Luifel voor trekkend kamperen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Aviva » ma 8 mar 2021 12:06

Als je de Torino van de Sprite hebt heb je dit geld dus weer in de portemonnee om te besteden....
Waarom dan niet voor de Knaus ook een Torino kopen..?

Ik heb de Torino destijds ook aangeschaft omdat ik geen gewicht hoog aan de caravan wil hebben hangen...
Ben er elke keer nog erg wijs mee. Hij staat goed stabiel, water loopt mooi weg. En als het was frisser is of stevige regen gooien we er een zijwandje in...
Maar goed de Torino kost wel wat natuurlijk... +/- € 500,- voor jou maat denk ik..

Waarschijnlijk heb je redenen en ideeën waarom je niet alsnog weer een Torino wilt?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Morgoth » ma 8 mar 2021 12:16

Ik heb twee extra zijwanden voor de Explorer besteld. We hadden al eentje zonder raam, die we als "Sonnenschutz" gebruiken Maar je zit toch wel een beetje opgesloten. Daarom ook maar twee zijwanden ket ramen besteld.

[re.gif]
Die zijwanden rits je erin aan de bovenkant en aan de onderkant zet je hem met een stuk of 6 haringen in de grond. Zoveel werk is dat niet hoor!
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Erwin1987 » ma 8 mar 2021 12:35

PD schreef:
RDDR schreef:
ma 8 mar 2021 11:51
En een Fiamma / Thule vaste luifel vind ik te zwaar. Circa 35kg op een hoog punt.
Waarom zou dat te zwaar zijn; zeker niet voor je stabiliteit tijdens rijden dus hooguit een beetje voor je laadvermogen.
Onze cassetteluifel weegt ca. 60 kg, daar merk ik echt niets van tijdens het rijden.

Wij hebben nog niet zo lang een cassetteluifel, maar ik ben er eerder aan verknocht geraakt dan ik had verwacht knipoog.gif Zeker voor kort verblijf lijkt er niets beter/praktischer verkrijgbaar.
Heb je ook zonder de luifel gereden?

Ik moet zeggen ik heb met de vorige caravan met en zonder dakairco en zakluifel gereden, ik kon ook geen verschil ontdekken met rijden.
Maar die caravan was ook niet hee groot of zwaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Chris » ma 8 mar 2021 12:41

Parasol...voet... scratch.gif
Ik weet campings waar wel eens wat wind is...tramontana of mistral...waar die dingen gewoon verboden zijn.
Binnen de kortste keren kiezen ze het luchtruim...

Jaja..vakgek awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door RDDR » ma 8 mar 2021 12:46

@PD: Laadvermogen is voldoende over. Zit nu beladen op net geen 1300kg (zelf gewogen). Alles is lichtgewicht en we nemen in zijn geheel weinig mee. En hebben een MTM van 1500kg. Dus dat is het probleem niet. De combinaite is nu zeer stabiel, mede doordat alles laag ligt. Geen zwaar gewicht in de bovenkastjes. Ik ben een beetje huiverige dat dat slechter wordt als je 35 - 40 kg op het dag gaat toevoegen.
Wat gemak betreft zal er wenig makkelijker zijn dan een cassette luifel. Ondanks dat ik daar ook vaak mensen zie die nog aardig wat haringen de grond in meppen.

@Avivia: prijs is echt geen enkel punt van oveweging. Of we de vorige Torino nu wel nof niet verkocht hadden. Nieuwe Torino is zeker een mogelijkheid. Vorig jaar niet gedaan omdat we de caravan pas 2 weken voor vertrek gekocht hadden en Bax deze maat niet op voorraad had. Ik twijfel vooral of deze nu echt zo snel staat. Torino is een van de mooiste luifels op de markt. Maar ben toch gaan twijfelen of een traditionele luifel wel zo handig is als je zo vaak verplaatst.

@Chris: dan klap je hem dicht, he knipoog.gif
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door PD » ma 8 mar 2021 15:06

RDDR schreef:
ma 8 mar 2021 12:46
Wat gemak betreft zal er wenig makkelijker zijn dan een cassette luifel. Ondanks dat ik daar ook vaak mensen zie die nog aardig wat haringen de grond in meppen.

2 stormband peggypegs en nog een paar peggypegs voor de staanders; dat lukt je binnen 5 minuten met een accuschroever


Ik twijfel vooral of deze nu echt zo snel staat. Torino is een van de mooiste luifels op de markt. Maar ben toch gaan twijfelen of een traditionele luifel wel zo handig is als je zo vaak verplaatst.

