Voortent aanschaffen?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voortent aanschaffen?

Bericht door Chris » wo 15 apr 2020 11:06

RE.gif
Klopt, een Torino en we hebben ook 2 zijkanten event. ter uitbreiding.
Nu ben ik nog afhankelijk van schoolvakantie's, dus in maart al met de caravan op pad zit er niet in.
Daarbij, mijn vrouw is een beroeps koukleum, die krijg ik dan helemaal niet mee.
Maar zo vroeg in het voorseizoen... dan kan ik me iets dichts wel voorstellen.
Heb ik ook al eens aan gedacht, maar dan eerder aan een deeltentje.
Ik wil gewoon voorkomen dat het weer een uitstalkast wordt van spullen die in de caravan nou net zo'n goed plekkie hebben.... knipoog.gif
Mijn grote "angst" zijn de schoenen van de dames..
Elk jaar weer veel te veel van meegenomen, een complete schoenenwinkel kan je er van maken.
En die zworven (of is het zwerfden) altijd rond in de voortent... zelfs een schoenenrek was niet afdoende.
Nu... geen tent meer.. blijven die allemaal onder de bank gewoon.. ideaal.. whistle.gif

Sttt... niet verder vertellen he.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Voortent aanschaffen?

Bericht door Sytske01 » wo 15 apr 2020 11:09

Wij hebben toch ook maar weer een voortent aangeschaft. Op de Caravana een Dorema Multi Nova aangeschaft inclusief glasfiber stokken. Wij misten afgelopen jaar is september dit toch wel. We hebben een zakluifel + twee zijwanden, maar dat geeft op frisse avonden in het voor en naseizoen toch te weinig beschutting.
Nu kunnen we kiezen: afhankelijk van de weersverwachtingen nemen we de zakluifel of de voortent mee. Of allebei, kan ook nog. We hebben ruimte genoeg in de auto.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Voortent aanschaffen?

Bericht door Fred G » do 16 apr 2020 09:01

petronella schreef:
wo 15 apr 2020 10:53
RE.gif Dat klikt als de unico Torino knipoog.gif . Helemaal mee eens, alhoewel...... wij beginnen met kamperen eind maart en staan dan 4 weken op een plek.
Daar hebben wij toch de Isabella weer voor aangeschaft. Een beetje zon op de tent en het is heerlijk vertoeven, de caravan is dan nog net geen diepvrieskist. [coldwithsnow.gif]
Wat extra ruimte is dan ook heerlijk. Na die 4 weken gaat Isabella naar zolder voor een jaar.
Hahhhaah ja, bijna knipoog.gif

Maar idd, toen we de laatste keer met de kinderen waren, was de grote voortent met luifel wel erg lekker. Het gevolg is dat die - wat Chris zegt- ook helemaal vol komt te staan.
Nu met ons luifeltje, tik-tak, en een paar hamerslagen klaar. Een Torino is nog sneller.

Maar ik mis wel het “voortent-gevoel”, vind het dan net iets meer ‘kamperen’.
Maar goed, heb toendertijd ook wel eens gezegd, wat een werk het is om zo’n kampement op te bouwen en weer af te breken, pffff...

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Voortent aanschaffen?

Bericht door Henny » do 16 apr 2020 09:53

Hoewel wij nóóit naar het zuiden van Fr of Spanje gaan maar wél veel rondtrekken ( zijn jonge zeventigers) gebruiken wij al jaren en jaren alleen de luifel.
Het is een vaste en we kunnen hem uitdraaien. Gemakkelijk ! Er zit wel een universeel zijstuk bij , gemakkelijk te plaatsen bij wind. Stormbanden gebruiken we indien nodig. Nog nooit schade gehad aan de luifel .

Wij gaan voor én naseizoen , als het echt fris is zit je toch binnen ivm de kortere avonden. Toen wij de caravan kochten zat er een voortent bij, die ligt al jaren op zolder, nooit door ons gebruikt en ook nooit gemist!

Toen er ( lang geleden!) nog kinderen meegingen hadden wij een andere caravan, maar ook tóen met luifel! Het was een schuifluifel met half gebogen zijwanden.
Een vaste is handiger! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”