Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Hans 555 » ma 16 nov 2020 11:59

Reisben schreef:
ma 2 nov 2020 13:41

Ik heb al eens geschreven dat ik weiger zo’n schreeuwerig gekleurde Peggy Peg ankerplaat te gaan gebruiken maar nu ik mijn voetje zag wegzakken wilde ik toch wel iets doen. Van een zwarte kunststof broodplank heb ik vierkante plaatjes gezaagd, pakweg 12 bij 12 centimeter. Daar heb ik gaten in geboord om M8 slotboutjes door te steken waar de voetjes netjes op passen. Een dopmoer op de slotboutjes en het voetje is gefixeerd op het plaatje. Op elke hoek van de plaatjes een sleufgat waar vier haringen in passen. Zo zet je de plaatjes vast aan de grond, luifel geborgd tegen opwaaien.
Wat opviel was dat je gemakkelijk met de hamer de poot van de luifel beschadigd als je bijbehorende haringen door de gaatjes in het voetje de grond intikt. Heb je de voetjes aan de plaatjes gebout is dat risico volledig uitgesloten. Win, win.

Dat had ik nou ook, die vreselijke kleuren van die Peggy Peg ankerplaatjes. Je hebt hier een mooi idee/oplossing neergelegd. En dit idee kan ook toegepast worden op de Fiamma luifels. Zodra onze hut er is ga ik dit idee ook toepassen. Bedankt Reisben. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door nonblond » ma 16 nov 2020 18:51

Vrijbuiter verkoopt grijze plaatjes voor over de voetjes. Gebruik ik al jaren en kost weinig.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » wo 25 nov 2020 16:09

Reisben schreef:
ma 16 nov 2020 10:21
Ik vind schrijven leuk, kamperen ook en dus vind ik schrijven over kamperen helemaal leuk.
Nu, in de winterstop, heb ik even pauze, daar moet ik nog iets op vinden want verhaaltjes zijn altijd te vertellen.
Ik schrijf ook graag. Wellicht een idee om van al je vakantie avonturen een online reisverslag dagboek bij te houden op pindat.
Ik maak al jaren een verslag waarbij ik automatisch een selectie van de foto's upload vanaf de telefoon van de desbetreffende vakantie. Alles wat ik door de jaren heen in plakboeken had genoteerd heb ik ook met terugwerkende kracht online geplaatst. Ook links van campings die we bezocht hebben incl. onze ervaring en degene die we onderweg bezocht en beoordeeld hebben voor een volgende keer zet ik erbij.
Op google maps maak ik een printscreen van de route die we gereden hebben per reisdag en plak ik ook als foto erbij. Een print van de tekst alleen en print van routes hebben we tegenwoordig in een dun mapje bij ons en de dikke plakboeken blijven thuis.
Pindat is een openbare site, je kunt off-line van alles invoeren. Onze gegevens en reizen zijn op privé gezet vanwege de vele foto's en alleen toegankelijk voor mensen die ik uitnodig met een toegangscode.
Na 2 hele dikke plakboeken die we altijd mee sleepten met daarin alle info behalve de foto's is dit ideaal, toch overal inzichtelijk, leuk terug kijken en leuk als je onderling met medekampeerders ervaringen uitwisselt ( want alles onthouden is toch wel gecompliceerd)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » zo 29 nov 2020 14:23

@Moyzo,
Aardig wat je schrijft, er zijn toch meer gelijkgestemden.
Ik heb al heel wat verhaaltjes gepost op dit forum waarvan de serie "de nieuwe nomaden" nog te vinden zijn. Deze verhalen gaan over zes jaren overwinteren in Spanje. Andere verhalen over "wereldse reizen" zijn verdwenen, waarschijnlijk omdat ze niet allemaal met kamperen te maken hadden. De laatste verhaaltjes zijn dus iets korter geworden, iets over een winterse reis naar huis en voorjaar in Frankrijk. En natuurlijk "een Knaus is een Knaus als er Knaus opstaat"
Ik neem mij voor om weer te gaan schrijven als we met de caravan op pad kunnen, hopelijk komend jaar. Niet, dat het me nu ontbreekt aan inspiratie, verre van dat.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Jan Br » zo 31 jan 2021 12:29

Be op zoek naar ervaringen met de Thule Residence en kom zo op jouw verhaal. Duidelijk verhaal en goede info waar ik wat mee kan. Twee vragen:

Ik vind het wel een aquarium, je zit aan alle kanten te kijk, heb je er ook op de een of andere manier gordijnen in?