Een Torino staat snel, maar een cassetteluifel nog een stuk sneller
Ik ben altijd een enorme fan van Unico producten geweest, we hebben tussen 2013 en 2020 uiteindelijk 1x een Verona en 2x een Torino gehad maar voor onze manier van rondtrekkend kamperen heb ik inmiddels de casseteluifel omarmd mrgreen.gif

Voor dat extra gewicht op de caravan ben ik niet bang; onze cassetteluifel weegt ca. 60 kg bij een MTM van 2.500 kg; dat is vergelijkbaar met jouw beoogde cassetteluifel van ca. 35 - 40 kg.
Laatst gewijzigd door PD op ma 8 mar 2021 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door PD » ma 8 mar 2021 15:11

Erwin1987 schreef:
ma 8 mar 2021 12:35
Heb je ook zonder de luifel gereden?
Nee, maar de huidige caravan is bij 120 km/h perfect stabiel met de cassetteluifel erop; ik zou zonder cassetteluifel toch niet harder willen rijden knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door mrbullmastiff » ma 8 mar 2021 16:28

Ik heb in het verleden altijd voortenten gehad, de cassetteluifel is onze eerste luifel in meer dan 30 jaar kamperen met caravans.

Ik zet de luifel vast met de adaptor platen van Peggy Peg en 2 stormbanden van Thule waarvoor ik de XL aluminium schroefharingen van Peggy Peg gebruik. Maximaal vijf minuten werk om die de grond in te draaien met de accu boormachine. Ik heb de luifel tot op heden geen enkele keer in hoeven draaien. Ik zag dat overigens anderen wel doen maar ik heb alle vertrouwen in de gebruikte verankering. Als het nodig is is indraaien overigens zo gebeurd.

Wij zijn heel erg tevreden met de luifel, de volgende keer zou ik alleen een iets grotere uitval willen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door willianv » ma 8 mar 2021 21:09

[re.gif] [re.gif] [re.gif]

Mooi om te zien hoe iemand zijn mening kan veranderen knipoog.gif

Hier ook iemand met een thule 9200 met 3 meter uitval gemonteerd op de caravan. Vind het gewoon ideaal!
Momenteel weer caravan- en camperloos….

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door petronella » ma 8 mar 2021 21:18

Wij hebben de Torino en een vaste dakluifel, zonder enige twijfel is de dakluifel de snelste.

Als je verder niks aan tent of luifel aanschaft dan een dakluifel, heb je geen frame enz in de caravan liggen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Chris » ma 8 mar 2021 21:22

RDDR schreef:
ma 8 mar 2021 12:46

@Chris: dan klap je hem dicht, he knipoog.gif
Ja... dat is zo... als je er bij bent...
Maar ik heb wel schade gezien door deze vliegende schotels..als was dat bij het Gardameer en niet in Spanje... want daar "mogen" ze niet... mogen mogen... groot woord, maar verzocht om niet te gebruiken dan alleen op het strand.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door mrbullmastiff » ma 8 mar 2021 22:23

Onze caravan werd twintig jaar geleden op een camping bij Canet plage getroffen door een rondvliegende parasol van mensen die verderop in ons straatje stonden. Die parasol werd door de wind gegrepen en boorde zich met zijn poot dwars door de deur van onze caravan. Het zijn gevaarlijke dingen bij wind. We stonden op het punt om te vertekken naar huis, de Fransman waar de parasol van was deed net of het ding niet van hem was en wilde geen gegevens uitwisselen. Gelukkig werd mijn schade vergoed door mijn eigen verzekering.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door RDDR » di 9 mar 2021 07:49

[re.gif]

Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo moeilijk doen als ze schade veroorzaken. Heb ik zelf al HEEL lang niet meer gehad, maar je bent er gewoon (WA) voor verzekerd, kost je niets en zelfs als het je wel iets kost: het is je verantwoordelijkheid, neem die dan. Heb ik altijd geen enkel begrip voor.

[re.gif] en [re.gif] [re.gif]
Waarom zou je een parasol open laten staan als je er zelf niet bent? Dat is toch ook vragen om problemen. In Oostenrijk meegemaakt waar mensen op een mooie dag op pad waren en hun cassette luifel niet hadden in gedraaid, maar wel afgespannen. Het werd donker in 3 minuten en brak een enorme storm los die maar 10 minuten duurde. Toen we daarna buiten kwamen lag de cassetteluifel op het dak van hun caravan met veel schade. In de bergen gewoon niet doen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door freekvo » di 9 mar 2021 08:37

