Wateroverlast Torino luifel
Re: Wateroverlast Torino luifel
Ik snap niet hoe het kan schelen.
Het blijven toch de 2 dezelfde punten waar het water afloopt?
Ergens anders kan het niet heen toch ?
Het blijven toch de 2 dezelfde punten waar het water afloopt?
Ergens anders kan het niet heen toch ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Wateroverlast Torino luifel
@ab
Lijkt mij ook....
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Lijkt mij ook....
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Wateroverlast Torino luifel
De Torino is ook maar 230cm diep , alle water spettert bij een dergelijke bui dus tegen je schenen aan als je tenminste buiten zit zoals ik graag doe met een bui.
Als je dan een diepere luifel hebt met doek langs de boog tot op de grond, heb je dit gespetter niet, water loopt dan over het doek naar beneden.
Dus de vraag is, wil je bij dit weer nog buiten zitten, of zet je gewoon de tafel en stoelen tegen de caravan dan blijft alles lekker droog
Als je dan een diepere luifel hebt met doek langs de boog tot op de grond, heb je dit gespetter niet, water loopt dan over het doek naar beneden.
Dus de vraag is, wil je bij dit weer nog buiten zitten, of zet je gewoon de tafel en stoelen tegen de caravan dan blijft alles lekker droog
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Wateroverlast Torino luifel
Wij zitten nu buiten en het plenst behoorlijk. Vanaf ca. 30 cm vanaf de doekrand blijft het droog.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1681
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: Wateroverlast Torino luifel
Hier een foto van de rubbers.
Wat het scheelt is het volgende: nu loopt het water over uiteinde doek/buis.
We waren vergeten de beschermrubbers tussen de klemmen te doen, daardoor staken ze uit naar buiten, ook daar liep het water dus af, we hadden aan iedere kant 2 stralen water, kon er bijna onder douchen...... Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Wat het scheelt is het volgende: nu loopt het water over uiteinde doek/buis.
We waren vergeten de beschermrubbers tussen de klemmen te doen, daardoor staken ze uit naar buiten, ook daar liep het water dus af, we hadden aan iedere kant 2 stralen water, kon er bijna onder douchen...... Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Re: Wateroverlast Torino luifel
Dat wel..maar ik heb een heel domme dag.
Ik snap nog steeds niet dat het water nu een andere weg zoekt.
Links en rechts komt alle regenwater toch nog steeds bij de buis terecht ?
Ik snap nog steeds niet dat het water nu een andere weg zoekt.
Links en rechts komt alle regenwater toch nog steeds bij de buis terecht ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 1681
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: Wateroverlast Torino luifel
laatste uitlegpoging RE.gif bij de witte bies kwam een straal en ook een straal bij dat zwarte rubber wat naar voren stak....
Misschien hebben wij wel een heeeeeele bijzondere Torino, ik weet t ook niet!
Misschien hebben wij wel een heeeeeele bijzondere Torino, ik weet t ook niet!
Re: Wateroverlast Torino luifel
RE.gif
Nee hoor, mijne is net zo, en de zijwanden ook.
En die rubbers... horen tussen de klem en de boogstok..
Daarom kan ik jou ervaring ook niet delen....ze zitten altijd tussen de klem.
Nee hoor, mijne is net zo, en de zijwanden ook.
En die rubbers... horen tussen de klem en de boogstok..
Daarom kan ik jou ervaring ook niet delen....ze zitten altijd tussen de klem.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Wateroverlast Torino luifel
Ok..ik begrijp dat de 2 stralen nu 1 straal zijn geworden?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Wateroverlast Torino luifel
Bij onze Siena hebben we dat ook, maar dan is het buiten toch al nat van de regen
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Wateroverlast Torino luifel
Zo lezend.... Best wel een aparte vraagstelling: Vrij vertaald: "Het water verzamelt zich onder het laagste punt, waar het doek ophoudt, en dat ervaren wij als overlast."
Deze luifels zijn bijzonder slim en mooi qua opzet vanwege de boogstok. Een geweldig concept.... Voor een luifel. Met alle pro's en con's van een luifel (snel opzetbaar en open qua constructie.). Dat houdt in dat het kan inregenen, en door het ontwerp glijdt het water naar de hoekpunten.
Dat kan weer minder hinderlijk worden gemaakt door het plaatsen van voor- en zijstukken. Maar met alle voor- en zijstukken hebben we het hier toch gewoon een voortent, met dito gewicht en opzetgeklooi?
Neem een luifel als je een luifel wil met alle voor en nadelen. In die zin is dit draadje voor mij een waardevolle en informatieve eye opener: ik begin mijn voortent beter te waarderen, ondanks het feit dat deze als luifel gebrekkig is (meer opzetwerk, vierkantige, zwaarder) maar dankzij de petluifel en "vlakke opzet" dit soort problemen niet heeft en het water verspreidt afvoert.
Deze luifels zijn bijzonder slim en mooi qua opzet vanwege de boogstok. Een geweldig concept.... Voor een luifel. Met alle pro's en con's van een luifel (snel opzetbaar en open qua constructie.). Dat houdt in dat het kan inregenen, en door het ontwerp glijdt het water naar de hoekpunten.
Dat kan weer minder hinderlijk worden gemaakt door het plaatsen van voor- en zijstukken. Maar met alle voor- en zijstukken hebben we het hier toch gewoon een voortent, met dito gewicht en opzetgeklooi?
Neem een luifel als je een luifel wil met alle voor en nadelen. In die zin is dit draadje voor mij een waardevolle en informatieve eye opener: ik begin mijn voortent beter te waarderen, ondanks het feit dat deze als luifel gebrekkig is (meer opzetwerk, vierkantige, zwaarder) maar dankzij de petluifel en "vlakke opzet" dit soort problemen niet heeft en het water verspreidt afvoert.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Wateroverlast Torino luifel
Water heeft de eigenschap altijd naar het laagste punt te lopen.
Daar kan je niks aan doen.
Bij een boogluifel, die ook naar voren afloopt is het dus vrij duidelijk waar het naar beneden komt..
Om die reden zet ik mijn cassetteluifel altijd scheef als er regen verwacht wordt. Ook duidelijk waar het water heen gaat.
Bij mooi weer gebruik ik 'm niet.
Daar kan je niks aan doen.
Bij een boogluifel, die ook naar voren afloopt is het dus vrij duidelijk waar het naar beneden komt..
Om die reden zet ik mijn cassetteluifel altijd scheef als er regen verwacht wordt. Ook duidelijk waar het water heen gaat.
Bij mooi weer gebruik ik 'm niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Wateroverlast Torino luifel
Zojuist aan den lijve ondervonden dat je bij een Explorer en hevige, bijna horizontale regen, onder de luifel ook nat kunt worden. Jemig wat een noodweer hiero. Er loopt echter geen water van de boog onder de luifel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Wateroverlast Torino luifel
Nee, dat wordt wel weggeblazen naar achter de caravan als het horizontaal regent, en je voor de caravan onder de luifel nog nat wordt..
Ik zou binnen gaan zitten.
Daar blijf je vast wel droog mag ik hopen.
Ik zou binnen gaan zitten.
Daar blijf je vast wel droog mag ik hopen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.