Hoe is het met condensvorming in de voortent.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door eurotrotter » zo 31 jan 2021 15:13

Reisben schreef:
di 13 okt 2020 10:22
Toen wij de Residence kochten hadden we meermalen gediscussieerd over wat wij zakengebeuren op de camping. Zo zijn de voortenten met de uitritsbare zijpanelen met kwart cirkel snit populair. Meerdere merken leveren zo een voortent. Het voordeel van zo'n tent is dat je altijd een beetje privacy hebt en wat beschutting. Met de 6300 en een zijpaneel G3 bereik je ook deze vorm van flexibiliteit, met het grote verschil dat je niet meer het dak op de grond moet leggen om in te vouwen. Daar zat bij ons een belangrijk argument voor de G3.
Er is een nadeel: de G3 wordt nooit groter dan de lengte van de luifel. En de luifel wordt bepaald door het rechte horizontale deel van het model van je caravan. Op onze Knaus Sport 450 FU past een 3,5 meter 6300, daarmee is je voortent dus beperkt tot 3,5 bij 2,5 meter. Voor ons tweeën acceptabel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Jan Br » zo 31 jan 2021 15:20

[re.gif]

??
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door eurotrotter » zo 31 jan 2021 15:32

eurotrotter schreef:
zo 31 jan 2021 15:13
Reisben schreef:
di 13 okt 2020 10:22

Er is een nadeel: de G3 wordt nooit groter dan de lengte van de luifel. En de luifel wordt bepaald door het rechte horizontale deel van het model van je caravan. Op onze Knaus Sport 450 FU past een 3,5 meter 6300, daarmee is je voortent dus beperkt tot 3,5 bij 2,5 meter. Voor ons tweeën acceptabel.
[re.gif]
Onze caravan heeft,precies daar waar de deur eindigd,een "knik"in het dak,zodat daar een zijwand in de weg zit.
IK heb dat als volgt opgelost:

IK heb dat opgelost door van mijn oud schuifluifel een stuk af te knippen tot daar waar de tensionrafer aan de luifel gaat,aan het afgeknipt stuk heb ik een extra pees aangenaait,haaks op de originele pees.
IK heb een losse rafter gekocht ( zonder zijwand) ,een staander gemaakt ,en tevens een "ligger"die enerzijds in de staander komt en anderzijds met zo een quickfit klem tegen de caravan wand + nog een verbindings buis je tussen de extra staander en de staander van de Thule.

Wanneer ik dit opzet schuif ik het originele pees op de caravan rail,vervolgens de rafter op het extra stuk pees,klik de rafter in zijn houders op de Thule en span deze aan.Vervolgens plaats ik de staander en de ligger en het stukje verbinding tussen de staander van de Thule en de extra staander.

Voor de extra staander heb ik,van een oude kunststof snijplank een voetje gemaakt met daarop een U profiletje waar ik de staander met een M 8 boutje en vleugelmoertje op vast zet.
Bijlagen
Luifel 6.jpg
Luifel 4.jpg
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door eurotrotter » zo 31 jan 2021 15:34

Jan Br schreef:
zo 31 jan 2021 15:20
[re.gif]

??
Ja sorry,iets ging mis met quoten.
Zie mijn volgende bericht daar onder;
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » di 2 feb 2021 13:44

Jan Br schreef:
zo 31 jan 2021 12:29
Be op zoek naar ervaringen met de Thule Residence en kom zo op jouw verhaal. Duidelijk verhaal en goede info waar ik wat mee kan. Twee vragen:

Ik vind het wel een aquarium, je zit aan alle kanten te kijk, heb je er ook op de een of andere manier gordijnen in?

