Wat dan wel. Voortent ??

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Gemineye » zo 26 jul 2020 15:28

Haha ik weet niet of het opzetten van zo’n quechua tentje heel maatgevend is Chris!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2084
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Aviva » zo 26 jul 2020 15:29

Re Chris:

Idd mooi maar prijzig
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 15:47

RE.gif
Maar wel kwaliteit
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2084
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Aviva » zo 26 jul 2020 15:59

Ja dat is zeker ik ben Unico fan
Ik bedoel voor ‘erbij’ een prijzige oplossing. Had begrepen dat je hem maar heel af en toe wilt gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door ArnoM » zo 26 jul 2020 16:02

Als je dan toch in Unico prijsklasse aan het kijken bent zou ik zeker ook naar de Kampa Frontier 300 kijken.
Zelfs nog goedkoper maar wel veel makkelijker op te zetten.
En eerlijk gezegd vind ik de Bologna zonder extra pet luifel helemaal niet mooi, dat geldt eigenlijk voor alle voortenten zonder pet luifel.
Dan is het opzet gemak van de Kampa doorslaggevend.
Laatst gewijzigd door ArnoM op zo 26 jul 2020 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23453
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door PD » zo 26 jul 2020 16:10

Moet je je ook nog afvragen hoe vaak je kampeert.... Chris volgens mij niet meer dan 3 a 4 weken per jaar en hoe vaak kom je dan daadwerkelijk tekort aan de Torino, evt. aangevuld met een windscherm ?

Zo'n complete Unico met petluifel is prachtig maar volgens mij overkill en dan dus te bewerkelijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Avontuur » zo 26 jul 2020 16:34

Mooi die Bologna van Torino! Hier thuis denken we aan de Aronde van Fortex, hebben wel wat van elkaar weg!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 16:52

Ho...de Bologna en ook de Torino zijn beide van Unico.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 16:54

PremiumDiscovery schreef:
zo 26 jul 2020 16:10
Moet je je ook nog afvragen hoe vaak je kampeert.... Chris volgens mij niet meer dan 3 a 4 weken per jaar en hoe vaak kom je dan daadwerkelijk tekort aan de Torino, evt. aangevuld met een windscherm ?

Zo'n complete Unico met petluifel is prachtig maar volgens mij overkill en dan dus te bewerkelijk.
Tja Hans..
Wat ook mee begint te spelen is dat mijn grote vakantie over 2 jaar begint....en misschien wel eerder met die ellende op mijn werk...
Dus het blijft scratch.gif kopkrabben
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door MarcoC » zo 26 jul 2020 16:56

Chris, misschien zou je dan ook naar de milaan kunnen kijken... Die is iets goedkoper en zo'n beetje gelijk aan de Bologna! Enige verschil, de Bolonga heeft vaste flappen voor de ramen en de Milaan heeft gordijnen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door MarcoC » zo 26 jul 2020 16:57

Super schreef:Re, zou je dat wel doen? Voor je het weet krijg je hem terug met led-verlichting en dimmer Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als dat zo is mag hij zelfs de caravan lenen mrgreen.gif awhoea.gif

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 17:06

RE.gif
Deal.... mrgreen.gif












Geintje
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door petronella » zo 26 jul 2020 17:40

Wij hebben alles gehad wbt luifels,deeltent,die ook na een keer opzetten op marktplaats is gezet, voortent vaste dakluifel.... overal kleven voor en nadelen aan.

Vrienden hebben de Verona inc voorwand, bevalt hun niet, schuine wanden geen ventilatie en als je de deur open doet valt de regen naar binnen... het opzetten is net zoveel werk als een voortent maar minder comfort.

Wij hebben om de zelfde reden als jullie toch weer een isabella voortent gekocht. Staat zo maar de Torino is veel sneller ook al zouden we het dak van de Isabella als luifel gebruiken.
Bestond er maar een voorwand voor de Torino...

Misschien heeft fortex een voor jullie ideale luifel/ tent?
Succes met je speurtocht

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2084
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Aviva » zo 26 jul 2020 17:44

Even out of the box...
Is er geen fabrikant die een voorwand maken voor de Torino?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door petronella » zo 26 jul 2020 17:58

Ik denk niet dat dat mogelijk is, de zijwanden zijn niet geschikt om daar een evt voorwand aan te bevestigen...
Het fijne van de zgn ronde luifel is dat je geen kans op waterzakken hebt en geen middenstok. Om die reden hebben wij de Isabella luifel die je dicht kan maken , ik geloof de sunshine, niet gekocht

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door CoralOne77 » zo 26 jul 2020 18:02

Chris schreef:
zo 26 jul 2020 10:30
Eén Verona met voorwand?
Ventileren is dan een issue..
Is het niet een idee om ergens zo'n Verona voorwand wat te laten customizen, bvb met een strook ventilatiegaas met een opgerold vensterzeiltje er overheen ritsend tegen de regen? Dan is dat ventilatie dingetje al deels opgelost.

Zo'n deeltent zal ook nooit mijn ding worden, vrees ik, je bent die breedte gauw gewend. (Anderzijds, voor winterkamperen volg ik PD zijn stelling: enkel een droge instap, sneeuwschoenen achterlaten en verder niet teveel nat gedoe binnen in de caravan.)

