Isabella ground sheet of air barrier?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door petronella » za 4 apr 2020 16:45

In onze Isabella Seed voortent hebben wij een airbarrier op de grond als we langer staan, nu is deze van de vorige caravan dus een maat te klein.

Wie heeft er ervaring met de ground sheet van Isabella?

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door janvijn » za 4 apr 2020 18:05

Beste Petronella,
De kwetsbaarheid van de opblaasbare balg, wij hebben in het verleden ook een keer zo’n grondzeil gekocht en maar een weekend gebruik van kunnen maken. Ik weet niet of je misschien een hond hebt, of spelende kinderen in de voortent, maar ik kan je verzekeren dat de opblaasbare balg niet uitmunt in sterkte.
Ik zou je in dit geval willen adviezeren een kuipzeil op maat te laten maken, voorzien van klitteband en laat door een tentenmaker ook een strook klitteband onder aan je tent maken, zie voorbeeld bij b.v. Unico tenten van Bax Totaalrecreatie.
Ik weet niet of je handig bent, maar je kan dat ook zelf doen met een goede naaimachine, ik heb dat ook gedaan bij onze tent. Is best wel te doen, zeker makkelijker bij een Dorema Quatro zoals wij die hebben.
Succes met het maken van een keuze
Mvg. Jan Vijn

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door Ab » zo 5 apr 2020 11:27

Ik heb er ook nog steeds eentje liggen.
Een aantal jaren gebruikt met onze toenmalige Fendt Platin.
Daarna nog 2 jaar met de opvolger Fendt Diamant.
Daarna nooit meer een voortent opgezet.
Het ding is nog steeds in goede staat.
Echter niet bestand tegen hondentanden. Daar is bijna niks tegen bestand.
Spelende (klein) kinderen hebben het niet voor elkaar gekregen om het ding lek te krijgen.
Bovendien is het veel makkelijker te plakken dan een fietsband mocht er een gaatje in komen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door Ton37 » zo 5 apr 2020 12:28

Een andere optie zou kunnen zijn: koop een stel van die kleurrijke schuimslangen (die bijv. kinderen gebruiken in het zwembad ). Die heb je in verschillende diktes. Ik gebruikte ze als volgt: als de voortent staat: leg ze langs de randen, evt. met bocht en druk je vast met een haring (gewoon door de slang). Vervolgens vouw de het grondzeil erover omheen. Bij de ingang gebruikte ik de wat dunnere slang. Bleef prima zitten en heeft aardig wat water buiten gehouden.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door petronella » zo 5 apr 2020 14:13

Ton37 schreef:
zo 5 apr 2020 12:28
Een andere optie zou kunnen zijn: koop een stel van die kleurrijke schuimslangen (die bijv. kinderen gebruiken in het zwembad ). Die heb je in verschillende diktes. Ik gebruikte ze als volgt: als de voortent staat: leg ze langs de randen, evt. met bocht en druk je vast met een haring (gewoon door de slang). Vervolgens vouw de het grondzeil erover omheen. Bij de ingang gebruikte ik de wat dunnere slang. Bleef prima zitten en heeft aardig wat water buiten gehouden.
Wat een leuk idee zeg thumbup.gif
Weer wat om over na te denken maar, ben toch nog steeds benieuwd of er hier mensen zijn die de Isabella ground sheet gebruiken.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door CNB » zo 5 apr 2020 14:57

Ground Sheet heb ik geen ervaring mee. Wel iets vergelijkbaars van Esvo. Dit zeil heeft echter opstaande randen.
Het zeil is heel stevig. We gebruiken deze nu al 2 seizoenen naar tevredenheid.

https://www.esvocampingshop.com/nl/kuip ... de-randen/

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk


Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door Jordi » wo 30 sep 2020 18:49

Ton37 schreef:
zo 5 apr 2020 12:28
Een andere optie zou kunnen zijn: koop een stel van die kleurrijke schuimslangen (die bijv. kinderen gebruiken in het zwembad ). Die heb je in verschillende diktes. Ik gebruikte ze als volgt: als de voortent staat: leg ze langs de randen, evt. met bocht en druk je vast met een haring (gewoon door de slang). Vervolgens vouw de het grondzeil erover omheen. Bij de ingang gebruikte ik de wat dunnere slang. Bleef prima zitten en heeft aardig wat water buiten gehouden.
Helemaal een top idee. Wij staan redelijk droog op onze seizoensplek, maar met een plensbui gaat het soms ff fout en geeft weer veel werk om de boel droog te krijgen. Bedankt voor dit idee, hier gaan we wel wat van maken, kost een half uurtje extra misschien maar op 6 maanden maakt dit ook niet uit.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door petronella » wo 30 sep 2020 20:54

Ondertussen hebben wij bij obelink een grondzeil met een opblaasrand gekocht, geen natte voeten gehad de afgelopen 6 weken.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Isabella ground sheet of air barrier?

Bericht door fortissimo » wo 30 sep 2020 21:40

Onze airbarrier heeft het na zo'n 5 jaar helemaal begeven.
Vorig jaar nog 2 buizen die vol bleven, dit jaar geen.
Toch onder ons tapijt gelegd. In geval van nood kunnen we dingen tegen de rand duwen waardoor deze onder spanning omhoog komt te staan.

Nadeel is ook dat water in je tent blijf staan. Ooit een keer gehad dat de driehoek bij de caravan niet goed hing en het regenwater volledig de tent in stroomde.
Tja, dan mopper je wel een beetje.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”