Hoe is het met condensvorming in de voortent.
Ben even niet op het forum geweest, dus iets latere reactie.
Beste Jan, Thule levert voor de residence een mooie set gordijnen. Goed lichtdicht, rvs runners, in donker grijs. Dat beviel ons heel goed. Net als de gehele residence niet de goedkoopste gordijntjes maar wel kwaliteits spul.
Natuurlijk hadden wij wat condens in de voortent, een gevolg van een goed sluitende pvc-tent. Maar wij stonden dan ook vanaf maart op de camping. Toch heb je zelf mogelijkheden, de zijarmen kun je oprollen waarna de horren voor ventilatie zorgen. Ook bij het koken in de voortent een prettige voorziening.
Condens is deels je eigen probleem, in mijn visie.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Kampeerliefhebber » za 13 mar 2021 13:25

Reisben schreef:
ma 2 nov 2020 13:41

Per saldo zijn wij happy met de luifel 6300 en de Residence G3. Niet de goedkoopste maar wel een fraaie en hoogwaardige oplossing.
Waren jullie deze 8 weken continu op de camping of hebben jullie hem ook onbeheerd durven achterlaten?
Laatst gewijzigd door Ab op vr 6 mei 2022 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort..

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » vr 2 apr 2021 14:11

Hoi, Barth1234,
Sorry voor de late reactie, ben even iets minder vaak op het forum omdat we nu thuis zijn geweest. Seizoen liep tot eind oktober.
Nee, wij hebben de caravan en dus de tent niet onbeheerd laten staan, we hebben er steeds in gewoond. De corona houdt ons zolang mogelijk op de camping, zoals nu, sinds twee weken weer op pad.
Ik veronderstel dat je wilt weten of de tent een storm weerstaat als je er niet bij bent. Dat is afhankelijk van veel factoren, denk ik. Hoe staat de tent ten opzichte van de wind? Hoe goed heb je de tent vastgezet? Je hebt haringen en je hebt haringen. De juiste haring voor de juiste ondergrond is van belang. De stormbanden goed en strak bevestigd. Dat soort zaken. Ik denk dat de tent heel wat wind aankan. Maar ergens bereikt hij, net als elke tent, zijn grens en bezwijkt. Een filmpje op YouTube laat een Thule zien zonder stormbanden en die staat tot 40 km per uur. Dat is dan een feit. Ik zeker de luifel en de Tent altijd maximaal. Ja, ik heb meerdere modellen haringen. Voor het geval...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door ArnoM » za 1 mei 2021 06:51

FF een andere vraag in een random Omnistor 6300 draadje.

Gisteren uiteraard de luifel nat ingedraaid.
Hoe lang kan ik de luifel zo ingedraaid laten voordat ik hem weer ga uitdraaien?
Moet hier thuis op de oprit wat kunst en vliegwerk uitvoeren om hem te kunnen laten drogen, past eigenlijk niet lekker.
Iemand al eens problemen gehad met schimmel in een niet droog ingedraaid luifel?
❓ ❓
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » za 1 mei 2021 07:19

[re.gif] : wij hebben wel eens 2 dagen een natte luifel gehad, toch thuis uit kunnen zetten met poten in voortuin zodra het kon.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Jan van Vijven » za 1 mei 2021 07:19

Het schijnt geen kwaad te kunnen, mijn ervaring is wel dat het “weer” er in komt maar dat sop je er zo weer af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » za 1 mei 2021 07:38

Nog even onze ervaring met de Thule residence nadat we hem aangeschaft hebben - getipt door dit draadje.
Het is inderdaad een heel gewicht-31 kilo maar het is dan ook een massief geheel wat enorm degelijk aan voelt.
Eerste keer opzetten was even opletten omdat je dan de afstand houders op de juiste plaats moet monteren en een gaatje moet boren in de liggers.
Met de uitleg van de film voor eerste keer van Thule en het boekje lukte het wel maar trek daar maar een ochtend voor uit is mijn advies. https://www.youtube.com/watch?v=zP5Zuk3pNyo
Tijdens forumweekend nog eens op het gemak opgezet. Er is aan veel dingen gedacht: de verschillende tinten knoppen bijv. voor links en rechts op de dwarsbalken.
We zijn meer dan tevreden over deze voortent, het geheel is echt zeer degelijk en staat als een huis. Het luifeldoek wat netjes klem komt te zitten is echt een aanwinst. Bij de vorige combi met de queen zij en voorwanden van Obelink lekte en tochtte het langs alle kanten.
Als we er eenmaal handigheid in hebben gekregen is het vooral als je in Nl een week of langer kampeert de moeite waard.
Voor Kroatie of Italie zullen we hooguit 1 of beide zijwandjes gebruiken.
Ideaal zijn de grote ramen aan zijwanden met volledige ventilatie mogelijkheid. Ook fijn dat je kunt kiezen welke deur je gebruikt en/of het middengedeelte open kunt doen.
We hebben ook de gordijnen er bij gekocht ( eerste keer is wel echt een klotewerkje met die gordijnrails maar heb de klemmetjes er nu in laten zitten) Ook inmiddels koppelstrips aangeschaft zodat we een schaduwdoek aan de voorkant kunnen koppelen.
Algemene conclusie: behoorlijke zware maar zeer degelijke constructie, staat als een huis en is mooi en strak af te spannen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » za 1 mei 2021 09:12

[re.gif]

Dat ziet er goed uit thumbup.gif

ArnoM schreef:
za 1 mei 2021 06:51
FF een andere vraag in een random Omnistor 6300 draadje.

