Pas op wat je op Facebook plaatst.

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door JanP » vr 29 mei 2015 16:21

11145171_698912300213040_8662283293180743914_n.jpg
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door JPGeetje » vr 29 mei 2015 17:44

thumbup.gif
Maar dat geldt niet alleen voor Facebook Jan,
Ook hier op dit forum zie ik vaak "hints" voor het dievengilde staan. stom.gif
Nooit vooraf vermelden wat en wanneer; achteraf kun je je verhaal doen thumbup.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

arnovariante

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door arnovariante » vr 29 mei 2015 17:52

Maar hoe weten ze dan waar ik woon?
Eerlijk gezegd ga ik er niet van uit dat een bekende van mij (die wel weet waar ik woon) een dier gaat tippen....

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Nordicman » vr 29 mei 2015 18:17

RE.gif een beetje lezen Googlen en conclusies trekken, daar kom je heel ver mee.
Zojuist even gezocht, kom al redelijk ver als digibeet
Laatst gewijzigd door Nordicman op vr 29 mei 2015 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Micky » vr 29 mei 2015 18:26

ik zag onlangs op facebook in het kamperen draadje dat iemand schreef iets in de trant van: wij zitten nog 3 weken in spanje en we maken ons zorgen over onze caravan met voortent die in Nederland op "deze" camping staat op "deze" plek, wie staat ook op deze camping of wie woont er in de buurt en wil gaan kijken.
Vervolgens waarschuwen velen haar waarop ze deze mensen zeikerds noemt. daarna haalt ze toch het pleknummer uit de post weg en een dag later plaatst iemand foto's van haar tent en caravan met de opmerking: niets aan de hand, kijk maar zo staat het erbij (dus nog meer herkenbaar) stom.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door PD » vr 29 mei 2015 18:39

Wij staan nu op De Groenstraat, maar de kids en de hond zijn thuis thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Meenhoes » vr 29 mei 2015 19:30

Ik zal het nooit op FB plaatsen maar als m'n caravan een week voor vertrek naast het huis in een zijstraat staat hoeven ze alleen maar het stroomkabeltje te volgen en weten ze ook waar ik woon. Als dan van de een op de andere dag de caravan weg is lijkt het me ook duidelijk weenie.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door MarcoC » vr 29 mei 2015 19:52

RE.gif
Daarom ben ik juist ook zo blij met de sociale controle bij ons in de straat. We hebben heel goed contact met onze buren blij.gif
Wij plaatsen niks op FB en dergelijke, maar ook bij ons is het uiteraard duidelijk dat je op vakantie bent als de caravan ineens niet meer voor de deur staat!
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door eurotrotter » vr 29 mei 2015 19:56

Meenhoes schreef: als m'n caravan een week voor vertrek naast het huis in een zijstraat staat hoeven ze alleen maar het stroomkabeltje te volgen en weten ze ook waar ik woon.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vragen of je bij de buren je kabeltje in mag prikken. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Meenhoes » vr 29 mei 2015 19:57

awhoea.gif awhoea.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door PD » vr 29 mei 2015 19:59

Bij ons staat de hut van maart tot oktober op de oprit... Wanneer we dan een weekendje weg zijn en het dievengilde op zatedag langs komt en zich voor neemt om op maandag in te komen breken, hebben ze pech, want dan zijn we al weer thuis awhoea.gif
Laatst gewijzigd door PD op vr 29 mei 2015 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Jan van Vijven » vr 29 mei 2015 20:00

- Zorg dat er altijd een auto op je oprit staat en laat deze soms verplaatsen, heb je geen auto over? laat je buren dan gebruik maken van je oprit.
- Laat je kliko aan de weg zetten op de juiste momenten.
- laat gras maaien.
- Zorg voor een alarminstallatie, en laat zien dat die er is. Hoeft niet duur te zijn!
- enz...

Buiten deze dingen hebben wij de beste beveiliging...ons huis is nooit onbewoond!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door PD » vr 29 mei 2015 20:02

RE.gif
Onze kids zijn veelal thuis en dus ook hun auto's en die verplaatsen ze nogal eens thumbup.gif
Alarmkast hangt ook aan de zijgevel en het hang/sluitwerk is degelijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Diny » vr 29 mei 2015 20:26

Jan, de tips die je geeft kunnen ervoor zorgen dat iemand die je huis in de gaten houdt zich een keer meer bedenkt voordat hij zijn slag slaat.
Maar iemand die echt denkt dat er bij ons iets te halen is zal het huis langer observeren en dus weten dat we weg zijn, ondanks auto, kliko, zichtbaar alarm enz.
En ook een alarm is van buitenaf uit te schakelen omdat een prof een jammer gebruikt.
Ik wil niet beweren dat preventie niet werkt, zeker voor de gelegenheidsdieven is de aanduiding van goede sloten, lichten die aangaan en een zichtbaar alarm een reden om een huisje verder zijn geluk te beproeven.
En als het gilde toe zou slaan: bij voorkeur niet als we thuis zijn, want dan is en veel gevallen de ellende niet te overzien.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Micky » vr 29 mei 2015 21:24

RE.gif

Een jammer mrgreen.gif wist niet dat ze die ook hadden voor alarmsystemen thuis, hoe weet de inbreker van buiten welk systeem je hebt, hij ziet immers alleen een flitser, sirene en stickers op de ramen, bij een auto weten ze het merk en type en dus het systeem.
Die prof die wacht niet tot je met vakantie gaat hoor, die prof heeft doorgaans wel andere huizen dan de gemiddelde kampeerder waar hij in breekt, het gaat hier om habbelsnabbel inbrekers en daar werkt meestal dit soort zaken echt wel tegen, genoeg over te lezen op het web.
overigens voelen wij ons al 10 jaar best veilig met een inbraakalarm in huis, zeker ook omdat ik veel van huis ben thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Diny » vr 29 mei 2015 21:54

