Overweging Unico versus fortex

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Cindy-caravan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 10:01

Re: Overweging Unico versus fort

Bericht door Cindy-caravan » vr 20 mei 2016 12:56

Dat weet ik premiumdiscovery, maar zoals je in dit draadje leest zijn we zowel over Unico als over fortex erg te spreken. Fortex had wel lichte voorkeur (dat is meer gevoel bij de mails en gesprekken dan het verschil kwaliteit en uiterlijk van de tent), maar ook met de Unico zouden wij krijgen wat we in gedachten hadden. Het verschil is zo klein, dat we dus wel het prijsverschil mee willen laten wegen. Ze hebben beiden wat puntjes waarop ze voor ons winnen van de ander. Morgen rijden we dus naar Fortex, en ik verwacht niet dat die tenten ons tegen gaan vallen. Bedankt dat je me hierop wijst hoor, want bij grote prijsverschillen is er vaak ook kwaliteitsverschil. Hier is dat niet echt aan de orde dacht ik. Fortex en Unico leveren beide kwaliteitsproducten, dus daar ben ik niet bang voor.

@Karel, ook daarover werd niet echt gesproken. Maar goed, veel hebben we ook niet meer nodig volgens mij knipoog.gif . Met de uitrusting die we hebben en die mooie tent straks..... Zelfs ons tenttapijt past super bij deze tenten en omdat dat voor onze vorige tent een stuk te breed is en die tent dieper is, kunnen we ook dat blijven gebruiken. Maar dankjewel voor het meedenken.

@Daphne, dat is goed hoor en genieten gaan we zeker doen. Deden we al met de oude tent, met die nieuwe komt dat zeker goed. Geen zorgen meer over waterzakken, dus waarschijnlijk nog meer weg in het weekend whistle.gif

Cindy-caravan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 10:01

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Cindy-caravan » za 21 mei 2016 21:05

Bedankt allemaal voor alle meningen. We zijn vandaag bij Fortex wezen kijken en hebben onze tent, naar volle tevredenheid besteld! Mede dankzij jullie helemaal naar onze wens aangepast.

Het is een voortent met afritsbare petluifel en dakluifel geworden (dakluifel kan zowel met als zonder petluifel aan voortent gezet worden). In de kleur zwart (zonder werkje) met een lichtgrijs dak, effen aan de binnenzijde. Dezelfde kleur als de black edition jubileum editie 2016.

Voor het dakluifel wilden we graag uitritsbare zijwanden. Deze zijn halfrond uitritsbaar, het puntje dat aan dakluifel blijft zitten heeft ook een raam. Als de wanden dan ingeritst zijn vormen deze samen een vierkant met een strook stof ertussen. De vorm van de boogramen in de voortent komt daarmee in de luifel terug.

Helemaal blij en kan niet wachten tot hij klaar is. Dan plaats ik natuurlijk foto's! :lol: :oops:

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door AadB » za 21 mei 2016 21:10

Heel veel plezier met je tent.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

arnovariante

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door arnovariante » za 21 mei 2016 21:15

Geef eens 1 reden waarom Unico korting zou geven?
Ze verkopen al meer tenten en luifels dan ze kunnen maken.
De levertijden lopen inmiddels aardig op.
Toen ik Bax belde met de vraag of ze onze omloopmaat wel konden leveren (op internet ging de prijslijst maar tot maat 16 geloof ik) kreeg ik een mooi Brabants antwoord:
Ach menneke, da hebben wij wel voor oe hoor.....
Overigens kochten wij onze Verona XL wel met korting, 10% beurs korting op de beurs in Utrecht vorig jaar.

Cindy-caravan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 10:01

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Cindy-caravan » za 21 mei 2016 21:29

Als daarnaast de service goed is en de tent helemaal naar wens, dan kies ik toch voor de goedkoopste. Zeker als dat bijna 400 euro scheelt. Fortex heeft het niet alleen gewonnen op de prijs, er stonden meer pluspuntjes op ons lijstje, die we bij de Unico tent toch graag anders hadden gezien. Daarnaast voelde voor ons Fortex beter. En nee, het scheelde niet veel, want beide merken maken hele mooie tenten, maar wij zijn dus voor Fortex gegaan. Als er kwaliteitsverschil was geweest of Unico had het op ons vergelijkingslijstje al gewonnen van Fortex waren we niet eens naar Fortex gereden. We zijn namelijk ook bij Bax geweest.

Voor iedereen is dit anders, en zoals anderen voor Unico kiezen vind ik het best. Wij zijn heel blij met onze Fortex. knipoog.gif

arnovariante

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door arnovariante » za 21 mei 2016 21:41

En terecht.
Zal best goed komen met die tent.

koning

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door koning » za 21 mei 2016 22:15

Gefeliciteerd.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, voor ons zal eind juni de Fortex uitgeprobeerd worden.

Diny
Berichten: 3882
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Diny » zo 22 mei 2016 00:16

Fijn dat jullie helemaal overtuigd de keuze hebben kunnen maken thumbup.gif
Gefeliciteerd en een leuke wachttijd!