Gisteren uiteraard de luifel nat ingedraaid.
Hoe lang kan ik de luifel zo ingedraaid laten voordat ik hem weer ga uitdraaien?
Moet hier thuis op de oprit wat kunst en vliegwerk uitvoeren om hem te kunnen laten drogen, past eigenlijk niet lekker.
Iemand al eens problemen gehad met schimmel in een niet droog ingedraaid luifel?
❓ ❓
Zo vaak nat ingedraaid zonder te drogen. Het doek wordt er na verloop van tijd wel zwart van maar je poetst het er zo af. Voorkomen is natuurlijk beter maar soms komt het gewoon zo uit.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door ArnoM » za 1 mei 2021 09:21

Ik kwam ineens op een lumineus idee (vond ik zelf....).
Het trapveldje voor het station is uitermate geschikt op deze zonnige zaterdag ochtend en toch op de route van huis naar stalling.
Klus klaar, even lekker zitten in het zonnetje wachten tot het droog is nadat ik de druppels eraf heb geveegd.
Gelijk een paar aanwezige vlekjes weg gewerkt, vliegen lijken het een leuke bezigheid te vinden om net op zo'n luifel te gaan zitten als hij wordt ingedraaid....
weenie.gif


Afbeelding
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door dieseltijger » za 1 mei 2021 09:36

Geweldig! Herkenbaar: de meest simpele en voor de hand liggende oplossingen worden over het hoofd gezien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » do 17 jun 2021 20:50

Thule Residence G3 is verleden tijd.
Tja, het doet een beetje pijn. Ik moet terug komen op mijn enthousiast geschreven verhaaltje over de Thule Residence G3. Ik hoop dat lezers die ik enthousiast gemaakt heb nog niet de G3 hebben aangeschaft. Er is een puntje waar je even goed over moet nadenken voor je er een aanschaft. Wat is het geval?

De G3 zijpanelen zijn bevestigd in een dakprofiel en in een aandrukprofiel. Het dakprofiel is ingeklemd tussen de voorlijst en de daklijst van de luifel. Het aandrukprofiel hangt met zijn bekje in een nok aan het dakprofiel. Door de voet van het aandrukprofiel strak onder de caravan met twee haringen in de grond vast te zetten zet je druk op de siliconenflappen die op de caravan aansluiten. So far, so good.

Het aandrukprofiel hangt als het ware aan het dakprofiel. Zijn voetje kan telescopisch in en uit het profiel bewegen, hij wordt niet vergrendeld en niet onder veerdruk gehouden. Ik denk dat de ontwerper dit bewust heeft gedaan omdat
de ondergrond nooit helemaal vlak is en in hoogte kan variëren,
de caravan een beetje op en neer kan bewegen als wij er in en uit stappen. Het aandrukprofiel zelf kan niet anders doen dan de bewegingen volgen van de caravan. Die trouwens uiterst gering is. Maar!

Dit aandrukprofiel bestaat uit twee delen. Het ene deel valt met een dikke pen in het andere deel en klikt daar in vast, zoals we dat ook bij tentstokken wel zien. Maar er is beweging mogelijk tussen de twee delen, het aandrukprofiel als geheel is niet star. En daar gaat het fout.
Als de wind het zijpaneel heen en weer beweegt volgt het aandrukprofiel met de siliconen flappen die beweging. Niet veel maar voldoende om krasjes te veroorzaken op de wand van de caravan. De krasjes lopen dus horizontaal en zijn pakweg een centimeter, anderhalf, lang. Op regelmatige afstand en onderbroken door kleinere krasjes er tussen in. De meeste krasjes ter hoogte van de verbinding van beide delen van het aandrukprofiel. Daar kan het profiel de grootste knikbeweging maken. En krasjes op de nieuwe Knaus was niet ons idee toen wij voor een fors bedrag de Residence G3 aanschaften.

