Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Hobby Linka » di 18 sep 2018 16:48

Graag weer on topic. Het gaat over gestolen caravans en niet over gestolen boten.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

flup
Berichten: 7
Lid geworden op: di 1 jan 2019 13:39

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door flup » vr 4 jan 2019 01:02

er zijn massa's caravans die vast op campings staan, of op stukjes bospercelen.

als je niet rijdt met een caravan, is de kans om aangehouden te worden erg klein

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Niels83 » vr 4 jan 2019 03:03

het is natuurlijk kinderlijk eenvoudig om een sloopcaravan 'op te knappen' door deze gegevens op een gestolen te zetten.

1 plaatje en een kenteken plaat.

overigens ik zou geen extra maatregelen nemen hem terug te krijgen. gewoon goed verzekeren. straks raggen ze hem af en krijg jij dat ding terug.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Micky » vr 4 jan 2019 09:42

RE.gif

het chassisnummer staat net als bij een auto ingeslagen en niet alleen op een plaatje, het onderstel van een caravan is dun dus je ziet aan de andere kant van het staal ook een vervorming van de tekens, de meeste kopers zullen er waarschijnlijk wel in trappen.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door deusjevo » vr 4 jan 2019 09:59

Yep,

“kijk eens meneertje, net het hele onderstel goed in de tsjet gezet tegen de roest, prima caravannetje” whistle.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ferdi

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Ferdi » vr 4 jan 2019 10:05

Er is speciale apparatuur om weggehaalde chassisnummers op te sporen en leesbaar te maken. Door vervorming van het materiaal is het nog te ontcijferen. Is wel een duur procedé en verzekeringen zullen vaak bepalen of dergelijke onderzoeken ingezet worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Morgoth » vr 4 jan 2019 10:30

Ik wil niemand op het idee brengen en misschien moet ik dit helemaal niet posten, maar een gestolen caravan is supergemakkelijk weer legaal te maken. Ik zal uitleggen hoe. Als mensen vinden dat ik het weer weg moet halen dan doe ik dat wel.

Ik heb mijn Hobby caravan gekocht van een vriend in Nederland maar ik woon in Duitsland. Ik heb daarom het kenteken van de caravan tijdelijk op naam van mijn zoon gezet die in Nederland woont. Ik kan als Duits ingezetene niet een Nederlands kenteken op naam zetten.
De caravan heb ik in Duitsland naar de keuring gebracht. Ik moest immers een Duits kenteken op de caravan hebben omdat ik met mijn Duitse auto geen Nederlandse caravan mag trekken.
De Keurmeester heeft een Vollabnahme gedaan en ik kreeg een Duits kenteken. Tot mijn stomme verbazing hoefde hij geen Nederlandse papieren of exportpapieren (die had ik niet eens) te zien. Het gevolg is nu dat ik een keurig TüV gekeurde Hobby caravan bezit met een geldig Duits kenteken op mijn eigen naam en een geldig Nederlands kenteken op naam van mijn zoon!!. Als je dus een caravan steelt, ga je er gewoon de grens mee over. Je laat hem daar officieel keuren en je krijgt een officieel kenteken. Klaar. En verdwenen is de caravan.
Ik weet niet of dit in andere landen ook zo gaat maar kan me voorstellen dat dit niet veel anders is.
Laatst gewijzigd door Morgoth op vr 4 jan 2019 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door deusjevo » vr 4 jan 2019 10:32

RE.gif RE.gif
Dan zul je ze eerst op moeten sporen, voorzover ik kan herinneren is in 20 jaar caravannen nog nooit het chassisnummer bekeken door een opsporingsinstanties.
Kentekenbewijs is ook nog nooit opgevraagd onderweg.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Morgoth » vr 4 jan 2019 10:33

Dat hoeft niet. Het chassisnummer klopt met het kenteken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ferdi

Re: Gestolen caravans waar gaan die Waar blijven ze ?.

Bericht door Ferdi » vr 4 jan 2019 10:58

Re,re, dat is ons verteld door een expert, toen wij zelf slachtoffer waren van een gestolen .... , maar dan gaan we weer of topic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”