schuin in de grond zit.
Ik krijg de stok zelf met de hand dan niet meer omhoog getrokken.
Met het opzetten van de voortent gebruik ik deze manier van afspannen ook altijd voor de midden staander.
Dan blijft deze staan en kunnen we de rest van de tent eenvoudig doen. Alleen dan staat de scheerlijn rechter net zoals de haring.
Dit jaar trok ik zo hard de stok om hoog dat ik de haring uit de grond trok en deze vlak langs mijn hoofd ging.
Het is dus van belang dat de haring echt scheef staat en niet recht.
Beiden staan ze schuin naar voren en opzij.
Deze zitten vervolgens (ieder) aan een haring die schuin in de grond zit.
Ik krijg de stok zelf met de hand dan niet meer omhoog getrokken.
Met het opzetten van de voortent gebruik ik deze manier van afspannen ook altijd voor de midden staander.
Dan blijft deze staan en kunnen we de rest van de tent eenvoudig doen. Alleen dan staat de scheerlijn rechter net zoals de haring.
Dit jaar trok ik zo hard de stok om hoog dat ik de haring uit de grond trok en deze vlak langs mijn hoofd ging.
Het is dus van belang dat de haring echt scheef staat en niet recht.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
Re: Midden staander
Waren het wekend bij kennissen op de camping in Drenthe.Zag er een luifel staan van Dorema.Gaan kijken en in het gesprek met de eigenaar van het span mijn probleem uit gelegd. Deze had het op de volgende manier opgelost: zoals voorgesteld door een forum lid: Spanner om het bovenste gedeelte van de staander, omlaag gedraaid en vast gezet met 2-haringen in afzonderlijke positie. Vervolgens had de eigenaar een dak ligger op ongeveer 40-cm van de bovenkant bevestigd naar beneden.Het geheel stond muurvast. Ga dit ook toepassen de volgende keer!
Iedereen bedankt voor de bijdrage en suggesties,
Salute,Vino.
Iedereen bedankt voor de bijdrage en suggesties,
Salute,Vino.