Wij hebben hetzelfde "probleem" als jullie: hoe zit je uit de zon en uit de (lichte) regen bij een kort verblijf. Wij hebben ook zo'n schuifluifel maar die is vaak te klein. Een grote parasol met voet lijken mij best wel onhandig om mee te nemen qua formaat.
Natuurlijk kun je van alles bedenken als een schuifluifel, cassetteluifel of Unico-luifel of wat dan ook. Maar dat vinden wij persoonlijk (te) dure oplossingen.
Dus kiezen wij voor een simpele tarp of boogluifel van Obelink (die laatste is op de foto hieronder wel erg slecht opgezet, zie ik nu). Is weinig werk, kost niet veel en is (voor ons) ook een prima oplossing.

https://www.obelink.nl/obelink-soleil-c ... uifel.html

https://webshop.holidaysport.nl/bc-tarp ... 71560.html

20190426_135819.jpg
20200625_181009.jpg
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door ArnoM » di 9 mar 2021 09:01

Sorry Freek, met alle respect maar ik snap het niet.
Een lekker dikke auto ervoor staan, keuze uit 2 serieuze caravans, maar dan wel kiezen voor 2 net niet oplossingen die 1,5 M2 schaduw leveren ipv (bijvoorbeeld) een cassetteluifel en nog meer werk is om op te zetten en af te breken ook.
weenie.gif scratch.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Aviva » di 9 mar 2021 09:34

RDDR schreef:
di 9 mar 2021 07:49
[re.gif]

Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo moeilijk doen als ze schade veroorzaken. Heb ik zelf al HEEL lang niet meer gehad, maar je bent er gewoon (WA) voor verzekerd, kost je niets en zelfs als het je wel iets kost: het is je verantwoordelijkheid, neem die dan. Heb ik altijd geen enkel begrip voor.
Ik denk toch dat veel mensen 'bang' zijn voor het gedoe rond verzekeringen. Menigeen zal denk ik nog nooit zijn polis doorgenomen hebben of zich er in verdiept hebben wat voor verzekering die heeft. Niet doen dat er niets gebeurt is, is dan de weg van de minste weerstand.
En hoe vreemd ook, er zijn nog steeds mensen die geen WA verzekering hebben....
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Cocoon » di 9 mar 2021 09:53

[re.gif]

En beetje off-topic, maar gezien de discussie wel belangrijk:

Misschien bedoel je de Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering in plaats van WA?
Een Wettelijke Aansprakelijkheid verzekering is bedoeld voor voertuigen.
De WA verzekering is verplicht, de Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering is niet wettelijk verplicht.

En ja, er zullen altijd nog mensen rondrijden zonder WA verzekering, maar hoe groot is de kans dat je die op vakantie tegenkomt?
Laatst gewijzigd door Cocoon op di 9 mar 2021 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Aviva » di 9 mar 2021 09:55

[re.gif]

Inderdaad de Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering... het ging over een rondvliegende parasol die valt niet onder de WA autoverzekering...
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door RDDR » di 9 mar 2021 11:12

[re.gif]
Correct, stond ook fout in mijn post :oops:

Ben nog eens aan het kijken naar mijn oude alternatieven en begin een Kampa Sunshine Air Pro serieus te overwegen met elektrische pomp uiteraard. Voordeel ten opzcihte van mijn huidige luifel is de dwarsverbinding naar de caravan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door freekvo » di 9 mar 2021 11:50

[re.gif]
Daar had ik ook al eens eerder naar gekeken maar ik wist niet dat die een dwarsverbinding naar de caravan heeft. Uit de omschrijving en plaatjes bij Obelink blijkt dat ook niet https://www.obelink.nl/kampa-sunshine-a ... gJHXvD_BwE.

Maar ik heb wel een foto gevonden waar die dwarsstang zichtbaar is.
kampa-luifel-sunshine-air-pro-met-zijwand.jpg
Is ook wel erg mooi. Die dwarsstang is dus gewoon standaard?

Er zijn ook nog zijwanden bij te krijgen. Dat is ook een idee.

Denk je dat deze luifel ook aan de voortent te gebruiken is? Die andere (goedkope) boogluifel zetten we er nl. voor met koppelstukken.
En welke elektrische pomp heb je nodig om die Kampa op te blazen?
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door Aviva » di 9 mar 2021 11:58

[re.gif]

Hoe lang duurt het oppompen van de luchtbuizen..? Vroeger wel eens een pomp gehad voor een luchtbed, stond je toch zomaar een tijdje te wachtten dat het luchtbed vol was.... en de rest van het veld had last van het lawaai scratch.gif
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door freekvo » di 9 mar 2021 12:11

Dat zal niet veel meer zijn dan 1 - 1 1/2 minuut. Is maar één buis + dwarsstang.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door freekvo » di 9 mar 2021 12:19

Bij nader inzien: ik vind het best nog wel een behoorlijk pakket om 'even' mee te nemen tijdens trekkend kamperen (want daar gaat de vraag immers over).