Misschien zeuren wij, misschien accepteren anderen deze schade wel, maar wij zijn niet gelukkig met dit verschijnsel. Dus mijn vrouw klom in de telefoon en belde Thule.
Een aardige man stond haar te woord. Hij was verbaasd! U voelt hem misschien aankomen, nee mevrouw, deze schade is uniek, hem waren geen andere gevallen bekend. Waar had ik dat meer gehoord?

Thule claimt dat de afdichtflappen van het aandrukprofiel geen krassen kunnen maken op de caravanwand om de simpele reden dat siliconen niet krast. Volgens hun zegsman kan louter zand tussen de flappen en de wand de schade veroorzaken. Hij adviseerde toen om de verkoper te benaderen en bij hem de schade te melden, Thule was in deze geen partij.
Mijn vrouw nam de uitnodiging aan en belde de verkoper. Die wilde, na het verhaal aangehoord te hebben, even met Thule praten en al snel kwam hun reactie: het moest aan zand hebben gelegen óf, en dat is bijzonder, aan ons herhaaldelijk in en uit de caravan stappen. Meer geruststellends kwam er niet uit de verkoper.

Ik werd toen een beetje getriggerd, zal ik maar zeggen, hoewel ik iets anders dacht.
Hoe is het mogelijk dat horizontale krasje ontstaan als verticale bewegingen dit zouden veroorzaken? Als werktuigbouwer schiet mij niet meteen een mechanisme voor de geest dat dit kan. Het enige mechanisme dat in de buurt komt is de ellipspasser maar die heeft nog een stangetje tussen de twee bewegingsrichtingen. Ik denk dat noch meneer Thule, noch meneer leverancier dit mechanisme kent.
De Thule meneer beschouw ik als niet-technisch want dan zou hij moeten beseffen dat het aandrukprofiel niet zelf verticaal kán bewegen want hij hangt ingeklemd in de nok aan het dakprofiel dat synchroon beweegt met de caravan. Die vrij schuivende telescoopstang met voetje onderaan is volgens mijn technische redenatie bedoeld een eventuele verticale beweging op te nemen maar meer nog moet hij kleine hoogteverschillen opvangen als de ondergrond niet volledig vlak is.

Ik wil niet ontkennen dat zand tussen het aandrukprofiel en de caravanwand kan komen. Dit moet weliswaar dan met regen meekomen en dan nog zal het uiterst fijn zijn. Ik heb voor de montage de siliconen flappen en de caravanwand schoon gepoetst met een vochtige lap, initieel is er geen zand aanwezig. De crux van de Thule is dat het aandrukprofiel niet star is. Misschien is dit een exemplarische afwijking. Maar noch Thule, noch de verkoper stelde voor dit te controleren. Blijft over dat het product niet aan onze verwachting voldoet. Wij willen geen product dat structureel de caravan beschadigd. Dit heet dan Non-Conformiteit en daar zou de verkoper iets aan moeten doen.

Er wordt op dit forum wel meer gesproken over de garantie en service van Thule. Helemaal op zich zelf staand beschouw ik onze ervaring dan ook niet. Waar ik een hekel aan heb is dat men probeert met een dooddoener een klant de mond te snoeren. Ik heb de actie van mijn vrouw overgenomen en de verkoper een mail met een filmpje gestuurd van de bewegingen die het aandrukprofiel langs de wand maakt. En ik heb erbij opgemerkt dat hun verklaring voor de oorzaak van de schade, laat ik het mild uitdrukken, botste met mijn technisch inzicht. Meteen ook heb ik verwezen naar de website van de verkoper die een tevreden klant als hoogste goed bejubelt en dat, áls hij zoveel Residences G3 verkoopt als hij zegt, hij die van ons misschien terug zou kunnen nemen en verkopen als een z.g.a.n. In ruil daarvoor zouden wij dan bij hem een vervangende tent kopen. En dat is gebeurd.

Korte tijd na het versturen van mijn mail belde meneer Thule weer met mijn vrouw: of hij het filmpje ook mocht ontvangen. Had mijn opmerking dat wij misschien een exemplarische grote afwijking hadden in de speling van de het aandrukprofiel iemand wakker gemaakt?

Kleine vertraging: in april was bekend dat de Dorema voortent die wij wilden hebben pas in juni beschikbaar zou komen. Suez, Corona, enzo. Op 17 juni konden wij de Recidense omruilen voor een Dorema Multinova.

