thule sun blocker

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: thule sun blocker

Bericht door r.obbink » di 22 sep 2020 13:35

RE.gif


Ziet er goed uit! bedankt voor de foto

vraagje, ik zie dat je van de staanders van de sunblocker ook een horizontale stok naar de staander van de luifel hebt.

hoe zit die vast aan de luifel? en speciale stokken daarvoor gebruikt?
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: thule sun blocker

Bericht door ArnoM » di 22 sep 2020 14:02

RE.gif
Dat zie je verkeerd, ik gebruik geen horizontale stok tussen de luifel en de alu staander van de sunblocker.
Tip:
De scheerlijnen wat verder weg zetten dan ik nu gedaan had, dan kun je het wat makkelijker strak spannen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: thule sun blocker

Bericht door hendrik38 » di 22 sep 2020 15:47

@ArnoM, heb jij echt de sun blocker van Thule of de Rainblocker van Thule aan de voorkant.? Hij lijkt nl. behoorlijk dicht te zijn.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: thule sun blocker

Bericht door ArnoM » di 22 sep 2020 17:21

RE.gif
Dit is de originele sunblocker van Thule.
Hoe meer haaks je ertegenaan kijkt hoe meer je er doorheen kunt kijken.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: thule sun blocker

Bericht door PD » di 22 sep 2020 17:24

Even een algemene vraag over de sunblocker: is deze ook functioneel wanneer het regent om inslag onder de luifel te voorkomen ?

Ik realiseer me dat een sunblocker niet waterdicht is, maar mogelijk houdt het voldoende de inslag tegen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: thule sun blocker

Bericht door ArnoM » di 22 sep 2020 17:57

Hoe schuiner de sunblocker staat hoe meer hij tegen houd.
Zeker wat motregen houd hij dan wel aardig tegen, niet 100% maar grotendeels.
Maar als de regen er echt door de wind op staat te kletteren doet het niet veel.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: thule sun blocker

Bericht door JanPunne » di 22 sep 2020 18:31

Ook vanaf deze kant bedankt voor de info! thumbup.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: thule sun blocker

Bericht door r.obbink » wo 23 sep 2020 06:32

PD schreef:
di 22 sep 2020 17:24
Even een algemene vraag over de sunblocker: is deze ook functioneel wanneer het regent om inslag onder de luifel te voorkomen ?

Ik realiseer me dat een sunblocker niet waterdicht is, maar mogelijk houdt het voldoende de inslag tegen...
Ja dat doet ie. Natuurlijk niet als je een slagregen hebt maar een bui voorkomt zeker inslag, afgelopen zomer in Limburg een beste bui gehad. ik zat onder de luifel met de sunblocker en de voetjes in de slippers bleven droog thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Dancing Wind
Berichten: 6
Lid geworden op: di 22 sep 2020 23:23

Re: thule sun blocker

Bericht door Dancing Wind » wo 23 sep 2020 09:38

Wij hebben een sunblocker (van Buhpo), die juist een halve meter breder is dan onze luifel. De zon schijnt onder de luifel binnen vanaf een bepaalde positie. Doordat je kunt schuiven met de sunblocker, pakken we het gedeelte waar deze schijnt aan de voorkant en/of zijkant. Wanneer onder de zijkant de zon gaat piepen, schuiven we de sunblocker naar de zijkant en bevestigen deze met een zuignapje aan de zijkant. In deze sunblocker zitten ogen, waardoor we een touwtje doen, en deze aan het zuignapje.
Zo heb je alleen je sunblocker nodig, touwtjes voor de zijkant, paar extra haringen en een zuignapje; en geen extra dragers/staanders. Snel opgehangen en snel weer opgeruimd. Bij het draaien van de zon, eenvoudig verschuiven.
Bijlagen
sunblocker.jpg

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: thule sun blocker

Bericht door Eefje » do 24 sep 2020 16:02

RE.gif
waar heb je die sunblocker vandaan? kan hem zo op internet niet vinden... weenie.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: thule sun blocker

Bericht door cadance » do 24 sep 2020 16:23

@ Dancing Wind,
Mooi oplossing hoor,

@ r.obbink ,
Wij hadden ook wel het idee dat het met wat regen ook gelijk een oplossing is.

Bedankt voor jullie info.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Dancing Wind
Berichten: 6
Lid geworden op: di 22 sep 2020 23:23

Re: thule sun blocker

Bericht door Dancing Wind » vr 25 sep 2020 17:54

De sunblocker (Buhpo) heb ik via het camperforum aangeschaft; ik zie dat de advertentie verdwenen is uit het topic - er waren slechts een aantal te koop vanwege opruiming en stoppen met verkoop.

Andere optie is via deze link:
https://www.dewitschijndel.nl/bupho/
Er zijn meer sunblockers te koop op internet (Fiamma).

Nog een andere optie: zoals eerder genoemd in dit topic: zelf de stof en een pees kopen en (laten) maken. Ik kan zelf niet overweg met naald en draad, en laat alles bij een plaatselijke turkse kledingvermakerij doen, waarvan het nog normale prijzen voor het maakloon zijn.
Je kunt dan zelf nog kiezen voor een zeilring erdoor laten slaan of aparte verstevigingsstukken met een lusje o.i.d. (voor haringen onderkant en bevestiging aan zuignap aan beide zijkanten boven).

Bijvoorbeeld kopen van de stof: https://www.esvocampingshop.com/nl/pvc- ... -cm-grijs/

Voordeel is dat je precies de maten kunt (laten) maken die je zelf wenst.

De zuignapjes hebben we aangeschaft bij de voordeeldrogisterij (wel extra gekocht voor het geval we 1 kwijtraken) https://www.voordeeldrogisterij.nl/haak ... tSEALw_wcB

Nog een prettig voordeel bij de sunblocker: bij aanwezigheid van veel muggen/vliegen, steek je citroenkaarsjes aan terwijl de sunblocker uithangt. Hierbinnen blijft deze geur hangen en minder muggen/vliegen.

Nog een aanvulling: in tegenstelling tot een camper zit er op een caravan toch meestal een reling (of hoe het ook maar heet) om een voortent in te schuiven. Daar zou je iets in kunnen schuiven waaraan de sunblocker bevestigd kan worden.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: thule sun blocker

Bericht door Eefje » vr 25 sep 2020 19:22

RE.gif bedankt voor je uitgebreide reactie! thumbup.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”