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door karelV » zo 22 mei 2016 01:00

Mooi dat jullie je voortent/luifel op eigen wens en op jullie juiste manier gekozen hebben. Hoe jullie daar in opgingen om een juiste en goede tent te kiezen hebben wij eigenlijk nooit zo ervaren, maar heb wel ondervonden dat dit een ding is waar je ook over moet nadenken. Wij hebben altijd een merk in ons hoofd gehad wat voortenten/luifels en caravanluifels betreft (Dorema) dat we ons verder nooit in een ander merk hebben verdiept. Nu hebben wij sinds een week of 6 weer een Dorema caravanluifel (mondial) en als ik de volgende keer weer een tent of luifel zou moeten kiezen zou ik ook voor de Fortex of Unico gaan. Dan maar een paar honderd euro duurder. Deze ervaring heb ik opgedaan op een paar tentenshows en dan zie je het verschil wel.

Maar succes met de aankoop en hopelijk veel fijne vakanties met jullie fortextent en natuurlijk ook met de caravan want anders heb je natuurlijk niets aan die Fortex. thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Micky » zo 22 mei 2016 16:44

Gefeliciteerd met de aanschaf thumbup.gif hoe lang moeten jullie nu wachten?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door JPGeetje » zo 22 mei 2016 19:20

Als Unico-tent bezitter wil ik helemaal niets afdoen aan een Fortex.
Sterker nog, als ik ten tijde van onze Unico-aankoop in 2012 op de hoogte was geweest van het bestaan van Fortex, dan had ik deze tent ook overwogen.
Toch vraag ik me af hoe het dan kan dat er toch veel meer mensen voor een Unico tent gaan dan voor een Fortex.
Zeker als je bedenkt dat men bij Fortex kennelijk veel meer bereid is om op de klant zijn wensen in te spelen, dan men bereid is bij Unico, waar je ook nog eens op de wachtlijst komt te staan scratch.gif
Uiteraard is smaak een issue maar omdat de tenten van beide merken vrij veel op elkaar lijken kan dat dubbeltje net zo makkelijk linksom dan rechtsom vallen.
Zou het naamsbekendheid (of onbekendheid) zijn wat in mijn geval waarschijnlijk bepalend is geweest, of is er wellicht nog een "4e dimensie" die onbewust een rol speelt weenie.gif
Overigens, Cindy, heel veel plezier met je prachtige gekozen tent. Respect voor de overwegingen die je allemaal hebt gemaakt eer je tot een weloverwogen besluit kwam.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er destijds minder aandacht aan besteed heb.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Volvodriver

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Volvodriver » zo 22 mei 2016 19:59

RE.gif
Hoewel ik van het bestaan van beide merken op de hoogte ben en was (al sinds 2010) is vooral de onbekendheid van Fortex bij de caravandealers in het land volgens mij een grote bottleneck. Daardoor is er vaak moeilijk een "all inclusive" deal te maken bij de koop van een nieuwe caravan met voortent. Dat heeft bij ons zeker een rol gespeeld.

Daarnaast hebben wij nu een caravan met hard-blauwe accenten. Een (volledig) grijze (weliswaar verschillende tinten) voortent lijkt daar niet mooi aan. Fortex biedt in zo'n geval alleen een blauwe bies aan maar geen blauwe kleurdelen. Unico doet dat wel. Dat heeft uiteindelijk voor ons de doorslag gegeven om voor Unico te gaan.

Overigens TS, veel plezier van je nieuwe Fortex.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Micky » zo 22 mei 2016 20:22

Ik denk idd naamsbekendheid en dat het niet via de caravandealer verkocht wordt (althans niet actief), juist een reden voor ons om er juist wel zaken mee te doen, een dealer adviseert immers doorgaans de tent waar hij het meest op verdient...
Wat die kleuren betreft, ik heb die behoefte niet om kleurtjes in een tent te hebben, allemaal te veel tijdgebonden over een paar jaar is het ouderwets, wel vind ik bijv. de champagne kleur van Unico heel mooi, maar zo'n kleur zou mij nooit overtuigen om voor een ander merk te gaan, ik wil de fijnste tent, kleur komt dan op een 2 de plaats zolang de aangeboden kleuren neutraal zijn thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cindy-caravan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 10:01

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Cindy-caravan » zo 22 mei 2016 21:41

Bedankt allemaal.

@Micky: De uiterlijke levertijd is 20 juli, maar de kans is groot dat de tent een week eerder klaar is.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Overweging Unico versus fortex

Bericht door Avontuur » za 1 aug 2020 16:34

@ Cindy-caravan,

Wij hebben voor de weekenden een Fortex Explorer besteld, wij waren ook enorm onder de indruk door het meedenken van Frank en Danielle.
Ook onze Explorer wordt aangepast zoals wij het willen.

Nu hebben we nog een Walker Seizoenstent, en willen deze ook gaan vervangen voor een Fortex Aronde of Circum.
Hoe ben je gegaan, zeg maar: wat zijn je/jullie ervaringen na een paar jaar gebruik?
Hoe ervaar je het opzetten en de binnenruimte?
Wat zou je veranderd willen zien of ben je super tevreden zoals de tent is?
Hoe is het onderhoud?

Vriendelijke groet,

Rick
A travel adventure has no substitute.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”