De Thule Residence G3 is verleden tijd. Zo enthousiast als wij aanvankelijk waren, zo treurig zijn we geworden van de bekraste caravan. Toen we de G3 inleverden bij de verkoper gaf hij geen blijk van empathie, ook een gesprek over onze ervaringen ging hij niet aan. Jammer, ik denk dat feedback toch belangrijk zou moeten zijn voor een verkoper en voor een fabrikant.
Zoals ik dit relaas begon, zo wil ik het ook eindigen: sorry voor die mensen die ook enthousiast zijn geworden naar aanleiding van mijn eerdere verhaal.

We zijn weer een avontuur rijker en een bedrag aan geld armer. Kamperen is duurder dan je denkt. En garantie is op papier beter dan in de praktijk.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 142
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door bertgolf116 » za 19 jun 2021 08:54

Hallo,

Ik ben nu verschrikkelijk aan het twijfelen omdat ik ook een omnister 6300 op een gloednieuwe Sudwind 450 FU heb.
Is het mogelijk een duidelijke foto van de beschadigingen te plaatsen. Staan nu in Limburg met gewone G2 zijwand die ook al behoorlijk langs de zijwand van de caravan schuurt dus gisteren maar afgebroken. Ben heel benieuwd naar je foto's [aschrik.gif]
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » za 19 jun 2021 09:01

Het is niet nieuw dat een deeltent, wintertent of deze zijwanden met aandrukstang langs de caravanwand schuren.

Wij hebben ook slijtplekken van de wintertent die we een hele winter hadden opgezet. Er zit nu eenmaal beweging in, je kunt niet verwachten dat het hetzelfde is als een pees door de tentrail.
De slijtplekken hebben we alleen op het zilverkleurige bestickerde deel van de Knaus, niet op wand zelf.

Volgens mij heeft forumlid @Adventure dit opgelost door een folie ter plekke van de zijwanden op de caravan te plakken wanneer de wintertent wordt gebruikt.

Persoonlijk begrijp ik de wens niet om van een cassetteluifel een dichte voortent te willen maken. Daar is dat ding niet voor ontworpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » za 19 jun 2021 09:28

bertgolf116 schreef:
za 19 jun 2021 08:54
Staan nu in Limburg met gewone G2 zijwand die ook al behoorlijk langs de zijwand van de caravan schuurt dus gisteren maar afgebroken.
Zijwand niet strak tegen de wand plaatsen, dan is je probleem opgelost. Jij hebt toch geen aandrukstangen bij de zijwand?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » za 19 jun 2021 10:46

Daphne schreef:
za 19 jun 2021 09:28
bertgolf116 schreef:
za 19 jun 2021 08:54
Staan nu in Limburg met gewone G2 zijwand die ook al behoorlijk langs de zijwand van de caravan schuurt dus gisteren maar afgebroken.
Zijwand niet strak tegen de wand plaatsen, dan is je probleem opgelost. Jij hebt toch geen aandrukstangen bij de zijwand?
Bij de G3 is het geen optie om de aandrukstang NIET tegen de caravan te zetten. Het blokje in de dakstang waar de aandrukstang ingrijpt moet dicht naar de caravan omdat anders het zijpaneel niet strak is af te spannen. Het voetje waarmee de aandrukstand op de grond staat kun je verder van de caravan af zetten maar dan nog ligt een deel van het siliconenprofiel tegen de caravan. Wij hadden het geluk dat de zijpanelen met aandrukprofiel net langs het raam liepen aan de ene zijde en langs het waraam aan de andere zijde. Mocht het profiel over een raam lopen dan ben je mooi de sjaak, krassen zijn dan heel goed zichtbaar.

Dat een cassetteluifel eigenlijk niet tot voortent gebouwd moet worden is een dooddoener, Daphne, er zijn ontelbare mensen die dit wel doen. Die kunnen niet allemaal onbekwaam ouzo genoemd worden. De kwestie is: neem je schade op de koop toe.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » za 19 jun 2021 10:48

Foto's is een probleempje Bert, er is te weinig contrast om te focussen. Daarbij komt dat het mij nog niet is gelukt om een foto uit een Apple in een topic te plaatsen. Misschien dat het forumbeheer toch eens een truc kan bedenken om het mogelijk te maken.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”