RE.gif
Het schijnt mogelijk te zijn om alle internetverkeer met een jammer onmogelijk te maken over een bepaalde afstand, als ik me goed herinner met een straal van ongeveer 100m. rond een woning. Heb me er ooit in verdiept maar weet er niet meer genoeg van om details te kunnen noteren.
Ik verwacht ook geen prof, bij ons ontbreken de hekken, honden en beveiligers. Eerder een habbelsnabbelaar zoals jij ze noemt, maar tot nu toe hebben ze ons overgeslagen. Mag zo blijven.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Micky » vr 29 mei 2015 21:59

RE.gif thumbup.gif

Maar het alarm werkt dan nog steeds hoor, deze gebruikt een gewone telefoonlijn naar de centrale en zelfs als die lijn plat ligt dan gillen de sirenes mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door HansHobby » vr 29 mei 2015 22:00

Ik heb een leeg kratje van de voedselbank naast de voordeur staan. In plaats van inbreken stoppen ze af en toe geld door de brievenbus ! mrgreen.gif knipoog.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Micky » vr 29 mei 2015 22:01

RE.gif mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Pensionado » za 30 mei 2015 12:18

Hij is leuk awhoea.gif Weet ik gelijk van wie die Subaru is die bij de voedselbank naast mijn MB parkeert thumbup.gif

Overigens gaan er veel van dit soort waarschuwingen rond zo zouden vakanties worden doorgeseind vanaf recepties van hotels en campings, door medewerkers van bagage afhandeling vanaf de kofferlabels en door taxi's naar het vliegveld.

Maar het eenvoudigste voor een inbreker is gewoon aanbellen (is bij ons jaren geleden gebeurt gelukkig waren we thuis) dus een briefje met BEL DEFECT is aanbevolen knipoog.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Ab » za 30 mei 2015 15:20

Ach, het is zo simpel..
Je neemt een muizenval.
In het plankje boor je een gat waar een hagelpatroon in past.
Op het slagijzertje soldeer je een klein parkertje, zodanig dat het pinnetje precies op het slaghoedje van de patroon komt.
Hiervan maak je er een stuk of 20.
Met een draadje eraan, zodanig dat bij aanraken van het draadje de handel afgaat.
De hagel heeft niet zo heel veel kracht zonder een loop, maar op enkelhoogte blaast het de inbreker wel uit zijn schoenen. mrgreen.gif
Wel een bordje aan de weg zetten, betreden op eigen risico. knipoog.gif

Dit is maar een geintje hoor. :lol:
Hoewel ik wel iemand ken die een afgelegen woning op deze manier geboobytrapt heeft na een aantal inbraken. mrgreen.gif
Het werkte perfekt..maar de inbreker deed aangifte, en het gaf behoorlijk wat problemen met justitie.
Het schijnt niet te mogen. schrik.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door JanP » za 30 mei 2015 15:36

RE.gif haphop.gif haphop.gif thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Leentje » za 30 mei 2015 21:38

Mijn moeder kwam gisteren thuis van vakantie en de buurman had dagelijks een juiste krant op tafel gelegd, een halve kop koffie dagelijks wat verzet en zelfs de kalender omgeslagen! Deze zou van buitenaf wellicht gezien kunnen worden.
Ik vond vooral die laatste heel zorgzaam en goed bedacht!

Wij hebben een ander "probleem". Zo gauw we op vakantie zijn, belt onze dochter ons soms op dat er een vreemde kerel in haar bed ligt! (ongelogen waar!) Een van onze zonen nodigt van harte allerlei vrienden uit en natuurlijk is er plaats genoeg om ook te blijven slapen. mrgreen.gif Zijn jongste excuus voor het gebruik van haar bed ipv het logeerbed: "ik kan ook niet helpen als ik eerder in slaap val dan hun. En dat ze dan in haar bed gaan liggen". Voordeel van dit nadeel is wel dat het huis er steeds goed-in-gebruik uitziet. knipoog.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Wim Verso » za 30 mei 2015 21:59

Onze achterdeur heb ik op de dag dat wij naar Tsjechie vertrokken 9 mei, niet op slot gedaan (vergeten) volgens de buurvrouw en die is vier dagen niet op slot geweest........................

De soep word nooit zo heet gedronken als dat hij word opgediend..........................
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Pas op wat je op Facebook plaatst.

Bericht door Kingpin1966 » za 30 mei 2015 22:16

Ab schreef:Ach, het is zo simpel..
Je neemt een muizenval.
In het plankje boor je een gat waar een hagelpatroon in past.
Op het slagijzertje soldeer je een klein parkertje, zodanig dat het pinnetje precies op het slaghoedje van de patroon komt.
Hiervan maak je er een stuk of 20.
Met een draadje eraan, zodanig dat bij aanraken van het draadje de handel afgaat.
De hagel heeft niet zo heel veel kracht zonder een loop, maar op enkelhoogte blaast het de inbreker wel uit zijn schoenen. mrgreen.gif
Wel een bordje aan de weg zetten, betreden op eigen risico. knipoog.gif

Dit is maar een geintje hoor. :lol:
Hoewel ik wel iemand ken die een afgelegen woning op deze manier geboobytrapt heeft na een aantal inbraken. mrgreen.gif
Het werkte perfekt..maar de inbreker deed aangifte, en het gaf behoorlijk wat problemen met justitie.
Het schijnt niet te mogen. schrik.gif
En als je nou zegt dat je verschrikkelijk last van muizen hebt? awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”