Zie ook dit Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=VJlvM-AXpeA.

Dan is het pakketje van onze boogluifel (en iedereen mag daar van vinden wat hij/zij wil) toch een stuk kleiner/lichter en ook nog simpeler op te zetten (en ook flink goedkoper).
Bedenk ook: het is voor trekkend kamperen en bedoeld om alleen maar uit de zon en evt. uit de regen te zitten en meer ook niet.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door doubleyou » di 9 mar 2021 13:12

Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit wat betreft de luifel. Ik heb ook naar de Kampa Sunshine Air zitten kijken. Qua opzetgemak lijkt het me ideaal. Zeker als ik alleen met hut op pad ben. Met die 2 zijwanden erbij nog best prijzig in de 4 meter brede versie. Vind het ook geen lelijk ding.

Andere veel goedkopere optie is de Vango Airbeam Sky. Die kost 185 euro en is 350/380 breed, Een set van 2 zijwanden kost 69 euro.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er nog niet helemaal uit. Meeste kans maakt de simpele schuifluifel van ESVO. Voldoet eigenlijk aan alles. Alleen wat betreft opzetgemak is zo'n Kampa of Vango in het voordeel. Groot voordeel voor mij is het feit dat ik 'm bij ESVO in een andere kleur kan laten maken. Kost een paar tientjes extra maar dat vind ik het waard. Ik vind al dat grijze spul echt helemaal niks.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Luifel voor trekkend kamperen

Bericht door RDDR » di 9 mar 2021 13:14

freekvo schreef:
di 9 mar 2021 11:50
[re.gif]
Daar had ik ook al eens eerder naar gekeken maar ik wist niet dat die een dwarsverbinding naar de caravan heeft. Uit de omschrijving en plaatjes bij Obelink blijkt dat ook niet https://www.obelink.nl/kampa-sunshine-a ... gJHXvD_BwE.

Maar ik heb wel een foto gevonden waar die dwarsstang zichtbaar is.
Bij de 300 versie zit die er niet, bij de 400 en 500 wel. Mijn interesse zou uitgaan naar de 400 versie.
Aviva schreef:
di 9 mar 2021 11:58
[re.gif]

Hoe lang duurt het oppompen van de luchtbuizen..? Vroeger wel eens een pomp gehad voor een luchtbed, stond je toch zomaar een tijdje te wachtten dat het luchtbed vol was.... en de rest van het veld had last van het lawaai scratch.gif
Minuut of 2 voor de 400 versie.
doubleyou schreef:
di 9 mar 2021 13:12
Ik ben er nog niet helemaal uit. Meeste kans maakt de simpele schuifluifel van ESVO. Voldoet eigenlijk aan alles. Alleen wat betreft opzetgemak is zo'n Kampa of Vango in het voordeel. Groot voordeel voor mij is het feit dat ik 'm bij ESVO in een andere kleur kan laten maken. Kost een paar tientjes extra maar dat vind ik het waard. Ik vind al dat grijze spul echt helemaal niks.
Ik heb nu een ESVO luifel, maar begrijp wel waarom de Isabella Shadow maar 200 cm diep was: zonder dwardsverbinding staat dit gewoonweg niet lekker. Zit veel beweging in, waardoor je hem op 5 punten gaat afspannen, maar echt lekker staat hij gewoonweg niet.
freekvo schreef:
di 9 mar 2021 12:19
Bij nader inzien: ik vind het best nog wel een behoorlijk pakket om 'even' mee te nemen tijdens trekkend kamperen (want daar gaat de vraag immers over).

Zie ook dit Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=VJlvM-AXpeA.

Dan is het pakketje van onze boogluifel (en iedereen mag daar van vinden wat hij/zij wil) toch een stuk kleiner/lichter en ook nog simpeler op te zetten (en ook flink goedkoper).
Bedenk ook: het is voor trekkend kamperen en bedoeld om alleen maar uit de zon en evt. uit de regen te zitten en meer ook niet.
Of een boogluifel simpeler op te zetten is betwijfel ik sterk. In het door jouw aangedragen filmpje staat het hele ding na 3 1/2 minuut door 1 persoon. De Unico Torino luifel is een soortgelijk pakket en ongeveer even zwaar. Wel vind ik de Unico veel mooier.
Juist omdat het alleen maar voor wat schaduw is, kwam ik met mijn parasol idee. Sneller en simpeler kan bijna niet. Of de cassette luifel, maar zwaar, duur en ook die heeft weer haringen nodig.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”