tom tom problemen en hoe op te lossen

Plaats hier je tips om diefstal van je bezit te voorkomen
Plaats reactie
fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

tom tom problemen en hoe op te lossen

Bericht door fendtjeplatin » vr 11 jul 2014 14:51

Antwoord van Tomtom

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is xxxxxxxxxxxxxxx.


Allereerst excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte, ben ik helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Ik hoop op uw begrip in deze situatie.

U hebt aangegeven dat u steeds last hebt van error code 10. Dat is erg lastig!

Foutmelding 10 is een code die soms aangeeft dat de simkaart maar gedeeltelijk leesbaar is. Het komt heel soms wel eens voor dat de ingebouwde SIM-kaart niet helemaal lekker in zijn slee zit. Omdat we de SIM-kaart er niet uit kunnen halen (zoals dit bij een mobiele telefoon wel zou kunnen), is er wel een simpel trucje beschikbaar, namelijk: Tik een aantal keer met de handpalm op de onderkant van de TomTom. Doe dit stevig maar niet hard. Houd de TomTom vast met de andere hand, en plaats het toestel niet op een hard oppervlak. Dit geeft de simkaart 9 vd 10 keer het juiste zetje. Vaak is dat millimeterwerk en zijn die tikjes net genoeg om hem wel correct leesbaar te maken.

Als dit dan werkt, is er helemaal niets aan de hand en blijft dit gewoon werken. In enkele gevallen is dat echter niet zo en moet er een reparatie plaatsvinden. In dat geval is er helaas een hardware defect aanwezig.

Ik hoor graag van u of het probleem hiermee verholpen is!


Met vriendelijke groeten,

is dit klanten service ???
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

rbos

Re: tom tom problemen en hoe op te lossen

Bericht door rbos » vr 11 jul 2014 15:43

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. Het zijn wel 2 oplossingen!!

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: tom tom problemen en hoe op te lossen

Bericht door deusjevo » vr 11 jul 2014 16:12

fendtjeplatin schreef: Ik hoor graag van u of het probleem hiermee verholpen is!


Met vriendelijke groeten,

is dit klanten service ???
Ik vind van wel, inderdaad 2 oplossingen en met het verzoek om opvolging sluit hij af.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

tom tom problemen en hoe op te lossen

Bericht door Micky » zo 13 jul 2014 13:07

fendtjeplatin schreef:Het komt heel soms wel eens voor dat de ingebouwde SIM-kaart niet helemaal lekker in zijn slee zit. Omdat we de SIM-kaart er niet uit kunnen halen (zoals dit bij een mobiele telefoon wel zou kunnen), is er wel een simpel trucje beschikbaar, namelijk: Tik een aantal keer met de handpalm op de onderkant van de TomTom. Doe dit stevig maar niet hard. Houd de TomTom vast met de andere hand, en plaats het toestel niet op een hard oppervlak. Dit geeft de simkaart 9 vd 10 keer het juiste zetje. Vaak is dat millimeterwerk en zijn die tikjes net genoeg om hem wel correct leesbaar te maken.
Aan de onderkant van de tomtom zit als het goed is een sticker links of recht of aan beide kanten, verwijder deze sticker en de simkaart slede wordt zichtbaar, dan zou ik de simkaart met een pincet verwijderen, met de vingers kom je er niet bij, hij zit te diep, dan schoonmaken en opnieuw plaatsen, ik hoop voor je dat je hier WEL wat aan hebt, want een advies om op een stukje elektronica te gaan tikken zodat de simkaart verschuift scratch.gif slaat werkelijk alles néh néh.gif

ik voeg nog even een foto bij van een oude tomtom van mij, rechts zie je de simkaart sleuf, met logotje hoe de sim te plaatsen en al.
Nu weet ik niet welk type jij hebt, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het bij elke tomtom met simkaart zou moeten kunnen thumbup.gif

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Tips”