Edit: nu ik het bedenk: mijn volledige voortent is zo ongeveer even breed als jullie deeltent... whistle.gif :oops: mrgreen.gif

Alternatief: zo'n opblaas ding, dat ene model Kampa kan tot en mét de dissel uitgebreid qua breedte, waaauw! Grondvlak vastprikken en 12V luchtpomp aan tot ze op de ingestelde druk is en vanzelf uitschakelt. (Ik heb zoiets voor mijn opblaasboot, handig ding, in een paar minuten ligt mijn Zodiac snaarstrak op het water.) Maar da's weer een gevalletje kilo's sjouwen. En telkens netjes terug opvouwen ook... (Voordeel: kan opgeblazen staan drogen in de schuur. Ik heb er daarom ook even aan gedacht: als seizoentent, voorjaarstripjes naar de altijd vochtige Ardennen, maar voor mijn eironde Constructam maken ze ze blijkbaar niet, of toch al zeker niet op de volle breedte, tenzij ik op eigen risico ging experimenteren met zo'n autonoom staand dingetje voor buscampers, want niemand kon het zeggen. En toen vond ik per ongeluk mijn occasion Reda luifel, op maat, met 3 wanden en stopte de zoektocht eigenlijk vanzelf... "Je hoeft niet knap te zijn om geluk te hebben." mrgreen.gif )

Bij die Reda Lucca 1 voorwand (of die boude vergelijking met Unico naar jullie maatstaven heiligschennis is of niet, dat laat ik nu even in het midden mrgreen.gif ) kan je optioneel voor ventilatie kiezen (dat witte stuk gaasdoek in het venster, zie foto hieronder.) Bij mijn bijna-nieuwe occasion zat zo'n gaasstrook er gelukkig al in genaaid. Maar ik kan me voorstellen dat een béétje zeilmaker zo'n Bax voorwandje ook wel even wil upgraden, toch? Verzamel misschien ineens ook nog wat upgrade ideetjes onder forumvrienden, laat ergens een showroom shine custom mod prototypen and rub it not so gently in Bax's face, kunnen ze ook weer wat leren van hun trouwe klanten. kus.gif mrgreen.gif (Geloof me, had ik de opportuniteit, dan had ik misschien ook bij Bax gekocht, én de Verona én de Torino zelfs, maar dan moet ik eerst even een groter maatje caravan kopen, zei mevrouw Kurkdroog... Mijn Ibiza strandhut weg doen voor een voortent? Megalol. Dus einde gesprek en "behelp" ik me voorlopig met Reda, waar ze me intussen vriendelijk een offerte maakten voor een Torino-style dingetje in "mijn" kleurstelling en rimpelloos passend in de rest van mijn verhaal: zowel aan de caravan als aan de -euh- "voortent". We gaan het volgend seizoen meemaken, wellicht samen met een volledige screen voorwand in een stevige donkergrijze mesh, tegen de inkijk en de prikbeestjes vooral. En meteen ventilatie zat dan. knipoog.gif )

lucca_voorwand[1].jpg

PS: En mits wat halve ritsen is je Torino dan zelfs te combineren met een Verona, zag ik op https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 7379209378 voorbij komen... Maar dan zijn we alweer aan het bijbouwen ja... whistle.gif [aschrik.gif] mrgreen.gif

115931576_10214822656314699_3572054850107953190_o[1].jpg
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5789
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Morgoth » zo 26 jul 2020 20:47

Ik heb geen ervaring met opblaasbare tenten maar ik sprak iemand die vertelde dat ie bij storm helemaal plat waaide. Ik weet het merk niet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Super » zo 26 jul 2020 21:14

Re, Dan heb je rommel of niet voldoende met scheerlijnen en stormbanden gewerkt.
De tubes van de betere zijn een stuk dikker en dus stabieler dan de mindere goedkope instappers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 21:25

Opblaas tenten zie ik echt niet zitten.
Ik heb nog niet een mooie gezien.
Ook de Kampa serie is echt niet voor mij...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

willianv
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door willianv » zo 26 jul 2020 22:08

Ik heb een Verona gehad.... Kort... Wat een onding.

Ik heb ook een Milaan 320 met pet luifel, en deze komt binnenkort ook weer beschikbaar.

Ik vind de Bax modellen erg mooi, maar vind het opzetten echt prut.

Mijn isabella's had ik altijd zo staan, de bax tenten en ik is gewoon geen goede combinatie.

Ben nu erg content met de casette luifel. Niet voor iedereen ideaal, maar voor onze manier van vakantie doorbrengen wel.

Succes met je zoektocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 22:15

Leuk he...grappig al die reacties.
Maar met laatste schrijver Willianv eens dat een Verona het net niet is..
Geen boter en geen vis...
Ach..
Ik heb de tijd...en misschien dat Spanje volgend jaar gewoon weer met de Torino is...
Daar woon je buiten...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door petronella » zo 26 jul 2020 22:19

RE.gif ook wij zetten onze Isabella in een mum van tijd op. Wij zien toch echt een hoop mensen tobben met het opzetten van de unico tenten.... ze zien er overigens schitterend uit als ze eenmaal goed staan.
De Torino staat ook snel , gebruiken wij in Frankrijk.
Laatst gewijzigd door petronella op zo 26 jul 2020 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Fred G » zo 26 jul 2020 22:22

Wij zijn zeer te spreken over de Unico Siena 450. Dat is eigenlijk een kleine Torino met twee vaste zijwandjes. De spullen staan droog onder de luifel, ik kan er droog en uit de wind mn skottel gebruiken. Is een tikje meer werk dan de Torino zonder zijwandjes.

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 22:22

RE.gif
Na zo'n 40 jaar zelf kamperen kan ik wel een tentje opbouwen hoor.
Vaak is het even goed opletten met de basis truukjes, maar dan staat het zo..
Even je materiaalkennis gebruiken.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat dan wel. Voortent ??

Bericht door Chris » zo 26 jul 2020 22:23

@Fred G.
Nope...het moet ook dicht kunnen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”