Voortent Eriba Nova 531 uit '92

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Danielle Aldus
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 7 sep 2020 09:43

Voortent Eriba Nova 531 uit '92

Bericht door Danielle Aldus » wo 9 sep 2020 10:36

Goedendag,

Wij hebben onlangs een Eriba Nova 531 uit 1992 overgenomen. We willen natuurlijk gelijk alles ontdekken dus een naseizoens plaats geboekt.
Nu zit er wel een voortent bij, maar wij zagen dat er een gaatje/sneetje in het dak zit. Wij zouden deze graag willen vervangen, echter hebben wij 0 ervaring in caravans en voortenten. Er zijn zoveel merken dat ik door de bomen ook het bos niet meer zie. Wel al wat gegoogled en ook gelezen dat er voor dit merk niks zou zijn en dat je het alleen op maat kan laten maken. Lijkt mij dat er toch wel iets standaards te koop moet zijn wat mooi overal aansluit.
Wat ik verder weet is dat je een omloopmaat moet uitmeten, op de site van Obelink een filmpje gezien dus dat gaat me lukken.

Nu is mijn vraag zijn er hier mensen met zo'n "oude" Eriba Nova en welke voortent hebben jullie? Welke sluit mooi aan en is lekker ruim? Wij zijn met z'n vijven en een hond en willen bij slecht weer wel wat ruimte hebben in een voortent. Ik neem aan dat als ik weet welke voortenten ik zou kunnen aanschaffen ik dan ook een bijpassende luifel hierop kan aanschaffen in de winkel.

Bedankt alvast voor jullie tips!

Groetjes,

Danielle

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4037
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Voortent Eriba Nova 531 uit '92

Bericht door Gemineye » wo 9 sep 2020 11:12

Over advies voor een nieuwe kan ik je niet helpen, maar mocht de huidige tent verder nog goed zijn, dan is een gaatje/sneetje voor weinig geld goed te herstellen. Dan heb je misschien ook even wat extra tijd om goed na te denken over wat je wilt?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36199
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voortent Eriba Nova 531 uit '92

Bericht door Chris » wo 9 sep 2020 13:28

Nog een advies...

Als je een nieuwe tent wilt kopen, laat dan de leverancier of fabrikant jou maat bepalen.
Zij hebben grote data bestanden waarin vrijwel elke gangbare caravan staat, met de maten die zij hanteren.
Je zal er nog wel achter komen dat er vele manieren zijn van omloopmaat berekenen.
Zo zijn Dorema, Walker, Isabella en Unico allemaal anders in hun maat tabellen.
En voortenten... het lijkt behoorlijk goed te kloppen.. maar alle waar is naar zijn geld.
Obelink heeft al voortenten vanaf zo'n 400 euro, maar je kan ook een Unico uitzoeken die 3000 euro kost.
Je kan echt alle kanten op...ook in kwaliteit, maar lees van elke tent ook de Plussen en Minnen...

Wat hierboven al geopperd is...
Plak dat sneetje van de "oude" tent even dicht, daar is wel spul voor te koop..
Desnoods met een stukje Ducktape.
Dan kan je wat tijd nemen om je te verdiepen in tenten..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”