Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Ab » zo 3 okt 2021 00:59

Wij hadden dat ook.
Omdat de rafter naar beneden loopt, had de zijwand de neiging wat naar beneden te glijden.
Er zaten boven 2 bandjes van ca een halve cm breed aangenaaid.
In de rafter zat boven een gaatje of ik had die er zelf ingeboord, dat weet ik niet meer.
Daar stak ik een stukje van een grondpennetje door.
De 2 bandjes had ik aan elkaar geknoopt, zodat ze een lusje vormden die om de pijp pastte.
Daar stopte ik dat pennetje door. Het bleeft altijd uitstekend zitten.
Het was het handigst om de rafter eerst door de zijwand te doen, compleet met pennetje, en daarna pas omhoog te doen.
Dan heb je ook geen trapje of opstap nodig.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jekihero

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Jekihero » zo 3 okt 2021 09:49

Wij kunnen de 6200 rondom dicht maken met zij- en voorwanden.
De voorwanden hebben elk een andere afmeting; 100, 150 en 200 cm zodat we naar believen wanden kunnen plaatsen.
Afhankelijk van temperatuur, regen en wind is in het voorjaar voor ons de ideale indeling aan de achterkant van de caravan bij de deur waar in de voortent ons keukentje staat zijwand en een voorwandje van 100 cm. Daarmee onststaat en windvrij kookhoekje. Voorkant van de caravan, waar i.v.m. de deur de beste plek is om te zitten de 200 cm voorwand. Blijft in het midden 1,50 over en die rollen we op en bij regen laten we hem zakken zonder vast te maken.

Ik heb daarom ook de middenstaander 25 cm uit het midden geplaatst. Dan kan ik het grootste deel er aan vast maken en is de 150 cm doorgang vrij.
10 dagen op 1 plek is zo best uit te houden, voor langer verblijf gaat voortaan de tent er voor.
Laatst gewijzigd door Jekihero op zo 3 okt 2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Reizigers

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Reizigers » zo 3 okt 2021 10:24

@petronella

Waarschijnlijk was ik gisteren nog niet wakker want de camper staat altijd bij huis. stom.gif
Dus kan ik wel even een foto maken.
Ik heb het dus zoals op de foto gedaan en twee stukjes contraband aan weerszijde bovenin de hoek van de zijwand genaaid.
Zo schuift hij nooit naar beneden.
Bijlagen
88C32737-A3C4-41C2-9A64-C27BCE37B639.jpeg

Pose1
Berichten: 49
Lid geworden op: do 16 okt 2014 13:54

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Pose1 » zo 3 okt 2021 14:05

Wij hadden ook lekkage. Er was ruimte tussen de rafters links en recht en het luifeldoek. Op ons verzoek heeft de dealer de twee plaatjes bovenin, waarin de rafters vallen, iets naar binnen gezet. De rafters vallen nu beide onder het luifeldoek. Geen lekkage meer.

Geweldige oplossing voor het zakken van de zijwanden! (Klitteband).
Skoda Superb 1.5TSI Greentech DSG 2021 + Knaus Sudwind Silver Selection 460 EU 2016

Jekihero

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Jekihero » zo 3 okt 2021 14:37

Als je dat trekbandje dat aan de laagste kant zit t.p.v. rafter goed om de stang aantrekt dan stuikt de zijwand daar toch?
Werkt bij mij i.i.g. goed genoeg. Er blijft dan wat ruimte over tussen de caravanwand maar dat is prima.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door petronella » zo 3 okt 2021 16:45

Dank voor alle goede tips, ondertussen ook maar een voorwand van 150 besteld knipoog.gif
Nou nog aan een opbergzak zien te komen, belachelijk dat er geen bijzit, 159 euro voor een stuk pvc en een stok vind ik best duur…..

Jekihero

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Jekihero » zo 3 okt 2021 16:58

[re.gif]

Een stuk PVC en een stok…………… scratch.gif

Die stok bestaat uit twee aluminium delen die zonder wringen of veel kracht precies in elkaar schuiven. Bovendien is de stok precies de juiste maat en van een licht en roestvrij materiaal gemaakt. Een uiteinde van de stok is voorzien van een licht-verende voorziening waardoor een zeer eenvoudige montage mogelijk is. Dat stuk PVC is kleurvast en waterdicht en ook weer precies op maat en schuift ook weer zonder enige moeite de stok in. Stel dat je er 159 dagen gebruik van maakt dan is dat goedkoper dan een abonnement op de Telegraaf. En die houdt je echt niet droog. thumbup.gif

Tis veel geld, maar niet echt duur vind ik.
En dan nog geldt, beter duur dan niet te koop!

Reizigers

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door Reizigers » zo 3 okt 2021 17:59

petronella schreef:
zo 3 okt 2021 16:45

Nou nog aan een opbergzak zien te komen.
Wij bewaren altijd de hoezen waar een hoofdkussen in gezeten heeft bij aankoop van nieuwe.
2 zijwanden en 3 voorwanden voor een luifel van 450mtr. passen in zo’n hoes van 45 x 60 x 17 cm.

Als je de beschrijving van Thule leest lig je in een deuk.
Want daar staat in dat je de doorzichtige gedeeltes NIET mag vouwen. scratch.gif
Hier een voorbeeld dat je dus niet mag vouwen. stom.gif
Bijlagen
E28253A9-B6DE-4CD5-80F5-683BA044DB0B.jpeg

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door petronella » zo 3 okt 2021 18:15

[re.gif] [re.gif]
Begrijp wat je bedoelt, zal best arbeidsintensief zijn , maar wat materiaal betreft……..
Het gaat mij erom dat je, voor het geen wat je krijgt, toch mag verwachten dat er een opbergtas bijzit, net als bij een tent zeg maar.

[re.gif] Hihi, inderdaad niet vouwen scratch.gif scratch.gif hoe krijg je m dan mee? blij.gif


DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Thule Rain Blocker G2 voorwand, Wie heeft er ervaring mee

Bericht door DV_t » zo 3 okt 2021 18:56

Thule heeft zelf een zak in het assortiment waar de wandjes + rafters in passen. Degelijke kwaliteit en netjes opgeborgen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”