nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
tammerbol
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 sep 2021 17:26

nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door tammerbol » ma 25 okt 2021 12:03

Sindskort zijn we de gelukkige bezitters van een nieuwe sprite cruzer 480 caravan. Nu nog een voortent zoeken. Het valt niet mee om er een te krijgen met omloopmaat 960. Meeste merken hebben lange levertijden. Nu wil ik me daar niet door laten beinvloeden, om dan maar een tengt te kopen die wel sneller leverbaar is. Welke voortent wordt er veel gebruikt bij de Cruzer 480? Deze is vrij recht aan de achterkant en vrij gebogen aan de vpoorkant. Iemand ervaring met een niet passende voortent op deze caravan?
Mazda cx30 Sprite cruzer 480

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door Storm » ma 25 okt 2021 16:16

Ik zou sowieso voor een merk tent gaan welke niet alleen maar standaard recht toe, recht aan tenten levert, maar die voor merk en type caravan aanpassingen doen aan de tent.
Daarbij denk ik op voorhand dus aan een Unico van Bax of een tent van Fortex.
Zelf heb ik voor mijn Sprite 370 een Unico Verona bij Bax zelf besteld en werd deze aangepast. Bax meet zelf caravans in en weet precies wat aan te passen.
Uit berichten van anderen meen ik dat ze bij Fortex dat ook doen en zeker aanpast.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door Chris » ma 25 okt 2021 22:31

Ook ik zou voor een kwaliteits tent gaan die aangepast is op jou Sprite.
En de merken zijn al genoemd...
Unico en Fortex, beide top producten en gemaakt van 1e klas materialen.
En beide zijn bekend met jou model caravan, en leveren daarvoor perfect passende modellen.
Je moet hun dan ook de maat laten bepalen.... is dat fout, dan is het hun pakkie an om te corrigeren.
Ik weet bv dat Bax ( Unico) bij een tent aankoop altijd vraagt naar de caravan en event. daarvoor hun advies geven.
Fortex zal dat net zo doen maar daar heb ik geen ervaring mee....
Micky wel.. die kan je alles over Fortex vertellen.

Wil je een stapje voordeliger, dan zou ik kontakt zoeken met Walker in Deurne.
Ook zij zullen prima materiaal leveren wat gewoon exact past.
En hoe gek ook... ik denk dat Isabella niet een heel goede keuze zal zijn..... hun "snitt" is anders.

Succes.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2018
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door doubleyou » di 26 okt 2021 21:55

Even een hele andere vraag. Gewoon uit interesse.....hoe ga je met een Mazda CX30 (leeggewicht ongeveer 1400 kilo) een Sprite Cruzer 480 trekken die leeg 1330 kilo weegt scratch.gif ? Het maximale trekgewicht van de CX30 is 1300 kilo......
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

tammerbol
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 sep 2021 17:26

Re: nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door tammerbol » ma 1 nov 2021 20:13

Ja dat is wel een dingetje. Dat heb je met Mazda, wel een zware wagen maar niet zo veel toegestane trekgewicht.
Maar je het is wel een punt ja. Dit is natuurlijk geen item op om dit deel van het forum te bespreken.
Ik ben genoodzaakt zolang ik deze heb ( nog twee jaar) veel in de auto te heben, een max van 550kg. Dus alle zware dingen in de auto. Daarna maar voor een andere wagen gaan. Maar 80 kg op de kogel geeft net voldoende om er mee te mogen rijden.

Kunnen rijden is een heel ander verhaal. De CX30 kan gemakkelijk de sprite trekken, zakt niet eens door bij 100kg druk of zo, geen last van vrachtwagens bussen e.d. Hiervoor een CX5 gehad en deze had zelfde gewicht maar kon 1800 kg trekken. Waarom dat is weet ik niet, kwestie van visie en managent bij mazda denk ik. De CX30 heeft beter weggedrag en een zwaardere motor maar mag minder en kan meer, maar ja dat kan ik niet veranderen..

Ondertussen wel een Unico Turijn besteld, speciale aanpassing ivm de ronding van de caravan, helaas pas in juli 2022 leverbaar, waar gaat dit heen in deze wereld?
Mazda cx30 Sprite cruzer 480

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2018
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: nieuwe voortent voor sprite 480SR

Bericht door doubleyou » ma 1 nov 2021 22:21

Ik denk dat je wel moet onderzoeken wat de verzekering doet in geval van schade. Je bent wettelijk in overtreding als je een caravan die leeg al 1330 kg weegt achter een auto hangt die 1300 kilo mag trekken. Ook al stop je de auto nog zo vol en heb je daardoor een acceptabele gewichtsverdeling scratch.gif. Bij een controle ben je ook het haasje.

De levertijden van luifels zijn bizar momenteel. Je kan natuurlijk een simpele luifel van 3m50 x 2m40 kunnen overwegen. Die heb je bij O te W in Ten Cate kwaliteit voor iets van 80 euro (zonder stokken en scheerlijnen). Is sowieso handig als je maar 1 of 2 nachten staat. Zet je in 5 min op :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”