Tip van de week

Plaats hier je tips om diefstal van je bezit te voorkomen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Tip van de week

Bericht door Diesel » wo 11 mei 2011 19:49

De caravan van mijn schoonouders is een week of 3 geleden gestolen, weggetrokken vanuit de stalling waar hij stond, een flink drama dus.
Maar niet getreurd caravan was verzekerd goed, athans dat werd gedacht.

Nu blijkt de verzekering niet uit te keren omdat de stallings houder de deur van de betreffende schuur niet op slot had zitten......foutje bedankt.
geen uitkering. flinke nieuwe carvan en 0 retour krijgen.

Ga dus na of je stallingshouder de deuren op slot houd, vraag dit goed eventueel op papier.

Ze gaan het nu proberen te verhalen op de verzekering van de stalling, maar blijd wordt je er niet van..

denk het melde waard.

Ze hebben inmiddels wel een nieuwe caravan gekocht dus hun kampeerpret gaat gewoon door, maar tot nu toe kost het enkel en alleen maar.
mocht ik meer nieuws hebben meld ik me.
Afbeelding

cett

Re: Tip van de week

Bericht door cett » wo 11 mei 2011 20:02

Goede tip idd voor de mensen die hem elders stallen.. Maar wat vreselijk balen om er pas na die tijd achter te komen..

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Tip van de week

Bericht door Davendre » wo 11 mei 2011 20:37

Volgens mij praat je hier over een aansprakelijkheid van de stallinghouder. Indien zijn verzekering niet uitkeerd zal hij zelf met een hoop geld over de brug moeten komen.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Re: Tip van de week

Bericht door Diesel » wo 11 mei 2011 20:39

Ja dat heb ik ook geadviseerd, hij is verandwoordelijk en moet zich houden aan de eissen, maarja het wordt er nooit knapper van, kan je wel weer een rechtsbijstand erachteraan zetten maarja.. eerst morgen afwachten wat er gebeurd
Afbeelding

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Tip van de week

Bericht door Knaus440 » do 12 mei 2011 11:39

Een vraagje: ik heb een stabilisator met slot. En die staat dus dicht. Kan dus niet op een trekhaak aangesloten worden.
Is dit voldoende in een dergelijke situatie om aan te kunnen geven dat je wel je uiterste best hebt gedaan om diefstal te voorkomen/bemoeilijken?
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

pd0bao

Re: Tip van de week

Bericht door pd0bao » do 12 mei 2011 12:11

Nou Diesel ik vind dat nog al wat dat verzekeraar weigert op die grond uit te keren. Weliswaar is verzekeringsnemer i.c.de eigenaar van de caravan gehouden alles te doen wat in zijn vermogen ligt om diefstal te voorkomen ,of hij daar in tekort is geschoten nu achteraf blijkt dat stallingshouder een deur open heeft laten staan? Zou dat zeker aanvechten! De Rechtsbijstand
verzekering kan daarbij van groot nut zijn nl om juridisch verweer te voeren op het juiste nivo . Weet ook niet hoe het er bij die stalling toe gaat: als bv Jan en alleman op eigen houtje maar zijn (of andermans) caravan er uit mag halen wordt het weer een heel andere zaak dan het incidenteel vergeten een deur af te sluiten.Zou men blijven weigeren uit te keren dan ligt een klacht bij de NVVA te s-Gravenhage in het verschiet. Ivm precedentwerking is het ons(caravanbezitters)aller belang tot hoog nivo verweer te voeren.Ook verz.mijen voelen de recessie en gaan de touwtjes aantrekken. Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Tip van de week

Bericht door DVDGuy » za 14 mei 2011 15:05

Welke verzekeraar?

Hoewel de (Nederlandse) verzekering niet eist dat je in de stalling een goedgekeurd type slot plaatst, heb ik in de stalling altijd mijn goedgekeurde disselslot gemonteerd.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Tip van de week

Bericht door Rob450 » za 14 mei 2011 17:34

RE.gif

sluit ik mij bij aan. De verzekering eist een slot en die zit er dus in de stalling gewoon op.
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Tip van de week

Bericht door moyzo » za 14 mei 2011 20:59

Wij hebben een disselslot er op zitten met zo'n balletje erin zodat hij niet aangekoppeld kan worden en hij is verzekerd ongeacht waar hij staat, bij ons op de oprit of in de stalling, maar moet volgens de polisvoorwaarden wel voorzien zijn van een disselslot. In de stalling staat hij ook op slot.
Dat dat ook niet altijd afdoende is blijkt uit het volgende verhaal:

Een paar jaar geleden werden er diverse Hobby's gestolen uit een luxe stalling hier in de buurt, caravaneigenaren hadden hun Hobby voorzien van een disselslot en de deuren waren gesloten maar van binnen uit te openen, door grote ventilatieroosters ( met van die roterende bladen erin, die ze stilzetten) kwamen de dieven erin, deden de voordeur open en demonteerden de gehele dissel voor een andere en waren er zo mee weg. Zo zie je maar dat ook een disselslot niet altijd de optie was.
gelukkig hebben we geen Hobby en volgens mij is ook dat euvel van Hobby uit verholpen maar zo zie je maar.. Ik hoop voor je ouders dat ze hun schade uitgekeerd krijgen.. weer een leer om een goede verzekeraar te nemen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

doggiebag

Re: Tip van de week

Bericht door doggiebag » za 14 mei 2011 23:04

Ik vraag me af hoe ze je caravan in de stalling kunnen zetten als het disselslot er op zit, vooral als het balletje er in zit....

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Tip van de week

Bericht door BertvD » za 14 mei 2011 23:28

RE.gif

Gewoon met de hand, heel voorzichtig. Alleen een harde ondergrond voor nodig.
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

Plaats reactie

Terug naar “Tips”